AKTUALIZACE PO RZ15; Další soutěží ME je Rally Estonia, která je do tohoto šampionátu zařazena letos nově. Již dříve ale byla hojně využívána jako dobrá příprava pro Rally Finland. Tratě obou soutěží jsou docela podobné, jede se na rychlé šotolině se spoustou horizontů a skoků.
Po RZ15:
Ott Tänak si v sobotní etapě již pohlídal svůj náskok získaný v páteční etapě a dojel si doma pro vítězství. Estonec tak zažil ideální přípravu na nadcházející Rally Finland. Na stupních vítězů se pořadí měnilo, když Körgeho dnes uhnal skvěle jedoucí Rus Lukyanuk, kterým měl navíc k dispozici "pouze" produkční auto. Avšak jak dokazují výsledky továrních Škodovek, na tento typ tratí se možná jednalo dokonce i o vhodnější vůz než kategorie S2000.
Sepp Wiegand dnes přišel o jednu příčku, kterou musel přenechat zrychlujícímu Kruudovi s Peugeotem 208 T16. Až v poslední zkoušce havaroval po včerejšku osmý Estonec Plangi s druhým Peugeotem 208 T16. Součtem minutu penalizace si na svoje konto připrasal posádky Chardonnet - De La Haye s Citroënem DS3 R5 za pozdní příjezdy do časových kontrol (4 minuty=40s a 2 minuty=20s). Tarabus byl už s větší ztrátou 11.
Výsledky po RZ15:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. O. Tänak - R. Mölder Ford Fiesta R5 1:49:36,4 - - - 2. A. Lukyanuk - A. Arnautov Mitsubishi Lancer Evo X +47,1 3. T. Körge - E. Pints Ford Fiesta R5 +55,3 4. R. Aus - S. Koskinen Mitsubishi Lancer Evo IX +2:11,7 5. E. Lappi - J. Ferm Škoda Fabia S2000 +2:17,2 6. K. Kruuda - M. Järveoja Peugeot 208 T16 +2:56,8 7. S. Wiegand - F. Christian Škoda Fabia S2000 +3:24,1 8. R. Murakas - K. Adler Mitsubishi Lancer Evo X +10 s +3:41,8 9. S. Chardonnet-T. de la Haye Citroën DS3 R5 +1:00 min +4:47,7 10. K. Sohlberg - P. Flythström Ford Fiesta R5 +5:59,0
Po RZ9:
Smluvní jezdec pneumatikářské společnosti, Ott Tänak, jehož prioritou je letos WRC2 s vozem Ford Fiesta R5, si nenechal ujít domácí Rally Estonia. Po první etapě soutěži vládne s poměrně pohodlným náskokem. Z dnešních devíti zkoušek vyhrál Tänak hned 8. Hned na RZ2 mu odpadl hlavní rival v boji o prvenství a vítěz kvalifikace, mladý Martin Kangur s Fordem Fiesta S2000, jenž měl nehodu.
Druhé místo překvapivě drží Timmu Körge s další Fiestou R5. Problémy mají tovární jezdci Škody Auto, jejichž amosférické Fabie S2000 na těchto typech tratí nestačí novějším přeplňovaným speciálům. Profil dnešních tratí vozům S2000 opravdu moc neseděl. Pomalu se po velké bouračce v Polsku rozjíždí Karl Kruuda s Peugeotem 208 S2000. Účastník MS v kategorii WRC2 okupuje až 7. příčku.
Především zkušenosti přijel do Estonska před následujícím Finskem sbírat Sébastien Chardonnet s Citroënem DS3 R5. Na nových tratích zajíždí Francouz časy, které jej drží až na konci první desítky. Tarabus je 14.
Výsledky po RZ9:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. O. Tänak - R. Mölder Ford Fiesta R5 58:18,1 - - - 2. T. Körge - E. Pints Ford Fiesta R5 +44,2 3. A. Lukyanuk - A. Arnautov Mitsubishi Lancer Evo X +47,4 4. R. Aus - S. Koskinen Mitsubishi Lancer Evo IX +1:07,0 5. E. Lappi - J. Ferm Škoda Fabia S2000 +1:25,9 6. S. Wiegand - F. Christian Škoda Fabia S2000 +1:48,7 7. K. Kruuda - M. Järveoja Peugeot 208 T16 +1:56,1 8. S. Plangi - M. Sarapuu Peugeot 208 T16 +2:01,7 9. R. Murakas - K. Adler Mitsubishi Lancer Evo X +2:05,7 10. S. Chardonnet-T. de la Haye Citroën DS3 R5 +2:06,7
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.