AKTUALIZACE PO RZ15; Další soutěží ME je Rally Estonia, která je do tohoto šampionátu zařazena letos nově. Již dříve ale byla hojně využívána jako dobrá příprava pro Rally Finland. Tratě obou soutěží jsou docela podobné, jede se na rychlé šotolině se spoustou horizontů a skoků.
Po RZ15:
Ott Tänak si v sobotní etapě již pohlídal svůj náskok získaný v páteční etapě a dojel si doma pro vítězství. Estonec tak zažil ideální přípravu na nadcházející Rally Finland. Na stupních vítězů se pořadí měnilo, když Körgeho dnes uhnal skvěle jedoucí Rus Lukyanuk, kterým měl navíc k dispozici "pouze" produkční auto. Avšak jak dokazují výsledky továrních Škodovek, na tento typ tratí se možná jednalo dokonce i o vhodnější vůz než kategorie S2000.
Sepp Wiegand dnes přišel o jednu příčku, kterou musel přenechat zrychlujícímu Kruudovi s Peugeotem 208 T16. Až v poslední zkoušce havaroval po včerejšku osmý Estonec Plangi s druhým Peugeotem 208 T16. Součtem minutu penalizace si na svoje konto připrasal posádky Chardonnet - De La Haye s Citroënem DS3 R5 za pozdní příjezdy do časových kontrol (4 minuty=40s a 2 minuty=20s). Tarabus byl už s větší ztrátou 11.
Výsledky po RZ15:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. O. Tänak - R. Mölder Ford Fiesta R5 1:49:36,4 - - - 2. A. Lukyanuk - A. Arnautov Mitsubishi Lancer Evo X +47,1 3. T. Körge - E. Pints Ford Fiesta R5 +55,3 4. R. Aus - S. Koskinen Mitsubishi Lancer Evo IX +2:11,7 5. E. Lappi - J. Ferm Škoda Fabia S2000 +2:17,2 6. K. Kruuda - M. Järveoja Peugeot 208 T16 +2:56,8 7. S. Wiegand - F. Christian Škoda Fabia S2000 +3:24,1 8. R. Murakas - K. Adler Mitsubishi Lancer Evo X +10 s +3:41,8 9. S. Chardonnet-T. de la Haye Citroën DS3 R5 +1:00 min +4:47,7 10. K. Sohlberg - P. Flythström Ford Fiesta R5 +5:59,0
Po RZ9:
Smluvní jezdec pneumatikářské společnosti, Ott Tänak, jehož prioritou je letos WRC2 s vozem Ford Fiesta R5, si nenechal ujít domácí Rally Estonia. Po první etapě soutěži vládne s poměrně pohodlným náskokem. Z dnešních devíti zkoušek vyhrál Tänak hned 8. Hned na RZ2 mu odpadl hlavní rival v boji o prvenství a vítěz kvalifikace, mladý Martin Kangur s Fordem Fiesta S2000, jenž měl nehodu.
Druhé místo překvapivě drží Timmu Körge s další Fiestou R5. Problémy mají tovární jezdci Škody Auto, jejichž amosférické Fabie S2000 na těchto typech tratí nestačí novějším přeplňovaným speciálům. Profil dnešních tratí vozům S2000 opravdu moc neseděl. Pomalu se po velké bouračce v Polsku rozjíždí Karl Kruuda s Peugeotem 208 S2000. Účastník MS v kategorii WRC2 okupuje až 7. příčku.
Především zkušenosti přijel do Estonska před následujícím Finskem sbírat Sébastien Chardonnet s Citroënem DS3 R5. Na nových tratích zajíždí Francouz časy, které jej drží až na konci první desítky. Tarabus je 14.
Výsledky po RZ9:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. O. Tänak - R. Mölder Ford Fiesta R5 58:18,1 - - - 2. T. Körge - E. Pints Ford Fiesta R5 +44,2 3. A. Lukyanuk - A. Arnautov Mitsubishi Lancer Evo X +47,4 4. R. Aus - S. Koskinen Mitsubishi Lancer Evo IX +1:07,0 5. E. Lappi - J. Ferm Škoda Fabia S2000 +1:25,9 6. S. Wiegand - F. Christian Škoda Fabia S2000 +1:48,7 7. K. Kruuda - M. Järveoja Peugeot 208 T16 +1:56,1 8. S. Plangi - M. Sarapuu Peugeot 208 T16 +2:01,7 9. R. Murakas - K. Adler Mitsubishi Lancer Evo X +2:05,7 10. S. Chardonnet-T. de la Haye Citroën DS3 R5 +2:06,7
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?