Rally Estonia: Tänak si doma dojel pro vítězství, Škoda podala nevýrazný výkon

Tänak, Ott
Tänak, Ott, foto: M-Sport
iM2 18. července 2014 19:44
Sdílej:

AKTUALIZACE PO RZ15; Další soutěží ME je Rally Estonia, která je do tohoto šampionátu zařazena letos nově. Již dříve ale byla hojně využívána jako dobrá příprava pro Rally Finland. Tratě obou soutěží jsou docela podobné, jede se na rychlé šotolině se spoustou horizontů a skoků.

Po RZ15:

Ott Tänak si v sobotní etapě již pohlídal svůj náskok získaný v páteční etapě a dojel si doma pro vítězství. Estonec tak zažil ideální přípravu na nadcházející Rally Finland. Na stupních vítězů se pořadí měnilo, když Körgeho dnes uhnal skvěle jedoucí Rus Lukyanuk, kterým měl navíc k dispozici "pouze" produkční auto. Avšak jak dokazují výsledky továrních Škodovek, na tento typ tratí se možná jednalo dokonce i o vhodnější vůz než kategorie S2000.

Sepp Wiegand dnes přišel o jednu příčku, kterou musel přenechat zrychlujícímu Kruudovi s Peugeotem 208 T16. Až v poslední zkoušce havaroval po včerejšku osmý Estonec Plangi s druhým Peugeotem 208 T16. Součtem minutu penalizace si na svoje konto připrasal posádky Chardonnet - De La Haye s Citroënem DS3 R5 za pozdní příjezdy do časových kontrol (4 minuty=40s a 2 minuty=20s). Tarabus byl už s větší ztrátou 11.

Výsledky po RZ15:

Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího     1.   O. Tänak - R. Mölder  Ford Fiesta R5 1:49:36,4 - - -       2.   A. Lukyanuk - A. Arnautov  Mitsubishi Lancer Evo X   +47,1     3.   T. Körge - E. Pints  Ford Fiesta R5   +55,3     4.   R. Aus - S. Koskinen  Mitsubishi Lancer Evo IX  +2:11,7     5.   E. Lappi - J. Ferm  Škoda Fabia S2000  +2:17,2     6.   K. Kruuda - M. Järveoja  Peugeot 208 T16    +2:56,8     7.   S. Wiegand - F. Christian  Škoda Fabia S2000    +3:24,1     8.   R. Murakas - K. Adler  Mitsubishi Lancer Evo X  +10 s  +3:41,8     9. S. Chardonnet-T. de la Haye  Citroën DS3 R5 +1:00 min   +4:47,7    10.   K. Sohlberg - P. Flythström  Ford Fiesta R5     +5:59,0

 

Po RZ9:

Smluvní jezdec pneumatikářské společnosti, Ott Tänak, jehož prioritou je letos WRC2 s vozem Ford Fiesta R5, si nenechal ujít domácí Rally Estonia. Po první etapě soutěži vládne s poměrně pohodlným náskokem. Z dnešních devíti zkoušek vyhrál Tänak hned 8. Hned na RZ2 mu odpadl hlavní rival v boji o prvenství a vítěz kvalifikace, mladý Martin Kangur s Fordem Fiesta S2000, jenž měl nehodu.

Druhé místo překvapivě drží Timmu Körge s další Fiestou R5. Problémy mají tovární jezdci Škody Auto, jejichž amosférické Fabie S2000 na těchto typech tratí nestačí novějším přeplňovaným speciálům. Profil dnešních tratí vozům S2000 opravdu moc neseděl. Pomalu se po velké bouračce v Polsku rozjíždí Karl Kruuda s Peugeotem 208 S2000. Účastník MS v kategorii WRC2 okupuje až 7. příčku. 

Především zkušenosti přijel do Estonska před následujícím Finskem sbírat Sébastien Chardonnet s Citroënem DS3 R5. Na nových tratích zajíždí Francouz časy, které jej drží až na konci první desítky. Tarabus je 14.

Výsledky po RZ9:

Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího     1.   O. Tänak - R. Mölder  Ford Fiesta R5 58:18,1 - - -       2.  T. Körge - E. Pints  Ford Fiesta R5   +44,2     3.   A. Lukyanuk - A. Arnautov  Mitsubishi Lancer Evo X   +47,4     4.   R. Aus - S. Koskinen  Mitsubishi Lancer Evo IX  +1:07,0     5.   E. Lappi - J. Ferm  Škoda Fabia S2000  +1:25,9     6.   S. Wiegand - F. Christian  Škoda Fabia S2000    +1:48,7     7.   K. Kruuda - M. Järveoja  Peugeot 208 T16    +1:56,1     8.   S. Plangi - M. Sarapuu  Peugeot 208 T16    +2:01,7     9.   R. Murakas - K. Adler  Mitsubishi Lancer Evo X     +2:05,7    10. S. Chardonnet-T. de la Haye  Citroën DS3 R5     +2:06,7

 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.