Rally Estonia: Tänak si doma dojel pro vítězství, Škoda podala nevýrazný výkon

Tänak, Ott
Tänak, Ott, foto: M-Sport
iM2 18. července 2014 19:44
Sdílej:

AKTUALIZACE PO RZ15; Další soutěží ME je Rally Estonia, která je do tohoto šampionátu zařazena letos nově. Již dříve ale byla hojně využívána jako dobrá příprava pro Rally Finland. Tratě obou soutěží jsou docela podobné, jede se na rychlé šotolině se spoustou horizontů a skoků.

Po RZ15:

Ott Tänak si v sobotní etapě již pohlídal svůj náskok získaný v páteční etapě a dojel si doma pro vítězství. Estonec tak zažil ideální přípravu na nadcházející Rally Finland. Na stupních vítězů se pořadí měnilo, když Körgeho dnes uhnal skvěle jedoucí Rus Lukyanuk, kterým měl navíc k dispozici "pouze" produkční auto. Avšak jak dokazují výsledky továrních Škodovek, na tento typ tratí se možná jednalo dokonce i o vhodnější vůz než kategorie S2000.

Sepp Wiegand dnes přišel o jednu příčku, kterou musel přenechat zrychlujícímu Kruudovi s Peugeotem 208 T16. Až v poslední zkoušce havaroval po včerejšku osmý Estonec Plangi s druhým Peugeotem 208 T16. Součtem minutu penalizace si na svoje konto připrasal posádky Chardonnet - De La Haye s Citroënem DS3 R5 za pozdní příjezdy do časových kontrol (4 minuty=40s a 2 minuty=20s). Tarabus byl už s větší ztrátou 11.

Výsledky po RZ15:

Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího     1.   O. Tänak - R. Mölder  Ford Fiesta R5 1:49:36,4 - - -       2.   A. Lukyanuk - A. Arnautov  Mitsubishi Lancer Evo X   +47,1     3.   T. Körge - E. Pints  Ford Fiesta R5   +55,3     4.   R. Aus - S. Koskinen  Mitsubishi Lancer Evo IX  +2:11,7     5.   E. Lappi - J. Ferm  Škoda Fabia S2000  +2:17,2     6.   K. Kruuda - M. Järveoja  Peugeot 208 T16    +2:56,8     7.   S. Wiegand - F. Christian  Škoda Fabia S2000    +3:24,1     8.   R. Murakas - K. Adler  Mitsubishi Lancer Evo X  +10 s  +3:41,8     9. S. Chardonnet-T. de la Haye  Citroën DS3 R5 +1:00 min   +4:47,7    10.   K. Sohlberg - P. Flythström  Ford Fiesta R5     +5:59,0

 

Po RZ9:

Smluvní jezdec pneumatikářské společnosti, Ott Tänak, jehož prioritou je letos WRC2 s vozem Ford Fiesta R5, si nenechal ujít domácí Rally Estonia. Po první etapě soutěži vládne s poměrně pohodlným náskokem. Z dnešních devíti zkoušek vyhrál Tänak hned 8. Hned na RZ2 mu odpadl hlavní rival v boji o prvenství a vítěz kvalifikace, mladý Martin Kangur s Fordem Fiesta S2000, jenž měl nehodu.

Druhé místo překvapivě drží Timmu Körge s další Fiestou R5. Problémy mají tovární jezdci Škody Auto, jejichž amosférické Fabie S2000 na těchto typech tratí nestačí novějším přeplňovaným speciálům. Profil dnešních tratí vozům S2000 opravdu moc neseděl. Pomalu se po velké bouračce v Polsku rozjíždí Karl Kruuda s Peugeotem 208 S2000. Účastník MS v kategorii WRC2 okupuje až 7. příčku. 

Především zkušenosti přijel do Estonska před následujícím Finskem sbírat Sébastien Chardonnet s Citroënem DS3 R5. Na nových tratích zajíždí Francouz časy, které jej drží až na konci první desítky. Tarabus je 14.

Výsledky po RZ9:

Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího     1.   O. Tänak - R. Mölder  Ford Fiesta R5 58:18,1 - - -       2.  T. Körge - E. Pints  Ford Fiesta R5   +44,2     3.   A. Lukyanuk - A. Arnautov  Mitsubishi Lancer Evo X   +47,4     4.   R. Aus - S. Koskinen  Mitsubishi Lancer Evo IX  +1:07,0     5.   E. Lappi - J. Ferm  Škoda Fabia S2000  +1:25,9     6.   S. Wiegand - F. Christian  Škoda Fabia S2000    +1:48,7     7.   K. Kruuda - M. Järveoja  Peugeot 208 T16    +1:56,1     8.   S. Plangi - M. Sarapuu  Peugeot 208 T16    +2:01,7     9.   R. Murakas - K. Adler  Mitsubishi Lancer Evo X     +2:05,7    10. S. Chardonnet-T. de la Haye  Citroën DS3 R5     +2:06,7

 

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?