AKTUALIZACE PO RZ15; Další soutěží ME je Rally Estonia, která je do tohoto šampionátu zařazena letos nově. Již dříve ale byla hojně využívána jako dobrá příprava pro Rally Finland. Tratě obou soutěží jsou docela podobné, jede se na rychlé šotolině se spoustou horizontů a skoků.
Po RZ15:
Ott Tänak si v sobotní etapě již pohlídal svůj náskok získaný v páteční etapě a dojel si doma pro vítězství. Estonec tak zažil ideální přípravu na nadcházející Rally Finland. Na stupních vítězů se pořadí měnilo, když Körgeho dnes uhnal skvěle jedoucí Rus Lukyanuk, kterým měl navíc k dispozici "pouze" produkční auto. Avšak jak dokazují výsledky továrních Škodovek, na tento typ tratí se možná jednalo dokonce i o vhodnější vůz než kategorie S2000.
Sepp Wiegand dnes přišel o jednu příčku, kterou musel přenechat zrychlujícímu Kruudovi s Peugeotem 208 T16. Až v poslední zkoušce havaroval po včerejšku osmý Estonec Plangi s druhým Peugeotem 208 T16. Součtem minutu penalizace si na svoje konto připrasal posádky Chardonnet - De La Haye s Citroënem DS3 R5 za pozdní příjezdy do časových kontrol (4 minuty=40s a 2 minuty=20s). Tarabus byl už s větší ztrátou 11.
Výsledky po RZ15:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. O. Tänak - R. Mölder Ford Fiesta R5 1:49:36,4 - - - 2. A. Lukyanuk - A. Arnautov Mitsubishi Lancer Evo X +47,1 3. T. Körge - E. Pints Ford Fiesta R5 +55,3 4. R. Aus - S. Koskinen Mitsubishi Lancer Evo IX +2:11,7 5. E. Lappi - J. Ferm Škoda Fabia S2000 +2:17,2 6. K. Kruuda - M. Järveoja Peugeot 208 T16 +2:56,8 7. S. Wiegand - F. Christian Škoda Fabia S2000 +3:24,1 8. R. Murakas - K. Adler Mitsubishi Lancer Evo X +10 s +3:41,8 9. S. Chardonnet-T. de la Haye Citroën DS3 R5 +1:00 min +4:47,7 10. K. Sohlberg - P. Flythström Ford Fiesta R5 +5:59,0
Po RZ9:
Smluvní jezdec pneumatikářské společnosti, Ott Tänak, jehož prioritou je letos WRC2 s vozem Ford Fiesta R5, si nenechal ujít domácí Rally Estonia. Po první etapě soutěži vládne s poměrně pohodlným náskokem. Z dnešních devíti zkoušek vyhrál Tänak hned 8. Hned na RZ2 mu odpadl hlavní rival v boji o prvenství a vítěz kvalifikace, mladý Martin Kangur s Fordem Fiesta S2000, jenž měl nehodu.
Druhé místo překvapivě drží Timmu Körge s další Fiestou R5. Problémy mají tovární jezdci Škody Auto, jejichž amosférické Fabie S2000 na těchto typech tratí nestačí novějším přeplňovaným speciálům. Profil dnešních tratí vozům S2000 opravdu moc neseděl. Pomalu se po velké bouračce v Polsku rozjíždí Karl Kruuda s Peugeotem 208 S2000. Účastník MS v kategorii WRC2 okupuje až 7. příčku.
Především zkušenosti přijel do Estonska před následujícím Finskem sbírat Sébastien Chardonnet s Citroënem DS3 R5. Na nových tratích zajíždí Francouz časy, které jej drží až na konci první desítky. Tarabus je 14.
Výsledky po RZ9:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. O. Tänak - R. Mölder Ford Fiesta R5 58:18,1 - - - 2. T. Körge - E. Pints Ford Fiesta R5 +44,2 3. A. Lukyanuk - A. Arnautov Mitsubishi Lancer Evo X +47,4 4. R. Aus - S. Koskinen Mitsubishi Lancer Evo IX +1:07,0 5. E. Lappi - J. Ferm Škoda Fabia S2000 +1:25,9 6. S. Wiegand - F. Christian Škoda Fabia S2000 +1:48,7 7. K. Kruuda - M. Järveoja Peugeot 208 T16 +1:56,1 8. S. Plangi - M. Sarapuu Peugeot 208 T16 +2:01,7 9. R. Murakas - K. Adler Mitsubishi Lancer Evo X +2:05,7 10. S. Chardonnet-T. de la Haye Citroën DS3 R5 +2:06,7
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?