Vítězem kvalifikace na Rally Estonia se stal Martin Kangur. Druhý byl také domácí Ott Tänak, nejrychlejším neestoncem byl Sepp Wiegand s Fabii S2000.
Kangur jedoucí s Fordem Fiesta S2000 zajel na 2,95 kilometru dlouhé trati čas 1:30,0 min. Ve Fiestě R5 zajel druhý čas Ott Tänak, tomu chyběly 0,3s, třetí byl pak tovární jezdec Škody Auto Wiegand. "Všechno v pořádku, teď se musíme zamyslet nad startovní pozicí," řekl Kangur v cíli.
"Šlo to opravdu dobře, momentálně se zdá, že počasí bude proměnlivé. Se svojí volbou startovní pozice pro první etapu budu váhat do posledních okamžiků," okomentoval situaci Tänak. Silný estonský výsledek podtrhl čtvrtým místem Timmu Körge s další Fiestou R5. Dvě velká jména budoucnosti - Lappi (Škoda Fabia S2000) a Chardonnet (Citroën DS3 R5) - obsadila 5. a 6. místo. Až 9. byl Karl Kruuda s Peugeotem 208 T16.
Výsledky kvalifikace:
1. Martin Kangur (Ford Fiesta S2000) - 1:30,000 min02. Ott Tänak (Ford Fiesta R5) +0,300 03. Sepp Wiegand (Skoda Fabia S2000) +0,60004. Timmu Körge (foed Fiesta R5) +0,90005. Sebastien Chardonnet (Citroën DS3 R5) +1,900= Esapekka Lappi (Skoda Fabia S2000) +1,90007. Raul Jeets (Ford Fiesta R5) +2,20008. Alexej Lukjanuk (Mitsubishi Lancer Evo X) +2,30009. Karl Kruuda (Peugeot 208 T16) +2,600= Siim Plangi (Peugeot 208 T16) +2,600
Startovní pořadí do první etapy:
01. Jaromir Tarabus02. Marco Tempestini03. Robert Consani 04. Siim Plangi 05. Kristian Sohlberg06. Karl Kruuda 07. Alexey Lukyanuk08. Raul Jeets09. Sébastien Chardonnet10. Kaspar Koitla11. Martin Kangur12. Esapekka Lappi13. Sepp Wiegand14. Timmu Kõrge15. Ott Tänak
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?