Vítězem kvalifikace na Rally Estonia se stal Martin Kangur. Druhý byl také domácí Ott Tänak, nejrychlejším neestoncem byl Sepp Wiegand s Fabii S2000.
Kangur jedoucí s Fordem Fiesta S2000 zajel na 2,95 kilometru dlouhé trati čas 1:30,0 min. Ve Fiestě R5 zajel druhý čas Ott Tänak, tomu chyběly 0,3s, třetí byl pak tovární jezdec Škody Auto Wiegand. "Všechno v pořádku, teď se musíme zamyslet nad startovní pozicí," řekl Kangur v cíli.
"Šlo to opravdu dobře, momentálně se zdá, že počasí bude proměnlivé. Se svojí volbou startovní pozice pro první etapu budu váhat do posledních okamžiků," okomentoval situaci Tänak. Silný estonský výsledek podtrhl čtvrtým místem Timmu Körge s další Fiestou R5. Dvě velká jména budoucnosti - Lappi (Škoda Fabia S2000) a Chardonnet (Citroën DS3 R5) - obsadila 5. a 6. místo. Až 9. byl Karl Kruuda s Peugeotem 208 T16.
Výsledky kvalifikace:
1. Martin Kangur (Ford Fiesta S2000) - 1:30,000 min02. Ott Tänak (Ford Fiesta R5) +0,300 03. Sepp Wiegand (Skoda Fabia S2000) +0,60004. Timmu Körge (foed Fiesta R5) +0,90005. Sebastien Chardonnet (Citroën DS3 R5) +1,900= Esapekka Lappi (Skoda Fabia S2000) +1,90007. Raul Jeets (Ford Fiesta R5) +2,20008. Alexej Lukjanuk (Mitsubishi Lancer Evo X) +2,30009. Karl Kruuda (Peugeot 208 T16) +2,600= Siim Plangi (Peugeot 208 T16) +2,600
Startovní pořadí do první etapy:
01. Jaromir Tarabus02. Marco Tempestini03. Robert Consani 04. Siim Plangi 05. Kristian Sohlberg06. Karl Kruuda 07. Alexey Lukyanuk08. Raul Jeets09. Sébastien Chardonnet10. Kaspar Koitla11. Martin Kangur12. Esapekka Lappi13. Sepp Wiegand14. Timmu Kõrge15. Ott Tänak
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.