Vítězem kvalifikace na Rally Estonia se stal Martin Kangur. Druhý byl také domácí Ott Tänak, nejrychlejším neestoncem byl Sepp Wiegand s Fabii S2000.
Kangur jedoucí s Fordem Fiesta S2000 zajel na 2,95 kilometru dlouhé trati čas 1:30,0 min. Ve Fiestě R5 zajel druhý čas Ott Tänak, tomu chyběly 0,3s, třetí byl pak tovární jezdec Škody Auto Wiegand. "Všechno v pořádku, teď se musíme zamyslet nad startovní pozicí," řekl Kangur v cíli.
"Šlo to opravdu dobře, momentálně se zdá, že počasí bude proměnlivé. Se svojí volbou startovní pozice pro první etapu budu váhat do posledních okamžiků," okomentoval situaci Tänak. Silný estonský výsledek podtrhl čtvrtým místem Timmu Körge s další Fiestou R5. Dvě velká jména budoucnosti - Lappi (Škoda Fabia S2000) a Chardonnet (Citroën DS3 R5) - obsadila 5. a 6. místo. Až 9. byl Karl Kruuda s Peugeotem 208 T16.
Výsledky kvalifikace:
1. Martin Kangur (Ford Fiesta S2000) - 1:30,000 min02. Ott Tänak (Ford Fiesta R5) +0,300 03. Sepp Wiegand (Skoda Fabia S2000) +0,60004. Timmu Körge (foed Fiesta R5) +0,90005. Sebastien Chardonnet (Citroën DS3 R5) +1,900= Esapekka Lappi (Skoda Fabia S2000) +1,90007. Raul Jeets (Ford Fiesta R5) +2,20008. Alexej Lukjanuk (Mitsubishi Lancer Evo X) +2,30009. Karl Kruuda (Peugeot 208 T16) +2,600= Siim Plangi (Peugeot 208 T16) +2,600
Startovní pořadí do první etapy:
01. Jaromir Tarabus02. Marco Tempestini03. Robert Consani 04. Siim Plangi 05. Kristian Sohlberg06. Karl Kruuda 07. Alexey Lukyanuk08. Raul Jeets09. Sébastien Chardonnet10. Kaspar Koitla11. Martin Kangur12. Esapekka Lappi13. Sepp Wiegand14. Timmu Kõrge15. Ott Tänak
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.