Vítězem kvalifikace na Rally Estonia se stal Martin Kangur. Druhý byl také domácí Ott Tänak, nejrychlejším neestoncem byl Sepp Wiegand s Fabii S2000.
Kangur jedoucí s Fordem Fiesta S2000 zajel na 2,95 kilometru dlouhé trati čas 1:30,0 min. Ve Fiestě R5 zajel druhý čas Ott Tänak, tomu chyběly 0,3s, třetí byl pak tovární jezdec Škody Auto Wiegand. "Všechno v pořádku, teď se musíme zamyslet nad startovní pozicí," řekl Kangur v cíli.
"Šlo to opravdu dobře, momentálně se zdá, že počasí bude proměnlivé. Se svojí volbou startovní pozice pro první etapu budu váhat do posledních okamžiků," okomentoval situaci Tänak. Silný estonský výsledek podtrhl čtvrtým místem Timmu Körge s další Fiestou R5. Dvě velká jména budoucnosti - Lappi (Škoda Fabia S2000) a Chardonnet (Citroën DS3 R5) - obsadila 5. a 6. místo. Až 9. byl Karl Kruuda s Peugeotem 208 T16.
Výsledky kvalifikace:
1. Martin Kangur (Ford Fiesta S2000) - 1:30,000 min02. Ott Tänak (Ford Fiesta R5) +0,300 03. Sepp Wiegand (Skoda Fabia S2000) +0,60004. Timmu Körge (foed Fiesta R5) +0,90005. Sebastien Chardonnet (Citroën DS3 R5) +1,900= Esapekka Lappi (Skoda Fabia S2000) +1,90007. Raul Jeets (Ford Fiesta R5) +2,20008. Alexej Lukjanuk (Mitsubishi Lancer Evo X) +2,30009. Karl Kruuda (Peugeot 208 T16) +2,600= Siim Plangi (Peugeot 208 T16) +2,600
Startovní pořadí do první etapy:
01. Jaromir Tarabus02. Marco Tempestini03. Robert Consani 04. Siim Plangi 05. Kristian Sohlberg06. Karl Kruuda 07. Alexey Lukyanuk08. Raul Jeets09. Sébastien Chardonnet10. Kaspar Koitla11. Martin Kangur12. Esapekka Lappi13. Sepp Wiegand14. Timmu Kõrge15. Ott Tänak
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.