Přání mnoha fanoušků bylo vyslyšeno. Rally Portugal se po deseti ročnících vrací z jižní části země zpět na sever. Jezdit by se měla v červnu.
Plány na tuto změnu ležely na stole už dva roky, rozhodnutí ale padlo až teď - Rally Portugal se od příštího roku vrací zpět na sever země. Do itineráže by se měly navíc vrátit některé legendární úseky slavné soutěže. Centrum soutěže a sevisní park se budou nacházet ve městě Matosinhos, které leží u moře, asi 10 km severně od Porta.
Dle přání pořadatelů by se soutěž už neměla konat v dubnu, ale až v červnu. To by mělo zajistit, že tratě budou příští rok připraveny dle mezinárodních standardů. Portugalci se tímto navíc mají možnost vyvarovat situace podobné té z památného roku 2001, kdy bylo na tratích RZ díky velkým dešťům tolik bláta, že to místy rally ani nepřípomínalo. To také vedlo k vyškrtnutí soutěže z kalendáře WRC. Nakonec na podobné vzpomínky nemusíme chodit ani tak daleko - stačí vzpomenout na ročník 2012 nebo na letošní seznamovací jízdy. Změnu teď musí schválit FIA a WRC Promoter.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.