Polští pořadatelé reagují na kritiku

Atkinson, Chris - Prevot, Stephane
Atkinson, Chris - Prevot, Stephane, foto: Citroën Racing
iM2 2. července 2014 22:06
Sdílej:

Plán rychlostních zkoušek Polské Rally byl z mnoha stran kritizován, především zkoušky v Litvě neodpovídaly standardu WRC.

Jaroslaw Noworol, pořadatel Rally Poland, odpověděl na kritiku plánu zkoušek na jeho rally. Sedmý závod kalendáře MS byl jezdci i šéfy týmu kritizován za to, že jednotlivé dny trvaly až 18 hodin a zkoušky byly místy až moc náročné. Noworol ale vidí sportovní a komerční omezení MS jako největší důvod této kritiky.

První dlouhá etapa musela být nakonec díky podmínkám na RZ5 zkrácena. Zkoušky osm a devět byly nakonec zrušeny úplně, protože na písčitých testech v Litvě byly po prvních průjezdech až moc velké koleje. Díky tomu se z původně plánovaných 90 kilometrů v Litvě neodjelo až 60. "Mně jdou na nervy lidé, kteří dozíraly na zkoušky v Litvě," řekl jezdec Citroënu, Kris Meeke. "Co dělali? Byli na dovolené? Mohli do země jen zasunout kovové tyče, abychom věděli, že to není vhodné. Zničili to pro nás, fanoušky a lidi v Litvě."

Jaroslaw Noworol na to odpovídá: "Máme dohodu s promotérem a FIA, že naše soutěž bude ve dvou zemích - v Polsku a v Litvě. My jsme tuto dohodu dodrželi. Litva byla za svůj čas v jejich zemi zodpovědná. Navrhli nám tratě, ale vzdálenosti byly až moc velké." Pořadatelé by měli minimálně 25% kilometráže soutěže připravit jako soutěžních. V Polsku to ale bylo jen 21%. Proto byly zkoušky v Litvě tak blízko hranicím. 

Noworol říká, že by pořadatelé chtěli v souvislosti se zkouškami v Litvě mluvit s FIA a WRC Promoterem. Není přitom jisté, že si svoje místo udrží i pro příští rok. Zástupce společnosti WRC Promoter, Oliver Ciesla, říká: "Když děláme podobné věci, tak to děláme proto, abychom soutěž dostali blíže divákům. 

Když to má cenu, pak dodatečné náklady a velkou snahu akceptujeme. Teď nás čeká další kolo rozhovorů a budeme situaci posuzovat." Noworol doplňuje: "Vím, jak to týmům šlo. I my jsme museli tvrdě spoustu hodin pracovat. Pokud by se Rally Poland měla jet jenom v Polsku, pak bychom ji museli změnit."

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?