Plán rychlostních zkoušek Polské Rally byl z mnoha stran kritizován, především zkoušky v Litvě neodpovídaly standardu WRC.
Jaroslaw Noworol, pořadatel Rally Poland, odpověděl na kritiku plánu zkoušek na jeho rally. Sedmý závod kalendáře MS byl jezdci i šéfy týmu kritizován za to, že jednotlivé dny trvaly až 18 hodin a zkoušky byly místy až moc náročné. Noworol ale vidí sportovní a komerční omezení MS jako největší důvod této kritiky.
První dlouhá etapa musela být nakonec díky podmínkám na RZ5 zkrácena. Zkoušky osm a devět byly nakonec zrušeny úplně, protože na písčitých testech v Litvě byly po prvních průjezdech až moc velké koleje. Díky tomu se z původně plánovaných 90 kilometrů v Litvě neodjelo až 60. "Mně jdou na nervy lidé, kteří dozíraly na zkoušky v Litvě," řekl jezdec Citroënu, Kris Meeke. "Co dělali? Byli na dovolené? Mohli do země jen zasunout kovové tyče, abychom věděli, že to není vhodné. Zničili to pro nás, fanoušky a lidi v Litvě."
Jaroslaw Noworol na to odpovídá: "Máme dohodu s promotérem a FIA, že naše soutěž bude ve dvou zemích - v Polsku a v Litvě. My jsme tuto dohodu dodrželi. Litva byla za svůj čas v jejich zemi zodpovědná. Navrhli nám tratě, ale vzdálenosti byly až moc velké." Pořadatelé by měli minimálně 25% kilometráže soutěže připravit jako soutěžních. V Polsku to ale bylo jen 21%. Proto byly zkoušky v Litvě tak blízko hranicím.
Noworol říká, že by pořadatelé chtěli v souvislosti se zkouškami v Litvě mluvit s FIA a WRC Promoterem. Není přitom jisté, že si svoje místo udrží i pro příští rok. Zástupce společnosti WRC Promoter, Oliver Ciesla, říká: "Když děláme podobné věci, tak to děláme proto, abychom soutěž dostali blíže divákům.
Když to má cenu, pak dodatečné náklady a velkou snahu akceptujeme. Teď nás čeká další kolo rozhovorů a budeme situaci posuzovat." Noworol doplňuje: "Vím, jak to týmům šlo. I my jsme museli tvrdě spoustu hodin pracovat. Pokud by se Rally Poland měla jet jenom v Polsku, pak bychom ji museli změnit."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?