Polští pořadatelé reagují na kritiku

Atkinson, Chris - Prevot, Stephane
Atkinson, Chris - Prevot, Stephane, foto: Citroën Racing
iM2 2. července 2014 22:06
Sdílej:

Plán rychlostních zkoušek Polské Rally byl z mnoha stran kritizován, především zkoušky v Litvě neodpovídaly standardu WRC.

Jaroslaw Noworol, pořadatel Rally Poland, odpověděl na kritiku plánu zkoušek na jeho rally. Sedmý závod kalendáře MS byl jezdci i šéfy týmu kritizován za to, že jednotlivé dny trvaly až 18 hodin a zkoušky byly místy až moc náročné. Noworol ale vidí sportovní a komerční omezení MS jako největší důvod této kritiky.

První dlouhá etapa musela být nakonec díky podmínkám na RZ5 zkrácena. Zkoušky osm a devět byly nakonec zrušeny úplně, protože na písčitých testech v Litvě byly po prvních průjezdech až moc velké koleje. Díky tomu se z původně plánovaných 90 kilometrů v Litvě neodjelo až 60. "Mně jdou na nervy lidé, kteří dozíraly na zkoušky v Litvě," řekl jezdec Citroënu, Kris Meeke. "Co dělali? Byli na dovolené? Mohli do země jen zasunout kovové tyče, abychom věděli, že to není vhodné. Zničili to pro nás, fanoušky a lidi v Litvě."

Jaroslaw Noworol na to odpovídá: "Máme dohodu s promotérem a FIA, že naše soutěž bude ve dvou zemích - v Polsku a v Litvě. My jsme tuto dohodu dodrželi. Litva byla za svůj čas v jejich zemi zodpovědná. Navrhli nám tratě, ale vzdálenosti byly až moc velké." Pořadatelé by měli minimálně 25% kilometráže soutěže připravit jako soutěžních. V Polsku to ale bylo jen 21%. Proto byly zkoušky v Litvě tak blízko hranicím. 

Noworol říká, že by pořadatelé chtěli v souvislosti se zkouškami v Litvě mluvit s FIA a WRC Promoterem. Není přitom jisté, že si svoje místo udrží i pro příští rok. Zástupce společnosti WRC Promoter, Oliver Ciesla, říká: "Když děláme podobné věci, tak to děláme proto, abychom soutěž dostali blíže divákům. 

Když to má cenu, pak dodatečné náklady a velkou snahu akceptujeme. Teď nás čeká další kolo rozhovorů a budeme situaci posuzovat." Noworol doplňuje: "Vím, jak to týmům šlo. I my jsme museli tvrdě spoustu hodin pracovat. Pokud by se Rally Poland měla jet jenom v Polsku, pak bychom ji museli změnit."

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.