Ogier: V Polsku jsem se bavil, jednou jsem měl ale namále

Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien
Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 1. července 2014 19:58
Sdílej:

Díky svému vítězství v Polsku navýšil Sébatien Ogier svůj náskok na čele průběžného pořadí už na 50 bodů. Francouz si soutěž užil a vyzdvihuje bezchybný výkon svého vozu.

Sébastien Ogier i v Polsku potvrdil, že je v současnosti asi nejrychlejším a nejkomplexnějším jezdcem ve WRC. V pátek musel bojovat především se svým týmovým kolegou, Andreasem Mikkelsenem, nicméně v průběhu soutěže se Ogier na čele osamostatnil a mohl tak slavit svoje už 21. vítězství ve WRC. V této sezoně to bylo jeho už páté prvenství a navíc si připsal tři bonusové body z Power Stage, jeho náskok v průběžném pořadí na Jariho-Mattiho Latvalu se tak zvětšil na 50 bodů. 

"Byl to fantastický víkend s tímto autem. Bylo to opravdu hodně zábavné," začal Sébastien Ogier. "Nebyla to ale lehká soutěž. Vždy je někdo, kdo je rychlý. Normálně to bývá Jari-Matti [Latvala]. Zde byl rychlý Andreas [Mikkelsen]. První den jsem musel hodně tlačit a snažit se získat si nějakou výhodu. Těchto 28 bodů je dobrým krokem pro šampionát." Výhodou Ogiera je to, že je rychlý konstatntně vždy, zatímco jeho protivníci v boji o vítězství se střídají soutěž od soutěže. Ve čtvrtek a pátek to bylo těsné, v sobotu ale mistr světa získal rozhodující náskok.

"Celý víkend jsem si myslel, že na tom jsem dobře. Včera [v sobotu] jsme udělali rozdíl, ale podmínky byly stejné. Od prvního dne jsem věděl, že musím minimálně udržet kontakt se špičkou. To se mi také podařilo. Zůstal jsem na této úrovni a pak jsem udělal ten rozdíl. To se nakonec vyplatilo. Po andreasových problémech s brzdami byl náskok větší, než jsem si myslel. Měl jsem dobrý rytmus a kontroloval si rychlost až k vítězství."

Dalším velkým plusem Ogiera je to, že dokáže jen minimálně chybovat. Zatímco ostatní jezdci občas nějakou chybičku udělají a ztratí tím čas, tak Ogier jede bezchybně takřka pořád. "Měl jsem ale jeden nebezpečný moment. Kris [Meeke] a ostatní jezdci tam jeli podobně. Bylo to na druhé sobotní zkoušce. Myslel jsem, že jedou naplno, ale nejeli. V dlouhé levé zatáčce mi auto na šestku uklouzlo. Bylo to těsné, ale OK."

"Později jsem propásl jednu odbočku. Auto bylo ale perfektní a já musím týmu pogratulovat. Když má člověk perfektní nářadí, tak může vyhrávat. Získal jsem více bodů, než jsem čekal. Cílem bylo udržet můj náskok. Teď mám 50 bodový náskok. To jsou dvě vítězství a zbývá odjet už jen šest rally. Takže to vypadá dobře."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.