Díky svému vítězství v Polsku navýšil Sébatien Ogier svůj náskok na čele průběžného pořadí už na 50 bodů. Francouz si soutěž užil a vyzdvihuje bezchybný výkon svého vozu.
Sébastien Ogier i v Polsku potvrdil, že je v současnosti asi nejrychlejším a nejkomplexnějším jezdcem ve WRC. V pátek musel bojovat především se svým týmovým kolegou, Andreasem Mikkelsenem, nicméně v průběhu soutěže se Ogier na čele osamostatnil a mohl tak slavit svoje už 21. vítězství ve WRC. V této sezoně to bylo jeho už páté prvenství a navíc si připsal tři bonusové body z Power Stage, jeho náskok v průběžném pořadí na Jariho-Mattiho Latvalu se tak zvětšil na 50 bodů.
"Byl to fantastický víkend s tímto autem. Bylo to opravdu hodně zábavné," začal Sébastien Ogier. "Nebyla to ale lehká soutěž. Vždy je někdo, kdo je rychlý. Normálně to bývá Jari-Matti [Latvala]. Zde byl rychlý Andreas [Mikkelsen]. První den jsem musel hodně tlačit a snažit se získat si nějakou výhodu. Těchto 28 bodů je dobrým krokem pro šampionát." Výhodou Ogiera je to, že je rychlý konstatntně vždy, zatímco jeho protivníci v boji o vítězství se střídají soutěž od soutěže. Ve čtvrtek a pátek to bylo těsné, v sobotu ale mistr světa získal rozhodující náskok.
"Celý víkend jsem si myslel, že na tom jsem dobře. Včera [v sobotu] jsme udělali rozdíl, ale podmínky byly stejné. Od prvního dne jsem věděl, že musím minimálně udržet kontakt se špičkou. To se mi také podařilo. Zůstal jsem na této úrovni a pak jsem udělal ten rozdíl. To se nakonec vyplatilo. Po andreasových problémech s brzdami byl náskok větší, než jsem si myslel. Měl jsem dobrý rytmus a kontroloval si rychlost až k vítězství."
Dalším velkým plusem Ogiera je to, že dokáže jen minimálně chybovat. Zatímco ostatní jezdci občas nějakou chybičku udělají a ztratí tím čas, tak Ogier jede bezchybně takřka pořád. "Měl jsem ale jeden nebezpečný moment. Kris [Meeke] a ostatní jezdci tam jeli podobně. Bylo to na druhé sobotní zkoušce. Myslel jsem, že jedou naplno, ale nejeli. V dlouhé levé zatáčce mi auto na šestku uklouzlo. Bylo to těsné, ale OK."
"Později jsem propásl jednu odbočku. Auto bylo ale perfektní a já musím týmu pogratulovat. Když má člověk perfektní nářadí, tak může vyhrávat. Získal jsem více bodů, než jsem čekal. Cílem bylo udržet můj náskok. Teď mám 50 bodový náskok. To jsou dvě vítězství a zbývá odjet už jen šest rally. Takže to vypadá dobře."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?