Díky svému vítězství v Polsku navýšil Sébatien Ogier svůj náskok na čele průběžného pořadí už na 50 bodů. Francouz si soutěž užil a vyzdvihuje bezchybný výkon svého vozu.
Sébastien Ogier i v Polsku potvrdil, že je v současnosti asi nejrychlejším a nejkomplexnějším jezdcem ve WRC. V pátek musel bojovat především se svým týmovým kolegou, Andreasem Mikkelsenem, nicméně v průběhu soutěže se Ogier na čele osamostatnil a mohl tak slavit svoje už 21. vítězství ve WRC. V této sezoně to bylo jeho už páté prvenství a navíc si připsal tři bonusové body z Power Stage, jeho náskok v průběžném pořadí na Jariho-Mattiho Latvalu se tak zvětšil na 50 bodů.
"Byl to fantastický víkend s tímto autem. Bylo to opravdu hodně zábavné," začal Sébastien Ogier. "Nebyla to ale lehká soutěž. Vždy je někdo, kdo je rychlý. Normálně to bývá Jari-Matti [Latvala]. Zde byl rychlý Andreas [Mikkelsen]. První den jsem musel hodně tlačit a snažit se získat si nějakou výhodu. Těchto 28 bodů je dobrým krokem pro šampionát." Výhodou Ogiera je to, že je rychlý konstatntně vždy, zatímco jeho protivníci v boji o vítězství se střídají soutěž od soutěže. Ve čtvrtek a pátek to bylo těsné, v sobotu ale mistr světa získal rozhodující náskok.
"Celý víkend jsem si myslel, že na tom jsem dobře. Včera [v sobotu] jsme udělali rozdíl, ale podmínky byly stejné. Od prvního dne jsem věděl, že musím minimálně udržet kontakt se špičkou. To se mi také podařilo. Zůstal jsem na této úrovni a pak jsem udělal ten rozdíl. To se nakonec vyplatilo. Po andreasových problémech s brzdami byl náskok větší, než jsem si myslel. Měl jsem dobrý rytmus a kontroloval si rychlost až k vítězství."
Dalším velkým plusem Ogiera je to, že dokáže jen minimálně chybovat. Zatímco ostatní jezdci občas nějakou chybičku udělají a ztratí tím čas, tak Ogier jede bezchybně takřka pořád. "Měl jsem ale jeden nebezpečný moment. Kris [Meeke] a ostatní jezdci tam jeli podobně. Bylo to na druhé sobotní zkoušce. Myslel jsem, že jedou naplno, ale nejeli. V dlouhé levé zatáčce mi auto na šestku uklouzlo. Bylo to těsné, ale OK."
"Později jsem propásl jednu odbočku. Auto bylo ale perfektní a já musím týmu pogratulovat. Když má člověk perfektní nářadí, tak může vyhrávat. Získal jsem více bodů, než jsem čekal. Cílem bylo udržet můj náskok. Teď mám 50 bodový náskok. To jsou dvě vítězství a zbývá odjet už jen šest rally. Takže to vypadá dobře."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.