Díky svému vítězství v Polsku navýšil Sébatien Ogier svůj náskok na čele průběžného pořadí už na 50 bodů. Francouz si soutěž užil a vyzdvihuje bezchybný výkon svého vozu.
Sébastien Ogier i v Polsku potvrdil, že je v současnosti asi nejrychlejším a nejkomplexnějším jezdcem ve WRC. V pátek musel bojovat především se svým týmovým kolegou, Andreasem Mikkelsenem, nicméně v průběhu soutěže se Ogier na čele osamostatnil a mohl tak slavit svoje už 21. vítězství ve WRC. V této sezoně to bylo jeho už páté prvenství a navíc si připsal tři bonusové body z Power Stage, jeho náskok v průběžném pořadí na Jariho-Mattiho Latvalu se tak zvětšil na 50 bodů.
"Byl to fantastický víkend s tímto autem. Bylo to opravdu hodně zábavné," začal Sébastien Ogier. "Nebyla to ale lehká soutěž. Vždy je někdo, kdo je rychlý. Normálně to bývá Jari-Matti [Latvala]. Zde byl rychlý Andreas [Mikkelsen]. První den jsem musel hodně tlačit a snažit se získat si nějakou výhodu. Těchto 28 bodů je dobrým krokem pro šampionát." Výhodou Ogiera je to, že je rychlý konstatntně vždy, zatímco jeho protivníci v boji o vítězství se střídají soutěž od soutěže. Ve čtvrtek a pátek to bylo těsné, v sobotu ale mistr světa získal rozhodující náskok.
"Celý víkend jsem si myslel, že na tom jsem dobře. Včera [v sobotu] jsme udělali rozdíl, ale podmínky byly stejné. Od prvního dne jsem věděl, že musím minimálně udržet kontakt se špičkou. To se mi také podařilo. Zůstal jsem na této úrovni a pak jsem udělal ten rozdíl. To se nakonec vyplatilo. Po andreasových problémech s brzdami byl náskok větší, než jsem si myslel. Měl jsem dobrý rytmus a kontroloval si rychlost až k vítězství."
Dalším velkým plusem Ogiera je to, že dokáže jen minimálně chybovat. Zatímco ostatní jezdci občas nějakou chybičku udělají a ztratí tím čas, tak Ogier jede bezchybně takřka pořád. "Měl jsem ale jeden nebezpečný moment. Kris [Meeke] a ostatní jezdci tam jeli podobně. Bylo to na druhé sobotní zkoušce. Myslel jsem, že jedou naplno, ale nejeli. V dlouhé levé zatáčce mi auto na šestku uklouzlo. Bylo to těsné, ale OK."
"Později jsem propásl jednu odbočku. Auto bylo ale perfektní a já musím týmu pogratulovat. Když má člověk perfektní nářadí, tak může vyhrávat. Získal jsem více bodů, než jsem čekal. Cílem bylo udržet můj náskok. Teď mám 50 bodový náskok. To jsou dvě vítězství a zbývá odjet už jen šest rally. Takže to vypadá dobře."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.