Díky svému vítězství v Polsku navýšil Sébatien Ogier svůj náskok na čele průběžného pořadí už na 50 bodů. Francouz si soutěž užil a vyzdvihuje bezchybný výkon svého vozu.
Sébastien Ogier i v Polsku potvrdil, že je v současnosti asi nejrychlejším a nejkomplexnějším jezdcem ve WRC. V pátek musel bojovat především se svým týmovým kolegou, Andreasem Mikkelsenem, nicméně v průběhu soutěže se Ogier na čele osamostatnil a mohl tak slavit svoje už 21. vítězství ve WRC. V této sezoně to bylo jeho už páté prvenství a navíc si připsal tři bonusové body z Power Stage, jeho náskok v průběžném pořadí na Jariho-Mattiho Latvalu se tak zvětšil na 50 bodů.
"Byl to fantastický víkend s tímto autem. Bylo to opravdu hodně zábavné," začal Sébastien Ogier. "Nebyla to ale lehká soutěž. Vždy je někdo, kdo je rychlý. Normálně to bývá Jari-Matti [Latvala]. Zde byl rychlý Andreas [Mikkelsen]. První den jsem musel hodně tlačit a snažit se získat si nějakou výhodu. Těchto 28 bodů je dobrým krokem pro šampionát." Výhodou Ogiera je to, že je rychlý konstatntně vždy, zatímco jeho protivníci v boji o vítězství se střídají soutěž od soutěže. Ve čtvrtek a pátek to bylo těsné, v sobotu ale mistr světa získal rozhodující náskok.
"Celý víkend jsem si myslel, že na tom jsem dobře. Včera [v sobotu] jsme udělali rozdíl, ale podmínky byly stejné. Od prvního dne jsem věděl, že musím minimálně udržet kontakt se špičkou. To se mi také podařilo. Zůstal jsem na této úrovni a pak jsem udělal ten rozdíl. To se nakonec vyplatilo. Po andreasových problémech s brzdami byl náskok větší, než jsem si myslel. Měl jsem dobrý rytmus a kontroloval si rychlost až k vítězství."
Dalším velkým plusem Ogiera je to, že dokáže jen minimálně chybovat. Zatímco ostatní jezdci občas nějakou chybičku udělají a ztratí tím čas, tak Ogier jede bezchybně takřka pořád. "Měl jsem ale jeden nebezpečný moment. Kris [Meeke] a ostatní jezdci tam jeli podobně. Bylo to na druhé sobotní zkoušce. Myslel jsem, že jedou naplno, ale nejeli. V dlouhé levé zatáčce mi auto na šestku uklouzlo. Bylo to těsné, ale OK."
"Později jsem propásl jednu odbočku. Auto bylo ale perfektní a já musím týmu pogratulovat. Když má člověk perfektní nářadí, tak může vyhrávat. Získal jsem více bodů, než jsem čekal. Cílem bylo udržet můj náskok. Teď mám 50 bodový náskok. To jsou dvě vítězství a zbývá odjet už jen šest rally. Takže to vypadá dobře."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.