AKTUALIZACE PO RZ24; O tomto víkendu se jede v Polsku. Pro naše severní sousedy se po delší době jedná o návrat do WRC, když se zde naposledy jelo v roce 2009.
Po RZ24:
Volkswagen ovládl závěrečnou Power Stage a extra body si rozdělili jeho jezdci. Mikko Hirvonen těsně vyhrál souboj o čtvrtou příčku v cíli v souboji s Latvalou.
Extra body z Power Stage:1) Ogier +3 body2) Mikkelsen +2 body3) Latvala +1 bod
Výsledky po 24. RZ:
Po RZ23:
Krátkou speciálku vyhrál Latvala, o desetinu zaostal Hänninen a Kubica. Čtvrtý čas zajel Hirvonen a Neuville. Výsledky této zkoušky znamenaly výměnu pořadí mezi Meekem a Paddonem. Jezdec Citroënu byl o 0,2s rychlejší než jezdec Hyundai, takže se před něj dostal celkově o 0,1s.
Výsledky po 23. RZ:
Po RZ22:
22. zkouška soutěže změny v pořadí nepřinesla, avšak rozdíl mezi Meekem a Paddonem - 0,1s dává tušit mužnou změnu v pořadí již na dalším měřeném testu. Také Latvala se nevzdává a dnes vyhrává co se dá. Na jeho rychlost však zatím dokáží reagovat i oba jezdci před ním a Neuville druhým časem drží dostatečný odstup, Hirvonen sice trošku ztratil, avšak 8,5s by stačit mohlo. Naopak Hänninen se už asi k ataku na předním jedoucí jezdce nezmůže.
Výsledky po 22. RZ:
Po RZ21:
Latvala hned zrána zaútočil na jezdce před sebou. Díky nejrychlejšímu času se posunul před Juhu Hänninena s Hyundai i20 WRC. Naopak Hirvonen i Neuville dokázali na jeho tempo odpovědět svým solidním výkonem, takže jezdec Volkswagenu zatím vydělal "jen" jednu příčku. Změnu jsme zaznamenali také na konci desítky - Henning Solberg musel přepustit svoji pozici Krisi Meekeovi. Ten si brousí zuby i na Paddona. Vedoucí dvojice Ogier a Mikkelsen už soutěž naopak jen dojíždějí, zajeli 7. respektive 8. čas.
Výsledky po 21. RZ:
neděle
Po RZ20:
Krátká speciálka toho na výsledcích moc nezměnila, i když i na ní se mohou dít velké změny v pořadí. Vyprávět by o tom mohl Latvala v roce 2009, kdy zde havaroval a zahodil double Fordu. Zkoušku vyhrál Ogier před Latvalou a Neuvillem.
Výsledky po 20. RZ:
Po RZ19:
Jari-Matti Latvala chce získat zpět ztracené pozice a jede na maximum. Vítězstvím v měřeném testu se značně přiblížil dvojici Hänninen, Hirvonen. Ti si vyměnili pozice, když se jezdec Fordu dostal před jezdce Hyundai. Daleko není od této trojice vzdálen ani Neuville, který drží prozatimní 'bednu'ˇ. Na konci bodované desítky je to těsné mezi Henningem Solbergem a Krisem Meekem.
Výsledky po 19. RZ:
Po RZ18:
Tentokrát byl nejrychlejší Latvala, nicméně jeho týmoví kolegové ho následovali v pořadí Ogier a Mikkelsen. Volkswagen tak v Polsku jasně ukazuje svoji převahu. Jedinou změnou v TOP10 je posun Thierryho Neuvilla na třetí místo před Juhu Hänninena, který ovšem jede velice pěkně a zatím míří za svým cílem, kterým je dokončit soutěž.
Výsledky po 18. RZ:
Pořadí po RZPo RZ17:
17. test se stal osudným pro místní hvězdu, Roberta Kubicu, který urazil pravé zadní kolo. Na tomto testu se z nejrychlejšího času mohl radovat Thierry Neuville na Hyundai. O druhé místo se podělila dvojice VW Ogier a Latvala, když zajeli na desetinu stejný čas (oba +0,7s).
Výsledky po 17. RZ:
Po RZ16:
Ani po návštěvě u mechaniků nic nového pod sluncem - nejrychlejší opět Ogier. Je třeba říci, že Mikkelsen nikdy neztrácí moc (zde +0,3s), nicméně vždy něco. Pozitivní je, že Latvalovi auto mechanici stihli opravit a v soutěži tak pokračuje.
Výsledky po 16. RZ:
servis
Po RZ15:
Na 15. RZ byl nejrychlejší Sébastien Ogier, takovým malým zázrakem ovšem bylo, že se zkouška podařila dokončit Jarimu-Mattimu Latvalovi se značně poškozeným autem. Naštěstí se už jede do servisu, kde mu mechanici auto snad opraví. Fin ztratil něco málo přes 1 minutu a 37 sekund a propadl se na sedmé místo.
Výsledky po 15. RZ:
Po RZ14:
Svoji třídu na RZ14 opět předvedl Ogier, když test vyhrál. Tato zkouška se ukázala být jako rozhodující pro spoustu dalších jezdců - své vozy na trati neudrželi Ostberg a Evans. Oba havarovali. S defekty do cíle dojeli Solberg (pneumatiky D-MACK) i Kubica (ten už jeden defekt v této sekci měl, je tedy otázkou, jak si poradí s poslední zbývající zkouškou, která zbývá před servisem). Hodně ztratíl kvůli defektu Meeke (ztráta 2:47 min a propad na 11. místo). Hänninen dojel do cíle s potlučenými dveřmi svého Hyundai a Latvalovi prošel tlumič Volkswagenu Polo R WRC kapotou.
Výsledky po 14. RZ:
Po RZ13:
Sébastien Ogier vyhrál další zkoušku a zvýšil svůj náskok na čele na téměř 15 vteřin. Druhý byl Latvala, třetí místo si připsal Ostberg. Díky pěknému pátému místu zaznamenal posun o jedno místo vpřed Thierry Neuville s Hyundai i20 WRC, svoji pozici mu musel přepustit domácí Robert Kubica na Fordu Fiesta RS WRC.
Výsledky po 13. RZ:
Po RZ12:
V první zatáčce zkoušky 12 byl lehce mimo trať Sébastien Ogier a ztratil asi 3 vteřiny, chyboval však také Mikkelsen, který musel i couvat. U něho časová ztráta čítá zhruba 12 vteřin. Na čele se tak "osamostatnil " Ogier. Zkoušku vyhrál Ostberg, ten se dostal na odstup pod 20 vteřin na čelo. Těsné je to i mezi Kubicou a Neuvillem (0,6s) a Evansem a Paddonem (2,9s).
Výsledky po 12. RZ:
Po RZ11:
Andreas Mikkelsen zrána na nic nečekal a úvodní test dne vyhrál, druhý Ogier ztratil 0,4s, celkový rozdíl na čele závodu je 0,5s! Neskutečná přetahovaná o desetiny mezi těmito dvěma jezdci pokračuje. Díky 6. času se Neuville s Hyundai i20 WRC posunul na deváté místo před Elfyna Evanse, který zajel až 10. čas. Martin Prokop je 13.
Výsledky po 11. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůzsobota
Po RZ10:
Neskutečná přetahovaná mezi Sébastienem a Andreasem pokračuje dále. Tentokrát tahá za delší provaz Ogier, který po dnešku vede o 0,9s před svým mladším kolegou. Hezký třetí čas na této RZ zaznamenal Kubica, který se na této 2,5 km speciálce ukázal domácím fanouškům. Na 10. místo se propadl Neuville poté, co Evans zajel o něco lepší čas.
Výsledky po 10. RZ:
Po RZ9:
Na RZ9 zajel nejrychlejší čas Andreas Mikkelsen, druhý byl Jari-Matti Latvala a třetí Sébastien Ogier. Volkswagen si tedy se soupeři slušně pohrál. Na druhou stranu průběžně třetí Mads Ostberg, který na této vložce zajel na chlup stejný čas jako Kris Meeke, neztrácí moc. O místo si pohoršil Thierry Neuville, který měl problémy se zaseknutou ruční brzdou a v cíli musel hasit menší požár.
Výsledky po 9. RZ:
Po RZ8:
Sedmá zkouška byla z bezpečnostních důvodů zrušena. Výsledky se tedy nemění.
Po RZ7:
Sedmá zkouška byla z bezpečnostních důvodů zrušena. Výsledky se tedy nemění.
servis
Po RZ6:
Volkswagen slaví hattrick na RZ6 - jeho jezdci se seřadili v pořadí Ogier-Mikkelsen-Latvala. Latvalovi tento výsledek pomohl v posunu o dvě místa výše v průběžném pořadí. Fin přeskočil Meekea i Hänninena. Meekeovi zkouška moc nevyšla (8. čas), když podle jeho slov trať byla již extrémně rozbitá.
Výsledky po 6. RZ:
Po RZ5:
Na páté RZ byl nejrychlejší Mads Ostberg s Citroënem, což ho vyneslo na třetí místo průběžného pořadí před svého týmového kolegu Krise Meekea. Na čele průběžného pořadí se stále drží duo Mikkelsen-Ogier, po této RZ je dělí pouze 0,1s! Nicméně mezi jezdci na špičce jsou stále odstupy jen velmi malé, vždyť destátý Kubica ztrácí něco přes 46s. Náš Martin Prokop je na průběžném třináctém místě. Před ním figurujují Elfyn Evans a Henning Solberg jedoucí rovněž na Fiestách.
Výsledky po 5. RZ:
Po RZ4:
Dnes ráno se v Polsku začlo krátnkou ani ne 13 km dlouhou RZ Wieliczki. Nejrychlejší byl Andreas Mikkelsen na Polu R WRC, který se díky tomu dostal do průběžného vedení před svého týmového kolegu, Sébastiana Ogiera. Druhý čas zajel Hayden Paddon s Hyundaiem.
Stále pokračuje trápení Fordů. Kubica zajel sice třetí čas, což ho posunulo do TOP10 průběžného pořadí. Druhým nejrychlejším Fordem byl ale až Hirvonen na 9. místě.
Výsledky po 4. RZ:
2. etapa
Po RZ3:
Na poslední RZ dnešního dne se do čela opět dostal Sébastien Ogier, Mikkelsen ale ztrácí jen 2,8s. RZ3 ale byla pouze krátkou superspeciálkou měřící přesně 2,5 km. Náš Martin Prokop si o příčku pohoršil, když uzavírá bodovanou desítku.
Výsledky po 3. RZ:
Po RZ2:
Juho Hänninen vítězí s Hyundai i20 WRC ve druhé po sobě jdoucí soutěži po sobě v jedné z rychlostních zkoušek. Fin porazil oba jezdce Volkswagenu, kteří bojují na čele - Ogiera a Mikkelsena, a posunul se díky tomu na 4. příčku. Mikkelsen se díky lepšímu času posunul do celkového vedení v soutěži před Ogiera. Dost zaostávají Fordy, nejlepší z nich byl Hirovnen až na 9. místě. Kotrmelec zažil ve svém autě Kubica, avšak diváci mu pomohli zpět na všechna čtyři kola a Polák pokračuje.
Výsledky po 2. RZ:
Po RZ1:
První zkouška soutěže se stala kořistí průběžně vedoucího muže MS, Sébastiena Ogiera na Polu. Druhý čas zajel jeho týmový kolega, Andreas Mikkelsen. Třetí Meeke na Citroënu ztratil 3,7s a nejrychlejším z Fordů je Robert Kubica na čtvrtém místě.
Výsledky po 1. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz1. etapa
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.