AKTUALIZACE PO RZ24; O tomto víkendu se jede v Polsku. Pro naše severní sousedy se po delší době jedná o návrat do WRC, když se zde naposledy jelo v roce 2009.
Po RZ24:
Volkswagen ovládl závěrečnou Power Stage a extra body si rozdělili jeho jezdci. Mikko Hirvonen těsně vyhrál souboj o čtvrtou příčku v cíli v souboji s Latvalou.
Extra body z Power Stage:1) Ogier +3 body2) Mikkelsen +2 body3) Latvala +1 bod
Výsledky po 24. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 2:34:02,0 - - - 2. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +1:07,7 3. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +2:13,5 4. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +2:32,4 5. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +2:33,1 6. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +2:49,9 7. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +4:27,9 8. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +4:32,1 9. H. Solberg - I. Minorová Ford Fiesta RS WRC +4:59,0 10. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +6:11,3Po RZ23:
Krátkou speciálku vyhrál Latvala, o desetinu zaostal Hänninen a Kubica. Čtvrtý čas zajel Hirvonen a Neuville. Výsledky této zkoušky znamenaly výměnu pořadí mezi Meekem a Paddonem. Jezdec Citroënu byl o 0,2s rychlejší než jezdec Hyundai, takže se před něj dostal celkově o 0,1s.
Výsledky po 23. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 2:26:39,7 - - - 2. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +1:06,2 3. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +2:09,6 4. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +2:22,8 5. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +2:30,8 6. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +2:41,3 7. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +4:23,2 8. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +4:23,3 9. H. Solberg - I. Minorová Ford Fiesta RS WRC +4:42,6 10. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +5:55,5Po RZ22:
22. zkouška soutěže změny v pořadí nepřinesla, avšak rozdíl mezi Meekem a Paddonem - 0,1s dává tušit mužnou změnu v pořadí již na dalším měřeném testu. Také Latvala se nevzdává a dnes vyhrává co se dá. Na jeho rychlost však zatím dokáží reagovat i oba jezdci před ním a Neuville druhým časem drží dostatečný odstup, Hirvonen sice trošku ztratil, avšak 8,5s by stačit mohlo. Naopak Hänninen se už asi k ataku na předním jedoucí jezdce nezmůže.
Výsledky po 22. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 2:24:49,2 - - - 2. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +1:08,0 3. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +2:12,4 4. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +2:25,6 5. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +2:34,1 6. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +2:44,5 7. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +4:24,9 8. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +4:25,0 9. H. Solberg - I. Minorová Ford Fiesta RS WRC +4:44,2 10. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +5:55,6Po RZ21:
Latvala hned zrána zaútočil na jezdce před sebou. Díky nejrychlejšímu času se posunul před Juhu Hänninena s Hyundai i20 WRC. Naopak Hirvonen i Neuville dokázali na jeho tempo odpovědět svým solidním výkonem, takže jezdec Volkswagenu zatím vydělal "jen" jednu příčku. Změnu jsme zaznamenali také na konci desítky - Henning Solberg musel přepustit svoji pozici Krisi Meekeovi. Ten si brousí zuby i na Paddona. Vedoucí dvojice Ogier a Mikkelsen už soutěž naopak jen dojíždějí, zajeli 7. respektive 8. čas.
Výsledky po 21. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 2:15:46,9 - - - 2. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +1:03,8 3. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +2:15,9 4. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +2:26,4 5. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +2:39,4 6. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +2:42,3 7. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +4:17,5 8. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +4:27,3 9. H. Solberg - I. Minorová Ford Fiesta RS WRC +4:35,0 10. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +5:29,3neděle
Po RZ20:
Krátká speciálka toho na výsledcích moc nezměnila, i když i na ní se mohou dít velké změny v pořadí. Vyprávět by o tom mohl Latvala v roce 2009, kdy zde havaroval a zahodil double Fordu. Zkoušku vyhrál Ogier před Latvalou a Neuvillem.
Výsledky po 20. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 2:08:47,3 - - - 2. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +1:01,8 3. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +2:20,5 4. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +2:31,2 5. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +2:45,2 6. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +2:45,6 7. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +4:10,3 8. H. Solberg - I. Minorová Ford Fiesta RS WRC +4:29,5 9. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +4:33,0 10. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +5:18,6
Po RZ19:
Jari-Matti Latvala chce získat zpět ztracené pozice a jede na maximum. Vítězstvím v měřeném testu se značně přiblížil dvojici Hänninen, Hirvonen. Ti si vyměnili pozice, když se jezdec Fordu dostal před jezdce Hyundai. Daleko není od této trojice vzdálen ani Neuville, který drží prozatimní 'bednu'ˇ. Na konci bodované desítky je to těsné mezi Henningem Solbergem a Krisem Meekem.
Výsledky po 19. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 2:06:58,5 - - - 2. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +59,8 3. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +2:18,8 4. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +2:28,9 5. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +2:42,5 6. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +2:44,0 7. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +4:06,9 8. H. Solberg - I. Minorová Ford Fiesta RS WRC +4:25,6 9. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +4:29,4 10. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +5:15,0Po RZ18:
Tentokrát byl nejrychlejší Latvala, nicméně jeho týmoví kolegové ho následovali v pořadí Ogier a Mikkelsen. Volkswagen tak v Polsku jasně ukazuje svoji převahu. Jedinou změnou v TOP10 je posun Thierryho Neuvilla na třetí místo před Juhu Hänninena, který ovšem jede velice pěkně a zatím míří za svým cílem, kterým je dokončit soutěž.
Výsledky po 18. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 1:49:28,7 - - - 2. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +26,0 3. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +2:14,3 4. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +2:18,0 5. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +2:22,0 6. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +2:52,1 7. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +3:35,1 8. H. Solberg - I. Minorová Ford Fiesta RS WRC +4:07,8 9. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +4:10,6 10. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +4:31,9Po RZ17:
17. test se stal osudným pro místní hvězdu, Roberta Kubicu, který urazil pravé zadní kolo. Na tomto testu se z nejrychlejšího času mohl radovat Thierry Neuville na Hyundai. O druhé místo se podělila dvojice VW Ogier a Latvala, když zajeli na desetinu stejný čas (oba +0,7s).
Výsledky po 17. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 1:41:45,9 - - - 2. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +22,8 3. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +2:05,6 4. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +2:10,2 5. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +2:15,9 6. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +2:54,8 7. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +3:23,6 8. H. Solberg - I. Minorová Ford Fiesta RS WRC +3:54,2 9. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +4:03,2 10. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +4:12,1Po RZ16:
Ani po návštěvě u mechaniků nic nového pod sluncem - nejrychlejší opět Ogier. Je třeba říci, že Mikkelsen nikdy neztrácí moc (zde +0,3s), nicméně vždy něco. Pozitivní je, že Latvalovi auto mechanici stihli opravit a v soutěži tak pokračuje.
Výsledky po 16. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 1:34:20,4 - - - 2. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +19,3 3. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +1:57,5 4. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +2:10,9 5. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +2:11,9 6. R. Kubica - M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +2:42,6 7. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +2:54,8 8. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +3:12,0 9. H. Solberg - I. Minorová Ford Fiesta RS WRC +3:39,4 10. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +3:53,0servis
Po RZ15:
Na 15. RZ byl nejrychlejší Sébastien Ogier, takovým malým zázrakem ovšem bylo, že se zkouška podařila dokončit Jarimu-Mattimu Latvalovi se značně poškozeným autem. Naštěstí se už jede do servisu, kde mu mechanici auto snad opraví. Fin ztratil něco málo přes 1 minutu a 37 sekund a propadl se na sedmé místo.
Výsledky po 15. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 1:31:00,2 - - - 2. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +19,0 3. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +1:52,3 4. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +2:08,0 5. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +2:09,7 6. R. Kubica - M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +2:39,8 7. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +2:53,6 8. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +3:04,2 9. H. Solberg - I. Minorová Ford Fiesta RS WRC +3:22,3 10. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +3:43,4Po RZ14:
Svoji třídu na RZ14 opět předvedl Ogier, když test vyhrál. Tato zkouška se ukázala být jako rozhodující pro spoustu dalších jezdců - své vozy na trati neudrželi Ostberg a Evans. Oba havarovali. S defekty do cíle dojeli Solberg (pneumatiky D-MACK) i Kubica (ten už jeden defekt v této sekci měl, je tedy otázkou, jak si poradí s poslední zbývající zkouškou, která zbývá před servisem). Hodně ztratíl kvůli defektu Meeke (ztráta 2:47 min a propad na 11. místo). Hänninen dojel do cíle s potlučenými dveřmi svého Hyundai a Latvalovi prošel tlumič Volkswagenu Polo R WRC kapotou.
Výsledky po 14. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 1:23:24,3 - - - 2. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +16,7 3. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +1:16,5 4. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +1:46,0 5. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:59,3 6. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +2:04,6 7. R. Kubica - M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +2:15,0 8. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +2:51,9 9. H. Solberg - I. Minorová Ford Fiesta RS WRC +3:16,0 10. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +3:28,7Po RZ13:
Sébastien Ogier vyhrál další zkoušku a zvýšil svůj náskok na čele na téměř 15 vteřin. Druhý byl Latvala, třetí místo si připsal Ostberg. Díky pěknému pátému místu zaznamenal posun o jedno místo vpřed Thierry Neuville s Hyundai i20 WRC, svoji pozici mu musel přepustit domácí Robert Kubica na Fordu Fiesta RS WRC.
Výsledky po 13. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 1:06:02,6 - - - 2. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +14,2 3. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +23,8 4. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +42,0 5. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +1:00,1 6. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +1:20,1 7. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:30,5 8. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +1:41,1 9. R. Kubica - M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +1:44,8 10. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:58,2Po RZ12:
V první zatáčce zkoušky 12 byl lehce mimo trať Sébastien Ogier a ztratil asi 3 vteřiny, chyboval však také Mikkelsen, který musel i couvat. U něho časová ztráta čítá zhruba 12 vteřin. Na čele se tak "osamostatnil " Ogier. Zkoušku vyhrál Ostberg, ten se dostal na odstup pod 20 vteřin na čelo. Těsné je to i mezi Kubicou a Neuvillem (0,6s) a Evansem a Paddonem (2,9s).
Výsledky po 12. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 58:18,8 - - - 2. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +10,1 3. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +19,8 4. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +38,4 5. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +50,2 6. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +1:03,8 7. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:15,4 8. R. Kubica - M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +1:31,5 9. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +1:32,1 10. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:45,9Po RZ11:
Andreas Mikkelsen zrána na nic nečekal a úvodní test dne vyhrál, druhý Ogier ztratil 0,4s, celkový rozdíl na čele závodu je 0,5s! Neskutečná přetahovaná o desetiny mezi těmito dvěma jezdci pokračuje. Díky 6. času se Neuville s Hyundai i20 WRC posunul na deváté místo před Elfyna Evanse, který zajel až 10. čas. Martin Prokop je 13.
Výsledky po 11. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 50:44,5 - - - 2. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +0,5 3. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +23,0 4. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +35,9 5. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +47,7 6. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +54,7 7. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:10,9 8. R. Kubica - M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +1:21,3 9. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +1:27,4 10. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:30,3sobota
Po RZ10:
Neskutečná přetahovaná mezi Sébastienem a Andreasem pokračuje dále. Tentokrát tahá za delší provaz Ogier, který po dnešku vede o 0,9s před svým mladším kolegou. Hezký třetí čas na této RZ zaznamenal Kubica, který se na této 2,5 km speciálce ukázal domácím fanouškům. Na 10. místo se propadl Neuville poté, co Evans zajel o něco lepší čas.
Výsledky po 10. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 47:22,4 - - - 2. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +0,9 3. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +19,5 4. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +32,0 5. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +40,0 6. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +46,8 7. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:06,8 8. R. Kubica - M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +1:16,1 9. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:21,4 10. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +1:22,8Po RZ9:
Na RZ9 zajel nejrychlejší čas Andreas Mikkelsen, druhý byl Jari-Matti Latvala a třetí Sébastien Ogier. Volkswagen si tedy se soupeři slušně pohrál. Na druhou stranu průběžně třetí Mads Ostberg, který na této vložce zajel na chlup stejný čas jako Kris Meeke, neztrácí moc. O místo si pohoršil Thierry Neuville, který měl problémy se zaseknutou ruční brzdou a v cíli musel hasit menší požár.
Výsledky po 9. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC 45:34,5 - - - 2. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +1,0 3. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +17,6 4. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +30,1 5. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +38,4 6. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +44,5 7. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:04,7 8. R. Kubica - M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +1:14,9 9. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +1:19,2 10. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:19,3
Po RZ8:
Sedmá zkouška byla z bezpečnostních důvodů zrušena. Výsledky se tedy nemění.
Po RZ7:
Sedmá zkouška byla z bezpečnostních důvodů zrušena. Výsledky se tedy nemění.
servis
Po RZ6:
Volkswagen slaví hattrick na RZ6 - jeho jezdci se seřadili v pořadí Ogier-Mikkelsen-Latvala. Latvalovi tento výsledek pomohl v posunu o dvě místa výše v průběžném pořadí. Fin přeskočil Meekea i Hänninena. Meekeovi zkouška moc nevyšla (8. čas), když podle jeho slov trať byla již extrémně rozbitá.
Výsledky po 6. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 39:54,0 - - - 2. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +1,5 3. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +15,2 4. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +29,4 5. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +36,0 6. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +38,4 7. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +59,7 8. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +1:01,8 9. R. Kubica - M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +1:12,0 10. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +1:13,8
Po RZ5:
Na páté RZ byl nejrychlejší Mads Ostberg s Citroënem, což ho vyneslo na třetí místo průběžného pořadí před svého týmového kolegu Krise Meekea. Na čele průběžného pořadí se stále drží duo Mikkelsen-Ogier, po této RZ je dělí pouze 0,1s! Nicméně mezi jezdci na špičce jsou stále odstupy jen velmi malé, vždyť destátý Kubica ztrácí něco přes 46s. Náš Martin Prokop je na průběžném třináctém místě. Před ním figurujují Elfyn Evans a Henning Solberg jedoucí rovněž na Fiestách.
Výsledky po 5. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC 30:02,6 - - - 2. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +0,1 3. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +8,7 4. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +11,6 5. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +15,7 6. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +25,2 7. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +29,6 8. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +35,9 9. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +41,4 10. R. Kubica - M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +46,4
Po RZ4:
Dnes ráno se v Polsku začlo krátnkou ani ne 13 km dlouhou RZ Wieliczki. Nejrychlejší byl Andreas Mikkelsen na Polu R WRC, který se díky tomu dostal do průběžného vedení před svého týmového kolegu, Sébastiana Ogiera. Druhý čas zajel Hayden Paddon s Hyundaiem.
Stále pokračuje trápení Fordů. Kubica zajel sice třetí čas, což ho posunulo do TOP10 průběžného pořadí. Druhým nejrychlejším Fordem byl ale až Hirvonen na 9. místě.
Výsledky po 4. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC 23:40,3 - - - 2. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +0,4 3. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +5,7 4. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +6,7 5. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +9,5 6. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +21,1 7. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +23,2 8. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +23,8 9. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +30,8 10. R. Kubica - M. Szczepaniak Ford Fiesta RS WRC +35,6
2. etapa
Po RZ3:
Na poslední RZ dnešního dne se do čela opět dostal Sébastien Ogier, Mikkelsen ale ztrácí jen 2,8s. RZ3 ale byla pouze krátkou superspeciálkou měřící přesně 2,5 km. Náš Martin Prokop si o příčku pohoršil, když uzavírá bodovanou desítku.
Výsledky po 3. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 17:49,2 - - - 2. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +2,8 3. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +7,0 4. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +7,8 5. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +8,9 6. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +21,1 7. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +23,2 8. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +23,5 9. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +29,4 10. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +31,0
Po RZ2:
Juho Hänninen vítězí s Hyundai i20 WRC ve druhé po sobě jdoucí soutěži po sobě v jedné z rychlostních zkoušek. Fin porazil oba jezdce Volkswagenu, kteří bojují na čele - Ogiera a Mikkelsena, a posunul se díky tomu na 4. příčku. Mikkelsen se díky lepšímu času posunul do celkového vedení v soutěži před Ogiera. Dost zaostávají Fordy, nejlepší z nich byl Hirovnen až na 9. místě. Kotrmelec zažil ve svém autě Kubica, avšak diváci mu pomohli zpět na všechna čtyři kola a Polák pokračuje.
Výsledky po 2. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC 16:00,4 - - - 2. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +0,4 3. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +4,4 4. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +5,3 5. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +6,3 6. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +16,4 7. H. Paddon - J. Kennard Hyundai i20 WRC +18,7 8. J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +21,2 9. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +25,9 10. M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +26,2
Po RZ1:
První zkouška soutěže se stala kořistí průběžně vedoucího muže MS, Sébastiena Ogiera na Polu. Druhý čas zajel jeho týmový kolega, Andreas Mikkelsen. Třetí Meeke na Citroënu ztratil 3,7s a nejrychlejším z Fordů je Robert Kubica na čtvrtém místě.
Výsledky po 1. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 6:54,0 - - - 2. A. Mikkelsen - O. Floene Volkswagen Polo R WRC +0,5 3. K. Meeke - P. Nagle Citroën DS3 WRC +3,7 4. R. Kubica - M. Szcepaniak Ford Fiesta RS WRC +5,1 5. M. Ostberg - J. Andersson Citroën DS3 WRC +5,5 6. J. Hänninen - T. Tuominen Hyundai i20 WRC +6,6 7. T. Neuville - N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +11,3 8. M. Prokop - J. Tománek Ford Fiesta RS WRC +11,4 9. E. Evans - D. Barritt Ford Fiesta RS WRC +11,6 = J.-M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +11,61. etapa
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.