Už po sedmi závodech letošní sezony je jasné, že letos během letní pauzy bude na čele tabulky Sébastien Ogier. Francouz má sezonu velmi dobře rozjetou na to, aby získal svůj druhý titul mistra světa v rally.
Vysoké tempo, plynulé šotolinové cesty s mnoha skoky a soutěž s velkou tradicí - to vše čeká na posádky o víkendu v Polsku. Sébastien Ogier má pro soutěž jasný cíl - minimálně udržet náskok na svého nejbližšího rivala v MS, Jariho-Mattiho Latvalu. "Sice víme, že nemůžeme stále vyhrávat, ale cílem musí být odvést si z rally co možná nejvíce bodů. Pro letošek jsem si dal za cíl mít po každé soutěži náskok na druhého alespoň 25 bodů - tedy jedno vítězství. Nikdy nevíte, co se stane."
Na Polsko se Volkswagen pečlivě připravoval na testech před dvěma týdny. Každý jezdec měl jeden den na to, aby si zvykl na podmínky, které budou na cestách kolem města Mikołajki. Pro Polskou Rally jsou charakteristické rychlé úseky na písčité šotolině s mnoha skoky - tedy něco podobného jako ve Finsku, ovšem zkoušky u našich severních sousedů nevedou tolik lesy a je na nich více zatáček.
Počasí bývá na této soutěži hodně vrtkavé, například vloni uvízli účastníci ME při seznamovacích jízdách v hlubokém bahně. "Nemyslím si, že bychom mohli znovu použít poznatky nebo rozpisy z roku 2009. Je to už dlouho. Možná se ještě jednou podívám na nějaké tehdejší onboardy," říká Ogier.
"V podstatě se dá říci, že rally bude letos pro všechny její účastníky nová. Absolvovali jsme test, který probíhal velmi dobře. V první řadě šlo o to, abychom se nám podařilo naladit nastavení na podmínky v Polsku. Cesta byla hodně rychlá a bylo také zajímavé poznat podloží. Je hodně písčité a měkké, proto se během soutěže už po několika málo autech hodně rychle vyjezdí a bude hodně hrbolaté. Proto také očekáváme, že podmínky během soutěže budou hodně odlišné, když zkoušky pak budeme podruhé projíždět odpoledne."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?