Ogier: Podmínky v Polsku budou při druhých průjezdech hodně odlišné

Ogier, Sebastien
Ogier, Sebastien, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 23. června 2014 15:28
Sdílej:

Už po sedmi závodech letošní sezony je jasné, že letos během letní pauzy bude na čele tabulky Sébastien Ogier. Francouz má sezonu velmi dobře rozjetou na to, aby získal svůj druhý titul mistra světa v rally.

Vysoké tempo, plynulé šotolinové cesty s mnoha skoky a soutěž s velkou tradicí - to vše čeká na posádky o víkendu v Polsku. Sébastien Ogier má pro soutěž jasný cíl - minimálně udržet náskok na svého nejbližšího rivala v MS, Jariho-Mattiho Latvalu. "Sice víme, že nemůžeme stále vyhrávat, ale cílem musí být odvést si z rally co možná nejvíce bodů. Pro letošek jsem si dal za cíl mít po každé soutěži náskok na druhého alespoň 25 bodů - tedy jedno vítězství. Nikdy nevíte, co se stane."

Na Polsko se Volkswagen pečlivě připravoval na testech před dvěma týdny. Každý jezdec měl jeden den na to, aby si zvykl na podmínky, které budou na cestách kolem města Mikołajki. Pro Polskou Rally jsou charakteristické rychlé úseky na písčité šotolině s mnoha skoky - tedy něco podobného jako ve Finsku, ovšem zkoušky u našich severních sousedů nevedou tolik lesy a je na nich více zatáček.

Počasí bývá na této soutěži hodně vrtkavé, například vloni uvízli účastníci ME při seznamovacích jízdách v hlubokém bahně. "Nemyslím si, že bychom mohli znovu použít poznatky nebo rozpisy z roku 2009. Je to už dlouho. Možná se ještě jednou podívám na nějaké tehdejší onboardy," říká Ogier.

"V podstatě se dá říci, že rally bude letos pro všechny její účastníky nová. Absolvovali jsme test, který probíhal velmi dobře. V první řadě šlo o to, abychom se nám podařilo naladit nastavení na podmínky v Polsku. Cesta byla hodně rychlá a bylo také zajímavé poznat podloží. Je hodně písčité a měkké, proto se během soutěže už po několika málo autech hodně rychle vyjezdí a bude hodně hrbolaté. Proto také očekáváme, že podmínky během soutěže budou hodně odlišné, když zkoušky pak budeme podruhé projíždět odpoledne."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.