Už po sedmi závodech letošní sezony je jasné, že letos během letní pauzy bude na čele tabulky Sébastien Ogier. Francouz má sezonu velmi dobře rozjetou na to, aby získal svůj druhý titul mistra světa v rally.
Vysoké tempo, plynulé šotolinové cesty s mnoha skoky a soutěž s velkou tradicí - to vše čeká na posádky o víkendu v Polsku. Sébastien Ogier má pro soutěž jasný cíl - minimálně udržet náskok na svého nejbližšího rivala v MS, Jariho-Mattiho Latvalu. "Sice víme, že nemůžeme stále vyhrávat, ale cílem musí být odvést si z rally co možná nejvíce bodů. Pro letošek jsem si dal za cíl mít po každé soutěži náskok na druhého alespoň 25 bodů - tedy jedno vítězství. Nikdy nevíte, co se stane."
Na Polsko se Volkswagen pečlivě připravoval na testech před dvěma týdny. Každý jezdec měl jeden den na to, aby si zvykl na podmínky, které budou na cestách kolem města Mikołajki. Pro Polskou Rally jsou charakteristické rychlé úseky na písčité šotolině s mnoha skoky - tedy něco podobného jako ve Finsku, ovšem zkoušky u našich severních sousedů nevedou tolik lesy a je na nich více zatáček.
Počasí bývá na této soutěži hodně vrtkavé, například vloni uvízli účastníci ME při seznamovacích jízdách v hlubokém bahně. "Nemyslím si, že bychom mohli znovu použít poznatky nebo rozpisy z roku 2009. Je to už dlouho. Možná se ještě jednou podívám na nějaké tehdejší onboardy," říká Ogier.
"V podstatě se dá říci, že rally bude letos pro všechny její účastníky nová. Absolvovali jsme test, který probíhal velmi dobře. V první řadě šlo o to, abychom se nám podařilo naladit nastavení na podmínky v Polsku. Cesta byla hodně rychlá a bylo také zajímavé poznat podloží. Je hodně písčité a měkké, proto se během soutěže už po několika málo autech hodně rychle vyjezdí a bude hodně hrbolaté. Proto také očekáváme, že podmínky během soutěže budou hodně odlišné, když zkoušky pak budeme podruhé projíždět odpoledne."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.