Dalším podnikem ERC byla belgická Ypres Rally. Tato specifická asfaltová soutěž se jezdí v místech, kde probíhaly tuhé boje v první světové válce. Obsazení bylo tradičně skvělé, avšak největším favoritem na vítězství byl Freddy Loix s Fabii S2000, který svoji roli potvrdil.
Průběh soutěže:
Hned úvodní rychlostní zkouška viděla odstoupení ze soutěže (posléze se v rámci Rally2 vrátil) Bernda Casiera s Fordem Fiesta R5, který vylomil kolo. Nevedlo se ani Pieteru Tsjoenovi s Peugeotem 208 T16. Francouzský speciál mu začal hořet již na shakedownu, poté dostal od pořadatelů 5 minut penalizace, která jej prakticky vyřadila z bojů o přední příčky a když se po RZ14 prokousal na bodované 10. místo, tak v RZ15 skončil na 35 minut v příkopu vedle tratě. Peugeot 207 S2000 začal hořet po RZ6 hořet Consanimu.
Další nepovedenou soutěž má za sebou Craig Breen s Peugeotem 208 T16. Ten měl defekt pneumatiky hned na RZ1, přitom přišel o brzdy, což jej zpomalilo v průběhu první sekce. Na RZ14 jeho veškeré snahy na alespoň nějaké body zastavil rozbitý diferenciál u Peugeotu. To jeho kolega, Kevin Abbring, podával skvělý výkon a až do, pro Peugeot hodně smolné RZ14, držel čelo soutěže.
Mladý Holanďan držel v šachu i Loixe, který bývá na zdejších tratích k neporažení. Před odstoupením měl Kevin náskok na čele 20,9s, avšak na přejezdu k RZ14 musel zastavit kvůli selhání zavěšení. Pro Peugeotu je alespoň pozitivní, že u továrních vozů se neobjevil opět problém s chlazením (avšak u Tsjoena ano). Nepovedený víkend francouzských vozů dovršil Verschueren debutující s Citroënem DS3 R5, toho trápil po celý víkend motor jeho vozu.
O mnoho lépe se nedařilo ani továrnímu jezdci Škody Auto, Esapekka Lappimu. Fin jel na pomezí nejelepší trojice, avšak zkraje druhé etapy (RZ9) havaroval. Čest mladoboleslavské značky však hájila i spousta dalších jezdců, v německých barvách s podporou Škody Auto jel Sepp Wiegand, který to dotáhl až na 3. místo v cíli. Bedna je pro Němce skvělým výsledkem.
Do ME se poprvé od roku 2011 vrátil jeho trojnásobný šampion, Luca Rossetti. Ital jel s privátní Fabii S2000 a nevedl si vůbec špatně, do cíle dojel pátý, ale v RZ6 jej defekt stál 3:50 min. Po odečtení této ztráty mohl bojovat o vítězství.
Kapitolou samo pro sebe je Freddy Loix. Bývalý tovární jezdec Toyoty, Mitsubishi, Hyundai nebo Škody si dojel po skvělém výkonu pro již historicky deváté vítězství na této soutěži. Belgičan bojoval zkraje o druhé místo s Rossettim, pak byl druhý a po odstoupení Abbringa už si vítězství mezi prsty proklouznout nenechal.
Pro skvělé druhé místo si dojel domácí Cherain s Fordem Fiesta R5 a také čtvrtý Cobus (Fiesta S2000) může slavit povedenou soutěž. Z našich dopadl nejlépe Orsák, který s Fabii S2000 dojel 9. Na RZ11 vyletěl mimo trať Tlusťák.
Výsledky po 20. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. F. Loix - J. Gitsels Škoda Fabia S2000 2:43:13,7 - - - 2. C. Cherain - A. Leyh Ford Fiesta R5 +1:09,9 3. S. Wiegand - F. Christian Škoda Fabia S2000 +10s +2:14,2 4. H. Kobus - E. de Wild Ford Fiesta S2000 +2:32,5 5. L. Rossetti - M. Chiarcossi Škoda Fabia S2000 +3:42,5 6. D. Vanneste - E. Snaet Peugeot 207 S2000 +5:25,4 7. E. Lefevere - A. Vangheluwe Mitsubishi Lancer Evo X R4 +6:11,5 8. D. Duquesne - F. Cuvelier Ford Fiesta R5 +6:53,2 9. J. Orsák - D. Šmeidler Škoda Fabia S2000 +9:01,4 10. A. Hadik - K. Kertész Subaru Impreza STi R4 +10s +9:01,6
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?