Dalším podnikem ERC byla belgická Ypres Rally. Tato specifická asfaltová soutěž se jezdí v místech, kde probíhaly tuhé boje v první světové válce. Obsazení bylo tradičně skvělé, avšak největším favoritem na vítězství byl Freddy Loix s Fabii S2000, který svoji roli potvrdil.
Průběh soutěže:
Hned úvodní rychlostní zkouška viděla odstoupení ze soutěže (posléze se v rámci Rally2 vrátil) Bernda Casiera s Fordem Fiesta R5, který vylomil kolo. Nevedlo se ani Pieteru Tsjoenovi s Peugeotem 208 T16. Francouzský speciál mu začal hořet již na shakedownu, poté dostal od pořadatelů 5 minut penalizace, která jej prakticky vyřadila z bojů o přední příčky a když se po RZ14 prokousal na bodované 10. místo, tak v RZ15 skončil na 35 minut v příkopu vedle tratě. Peugeot 207 S2000 začal hořet po RZ6 hořet Consanimu.
Další nepovedenou soutěž má za sebou Craig Breen s Peugeotem 208 T16. Ten měl defekt pneumatiky hned na RZ1, přitom přišel o brzdy, což jej zpomalilo v průběhu první sekce. Na RZ14 jeho veškeré snahy na alespoň nějaké body zastavil rozbitý diferenciál u Peugeotu. To jeho kolega, Kevin Abbring, podával skvělý výkon a až do, pro Peugeot hodně smolné RZ14, držel čelo soutěže.
Mladý Holanďan držel v šachu i Loixe, který bývá na zdejších tratích k neporažení. Před odstoupením měl Kevin náskok na čele 20,9s, avšak na přejezdu k RZ14 musel zastavit kvůli selhání zavěšení. Pro Peugeotu je alespoň pozitivní, že u továrních vozů se neobjevil opět problém s chlazením (avšak u Tsjoena ano). Nepovedený víkend francouzských vozů dovršil Verschueren debutující s Citroënem DS3 R5, toho trápil po celý víkend motor jeho vozu.
O mnoho lépe se nedařilo ani továrnímu jezdci Škody Auto, Esapekka Lappimu. Fin jel na pomezí nejelepší trojice, avšak zkraje druhé etapy (RZ9) havaroval. Čest mladoboleslavské značky však hájila i spousta dalších jezdců, v německých barvách s podporou Škody Auto jel Sepp Wiegand, který to dotáhl až na 3. místo v cíli. Bedna je pro Němce skvělým výsledkem.
Do ME se poprvé od roku 2011 vrátil jeho trojnásobný šampion, Luca Rossetti. Ital jel s privátní Fabii S2000 a nevedl si vůbec špatně, do cíle dojel pátý, ale v RZ6 jej defekt stál 3:50 min. Po odečtení této ztráty mohl bojovat o vítězství.
Kapitolou samo pro sebe je Freddy Loix. Bývalý tovární jezdec Toyoty, Mitsubishi, Hyundai nebo Škody si dojel po skvělém výkonu pro již historicky deváté vítězství na této soutěži. Belgičan bojoval zkraje o druhé místo s Rossettim, pak byl druhý a po odstoupení Abbringa už si vítězství mezi prsty proklouznout nenechal.
Pro skvělé druhé místo si dojel domácí Cherain s Fordem Fiesta R5 a také čtvrtý Cobus (Fiesta S2000) může slavit povedenou soutěž. Z našich dopadl nejlépe Orsák, který s Fabii S2000 dojel 9. Na RZ11 vyletěl mimo trať Tlusťák.
Výsledky po 20. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. F. Loix - J. Gitsels Škoda Fabia S2000 2:43:13,7 - - - 2. C. Cherain - A. Leyh Ford Fiesta R5 +1:09,9 3. S. Wiegand - F. Christian Škoda Fabia S2000 +10s +2:14,2 4. H. Kobus - E. de Wild Ford Fiesta S2000 +2:32,5 5. L. Rossetti - M. Chiarcossi Škoda Fabia S2000 +3:42,5 6. D. Vanneste - E. Snaet Peugeot 207 S2000 +5:25,4 7. E. Lefevere - A. Vangheluwe Mitsubishi Lancer Evo X R4 +6:11,5 8. D. Duquesne - F. Cuvelier Ford Fiesta R5 +6:53,2 9. J. Orsák - D. Šmeidler Škoda Fabia S2000 +9:01,4 10. A. Hadik - K. Kertész Subaru Impreza STi R4 +10s +9:01,6
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.