Rally Ypres: Neporazitelný Loix vyhrává podeváté, spoustu favoritů pozlobila technika

Loix, Freddy
Loix, Freddy, foto: www.freddyloix.com
iM2 21. června 2014 22:04
Sdílej:

Dalším podnikem ERC byla belgická Ypres Rally. Tato specifická asfaltová soutěž se jezdí v místech, kde probíhaly tuhé boje v první světové válce. Obsazení bylo tradičně skvělé, avšak největším favoritem na vítězství byl Freddy Loix s Fabii S2000, který svoji roli potvrdil.

Průběh soutěže:

Hned úvodní rychlostní zkouška viděla odstoupení ze soutěže (posléze se v rámci Rally2 vrátil) Bernda Casiera s Fordem Fiesta R5, který vylomil kolo. Nevedlo se ani Pieteru Tsjoenovi s Peugeotem 208 T16. Francouzský speciál mu začal hořet již na shakedownu, poté dostal od pořadatelů 5 minut penalizace, která jej prakticky vyřadila z bojů o přední příčky a když se po RZ14 prokousal na bodované 10. místo, tak v RZ15 skončil na 35 minut v příkopu vedle tratě. Peugeot 207 S2000 začal hořet po RZ6 hořet Consanimu.

Další nepovedenou soutěž má za sebou Craig Breen s Peugeotem 208 T16. Ten měl defekt pneumatiky hned na RZ1, přitom přišel o brzdy, což jej zpomalilo v průběhu první sekce. Na RZ14 jeho veškeré snahy na alespoň nějaké body zastavil rozbitý diferenciál u Peugeotu. To jeho kolega, Kevin Abbring, podával skvělý výkon a až do, pro Peugeot hodně smolné RZ14, držel čelo soutěže.

Mladý Holanďan držel v šachu i Loixe, který bývá na zdejších tratích k neporažení. Před odstoupením měl Kevin náskok na čele 20,9s, avšak na přejezdu k RZ14 musel zastavit kvůli selhání zavěšení. Pro Peugeotu je alespoň pozitivní, že u továrních vozů se neobjevil opět problém s chlazením (avšak u Tsjoena ano). Nepovedený víkend francouzských vozů dovršil Verschueren debutující s Citroënem DS3 R5, toho trápil po celý víkend motor jeho vozu.

O mnoho lépe se nedařilo ani továrnímu jezdci Škody Auto, Esapekka Lappimu. Fin jel na pomezí nejelepší trojice, avšak zkraje druhé etapy (RZ9) havaroval. Čest mladoboleslavské značky však hájila i spousta dalších jezdců, v německých barvách s podporou Škody Auto jel Sepp Wiegand, který to dotáhl až na 3. místo v cíli. Bedna je pro Němce skvělým výsledkem.

Do ME se poprvé od roku 2011 vrátil jeho trojnásobný šampion, Luca Rossetti. Ital jel s privátní Fabii S2000 a nevedl si vůbec špatně, do cíle dojel pátý, ale v RZ6 jej defekt stál 3:50 min. Po odečtení této ztráty mohl bojovat o vítězství.

Kapitolou samo pro sebe je Freddy Loix. Bývalý tovární jezdec Toyoty, Mitsubishi, Hyundai nebo Škody si dojel po skvělém výkonu pro již historicky deváté vítězství na této soutěži. Belgičan bojoval zkraje o druhé místo s Rossettim, pak byl druhý a po odstoupení Abbringa už si vítězství mezi prsty proklouznout nenechal.

Pro skvělé druhé místo si dojel domácí Cherain s Fordem Fiesta R5 a také čtvrtý Cobus (Fiesta S2000) může slavit povedenou soutěž. Z našich dopadl nejlépe Orsák, který s Fabii S2000 dojel 9. Na RZ11 vyletěl mimo trať Tlusťák.

Výsledky po 20. RZ: 

Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího     1.   F. Loix - J. Gitsels  Škoda Fabia S2000  2:43:13,7 - - -       2.  C. Cherain - A. Leyh  Ford Fiesta R5   +1:09,9     3.   S. Wiegand - F. Christian  Škoda Fabia S2000 +10s    +2:14,2     4.   H. Kobus - E. de Wild  Ford Fiesta S2000  +2:32,5     5.   L. Rossetti - M. Chiarcossi  Škoda Fabia S2000  +3:42,5     6.   D. Vanneste - E. Snaet  Peugeot 207 S2000    +5:25,4     7. E. Lefevere - A. Vangheluwe  Mitsubishi Lancer Evo X R4    +6:11,5     8.   D. Duquesne - F. Cuvelier  Ford Fiesta R5    +6:53,2     9.    J. Orsák - D. Šmeidler  Škoda Fabia S2000     +9:01,4    10.   A. Hadik - K. Kertész  Subaru Impreza STi R4 +10s    +9:01,6

 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.