Dalším podnikem ERC byla belgická Ypres Rally. Tato specifická asfaltová soutěž se jezdí v místech, kde probíhaly tuhé boje v první světové válce. Obsazení bylo tradičně skvělé, avšak největším favoritem na vítězství byl Freddy Loix s Fabii S2000, který svoji roli potvrdil.
Průběh soutěže:
Hned úvodní rychlostní zkouška viděla odstoupení ze soutěže (posléze se v rámci Rally2 vrátil) Bernda Casiera s Fordem Fiesta R5, který vylomil kolo. Nevedlo se ani Pieteru Tsjoenovi s Peugeotem 208 T16. Francouzský speciál mu začal hořet již na shakedownu, poté dostal od pořadatelů 5 minut penalizace, která jej prakticky vyřadila z bojů o přední příčky a když se po RZ14 prokousal na bodované 10. místo, tak v RZ15 skončil na 35 minut v příkopu vedle tratě. Peugeot 207 S2000 začal hořet po RZ6 hořet Consanimu.
Další nepovedenou soutěž má za sebou Craig Breen s Peugeotem 208 T16. Ten měl defekt pneumatiky hned na RZ1, přitom přišel o brzdy, což jej zpomalilo v průběhu první sekce. Na RZ14 jeho veškeré snahy na alespoň nějaké body zastavil rozbitý diferenciál u Peugeotu. To jeho kolega, Kevin Abbring, podával skvělý výkon a až do, pro Peugeot hodně smolné RZ14, držel čelo soutěže.
Mladý Holanďan držel v šachu i Loixe, který bývá na zdejších tratích k neporažení. Před odstoupením měl Kevin náskok na čele 20,9s, avšak na přejezdu k RZ14 musel zastavit kvůli selhání zavěšení. Pro Peugeotu je alespoň pozitivní, že u továrních vozů se neobjevil opět problém s chlazením (avšak u Tsjoena ano). Nepovedený víkend francouzských vozů dovršil Verschueren debutující s Citroënem DS3 R5, toho trápil po celý víkend motor jeho vozu.
O mnoho lépe se nedařilo ani továrnímu jezdci Škody Auto, Esapekka Lappimu. Fin jel na pomezí nejelepší trojice, avšak zkraje druhé etapy (RZ9) havaroval. Čest mladoboleslavské značky však hájila i spousta dalších jezdců, v německých barvách s podporou Škody Auto jel Sepp Wiegand, který to dotáhl až na 3. místo v cíli. Bedna je pro Němce skvělým výsledkem.
Do ME se poprvé od roku 2011 vrátil jeho trojnásobný šampion, Luca Rossetti. Ital jel s privátní Fabii S2000 a nevedl si vůbec špatně, do cíle dojel pátý, ale v RZ6 jej defekt stál 3:50 min. Po odečtení této ztráty mohl bojovat o vítězství.
Kapitolou samo pro sebe je Freddy Loix. Bývalý tovární jezdec Toyoty, Mitsubishi, Hyundai nebo Škody si dojel po skvělém výkonu pro již historicky deváté vítězství na této soutěži. Belgičan bojoval zkraje o druhé místo s Rossettim, pak byl druhý a po odstoupení Abbringa už si vítězství mezi prsty proklouznout nenechal.
Pro skvělé druhé místo si dojel domácí Cherain s Fordem Fiesta R5 a také čtvrtý Cobus (Fiesta S2000) může slavit povedenou soutěž. Z našich dopadl nejlépe Orsák, který s Fabii S2000 dojel 9. Na RZ11 vyletěl mimo trať Tlusťák.
Výsledky po 20. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. F. Loix - J. Gitsels Škoda Fabia S2000 2:43:13,7 - - - 2. C. Cherain - A. Leyh Ford Fiesta R5 +1:09,9 3. S. Wiegand - F. Christian Škoda Fabia S2000 +10s +2:14,2 4. H. Kobus - E. de Wild Ford Fiesta S2000 +2:32,5 5. L. Rossetti - M. Chiarcossi Škoda Fabia S2000 +3:42,5 6. D. Vanneste - E. Snaet Peugeot 207 S2000 +5:25,4 7. E. Lefevere - A. Vangheluwe Mitsubishi Lancer Evo X R4 +6:11,5 8. D. Duquesne - F. Cuvelier Ford Fiesta R5 +6:53,2 9. J. Orsák - D. Šmeidler Škoda Fabia S2000 +9:01,4 10. A. Hadik - K. Kertész Subaru Impreza STi R4 +10s +9:01,6
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.