Dalším podnikem ERC byla belgická Ypres Rally. Tato specifická asfaltová soutěž se jezdí v místech, kde probíhaly tuhé boje v první světové válce. Obsazení bylo tradičně skvělé, avšak největším favoritem na vítězství byl Freddy Loix s Fabii S2000, který svoji roli potvrdil.
Průběh soutěže:
Hned úvodní rychlostní zkouška viděla odstoupení ze soutěže (posléze se v rámci Rally2 vrátil) Bernda Casiera s Fordem Fiesta R5, který vylomil kolo. Nevedlo se ani Pieteru Tsjoenovi s Peugeotem 208 T16. Francouzský speciál mu začal hořet již na shakedownu, poté dostal od pořadatelů 5 minut penalizace, která jej prakticky vyřadila z bojů o přední příčky a když se po RZ14 prokousal na bodované 10. místo, tak v RZ15 skončil na 35 minut v příkopu vedle tratě. Peugeot 207 S2000 začal hořet po RZ6 hořet Consanimu.
Další nepovedenou soutěž má za sebou Craig Breen s Peugeotem 208 T16. Ten měl defekt pneumatiky hned na RZ1, přitom přišel o brzdy, což jej zpomalilo v průběhu první sekce. Na RZ14 jeho veškeré snahy na alespoň nějaké body zastavil rozbitý diferenciál u Peugeotu. To jeho kolega, Kevin Abbring, podával skvělý výkon a až do, pro Peugeot hodně smolné RZ14, držel čelo soutěže.
Mladý Holanďan držel v šachu i Loixe, který bývá na zdejších tratích k neporažení. Před odstoupením měl Kevin náskok na čele 20,9s, avšak na přejezdu k RZ14 musel zastavit kvůli selhání zavěšení. Pro Peugeotu je alespoň pozitivní, že u továrních vozů se neobjevil opět problém s chlazením (avšak u Tsjoena ano). Nepovedený víkend francouzských vozů dovršil Verschueren debutující s Citroënem DS3 R5, toho trápil po celý víkend motor jeho vozu.
O mnoho lépe se nedařilo ani továrnímu jezdci Škody Auto, Esapekka Lappimu. Fin jel na pomezí nejelepší trojice, avšak zkraje druhé etapy (RZ9) havaroval. Čest mladoboleslavské značky však hájila i spousta dalších jezdců, v německých barvách s podporou Škody Auto jel Sepp Wiegand, který to dotáhl až na 3. místo v cíli. Bedna je pro Němce skvělým výsledkem.
Do ME se poprvé od roku 2011 vrátil jeho trojnásobný šampion, Luca Rossetti. Ital jel s privátní Fabii S2000 a nevedl si vůbec špatně, do cíle dojel pátý, ale v RZ6 jej defekt stál 3:50 min. Po odečtení této ztráty mohl bojovat o vítězství.
Kapitolou samo pro sebe je Freddy Loix. Bývalý tovární jezdec Toyoty, Mitsubishi, Hyundai nebo Škody si dojel po skvělém výkonu pro již historicky deváté vítězství na této soutěži. Belgičan bojoval zkraje o druhé místo s Rossettim, pak byl druhý a po odstoupení Abbringa už si vítězství mezi prsty proklouznout nenechal.
Pro skvělé druhé místo si dojel domácí Cherain s Fordem Fiesta R5 a také čtvrtý Cobus (Fiesta S2000) může slavit povedenou soutěž. Z našich dopadl nejlépe Orsák, který s Fabii S2000 dojel 9. Na RZ11 vyletěl mimo trať Tlusťák.
Výsledky po 20. RZ:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. F. Loix - J. Gitsels Škoda Fabia S2000 2:43:13,7 - - - 2. C. Cherain - A. Leyh Ford Fiesta R5 +1:09,9 3. S. Wiegand - F. Christian Škoda Fabia S2000 +10s +2:14,2 4. H. Kobus - E. de Wild Ford Fiesta S2000 +2:32,5 5. L. Rossetti - M. Chiarcossi Škoda Fabia S2000 +3:42,5 6. D. Vanneste - E. Snaet Peugeot 207 S2000 +5:25,4 7. E. Lefevere - A. Vangheluwe Mitsubishi Lancer Evo X R4 +6:11,5 8. D. Duquesne - F. Cuvelier Ford Fiesta R5 +6:53,2 9. J. Orsák - D. Šmeidler Škoda Fabia S2000 +9:01,4 10. A. Hadik - K. Kertész Subaru Impreza STi R4 +10s +9:01,6
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?