Pieter Tsojen určitě nepočítal s tím, že již po druhém průjezdu dnešním shakedownu se jeho Peugeot 208 T16 ocitne v plamenech. Nad startem tedy visí otazník. Nejrychlejší čas v kvalifikaci zajel Luca Rossetti.
Návrat do ERC se Lucu Rossettimu opravdu povedl. Jezdec privátní Škody Fabie S2000 zajel čas 2:46,009 min., což pohodlně stačilo na první místo. Za ním je dvojice jezdců Peugeot Sport Academy v pořadí Craig Breen (+0,541) a Kevin Abbring (+0,900).
"Tempo bylo dobré, ale až moc brzy jsem brzdil. Teď se musím se svým týmem podradit nad volbou startovní pozice. Nepojedu určitě jako první ale ani jako desátý nebo tak něco," prozrazuje Luca Rossetti.
Oba jezdci Škody Auto, kteří jedou v Belgii poprvé, jsou z jizdního stylu na belgickém asfaltu překvapení: "Katovat takto hluboce zatáčky, to už je trošku nenormální," nechal se slyšet Esapekka Lappi (7.). Kolega Sepp Wiegand zaznamenal až 10. nejrychlejší čas: "Bylo těžké po pouhých pěti kilometrech opět dostat ve voze ten správný pocit. Bude to těžká rally, kterou musím hlavně projet a naučit se nové zkoušky."
Smůlu měl Pieter Tsojen, který si pro start na Ypres zajistil Peugeot 208 T16. Jenže auto mu už po druhém průjezdu shakedown zkouškou začalo hořet. Plameny sice byly poměrně rychle zažehnány, avšak nad startem v této klasické soutěži se vznáší otazník. Také Portugalec Bruno Magalhaes musel svůj Peugeot 207 S2000 v průběhu shakedownu s přehřátým motorem odstavit.
TOP10 shakedownu na Rally Ypres:
1. Rossetti/Chircossi, Skoda Fabia S2000 2:46,09min2. Breen/Martin, Peugeot 208 T16 R5 +0,541s3. Abbring/Marschall, Peugeot 208 R5 +0,900s4. Loix/Gitsels, Skoda Fabia S2000 +1,371s5. Cherain/Leyh, Ford Fiesta R5 +2,111s6. Consani/Vilmot, Peugeot 207 S2000 +3,098s7. Lappi/Ferm, Skoda Fabia S2000 +3,190s8. Casier/Vyncke, Ford Fiesta R5 +3,641s9. Verschueren/Hostens, Citroën DS3 R5 +4,111s10. Wiegand/Christian, Skoda Fabia S2000 +4,337s
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?