Pieter Tsojen určitě nepočítal s tím, že již po druhém průjezdu dnešním shakedownu se jeho Peugeot 208 T16 ocitne v plamenech. Nad startem tedy visí otazník. Nejrychlejší čas v kvalifikaci zajel Luca Rossetti.
Návrat do ERC se Lucu Rossettimu opravdu povedl. Jezdec privátní Škody Fabie S2000 zajel čas 2:46,009 min., což pohodlně stačilo na první místo. Za ním je dvojice jezdců Peugeot Sport Academy v pořadí Craig Breen (+0,541) a Kevin Abbring (+0,900).
"Tempo bylo dobré, ale až moc brzy jsem brzdil. Teď se musím se svým týmem podradit nad volbou startovní pozice. Nepojedu určitě jako první ale ani jako desátý nebo tak něco," prozrazuje Luca Rossetti.
Oba jezdci Škody Auto, kteří jedou v Belgii poprvé, jsou z jizdního stylu na belgickém asfaltu překvapení: "Katovat takto hluboce zatáčky, to už je trošku nenormální," nechal se slyšet Esapekka Lappi (7.). Kolega Sepp Wiegand zaznamenal až 10. nejrychlejší čas: "Bylo těžké po pouhých pěti kilometrech opět dostat ve voze ten správný pocit. Bude to těžká rally, kterou musím hlavně projet a naučit se nové zkoušky."
Smůlu měl Pieter Tsojen, který si pro start na Ypres zajistil Peugeot 208 T16. Jenže auto mu už po druhém průjezdu shakedown zkouškou začalo hořet. Plameny sice byly poměrně rychle zažehnány, avšak nad startem v této klasické soutěži se vznáší otazník. Také Portugalec Bruno Magalhaes musel svůj Peugeot 207 S2000 v průběhu shakedownu s přehřátým motorem odstavit.
TOP10 shakedownu na Rally Ypres:
1. Rossetti/Chircossi, Skoda Fabia S2000 2:46,09min2. Breen/Martin, Peugeot 208 T16 R5 +0,541s3. Abbring/Marschall, Peugeot 208 R5 +0,900s4. Loix/Gitsels, Skoda Fabia S2000 +1,371s5. Cherain/Leyh, Ford Fiesta R5 +2,111s6. Consani/Vilmot, Peugeot 207 S2000 +3,098s7. Lappi/Ferm, Skoda Fabia S2000 +3,190s8. Casier/Vyncke, Ford Fiesta R5 +3,641s9. Verschueren/Hostens, Citroën DS3 R5 +4,111s10. Wiegand/Christian, Skoda Fabia S2000 +4,337s
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?