Pieter Tsojen určitě nepočítal s tím, že již po druhém průjezdu dnešním shakedownu se jeho Peugeot 208 T16 ocitne v plamenech. Nad startem tedy visí otazník. Nejrychlejší čas v kvalifikaci zajel Luca Rossetti.
Návrat do ERC se Lucu Rossettimu opravdu povedl. Jezdec privátní Škody Fabie S2000 zajel čas 2:46,009 min., což pohodlně stačilo na první místo. Za ním je dvojice jezdců Peugeot Sport Academy v pořadí Craig Breen (+0,541) a Kevin Abbring (+0,900).
"Tempo bylo dobré, ale až moc brzy jsem brzdil. Teď se musím se svým týmem podradit nad volbou startovní pozice. Nepojedu určitě jako první ale ani jako desátý nebo tak něco," prozrazuje Luca Rossetti.
Oba jezdci Škody Auto, kteří jedou v Belgii poprvé, jsou z jizdního stylu na belgickém asfaltu překvapení: "Katovat takto hluboce zatáčky, to už je trošku nenormální," nechal se slyšet Esapekka Lappi (7.). Kolega Sepp Wiegand zaznamenal až 10. nejrychlejší čas: "Bylo těžké po pouhých pěti kilometrech opět dostat ve voze ten správný pocit. Bude to těžká rally, kterou musím hlavně projet a naučit se nové zkoušky."
Smůlu měl Pieter Tsojen, který si pro start na Ypres zajistil Peugeot 208 T16. Jenže auto mu už po druhém průjezdu shakedown zkouškou začalo hořet. Plameny sice byly poměrně rychle zažehnány, avšak nad startem v této klasické soutěži se vznáší otazník. Také Portugalec Bruno Magalhaes musel svůj Peugeot 207 S2000 v průběhu shakedownu s přehřátým motorem odstavit.
TOP10 shakedownu na Rally Ypres:
1. Rossetti/Chircossi, Skoda Fabia S2000 2:46,09min2. Breen/Martin, Peugeot 208 T16 R5 +0,541s3. Abbring/Marschall, Peugeot 208 R5 +0,900s4. Loix/Gitsels, Skoda Fabia S2000 +1,371s5. Cherain/Leyh, Ford Fiesta R5 +2,111s6. Consani/Vilmot, Peugeot 207 S2000 +3,098s7. Lappi/Ferm, Skoda Fabia S2000 +3,190s8. Casier/Vyncke, Ford Fiesta R5 +3,641s9. Verschueren/Hostens, Citroën DS3 R5 +4,111s10. Wiegand/Christian, Skoda Fabia S2000 +4,337s
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?