Pieter Tsojen určitě nepočítal s tím, že již po druhém průjezdu dnešním shakedownu se jeho Peugeot 208 T16 ocitne v plamenech. Nad startem tedy visí otazník. Nejrychlejší čas v kvalifikaci zajel Luca Rossetti.
Návrat do ERC se Lucu Rossettimu opravdu povedl. Jezdec privátní Škody Fabie S2000 zajel čas 2:46,009 min., což pohodlně stačilo na první místo. Za ním je dvojice jezdců Peugeot Sport Academy v pořadí Craig Breen (+0,541) a Kevin Abbring (+0,900).
"Tempo bylo dobré, ale až moc brzy jsem brzdil. Teď se musím se svým týmem podradit nad volbou startovní pozice. Nepojedu určitě jako první ale ani jako desátý nebo tak něco," prozrazuje Luca Rossetti.
Oba jezdci Škody Auto, kteří jedou v Belgii poprvé, jsou z jizdního stylu na belgickém asfaltu překvapení: "Katovat takto hluboce zatáčky, to už je trošku nenormální," nechal se slyšet Esapekka Lappi (7.). Kolega Sepp Wiegand zaznamenal až 10. nejrychlejší čas: "Bylo těžké po pouhých pěti kilometrech opět dostat ve voze ten správný pocit. Bude to těžká rally, kterou musím hlavně projet a naučit se nové zkoušky."
Smůlu měl Pieter Tsojen, který si pro start na Ypres zajistil Peugeot 208 T16. Jenže auto mu už po druhém průjezdu shakedown zkouškou začalo hořet. Plameny sice byly poměrně rychle zažehnány, avšak nad startem v této klasické soutěži se vznáší otazník. Také Portugalec Bruno Magalhaes musel svůj Peugeot 207 S2000 v průběhu shakedownu s přehřátým motorem odstavit.
TOP10 shakedownu na Rally Ypres:
1. Rossetti/Chircossi, Skoda Fabia S2000 2:46,09min2. Breen/Martin, Peugeot 208 T16 R5 +0,541s3. Abbring/Marschall, Peugeot 208 R5 +0,900s4. Loix/Gitsels, Skoda Fabia S2000 +1,371s5. Cherain/Leyh, Ford Fiesta R5 +2,111s6. Consani/Vilmot, Peugeot 207 S2000 +3,098s7. Lappi/Ferm, Skoda Fabia S2000 +3,190s8. Casier/Vyncke, Ford Fiesta R5 +3,641s9. Verschueren/Hostens, Citroën DS3 R5 +4,111s10. Wiegand/Christian, Skoda Fabia S2000 +4,337s
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.