Bryan Bouffier se postaral při startu na Rally Antibes Cote d’Azur o první vítězství vozu i20 WRC. Francouz porazil v souboji o vítězství krajana Juliena Maurina s Fordem Fiesta WRC.
I přesto, že hlavním smyslem startu ve Francii nebyl boj o vítězství, ale především sbírání cenných zkušeností pro další vývoj vozu i20 WRC na asfaltu, využil testovací pilot Hyundai, Bryan Bouffier, tuto možnost k zisku prvního vítězství pro Hyundai v soutěži.
Soutěž Rally Antibes se jezdí částečně i na tratích Rally Monte Carlo a stejně jako při klasické úvodní soutěži MS i zde sehrálo hlavní roli počasí. "Soutěž jsme prohráli kvůli špatné volbě pneumatik," posteskl si v cíli Julien Maurin, který převážnou část rally vedl. "Na první zkoušce druhé etapy pršelo tak silně, že jsme s tím nemohli nic dělat."
Bouffier se mohl v této situaci spolehnout na svůj tým: "Měli jsme dobré zprávy o počasí z týmu a jeli jsme na této zkoušce do kříže tvrdé a měkké pneumatiky. To se vyplatilo," říká Francouz. Hyundai jel stejné pneumatiky jako v MS a používal i stejné palivo.
"Pracovali jsme na nastavení brzd, přenosu hnací síly a také na mapách motoru. Pomohlo nám, že jsme tuto práci odvedli zde, ještě před testem na Rally Deutschland a Rally de France. O celkový výsledek nám nešlo, ale vítězství je hezkou odměnou pro celý tým, který tvrdě pracoval," shrnul víkendové působení korejského týmu jeho šéf, Michel Nandan.
Výsledky Rally Antibes Cote d'Azur:1. Bryan Bouffier, Hyundai i20 WRC, 2:23:54,62. Julien Maurin, Ford Fiesta RS WRC, +22,5s3. Pierre Roche, Mini John Cooper Works WRC, +8:34,2
Tip: O důvodech startu týmu Hyundai WRT na této soutěži se svým testovacím jezdcem jsme psali v tomto článku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?