Bryan Bouffier se postaral při startu na Rally Antibes Cote d’Azur o první vítězství vozu i20 WRC. Francouz porazil v souboji o vítězství krajana Juliena Maurina s Fordem Fiesta WRC.
I přesto, že hlavním smyslem startu ve Francii nebyl boj o vítězství, ale především sbírání cenných zkušeností pro další vývoj vozu i20 WRC na asfaltu, využil testovací pilot Hyundai, Bryan Bouffier, tuto možnost k zisku prvního vítězství pro Hyundai v soutěži.
Soutěž Rally Antibes se jezdí částečně i na tratích Rally Monte Carlo a stejně jako při klasické úvodní soutěži MS i zde sehrálo hlavní roli počasí. "Soutěž jsme prohráli kvůli špatné volbě pneumatik," posteskl si v cíli Julien Maurin, který převážnou část rally vedl. "Na první zkoušce druhé etapy pršelo tak silně, že jsme s tím nemohli nic dělat."
Bouffier se mohl v této situaci spolehnout na svůj tým: "Měli jsme dobré zprávy o počasí z týmu a jeli jsme na této zkoušce do kříže tvrdé a měkké pneumatiky. To se vyplatilo," říká Francouz. Hyundai jel stejné pneumatiky jako v MS a používal i stejné palivo.
"Pracovali jsme na nastavení brzd, přenosu hnací síly a také na mapách motoru. Pomohlo nám, že jsme tuto práci odvedli zde, ještě před testem na Rally Deutschland a Rally de France. O celkový výsledek nám nešlo, ale vítězství je hezkou odměnou pro celý tým, který tvrdě pracoval," shrnul víkendové působení korejského týmu jeho šéf, Michel Nandan.
Výsledky Rally Antibes Cote d'Azur:1. Bryan Bouffier, Hyundai i20 WRC, 2:23:54,62. Julien Maurin, Ford Fiesta RS WRC, +22,5s3. Pierre Roche, Mini John Cooper Works WRC, +8:34,2
Tip: O důvodech startu týmu Hyundai WRT na této soutěži se svým testovacím jezdcem jsme psali v tomto článku.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?