Bryana Bouffiera čeká první soutěžní start s vozem Hyundai. Francouz se s i20 WRC představí na Rally Antibes.
Bryan Bouffier, který byl před více než měsícem oznámen jako testovací jezdec, již zítra odstartuje do své první soutěže s vozem korejské značky. V pátek a sobotu se jede další díl francouzského mistrovství, kterého se zúčastní i Bouffier s Hyundai i20 WRC. Na druhého muže Rally Monte Carlo čeká 12 rychlostních zkoušek o celkové délce 212 kilometrů.
Hyundai soutěž pojímá jako asfaltový test za závodních podmínek. "Rally Antibes bereme jako asfaltový test před soutěžemi MS na tomto povrchu, které přijdou v průběhu roku. Je to dobrá příležitost vyzkoušet si některé komponenty v závodním zatížení. Rozhodli jsme se pro Raly Antibes, protože dobře pasuje do našeho testovacího programu.
Ve francouzském mistrovství se mohou, jako už v jednom z mála, nasazovat vozy WRC," objasňuje volbu týmu mluvčí stáje. Tato soutěž využije i některé tratě, které se používaly v rámci Rally Monte Carlo. Mimo jiného posádky dvakrát přejedou i přes průsmyk Col de Turini. Test na tuto soutěž už má Bouffier za sebou, psali jsme v tomto článku.
"Děkuji Hyundai za to, že mi dal možnost tuto soutěž odjet s vozem i20 WRC. Je to soutěž, kterou jsem v roce 2006 vyhrál a jejíž tratě mě vždy bavily. Cílem je odjet co nejvíc kilometrů na asfaltu a podat týmu co možná nejlepší zpětnou vazbu pro zbytek sezony a asfaltové soutěže," říká jezdec.
Na test Paddona v Polsku se podívejte na tomto videu:
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.