Slovenský RUFA Šport Team sa už od svojho založenia angažuje nielen v rámci slovenského šampionátu v rally, ale aj na vybraných podujatiach v zahraničí. V tomto roku navyše pribral pod svoje krídla aj posádku bojujúcu v rámci poľských majstrovstiev. Tou posádkou nie je nik iní, ako dvojica známa aj na slovenskej rally scéne, Grzegorz Grzyb – Daniel Siatkowski.
„Už v minulosti náš tím podporoval jazdca Grzegorza Grzyba a jeho spolujazdcov v rámci vybraných podujatí zaradených do poľských majstrovstiev. V tohtoročnej sezóne sme sa ale s Grzegorzom dohodli, že okrem slovenského absolvujeme spoločne pod hlavičkou RUFA Šport aj poľské majstrovstvá v rally. Ako sa zdá, nebolo to zlé rozhodnutie, veď po úvodných dvoch súťažiach nám v priebežnom poradí patrí druhé miesto. Stalo sa tak po vyhratom Rajde Arlamów a po druhom mieste absolútneho poradia na Rajde Świdnicki. Na oboch podujatiach sa Grzegorz s Danielom predstavili so Škodou Fabia S2000, ktorú pre náš tím pripravuje JM Racing v Zlíne. S pánom Houšťom, šéfom JM Racing máme už dlhodobú spoluprácu a som rád, že stále funguje k obojstrannej spokojnosti. Navyše som rád, že pri nás stoja aj naši dlhoroční partneri, ktorým sa vždy snažíme prinášať len tie najlepšie výsledky. Dúfam, že aj do tretice sa podarí Grzegorzovi s Danielom urobiť dobrý výsledok,“ vysvetlil manažér RUFA Šport Teamu, Ľubomír Kleman.
29. Rajd Karkonowski odštartuje ako tretie kolo poľského šampionátu v rally v dňoch 30. – 31.mája 2014 a jeho centrom sa stane mesto Jelenia Góra. Pre súťažiace posádky organizátor pripravil jednodňovú súťaž, v rámci ktorej všetci prítomní musia absolvovať trať o celkovej dĺžke viac ako tristo kilometrov. V tomto počte je už započítaných aj viac ako osemdesiat ostrých kilometrov, ktoré sú rozdelené do siedmych rýchlostných skúšok. Meno víťaza sa dozvieme v sobotu (31.5.2014) o osemnástej hodine.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?