Slovenský RUFA Šport Team sa už od svojho založenia angažuje nielen v rámci slovenského šampionátu v rally, ale aj na vybraných podujatiach v zahraničí. V tomto roku navyše pribral pod svoje krídla aj posádku bojujúcu v rámci poľských majstrovstiev. Tou posádkou nie je nik iní, ako dvojica známa aj na slovenskej rally scéne, Grzegorz Grzyb – Daniel Siatkowski.
„Už v minulosti náš tím podporoval jazdca Grzegorza Grzyba a jeho spolujazdcov v rámci vybraných podujatí zaradených do poľských majstrovstiev. V tohtoročnej sezóne sme sa ale s Grzegorzom dohodli, že okrem slovenského absolvujeme spoločne pod hlavičkou RUFA Šport aj poľské majstrovstvá v rally. Ako sa zdá, nebolo to zlé rozhodnutie, veď po úvodných dvoch súťažiach nám v priebežnom poradí patrí druhé miesto. Stalo sa tak po vyhratom Rajde Arlamów a po druhom mieste absolútneho poradia na Rajde Świdnicki. Na oboch podujatiach sa Grzegorz s Danielom predstavili so Škodou Fabia S2000, ktorú pre náš tím pripravuje JM Racing v Zlíne. S pánom Houšťom, šéfom JM Racing máme už dlhodobú spoluprácu a som rád, že stále funguje k obojstrannej spokojnosti. Navyše som rád, že pri nás stoja aj naši dlhoroční partneri, ktorým sa vždy snažíme prinášať len tie najlepšie výsledky. Dúfam, že aj do tretice sa podarí Grzegorzovi s Danielom urobiť dobrý výsledok,“ vysvetlil manažér RUFA Šport Teamu, Ľubomír Kleman.
29. Rajd Karkonowski odštartuje ako tretie kolo poľského šampionátu v rally v dňoch 30. – 31.mája 2014 a jeho centrom sa stane mesto Jelenia Góra. Pre súťažiace posádky organizátor pripravil jednodňovú súťaž, v rámci ktorej všetci prítomní musia absolvovať trať o celkovej dĺžke viac ako tristo kilometrov. V tomto počte je už započítaných aj viac ako osemdesiat ostrých kilometrov, ktoré sú rozdelené do siedmych rýchlostných skúšok. Meno víťaza sa dozvieme v sobotu (31.5.2014) o osemnástej hodine.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?