Slovenský RUFA Šport Team sa už od svojho založenia angažuje nielen v rámci slovenského šampionátu v rally, ale aj na vybraných podujatiach v zahraničí. V tomto roku navyše pribral pod svoje krídla aj posádku bojujúcu v rámci poľských majstrovstiev. Tou posádkou nie je nik iní, ako dvojica známa aj na slovenskej rally scéne, Grzegorz Grzyb – Daniel Siatkowski.
„Už v minulosti náš tím podporoval jazdca Grzegorza Grzyba a jeho spolujazdcov v rámci vybraných podujatí zaradených do poľských majstrovstiev. V tohtoročnej sezóne sme sa ale s Grzegorzom dohodli, že okrem slovenského absolvujeme spoločne pod hlavičkou RUFA Šport aj poľské majstrovstvá v rally. Ako sa zdá, nebolo to zlé rozhodnutie, veď po úvodných dvoch súťažiach nám v priebežnom poradí patrí druhé miesto. Stalo sa tak po vyhratom Rajde Arlamów a po druhom mieste absolútneho poradia na Rajde Świdnicki. Na oboch podujatiach sa Grzegorz s Danielom predstavili so Škodou Fabia S2000, ktorú pre náš tím pripravuje JM Racing v Zlíne. S pánom Houšťom, šéfom JM Racing máme už dlhodobú spoluprácu a som rád, že stále funguje k obojstrannej spokojnosti. Navyše som rád, že pri nás stoja aj naši dlhoroční partneri, ktorým sa vždy snažíme prinášať len tie najlepšie výsledky. Dúfam, že aj do tretice sa podarí Grzegorzovi s Danielom urobiť dobrý výsledok,“ vysvetlil manažér RUFA Šport Teamu, Ľubomír Kleman.
29. Rajd Karkonowski odštartuje ako tretie kolo poľského šampionátu v rally v dňoch 30. – 31.mája 2014 a jeho centrom sa stane mesto Jelenia Góra. Pre súťažiace posádky organizátor pripravil jednodňovú súťaž, v rámci ktorej všetci prítomní musia absolvovať trať o celkovej dĺžke viac ako tristo kilometrov. V tomto počte je už započítaných aj viac ako osemdesiat ostrých kilometrov, ktoré sú rozdelené do siedmych rýchlostných skúšok. Meno víťaza sa dozvieme v sobotu (31.5.2014) o osemnástej hodine.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?