V rámci seriálu predstavovaní partnerov Dobšinského kopca 2014 sa dnes pristavíme pri Žilinskom KL Racing Rally Teame. Aj tento, pomerne mladý tím sa spolupodieľa na organizácii jediného podujatia zaradeného do Majstrovstiev Európy pretekov automobilov do vrchu na Slovensku.
„Nie je žiadnym tajomstvom, že s KL Racing Rally Teamom sme spojení už dlhšiu dobu. Dôkazom je fakt, že práve v rámci tohto tímu sa spoločne s Vlastom Majerčákom zúčastňujeme slovenského šampionátu v rally. Som rád, že sme dali dohromady partiu mladých ľudí, ktorým ide o rozvoj motoristického športu na Slovensku. Moja vďaka patrí všetkým, ktorí nás podporujú,“ vysvetlil riaditeľ Dobšinského kopca, Marcel Kollárik.
O tom, že spolupráca nie je vhodná iba jednostranne povedal viac Marek Lokaj, manažér KL Racing Rally Teamu: „Pred dvomi rokmi sme nadviazali spoluprácu s našimi posádkami, ktoré náš tím reprezentujú v rámci rally súťaží. Po čase sme však prišli na to, že táto pomoc nemusí ostať iba pri rally, ale vieme Dobšinčanom pomôcť aj v rámci jedinečného podujatia, akým v každom prípade Dobšinský kopec je. Nejde tu pritom iba o lokálnu akciu, ale je to jediné podujatie zaradené do seriálu Majstrovstiev Európy pretekov automobilov do vrchu konajúce sa na Slovensku. Keďže ide aj o reprezentáciu Slovenska, ktorá musí byť perfektná, treba k tomu aj dostatok financií. Nie je ich dvakrát veľa, ale ak každý prispeje svojou troškou, dohromady to dá už poriadny balík za ktorý sa dá podujatie takéhoto formátu zorganizovať. Navyše Dobšinský kopec má už vyše tridsať ročnú históriu a podujatie organizuje overená partia ľudí milujúcich motoristický šport. A presne tak to má byť. Sme radi, že sa môžeme spolupodieľať na reprezentácii Slovenska.“
Podujatie Dobšinský kopec odštartuje v tomto roku už po tridsiaty prvý raz, pričom v rámci Majstrovstiev Európy pretekov automobilov do vrchu bude zaradené po tretí krát v rade. Ak chcete byť pritom, navštívte mesto Dobšinú v dňoch 19.-21.júla 2014.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?