V rámci seriálu predstavovaní partnerov Dobšinského kopca 2014 sa dnes pristavíme pri Žilinskom KL Racing Rally Teame. Aj tento, pomerne mladý tím sa spolupodieľa na organizácii jediného podujatia zaradeného do Majstrovstiev Európy pretekov automobilov do vrchu na Slovensku.
„Nie je žiadnym tajomstvom, že s KL Racing Rally Teamom sme spojení už dlhšiu dobu. Dôkazom je fakt, že práve v rámci tohto tímu sa spoločne s Vlastom Majerčákom zúčastňujeme slovenského šampionátu v rally. Som rád, že sme dali dohromady partiu mladých ľudí, ktorým ide o rozvoj motoristického športu na Slovensku. Moja vďaka patrí všetkým, ktorí nás podporujú,“ vysvetlil riaditeľ Dobšinského kopca, Marcel Kollárik.
O tom, že spolupráca nie je vhodná iba jednostranne povedal viac Marek Lokaj, manažér KL Racing Rally Teamu: „Pred dvomi rokmi sme nadviazali spoluprácu s našimi posádkami, ktoré náš tím reprezentujú v rámci rally súťaží. Po čase sme však prišli na to, že táto pomoc nemusí ostať iba pri rally, ale vieme Dobšinčanom pomôcť aj v rámci jedinečného podujatia, akým v každom prípade Dobšinský kopec je. Nejde tu pritom iba o lokálnu akciu, ale je to jediné podujatie zaradené do seriálu Majstrovstiev Európy pretekov automobilov do vrchu konajúce sa na Slovensku. Keďže ide aj o reprezentáciu Slovenska, ktorá musí byť perfektná, treba k tomu aj dostatok financií. Nie je ich dvakrát veľa, ale ak každý prispeje svojou troškou, dohromady to dá už poriadny balík za ktorý sa dá podujatie takéhoto formátu zorganizovať. Navyše Dobšinský kopec má už vyše tridsať ročnú históriu a podujatie organizuje overená partia ľudí milujúcich motoristický šport. A presne tak to má byť. Sme radi, že sa môžeme spolupodieľať na reprezentácii Slovenska.“
Podujatie Dobšinský kopec odštartuje v tomto roku už po tridsiaty prvý raz, pričom v rámci Majstrovstiev Európy pretekov automobilov do vrchu bude zaradené po tretí krát v rade. Ak chcete byť pritom, navštívte mesto Dobšinú v dňoch 19.-21.júla 2014.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.