Totální triumf vozů ŠKODA Super 2000 i přes nepříznivé podmínky v exotickém prostředí Nové Kaledonie.
Tým ŠKODA MRF, startující s tovární podporou, dosáhl navzdory nepříznivým podmínkám double i v druhém podniku Asijsko-pacifického mistrovství (APRC). Mistři Evropy Jan Kopecký a Pavel Dresler dosáhli na exotické Nové Kaledonii svého prvního triumfu v APRC před svými týmovými kolegy Gauravem Gillem a Glennem Macneallem. Při úvodní soutěži série na Nové Zélandu ještě před Kopeckým triumfoval obhájce titulu Gill. Oba jezdci se po dvou ze šesti soutěží dělí o první místo v celkovém hodnocení, ŠKODA suverénně vede také v hodnocení značek.
„Do druhého dne jsme vstupovali s poměrně velkým náskokem, proto jsem na rozbahněné trati nechtěl udělat žádnou chybu. Nebyl jsem pod tlakem a mohl jsem se svou, jako obvykle perfektní, Fabií Super 2000 jet velice uvolněně,“ říká Jan Kopecký, který se po svém druhém startu raduje ze svého prvního úspěchu v APRC: „S Gauravem máme shodné skóre, to je pro mistrovství dobré. Vždycky je lepší, když je boj vyrovnaný.“
Na Nové Kaledonii dojel český jezdec do cíle 6:12,8 minut před svým týmovým kolegou Gauravem Gillem. Ten zpočátku vedl, pak jej ale smyk vynesl mimo trať, kde poškodil vůz a ztratil cenné minuty. Na ostrově v jižním Pacifiku, který patří Francii, vládly velice náročné podmínky, déšť proměnil většinu tratí v bahnité pisty. Z tohoto důvodu bylo také zrušeno šest z původně plánovaných 17 rychlostních zkoušek.
Kvůli obavám o bezpečnost startovali oba jezdci týmu ŠKODA MRF do předposlední rychlostní zkoušky se zpožděním. Za to jim jury udělila časovou penalizaci, která byla po protestu týmu ŠKODA MRF snížena. Kopecký a Gill tak svůj double mohli oslavit až s několikahodinovým zpožděním. „S naším smykem jsme se v průběhu prvního dne soutěže stali obětí nepříznivých vnějších podmínek. Ale nakonec jsme z toho pro tým vytěžili maximum,“ komentuje Gaurav Gill. Ve všech jedenácti odjetých rychlostních zkouškách dosáhli jezdci týmu ŠKODA MRF nejlepších časů.
Jan Kopecký se po svém double už dnes těší na příští podnik série APRC, který se koná od 20. do 22. června v Austrálii: „V Austrálii jsem nikdy nebyl, tato rally pro mě bude naprostou novinkou. Bude to určitě zajímavé.“
Pro českou automobilku má účast v APRC strategický význam. Cílem je další posilování povědomí o značce na světových trzích. ŠKODA chce v příštích letech zvýšit své celosvětové prodeje nejméně na 1,5 milionu vozů ročně a posilovat zejména v Asii.
Číslo pro Rally Nová Kaledonie: 6
Stejně jako na loňské Rally Nová Kaledonie muselo být i letos zrušeno šest rychlostních zkoušek z důvodu silných srážek a nesjízdných tratí. Jelo se tedy jen 11 ze 17 původně plánovaných rychlostních zkoušek. První den byly zrušeny rychlostní zkoušky číslo pět a osm, druhý den se jely jen čtyři z plánovaných osmi rychlostních zkoušek. Poslední etapy soutěže byly zrušeny úplně.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.