Totální triumf vozů ŠKODA Super 2000 i přes nepříznivé podmínky v exotickém prostředí Nové Kaledonie.
Tým ŠKODA MRF, startující s tovární podporou, dosáhl navzdory nepříznivým podmínkám double i v druhém podniku Asijsko-pacifického mistrovství (APRC). Mistři Evropy Jan Kopecký a Pavel Dresler dosáhli na exotické Nové Kaledonii svého prvního triumfu v APRC před svými týmovými kolegy Gauravem Gillem a Glennem Macneallem. Při úvodní soutěži série na Nové Zélandu ještě před Kopeckým triumfoval obhájce titulu Gill. Oba jezdci se po dvou ze šesti soutěží dělí o první místo v celkovém hodnocení, ŠKODA suverénně vede také v hodnocení značek.
„Do druhého dne jsme vstupovali s poměrně velkým náskokem, proto jsem na rozbahněné trati nechtěl udělat žádnou chybu. Nebyl jsem pod tlakem a mohl jsem se svou, jako obvykle perfektní, Fabií Super 2000 jet velice uvolněně,“ říká Jan Kopecký, který se po svém druhém startu raduje ze svého prvního úspěchu v APRC: „S Gauravem máme shodné skóre, to je pro mistrovství dobré. Vždycky je lepší, když je boj vyrovnaný.“
Na Nové Kaledonii dojel český jezdec do cíle 6:12,8 minut před svým týmovým kolegou Gauravem Gillem. Ten zpočátku vedl, pak jej ale smyk vynesl mimo trať, kde poškodil vůz a ztratil cenné minuty. Na ostrově v jižním Pacifiku, který patří Francii, vládly velice náročné podmínky, déšť proměnil většinu tratí v bahnité pisty. Z tohoto důvodu bylo také zrušeno šest z původně plánovaných 17 rychlostních zkoušek.
Kvůli obavám o bezpečnost startovali oba jezdci týmu ŠKODA MRF do předposlední rychlostní zkoušky se zpožděním. Za to jim jury udělila časovou penalizaci, která byla po protestu týmu ŠKODA MRF snížena. Kopecký a Gill tak svůj double mohli oslavit až s několikahodinovým zpožděním. „S naším smykem jsme se v průběhu prvního dne soutěže stali obětí nepříznivých vnějších podmínek. Ale nakonec jsme z toho pro tým vytěžili maximum,“ komentuje Gaurav Gill. Ve všech jedenácti odjetých rychlostních zkouškách dosáhli jezdci týmu ŠKODA MRF nejlepších časů.
Jan Kopecký se po svém double už dnes těší na příští podnik série APRC, který se koná od 20. do 22. června v Austrálii: „V Austrálii jsem nikdy nebyl, tato rally pro mě bude naprostou novinkou. Bude to určitě zajímavé.“
Pro českou automobilku má účast v APRC strategický význam. Cílem je další posilování povědomí o značce na světových trzích. ŠKODA chce v příštích letech zvýšit své celosvětové prodeje nejméně na 1,5 milionu vozů ročně a posilovat zejména v Asii.
Číslo pro Rally Nová Kaledonie: 6
Stejně jako na loňské Rally Nová Kaledonie muselo být i letos zrušeno šest rychlostních zkoušek z důvodu silných srážek a nesjízdných tratí. Jelo se tedy jen 11 ze 17 původně plánovaných rychlostních zkoušek. První den byly zrušeny rychlostní zkoušky číslo pět a osm, druhý den se jely jen čtyři z plánovaných osmi rychlostních zkoušek. Poslední etapy soutěže byly zrušeny úplně.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?