Totální triumf vozů ŠKODA Super 2000 i přes nepříznivé podmínky v exotickém prostředí Nové Kaledonie.
Tým ŠKODA MRF, startující s tovární podporou, dosáhl navzdory nepříznivým podmínkám double i v druhém podniku Asijsko-pacifického mistrovství (APRC). Mistři Evropy Jan Kopecký a Pavel Dresler dosáhli na exotické Nové Kaledonii svého prvního triumfu v APRC před svými týmovými kolegy Gauravem Gillem a Glennem Macneallem. Při úvodní soutěži série na Nové Zélandu ještě před Kopeckým triumfoval obhájce titulu Gill. Oba jezdci se po dvou ze šesti soutěží dělí o první místo v celkovém hodnocení, ŠKODA suverénně vede také v hodnocení značek.
„Do druhého dne jsme vstupovali s poměrně velkým náskokem, proto jsem na rozbahněné trati nechtěl udělat žádnou chybu. Nebyl jsem pod tlakem a mohl jsem se svou, jako obvykle perfektní, Fabií Super 2000 jet velice uvolněně,“ říká Jan Kopecký, který se po svém druhém startu raduje ze svého prvního úspěchu v APRC: „S Gauravem máme shodné skóre, to je pro mistrovství dobré. Vždycky je lepší, když je boj vyrovnaný.“
Na Nové Kaledonii dojel český jezdec do cíle 6:12,8 minut před svým týmovým kolegou Gauravem Gillem. Ten zpočátku vedl, pak jej ale smyk vynesl mimo trať, kde poškodil vůz a ztratil cenné minuty. Na ostrově v jižním Pacifiku, který patří Francii, vládly velice náročné podmínky, déšť proměnil většinu tratí v bahnité pisty. Z tohoto důvodu bylo také zrušeno šest z původně plánovaných 17 rychlostních zkoušek.
Kvůli obavám o bezpečnost startovali oba jezdci týmu ŠKODA MRF do předposlední rychlostní zkoušky se zpožděním. Za to jim jury udělila časovou penalizaci, která byla po protestu týmu ŠKODA MRF snížena. Kopecký a Gill tak svůj double mohli oslavit až s několikahodinovým zpožděním. „S naším smykem jsme se v průběhu prvního dne soutěže stali obětí nepříznivých vnějších podmínek. Ale nakonec jsme z toho pro tým vytěžili maximum,“ komentuje Gaurav Gill. Ve všech jedenácti odjetých rychlostních zkouškách dosáhli jezdci týmu ŠKODA MRF nejlepších časů.
Jan Kopecký se po svém double už dnes těší na příští podnik série APRC, který se koná od 20. do 22. června v Austrálii: „V Austrálii jsem nikdy nebyl, tato rally pro mě bude naprostou novinkou. Bude to určitě zajímavé.“
Pro českou automobilku má účast v APRC strategický význam. Cílem je další posilování povědomí o značce na světových trzích. ŠKODA chce v příštích letech zvýšit své celosvětové prodeje nejméně na 1,5 milionu vozů ročně a posilovat zejména v Asii.
Číslo pro Rally Nová Kaledonie: 6
Stejně jako na loňské Rally Nová Kaledonie muselo být i letos zrušeno šest rychlostních zkoušek z důvodu silných srážek a nesjízdných tratí. Jelo se tedy jen 11 ze 17 původně plánovaných rychlostních zkoušek. První den byly zrušeny rychlostní zkoušky číslo pět a osm, druhý den se jely jen čtyři z plánovaných osmi rychlostních zkoušek. Poslední etapy soutěže byly zrušeny úplně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.