Další soutěž ERC se jede na Azorských ostrovech. Tovární tým Škody Motorsport na místní soutěž svoje posádky nevyslal, na vítězství si tedy brousí zuby tovární jezdci Peugeotu. Do cesty se jim bude chtít postavit určitě Kajetan Kajetanowicz s Fiestou R5 nebo domácí matadoři.
Po RZ17:
Poslední den soutěže svedli krásný souboj o vítězství Sousa (Ford Fiesta RRC) a Abbring (208 T16). Podle vítěze rozhodla lepší volba směsi pneumatik, když on zvolil tvrdou směs Pirelli, zatímco jezdec Peugeotu měl obuty měkké Micheliny. Mladíkovi s francouzským vozem v závěru pneumatiky odešly. Třetí místo si odváží Raux s Peugeotum 207 S2000. Nás může těšit osmé místo Antonína Tlusťáka.
Výsledky po 17. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
B. Sousa - H. Magalhaes
2:43:57,6
---
Ford Fiesta RRC
2.
K. Abbring - S. Marshall
+10s
+6,2
Peugeot 208 T16
3.
J. Raoux - L. Magat
+7:51,9
Peugeot 207 S2000
4.
R. Consani - M. Vilmot
+9:18,8
Peugeot 207 S2000
5.
L. Rego - A. Costa
+10:07,5
Mitsubishi Lancer EVO IX
6.
R. Teodósio - J. Teixeira
+10:11,2
Mitsubishi Lancer EVO IX
7.
R. Rodrigues - E. Rodrigues
+10:15,8
Mitsubishi Lancer EVO IX R4
8.
A. Tlusťák - J. Škaloud
+11:15,5
Škoda Fabia S2000
9.
P. Vale - R. Mederois
+11:39,1
Subaru Impreza STi N12
10.
S. Lefebre - T. Dubois
+12:05,2
Peugeot 208 VTi R2
Po RZ11:
Peugeot i nadále bojuje se spolehlivostí svých modů 208 T16, cíl RZ10 totiž už neviděl kvůli problémům s elektrikou do té doby vedoucí Craig Breen. Soutěž měl přitom skvěle rozjetou. Dnes vyhrál čtyři z celkových osmi RZ. Hned ráno v RZ4 havaroval Moura s Fiestou R5, také na RZ4 zničil zavěšení Kajetan Kajetanowicz také s Fiestou R5. Polák se jako jediný dokázal držet vedoucích Peugeotů.
RZ6 se stala konečnou také pro Jaroslava Orsáka, který též zničil na své Fabii S2000 zavěšení kola. Do čela se na poslední zkoušce dne, RZ11 vyhoupl Bernardou Sousa jedoucí na Fordu Fiesta RRC. Kevin Abbring s druhým továrním Peugeotem 208 T16 bojuje totiž od RZ10 s problémy s technikou, tentokrát zlobí posilovač řízení. Holanďan na první místo ztrácí 6,3s.
Výsledky po 11. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
B. Sousa - H. Magalhaes
1:24:57,5
---
Ford Fiesta RRC
2.
K. Abbring - S. Marshall
+6,3
Peugeot 208 T16
3.
V. Gryazin - D. Eremeev
+1:31,0
Ford Fiesta S2000
4.
B. Magalhaes - C. Magalhaes
+2:47,7
Peugeot 207 S2000
5.
P. Meireles - M. Castro
+4:20,5
Škoda Fabia S2000
6.
J. Raoux - L. Magat
+4:31,3
Peugeot 207 S2000
7.
A. Lopes - T. Azevedo
+4:35,0
Subaru Impreza STi R4
8.
L. Rego - A. Costa
+4:51,6
Mitsubishi Lancer EVO IX
9.
R. Rodrigues - E. Rodrigues
+5:03,8
Mitsubishi Lancer EVO IX R4
10.
S. Lefebre - T. Dubois
+5:57,2
Peugeot 208 VTi R2
Po RZ3:
Posádky mají po dnešní etapě za sebou zhruba 25 kilometrů, nejlépe do soutěže vstoupilo duo továrních Peugeotů, avšak další dvě vložky vyhrál Kajetan Kajetanowicz s Fordem, a tak je po dnešku rozdíl na čele pouhých 0,9s ve prospěch Breena. Ten se před startem soutěže nechal slyšet, že neúčast továrního týmu Škoda Motorsport mu otvírá možnost zaútočit na vítězství. Z domácích je nejrychlejší Moura na čtvrtém místě s Fiestou R5.
Výsledky po 3. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
C. Breen - S. Martin
19:04,6
---
Peugeot 208 T16
2.
K. Kajetanowicz - J. Baran
+0,9
Ford Fiesta R5
3.
K. Abbring - S. Marshall
+3,5
Peugeot 208 T16
4.
R. Moura - S. Eiró
+5,0
Ford Fiesta R5
5.
B. Sousa - H. Magalhaes
+18,8
Ford Fiesta RRC
6.
B. Magalhaes - C. Magalhaes
+29,7
Peugeot 207 S2000
7.
V. Gryazin - D. Eremeev
+41,4
Ford Fiesta S2000
8.
J. Orsák - D. Šmeidler
+44,3
Škoda Fabia S2000
9.
R. Consani - M. Vilmot
+54,3
Peugeot 207 S2000
10.
J. Barros - J. Henriques
+1:01,7
Ford Fiesta R5
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?