Další soutěž ERC se jede na Azorských ostrovech. Tovární tým Škody Motorsport na místní soutěž svoje posádky nevyslal, na vítězství si tedy brousí zuby tovární jezdci Peugeotu. Do cesty se jim bude chtít postavit určitě Kajetan Kajetanowicz s Fiestou R5 nebo domácí matadoři.
Po RZ17:
Poslední den soutěže svedli krásný souboj o vítězství Sousa (Ford Fiesta RRC) a Abbring (208 T16). Podle vítěze rozhodla lepší volba směsi pneumatik, když on zvolil tvrdou směs Pirelli, zatímco jezdec Peugeotu měl obuty měkké Micheliny. Mladíkovi s francouzským vozem v závěru pneumatiky odešly. Třetí místo si odváží Raux s Peugeotum 207 S2000. Nás může těšit osmé místo Antonína Tlusťáka.
Výsledky po 17. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
B. Sousa - H. Magalhaes
2:43:57,6
---
Ford Fiesta RRC
2.
K. Abbring - S. Marshall
+10s
+6,2
Peugeot 208 T16
3.
J. Raoux - L. Magat
+7:51,9
Peugeot 207 S2000
4.
R. Consani - M. Vilmot
+9:18,8
Peugeot 207 S2000
5.
L. Rego - A. Costa
+10:07,5
Mitsubishi Lancer EVO IX
6.
R. Teodósio - J. Teixeira
+10:11,2
Mitsubishi Lancer EVO IX
7.
R. Rodrigues - E. Rodrigues
+10:15,8
Mitsubishi Lancer EVO IX R4
8.
A. Tlusťák - J. Škaloud
+11:15,5
Škoda Fabia S2000
9.
P. Vale - R. Mederois
+11:39,1
Subaru Impreza STi N12
10.
S. Lefebre - T. Dubois
+12:05,2
Peugeot 208 VTi R2
Po RZ11:
Peugeot i nadále bojuje se spolehlivostí svých modů 208 T16, cíl RZ10 totiž už neviděl kvůli problémům s elektrikou do té doby vedoucí Craig Breen. Soutěž měl přitom skvěle rozjetou. Dnes vyhrál čtyři z celkových osmi RZ. Hned ráno v RZ4 havaroval Moura s Fiestou R5, také na RZ4 zničil zavěšení Kajetan Kajetanowicz také s Fiestou R5. Polák se jako jediný dokázal držet vedoucích Peugeotů.
RZ6 se stala konečnou také pro Jaroslava Orsáka, který též zničil na své Fabii S2000 zavěšení kola. Do čela se na poslední zkoušce dne, RZ11 vyhoupl Bernardou Sousa jedoucí na Fordu Fiesta RRC. Kevin Abbring s druhým továrním Peugeotem 208 T16 bojuje totiž od RZ10 s problémy s technikou, tentokrát zlobí posilovač řízení. Holanďan na první místo ztrácí 6,3s.
Výsledky po 11. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
B. Sousa - H. Magalhaes
1:24:57,5
---
Ford Fiesta RRC
2.
K. Abbring - S. Marshall
+6,3
Peugeot 208 T16
3.
V. Gryazin - D. Eremeev
+1:31,0
Ford Fiesta S2000
4.
B. Magalhaes - C. Magalhaes
+2:47,7
Peugeot 207 S2000
5.
P. Meireles - M. Castro
+4:20,5
Škoda Fabia S2000
6.
J. Raoux - L. Magat
+4:31,3
Peugeot 207 S2000
7.
A. Lopes - T. Azevedo
+4:35,0
Subaru Impreza STi R4
8.
L. Rego - A. Costa
+4:51,6
Mitsubishi Lancer EVO IX
9.
R. Rodrigues - E. Rodrigues
+5:03,8
Mitsubishi Lancer EVO IX R4
10.
S. Lefebre - T. Dubois
+5:57,2
Peugeot 208 VTi R2
Po RZ3:
Posádky mají po dnešní etapě za sebou zhruba 25 kilometrů, nejlépe do soutěže vstoupilo duo továrních Peugeotů, avšak další dvě vložky vyhrál Kajetan Kajetanowicz s Fordem, a tak je po dnešku rozdíl na čele pouhých 0,9s ve prospěch Breena. Ten se před startem soutěže nechal slyšet, že neúčast továrního týmu Škoda Motorsport mu otvírá možnost zaútočit na vítězství. Z domácích je nejrychlejší Moura na čtvrtém místě s Fiestou R5.
Výsledky po 3. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
C. Breen - S. Martin
19:04,6
---
Peugeot 208 T16
2.
K. Kajetanowicz - J. Baran
+0,9
Ford Fiesta R5
3.
K. Abbring - S. Marshall
+3,5
Peugeot 208 T16
4.
R. Moura - S. Eiró
+5,0
Ford Fiesta R5
5.
B. Sousa - H. Magalhaes
+18,8
Ford Fiesta RRC
6.
B. Magalhaes - C. Magalhaes
+29,7
Peugeot 207 S2000
7.
V. Gryazin - D. Eremeev
+41,4
Ford Fiesta S2000
8.
J. Orsák - D. Šmeidler
+44,3
Škoda Fabia S2000
9.
R. Consani - M. Vilmot
+54,3
Peugeot 207 S2000
10.
J. Barros - J. Henriques
+1:01,7
Ford Fiesta R5
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?