Další soutěž ERC se jede na Azorských ostrovech. Tovární tým Škody Motorsport na místní soutěž svoje posádky nevyslal, na vítězství si tedy brousí zuby tovární jezdci Peugeotu. Do cesty se jim bude chtít postavit určitě Kajetan Kajetanowicz s Fiestou R5 nebo domácí matadoři.
Po RZ17:
Poslední den soutěže svedli krásný souboj o vítězství Sousa (Ford Fiesta RRC) a Abbring (208 T16). Podle vítěze rozhodla lepší volba směsi pneumatik, když on zvolil tvrdou směs Pirelli, zatímco jezdec Peugeotu měl obuty měkké Micheliny. Mladíkovi s francouzským vozem v závěru pneumatiky odešly. Třetí místo si odváží Raux s Peugeotum 207 S2000. Nás může těšit osmé místo Antonína Tlusťáka.
Výsledky po 17. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
B. Sousa - H. Magalhaes
2:43:57,6
---
Ford Fiesta RRC
2.
K. Abbring - S. Marshall
+10s
+6,2
Peugeot 208 T16
3.
J. Raoux - L. Magat
+7:51,9
Peugeot 207 S2000
4.
R. Consani - M. Vilmot
+9:18,8
Peugeot 207 S2000
5.
L. Rego - A. Costa
+10:07,5
Mitsubishi Lancer EVO IX
6.
R. Teodósio - J. Teixeira
+10:11,2
Mitsubishi Lancer EVO IX
7.
R. Rodrigues - E. Rodrigues
+10:15,8
Mitsubishi Lancer EVO IX R4
8.
A. Tlusťák - J. Škaloud
+11:15,5
Škoda Fabia S2000
9.
P. Vale - R. Mederois
+11:39,1
Subaru Impreza STi N12
10.
S. Lefebre - T. Dubois
+12:05,2
Peugeot 208 VTi R2
Po RZ11:
Peugeot i nadále bojuje se spolehlivostí svých modů 208 T16, cíl RZ10 totiž už neviděl kvůli problémům s elektrikou do té doby vedoucí Craig Breen. Soutěž měl přitom skvěle rozjetou. Dnes vyhrál čtyři z celkových osmi RZ. Hned ráno v RZ4 havaroval Moura s Fiestou R5, také na RZ4 zničil zavěšení Kajetan Kajetanowicz také s Fiestou R5. Polák se jako jediný dokázal držet vedoucích Peugeotů.
RZ6 se stala konečnou také pro Jaroslava Orsáka, který též zničil na své Fabii S2000 zavěšení kola. Do čela se na poslední zkoušce dne, RZ11 vyhoupl Bernardou Sousa jedoucí na Fordu Fiesta RRC. Kevin Abbring s druhým továrním Peugeotem 208 T16 bojuje totiž od RZ10 s problémy s technikou, tentokrát zlobí posilovač řízení. Holanďan na první místo ztrácí 6,3s.
Výsledky po 11. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
B. Sousa - H. Magalhaes
1:24:57,5
---
Ford Fiesta RRC
2.
K. Abbring - S. Marshall
+6,3
Peugeot 208 T16
3.
V. Gryazin - D. Eremeev
+1:31,0
Ford Fiesta S2000
4.
B. Magalhaes - C. Magalhaes
+2:47,7
Peugeot 207 S2000
5.
P. Meireles - M. Castro
+4:20,5
Škoda Fabia S2000
6.
J. Raoux - L. Magat
+4:31,3
Peugeot 207 S2000
7.
A. Lopes - T. Azevedo
+4:35,0
Subaru Impreza STi R4
8.
L. Rego - A. Costa
+4:51,6
Mitsubishi Lancer EVO IX
9.
R. Rodrigues - E. Rodrigues
+5:03,8
Mitsubishi Lancer EVO IX R4
10.
S. Lefebre - T. Dubois
+5:57,2
Peugeot 208 VTi R2
Po RZ3:
Posádky mají po dnešní etapě za sebou zhruba 25 kilometrů, nejlépe do soutěže vstoupilo duo továrních Peugeotů, avšak další dvě vložky vyhrál Kajetan Kajetanowicz s Fordem, a tak je po dnešku rozdíl na čele pouhých 0,9s ve prospěch Breena. Ten se před startem soutěže nechal slyšet, že neúčast továrního týmu Škoda Motorsport mu otvírá možnost zaútočit na vítězství. Z domácích je nejrychlejší Moura na čtvrtém místě s Fiestou R5.
Výsledky po 3. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
C. Breen - S. Martin
19:04,6
---
Peugeot 208 T16
2.
K. Kajetanowicz - J. Baran
+0,9
Ford Fiesta R5
3.
K. Abbring - S. Marshall
+3,5
Peugeot 208 T16
4.
R. Moura - S. Eiró
+5,0
Ford Fiesta R5
5.
B. Sousa - H. Magalhaes
+18,8
Ford Fiesta RRC
6.
B. Magalhaes - C. Magalhaes
+29,7
Peugeot 207 S2000
7.
V. Gryazin - D. Eremeev
+41,4
Ford Fiesta S2000
8.
J. Orsák - D. Šmeidler
+44,3
Škoda Fabia S2000
9.
R. Consani - M. Vilmot
+54,3
Peugeot 207 S2000
10.
J. Barros - J. Henriques
+1:01,7
Ford Fiesta R5
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?