Poté, co Dani Sordo musel o víkendu v Argentině vzdát, dostal Thierry Neuville od činitelů Hyundai Shell World Rally Teamu povolení na to zatlačit.
Během posledního dne soutěže jsme od belgického pilota mohli na jednotlivých zkouškách vidět několik solidních výkonů včetně třetího času na asi největší klasice v Argentině - testu El Condor a čtvrtého místa na Giulio Cesare-Mina Clavero. I přes problémy s převodovkou v závěrečné Power Stage, které ho jistě trochu přibrzdily, zde ale nakonec zaznamenal pátý čas.
"Tým se o tomto víkendu pozoruhodně semknul při hledání řešení společných problémů a předvedl velký profesionalismus. Dojet pátý je skvělým výsledkem pro tým a hodně jsme se toho naučili. Do soutěže jsme dobře odstartovali, i když podmínky byly složité poté, co v této oblasti hodně pršelo. Zkoušky byly velkou výzvou a nebyly lehké. Zvládli jsme to a do poledního servisu jsme přijížděli jako čtvrtí. Odpoledne jsme začli čtvrtým časem, ale pak jsme v RZ přišli náhle o výkon. Museli jsme zastavit, abychom neriskovali další poškození. Byla to škoda, ale bylo jasné, že to pro nás bude správným testem," říká Thierry Neuville.
Mechanici však zvládli auto opravit a v sobotu tak mohl Belgičan opět závodit. "Byl to pozitivní bezproblémový den. Ve všech zkouškách jsem mohl dobře tlačit. Díky tomu jsme získali zpět nějaký čas z předešlého dne a mohl jsem tak bojovat o páté místo. Podmínky na zkouškách byly také o něco lepší než předchozí den, díky čemuž jsem získal více důvěry. Pociťoval jsem to zvláště v rychlých pasážích. Odpoledne jsme zkusili nějaké změny na nastavení a našli nějaká zlepšení. Poslední zkouška byla samozřejmě hodně pěkná."
Posádka Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul tentokrát dojela s Hyundai i20 WRC do cíle jako jediná
V neděli pak Thierry uhájil páté místo, i když se opět dostavily problémy: "V první zkoušce dne jsem se necítil dobře. Proto jsem začal opatrně, abych se vyvaroval chybě. Podmínky byly extrémně náročné. Za těchto blátivých podmínek jsem ze sebe vydal vše. Nejtěžší bylo něco vidět, protože bláto vám neustále cákalo na přední sklo. Auto ale fungovalo dobře a mělo dobrou trakci, což mi za těchto podmínek pomáhalo. Tým odvedl skvělou práci a ukázal svoji profesionalitu. Pro tak mladý tým je výsledek v TOP5 na takové soutěži dobrý. Hodně jsme se toho naučili"
"Během posledního dne bylo naším cílem udržet dobrý rytmus v obtížných podmínkách a uhájit naši pátou pozici, což se Thierrymu podařilo," řekl týmový šéf, Michel Nandan. "Společně jsme prožili všechny vzestupy a pády v tomto závodě, který byl pro tým velkou zkouškou. Hodně jsme se toho naučili a tým odvedl fantastickou práci. Každý v týmu hodně tvrdě pracoval na tom, aby naše dvě auta byla co možná nejvíce konkurenceschopná na každé zkoušce soutěže a během soutěže jsme museli odvést tvrdou práci.
Podmínky byly tvrdší než ty, které známe, a tak musím poděkovat našemu týmu a naším pilotům za jejich profesionální přístup. Víme, že naše i20 WRC je rychlá a teď se musíme zaměřit na zlepšení odolnosti. Rally jsme sice možná nedokončili s oběma auty, ale vzhledem k tak extrémním podmínkám, jaké tam byly, tak se náš tým z Argentiny vrací zkušenější a silnější," zakončil Nandan.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.