Poté, co Dani Sordo musel o víkendu v Argentině vzdát, dostal Thierry Neuville od činitelů Hyundai Shell World Rally Teamu povolení na to zatlačit.
Během posledního dne soutěže jsme od belgického pilota mohli na jednotlivých zkouškách vidět několik solidních výkonů včetně třetího času na asi největší klasice v Argentině - testu El Condor a čtvrtého místa na Giulio Cesare-Mina Clavero. I přes problémy s převodovkou v závěrečné Power Stage, které ho jistě trochu přibrzdily, zde ale nakonec zaznamenal pátý čas.
"Tým se o tomto víkendu pozoruhodně semknul při hledání řešení společných problémů a předvedl velký profesionalismus. Dojet pátý je skvělým výsledkem pro tým a hodně jsme se toho naučili. Do soutěže jsme dobře odstartovali, i když podmínky byly složité poté, co v této oblasti hodně pršelo. Zkoušky byly velkou výzvou a nebyly lehké. Zvládli jsme to a do poledního servisu jsme přijížděli jako čtvrtí. Odpoledne jsme začli čtvrtým časem, ale pak jsme v RZ přišli náhle o výkon. Museli jsme zastavit, abychom neriskovali další poškození. Byla to škoda, ale bylo jasné, že to pro nás bude správným testem," říká Thierry Neuville.
Mechanici však zvládli auto opravit a v sobotu tak mohl Belgičan opět závodit. "Byl to pozitivní bezproblémový den. Ve všech zkouškách jsem mohl dobře tlačit. Díky tomu jsme získali zpět nějaký čas z předešlého dne a mohl jsem tak bojovat o páté místo. Podmínky na zkouškách byly také o něco lepší než předchozí den, díky čemuž jsem získal více důvěry. Pociťoval jsem to zvláště v rychlých pasážích. Odpoledne jsme zkusili nějaké změny na nastavení a našli nějaká zlepšení. Poslední zkouška byla samozřejmě hodně pěkná."
Posádka Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul tentokrát dojela s Hyundai i20 WRC do cíle jako jediná
V neděli pak Thierry uhájil páté místo, i když se opět dostavily problémy: "V první zkoušce dne jsem se necítil dobře. Proto jsem začal opatrně, abych se vyvaroval chybě. Podmínky byly extrémně náročné. Za těchto blátivých podmínek jsem ze sebe vydal vše. Nejtěžší bylo něco vidět, protože bláto vám neustále cákalo na přední sklo. Auto ale fungovalo dobře a mělo dobrou trakci, což mi za těchto podmínek pomáhalo. Tým odvedl skvělou práci a ukázal svoji profesionalitu. Pro tak mladý tým je výsledek v TOP5 na takové soutěži dobrý. Hodně jsme se toho naučili"
"Během posledního dne bylo naším cílem udržet dobrý rytmus v obtížných podmínkách a uhájit naši pátou pozici, což se Thierrymu podařilo," řekl týmový šéf, Michel Nandan. "Společně jsme prožili všechny vzestupy a pády v tomto závodě, který byl pro tým velkou zkouškou. Hodně jsme se toho naučili a tým odvedl fantastickou práci. Každý v týmu hodně tvrdě pracoval na tom, aby naše dvě auta byla co možná nejvíce konkurenceschopná na každé zkoušce soutěže a během soutěže jsme museli odvést tvrdou práci.
Podmínky byly tvrdší než ty, které známe, a tak musím poděkovat našemu týmu a naším pilotům za jejich profesionální přístup. Víme, že naše i20 WRC je rychlá a teď se musíme zaměřit na zlepšení odolnosti. Rally jsme sice možná nedokončili s oběma auty, ale vzhledem k tak extrémním podmínkám, jaké tam byly, tak se náš tým z Argentiny vrací zkušenější a silnější," zakončil Nandan.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?