Poté, co Dani Sordo musel o víkendu v Argentině vzdát, dostal Thierry Neuville od činitelů Hyundai Shell World Rally Teamu povolení na to zatlačit.
Během posledního dne soutěže jsme od belgického pilota mohli na jednotlivých zkouškách vidět několik solidních výkonů včetně třetího času na asi největší klasice v Argentině - testu El Condor a čtvrtého místa na Giulio Cesare-Mina Clavero. I přes problémy s převodovkou v závěrečné Power Stage, které ho jistě trochu přibrzdily, zde ale nakonec zaznamenal pátý čas.
"Tým se o tomto víkendu pozoruhodně semknul při hledání řešení společných problémů a předvedl velký profesionalismus. Dojet pátý je skvělým výsledkem pro tým a hodně jsme se toho naučili. Do soutěže jsme dobře odstartovali, i když podmínky byly složité poté, co v této oblasti hodně pršelo. Zkoušky byly velkou výzvou a nebyly lehké. Zvládli jsme to a do poledního servisu jsme přijížděli jako čtvrtí. Odpoledne jsme začli čtvrtým časem, ale pak jsme v RZ přišli náhle o výkon. Museli jsme zastavit, abychom neriskovali další poškození. Byla to škoda, ale bylo jasné, že to pro nás bude správným testem," říká Thierry Neuville.
Mechanici však zvládli auto opravit a v sobotu tak mohl Belgičan opět závodit. "Byl to pozitivní bezproblémový den. Ve všech zkouškách jsem mohl dobře tlačit. Díky tomu jsme získali zpět nějaký čas z předešlého dne a mohl jsem tak bojovat o páté místo. Podmínky na zkouškách byly také o něco lepší než předchozí den, díky čemuž jsem získal více důvěry. Pociťoval jsem to zvláště v rychlých pasážích. Odpoledne jsme zkusili nějaké změny na nastavení a našli nějaká zlepšení. Poslední zkouška byla samozřejmě hodně pěkná."
Posádka Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul tentokrát dojela s Hyundai i20 WRC do cíle jako jediná
V neděli pak Thierry uhájil páté místo, i když se opět dostavily problémy: "V první zkoušce dne jsem se necítil dobře. Proto jsem začal opatrně, abych se vyvaroval chybě. Podmínky byly extrémně náročné. Za těchto blátivých podmínek jsem ze sebe vydal vše. Nejtěžší bylo něco vidět, protože bláto vám neustále cákalo na přední sklo. Auto ale fungovalo dobře a mělo dobrou trakci, což mi za těchto podmínek pomáhalo. Tým odvedl skvělou práci a ukázal svoji profesionalitu. Pro tak mladý tým je výsledek v TOP5 na takové soutěži dobrý. Hodně jsme se toho naučili"
"Během posledního dne bylo naším cílem udržet dobrý rytmus v obtížných podmínkách a uhájit naši pátou pozici, což se Thierrymu podařilo," řekl týmový šéf, Michel Nandan. "Společně jsme prožili všechny vzestupy a pády v tomto závodě, který byl pro tým velkou zkouškou. Hodně jsme se toho naučili a tým odvedl fantastickou práci. Každý v týmu hodně tvrdě pracoval na tom, aby naše dvě auta byla co možná nejvíce konkurenceschopná na každé zkoušce soutěže a během soutěže jsme museli odvést tvrdou práci.
Podmínky byly tvrdší než ty, které známe, a tak musím poděkovat našemu týmu a naším pilotům za jejich profesionální přístup. Víme, že naše i20 WRC je rychlá a teď se musíme zaměřit na zlepšení odolnosti. Rally jsme sice možná nedokončili s oběma auty, ale vzhledem k tak extrémním podmínkám, jaké tam byly, tak se náš tým z Argentiny vrací zkušenější a silnější," zakončil Nandan.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.