Latvala: Byl to skvělý duel

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 15. května 2014 15:53
Sdílej:

Jari-Matti Latvala získal v Argentině zasloužené vítězství. Jezdec Volkswagenu měl prý riziko celou dobu pod kontrolou.

Jari-Matti Latvala svým argentinským výkonem umlčel spoustu kritiků (mimo jiné ho minulý týden kritizoval Armin Schwarz, který řekl, že na Ogiera nemá). V přímém souboji poprvé v rámci továrního týmu VW porazil Sébastiena Ogiera a získal svoje 10. vítězství ve WRC a třetí s Polem R WRC (po loňské Acropolis a letošním Švédsku). Je třeba ale dodat, že Ogier podmínky z Argentiny zrovna nemusí, ale na to se historie už ptát nebude. V tabulce MS na svého kolegu ale ztrácí 24 bodů. 

"Za vítězství jsem hodně rád, protože už je to hodně dlouho, co nějaký Fin tuto soutěž vyhrál [naposledy Marcus Grönholm v roce 2003 s Peugeotem]," začíná Jari Matti Latvala. "Pak přišla dlouhá dominance Citroënu. Teď jsme to zvládli ve Volkswagenu. Pro tým je to skvělý okamžik." Latvala letošní sezonu začal dvěma vítězstvími, jedním druhým a jedním pátým místem - takto dobře sezonu ještě v kariéře nikdy nezačal. "Byl to skvělý duel - dobrá bitva. Našel jsem zde ale nějaké věci. Od začátku jsem byl s autem hodně spokojený. Na prvotních testech jsem něco na nastavení změnil. Kromě toho jsme dobře bojovali a já si jízdu opravdu užíval."

"Vychází to z toho, když si člověk užívá to, co dělá. Před RZ8 jsem byl na startu trochu nervózní, nevím ale proč. Nebyl jsem zrelaxovaný a udělal hloupou chybu. Přidal jsem až moc brzy plyn a gumy nebyly ještě v ideální pozici. Díky tomu se pravé přední kolo zahrabalo do písku a já se roztočil," řekl Latvala v sobotu. 

"Měl jsem ale štěstí a mohl jsem pokračovat. Ztratili jsme 5 nebo 6 sekund. Na dalším mezičasu byl Seb přede mnou o 4 sekundy a já si myslel, že to od té doby bude těžké, protože jsem neměl dobrý pocit. Jeho náskok se zvětšil na pět nebo šest sekund. Pak se ale roztočil a mě na stejném místě zhasl motor. Myslel jsem si, že za ním budeme 10 sekund, ale byl jsem o 2,5s před ním. Byl jsem překvapený, protože jsem nerozuměl tomu, že jsme vpředu. Seb pak byl tak silný, jako jsme byli my. Pak u jeho pneumatik došlo k delaminaci. Byla to neuvěřitelná zkouška. Všechny tyto věci se staly pouze na jedné zkoušce." 

Latvala pak znovu našel svoji důvěru a zbytku soutěže dominoval. "Před rally jsem řekl, že půjde o výdrž a rychlost. Myslím, že v těžkých pasážích jsem byl opatrný. Mohl jsem do toho dát ještě o něco více, ale pak by výsledek pravděpodobně nebyl takový. Věřím, že to takticky bylo správné. Kde jsme mohli atakovat, tam jsme atakovali. Kde jsem neměl až tak dobrý pocit, tak jsem jel opatrně. Jen v Power Stage jsem to mohl udělat o něco lépe. Mohl jsem jet rychleji, ale podmínky byly těžké," Fin na Power Stage zajel až třetí čas připsal si tak jen bod. 

"Říkal jsem si ale, že bude lepší držet se mého plánu, získat vítězství a neriskovat vše pro bonusové body. Sébastien zajel neuvěřitelný čas. V podstatě jsem mohl jet rychleji asi jen tam." Za tři týdny se jede na Sardinii, kde byl Latvala vloni třetí. Může letos myslet na titul? "Když jsem měl v Portugalsku tu nehodu, tak to byla pro moje mistrovské ambice velká rána. Samozřejmě jsem zde byl pod tlakem, protože kdyby Sébastien vyhrál a já nezískal žádné body, tak už bych byl hodně daleko. Díky tomuto vítězství jsem tedy o pět bodů blíže a bojuji o MS. Bylo také hodně důležité, že je vše otevřené," zakončil Jari-Matti povídání. 

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.