Latvala: Byl to skvělý duel

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 15. května 2014 15:53
Sdílej:

Jari-Matti Latvala získal v Argentině zasloužené vítězství. Jezdec Volkswagenu měl prý riziko celou dobu pod kontrolou.

Jari-Matti Latvala svým argentinským výkonem umlčel spoustu kritiků (mimo jiné ho minulý týden kritizoval Armin Schwarz, který řekl, že na Ogiera nemá). V přímém souboji poprvé v rámci továrního týmu VW porazil Sébastiena Ogiera a získal svoje 10. vítězství ve WRC a třetí s Polem R WRC (po loňské Acropolis a letošním Švédsku). Je třeba ale dodat, že Ogier podmínky z Argentiny zrovna nemusí, ale na to se historie už ptát nebude. V tabulce MS na svého kolegu ale ztrácí 24 bodů. 

"Za vítězství jsem hodně rád, protože už je to hodně dlouho, co nějaký Fin tuto soutěž vyhrál [naposledy Marcus Grönholm v roce 2003 s Peugeotem]," začíná Jari Matti Latvala. "Pak přišla dlouhá dominance Citroënu. Teď jsme to zvládli ve Volkswagenu. Pro tým je to skvělý okamžik." Latvala letošní sezonu začal dvěma vítězstvími, jedním druhým a jedním pátým místem - takto dobře sezonu ještě v kariéře nikdy nezačal. "Byl to skvělý duel - dobrá bitva. Našel jsem zde ale nějaké věci. Od začátku jsem byl s autem hodně spokojený. Na prvotních testech jsem něco na nastavení změnil. Kromě toho jsme dobře bojovali a já si jízdu opravdu užíval."

"Vychází to z toho, když si člověk užívá to, co dělá. Před RZ8 jsem byl na startu trochu nervózní, nevím ale proč. Nebyl jsem zrelaxovaný a udělal hloupou chybu. Přidal jsem až moc brzy plyn a gumy nebyly ještě v ideální pozici. Díky tomu se pravé přední kolo zahrabalo do písku a já se roztočil," řekl Latvala v sobotu. 

"Měl jsem ale štěstí a mohl jsem pokračovat. Ztratili jsme 5 nebo 6 sekund. Na dalším mezičasu byl Seb přede mnou o 4 sekundy a já si myslel, že to od té doby bude těžké, protože jsem neměl dobrý pocit. Jeho náskok se zvětšil na pět nebo šest sekund. Pak se ale roztočil a mě na stejném místě zhasl motor. Myslel jsem si, že za ním budeme 10 sekund, ale byl jsem o 2,5s před ním. Byl jsem překvapený, protože jsem nerozuměl tomu, že jsme vpředu. Seb pak byl tak silný, jako jsme byli my. Pak u jeho pneumatik došlo k delaminaci. Byla to neuvěřitelná zkouška. Všechny tyto věci se staly pouze na jedné zkoušce." 

Latvala pak znovu našel svoji důvěru a zbytku soutěže dominoval. "Před rally jsem řekl, že půjde o výdrž a rychlost. Myslím, že v těžkých pasážích jsem byl opatrný. Mohl jsem do toho dát ještě o něco více, ale pak by výsledek pravděpodobně nebyl takový. Věřím, že to takticky bylo správné. Kde jsme mohli atakovat, tam jsme atakovali. Kde jsem neměl až tak dobrý pocit, tak jsem jel opatrně. Jen v Power Stage jsem to mohl udělat o něco lépe. Mohl jsem jet rychleji, ale podmínky byly těžké," Fin na Power Stage zajel až třetí čas připsal si tak jen bod. 

"Říkal jsem si ale, že bude lepší držet se mého plánu, získat vítězství a neriskovat vše pro bonusové body. Sébastien zajel neuvěřitelný čas. V podstatě jsem mohl jet rychleji asi jen tam." Za tři týdny se jede na Sardinii, kde byl Latvala vloni třetí. Může letos myslet na titul? "Když jsem měl v Portugalsku tu nehodu, tak to byla pro moje mistrovské ambice velká rána. Samozřejmě jsem zde byl pod tlakem, protože kdyby Sébastien vyhrál a já nezískal žádné body, tak už bych byl hodně daleko. Díky tomuto vítězství jsem tedy o pět bodů blíže a bojuji o MS. Bylo také hodně důležité, že je vše otevřené," zakončil Jari-Matti povídání. 

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.