Jari-Matti Latvala získal v Argentině zasloužené vítězství. Jezdec Volkswagenu měl prý riziko celou dobu pod kontrolou.
Jari-Matti Latvala svým argentinským výkonem umlčel spoustu kritiků (mimo jiné ho minulý týden kritizoval Armin Schwarz, který řekl, že na Ogiera nemá). V přímém souboji poprvé v rámci továrního týmu VW porazil Sébastiena Ogiera a získal svoje 10. vítězství ve WRC a třetí s Polem R WRC (po loňské Acropolis a letošním Švédsku). Je třeba ale dodat, že Ogier podmínky z Argentiny zrovna nemusí, ale na to se historie už ptát nebude. V tabulce MS na svého kolegu ale ztrácí 24 bodů.
"Za vítězství jsem hodně rád, protože už je to hodně dlouho, co nějaký Fin tuto soutěž vyhrál [naposledy Marcus Grönholm v roce 2003 s Peugeotem]," začíná Jari Matti Latvala. "Pak přišla dlouhá dominance Citroënu. Teď jsme to zvládli ve Volkswagenu. Pro tým je to skvělý okamžik." Latvala letošní sezonu začal dvěma vítězstvími, jedním druhým a jedním pátým místem - takto dobře sezonu ještě v kariéře nikdy nezačal. "Byl to skvělý duel - dobrá bitva. Našel jsem zde ale nějaké věci. Od začátku jsem byl s autem hodně spokojený. Na prvotních testech jsem něco na nastavení změnil. Kromě toho jsme dobře bojovali a já si jízdu opravdu užíval."
"Vychází to z toho, když si člověk užívá to, co dělá. Před RZ8 jsem byl na startu trochu nervózní, nevím ale proč. Nebyl jsem zrelaxovaný a udělal hloupou chybu. Přidal jsem až moc brzy plyn a gumy nebyly ještě v ideální pozici. Díky tomu se pravé přední kolo zahrabalo do písku a já se roztočil," řekl Latvala v sobotu.
"Měl jsem ale štěstí a mohl jsem pokračovat. Ztratili jsme 5 nebo 6 sekund. Na dalším mezičasu byl Seb přede mnou o 4 sekundy a já si myslel, že to od té doby bude těžké, protože jsem neměl dobrý pocit. Jeho náskok se zvětšil na pět nebo šest sekund. Pak se ale roztočil a mě na stejném místě zhasl motor. Myslel jsem si, že za ním budeme 10 sekund, ale byl jsem o 2,5s před ním. Byl jsem překvapený, protože jsem nerozuměl tomu, že jsme vpředu. Seb pak byl tak silný, jako jsme byli my. Pak u jeho pneumatik došlo k delaminaci. Byla to neuvěřitelná zkouška. Všechny tyto věci se staly pouze na jedné zkoušce."
Latvala pak znovu našel svoji důvěru a zbytku soutěže dominoval. "Před rally jsem řekl, že půjde o výdrž a rychlost. Myslím, že v těžkých pasážích jsem byl opatrný. Mohl jsem do toho dát ještě o něco více, ale pak by výsledek pravděpodobně nebyl takový. Věřím, že to takticky bylo správné. Kde jsme mohli atakovat, tam jsme atakovali. Kde jsem neměl až tak dobrý pocit, tak jsem jel opatrně. Jen v Power Stage jsem to mohl udělat o něco lépe. Mohl jsem jet rychleji, ale podmínky byly těžké," Fin na Power Stage zajel až třetí čas připsal si tak jen bod.
"Říkal jsem si ale, že bude lepší držet se mého plánu, získat vítězství a neriskovat vše pro bonusové body. Sébastien zajel neuvěřitelný čas. V podstatě jsem mohl jet rychleji asi jen tam." Za tři týdny se jede na Sardinii, kde byl Latvala vloni třetí. Může letos myslet na titul? "Když jsem měl v Portugalsku tu nehodu, tak to byla pro moje mistrovské ambice velká rána. Samozřejmě jsem zde byl pod tlakem, protože kdyby Sébastien vyhrál a já nezískal žádné body, tak už bych byl hodně daleko. Díky tomuto vítězství jsem tedy o pět bodů blíže a bojuji o MS. Bylo také hodně důležité, že je vše otevřené," zakončil Jari-Matti povídání.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.