Jari-Matti Latvala získal v Argentině zasloužené vítězství. Jezdec Volkswagenu měl prý riziko celou dobu pod kontrolou.
Jari-Matti Latvala svým argentinským výkonem umlčel spoustu kritiků (mimo jiné ho minulý týden kritizoval Armin Schwarz, který řekl, že na Ogiera nemá). V přímém souboji poprvé v rámci továrního týmu VW porazil Sébastiena Ogiera a získal svoje 10. vítězství ve WRC a třetí s Polem R WRC (po loňské Acropolis a letošním Švédsku). Je třeba ale dodat, že Ogier podmínky z Argentiny zrovna nemusí, ale na to se historie už ptát nebude. V tabulce MS na svého kolegu ale ztrácí 24 bodů.
"Za vítězství jsem hodně rád, protože už je to hodně dlouho, co nějaký Fin tuto soutěž vyhrál [naposledy Marcus Grönholm v roce 2003 s Peugeotem]," začíná Jari Matti Latvala. "Pak přišla dlouhá dominance Citroënu. Teď jsme to zvládli ve Volkswagenu. Pro tým je to skvělý okamžik." Latvala letošní sezonu začal dvěma vítězstvími, jedním druhým a jedním pátým místem - takto dobře sezonu ještě v kariéře nikdy nezačal. "Byl to skvělý duel - dobrá bitva. Našel jsem zde ale nějaké věci. Od začátku jsem byl s autem hodně spokojený. Na prvotních testech jsem něco na nastavení změnil. Kromě toho jsme dobře bojovali a já si jízdu opravdu užíval."
"Vychází to z toho, když si člověk užívá to, co dělá. Před RZ8 jsem byl na startu trochu nervózní, nevím ale proč. Nebyl jsem zrelaxovaný a udělal hloupou chybu. Přidal jsem až moc brzy plyn a gumy nebyly ještě v ideální pozici. Díky tomu se pravé přední kolo zahrabalo do písku a já se roztočil," řekl Latvala v sobotu.
"Měl jsem ale štěstí a mohl jsem pokračovat. Ztratili jsme 5 nebo 6 sekund. Na dalším mezičasu byl Seb přede mnou o 4 sekundy a já si myslel, že to od té doby bude těžké, protože jsem neměl dobrý pocit. Jeho náskok se zvětšil na pět nebo šest sekund. Pak se ale roztočil a mě na stejném místě zhasl motor. Myslel jsem si, že za ním budeme 10 sekund, ale byl jsem o 2,5s před ním. Byl jsem překvapený, protože jsem nerozuměl tomu, že jsme vpředu. Seb pak byl tak silný, jako jsme byli my. Pak u jeho pneumatik došlo k delaminaci. Byla to neuvěřitelná zkouška. Všechny tyto věci se staly pouze na jedné zkoušce."
Latvala pak znovu našel svoji důvěru a zbytku soutěže dominoval. "Před rally jsem řekl, že půjde o výdrž a rychlost. Myslím, že v těžkých pasážích jsem byl opatrný. Mohl jsem do toho dát ještě o něco více, ale pak by výsledek pravděpodobně nebyl takový. Věřím, že to takticky bylo správné. Kde jsme mohli atakovat, tam jsme atakovali. Kde jsem neměl až tak dobrý pocit, tak jsem jel opatrně. Jen v Power Stage jsem to mohl udělat o něco lépe. Mohl jsem jet rychleji, ale podmínky byly těžké," Fin na Power Stage zajel až třetí čas připsal si tak jen bod.
"Říkal jsem si ale, že bude lepší držet se mého plánu, získat vítězství a neriskovat vše pro bonusové body. Sébastien zajel neuvěřitelný čas. V podstatě jsem mohl jet rychleji asi jen tam." Za tři týdny se jede na Sardinii, kde byl Latvala vloni třetí. Může letos myslet na titul? "Když jsem měl v Portugalsku tu nehodu, tak to byla pro moje mistrovské ambice velká rána. Samozřejmě jsem zde byl pod tlakem, protože kdyby Sébastien vyhrál a já nezískal žádné body, tak už bych byl hodně daleko. Díky tomuto vítězství jsem tedy o pět bodů blíže a bojuji o MS. Bylo také hodně důležité, že je vše otevřené," zakončil Jari-Matti povídání.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?