AKTUALIZACE PO RZ14; O víkendu nás čeká pátá soutěž MS v automobilových soutěžích. Týmy tentokrát změří síly v Argentině. Na posádky čekají tři dny s kompletně odlišným charakterem tratí. V této soutěži posledních devět let vítězil Citroën, jak se mu bude dařit bez Loeba.
Po RZ14:
Na poslední RZ rally na posádky čekalo nevlídné počasí, když pršelo a ve spodních částech byla silná mlha. Pořádně zatáhl Sébastien Ogier, když druhého v cíli, Mikka Hirvonena, porazil o 10,5s. Do cíle dojížděl s poškozenou poloosou Thierry Neuville na Huyndai - tento díl je u korejského týmu tedy slabou částí. Z této soutěže již známé trable prožil opět Andreas Mikkelsen, který v cíli hlásil problémy s alternátorem a měl štěstí, že se mu pak podařilo dostat do cíle.
Bonusové body z Power Stage:Sébastien Ogier +3bMikko Hirvonen +2bJari-Matti Latvala +1b
Výsledky po 14. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J.-M. Latvala - M. Anttila
4:41:24,8
---
Volkswagen R WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+1:26,9
Volkswagen R WRC
3.
K. Meeke - P. Nagle
+5:54,7
Citroën DS3 WRC
4.
A. Mikkelsen - A. Markkula
+6:18,3
Volkswagen R WRC
5.
T. Neuville - N. Gilsoul
+8:25,8
Hyundai i20 WRC
6.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+10:08,0
Ford Fiesta RS WRC
7.
E. Evans - D. Barritt
+10:32,2
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - J. Tománek
+12:03,9
Ford Fiesta RS WRC
9.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+19:54,8
Ford Fiesta RS WRC
10.
N. Al-Attiyah - G. Bernacchini
+23:10,2
Ford Fiesta RRC
Po RZ13:
Hirvonen vyhrává třetí po sobě jdoucí zkoušku, opět před dvojicí Latvala a Mikkelsen. Tato trojice dokáže za obtížných podmínek, které v Argentině panují, zajíždět nejrychlejší časy. Čtvrtý byl Neuville, pátý Ogier na Latvalu ztratil dalších 30 vteřin. Francouz už soutěž jenom dojíždí. Evans stáhl náskok Kubici na 5,1s, o 6. příčku se tedy bude ještě v závěru rally bojovat. O místo si polepšil Hirvonen, který se dostal před Al-Attiyaha. Ze soutěže musel kvůli problémům s naraženou rukou odstoupit Ostberg. Nor měl šanci získat alespoň bod.
Výsledky po 13. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J.-M. Latvala - M. Anttila
4:26:44,9
---
Volkswagen R WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+1:37,5
Volkswagen R WRC
3.
K. Meeke - P. Nagle
+5:03,3
Citroën DS3 WRC
4.
A. Mikkelsen - A. Markkula
+5:54,5
Volkswagen R WRC
5.
T. Neuville - N. Gilsoul
+7:32,1
Hyundai i20 WRC
6.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+9:36,3
Ford Fiesta RS WRC
7.
E. Evans - D. Barritt
+9:41,5
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - J. Tománek
+10:59,1
Ford Fiesta RS WRC
9.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+19:54,9
Ford Fiesta RS WRC
10.
N. Al-Attiyah - G. Bernacchini
+21:30,0
Ford Fiesta RRC
Po RZ12:
Další vítězství pro Mikka. Tentokrát byl Fordu nejblíže opět Volkswagen, avšak v rukou Jariho-Mattiho Latvaly. A protože Ogier ztratil dalších téměř 20 vteřin, náskok Fina na čele se přehoupl již přes minutu. Sympatický třetí čas zajel Neuville s Hyundai. V těchto podmínkách je stabilně rychlejší Evans než Kubica a ze zadu se na Polského jezdce dotahuje.
Výsledky po 12. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J.-M. Latvala - M. Anttila
4:07:38,8
---
Volkswagen R WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+1:07,5
Volkswagen R WRC
3.
K. Meeke - P. Nagle
+4:26,0
Citroën DS3 WRC
4.
A. Mikkelsen - A. Markkula
+5:49,5
Volkswagen R WRC
5.
T. Neuville - N. Gilsoul
+7:14,9
Hyundai i20 WRC
6.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+8:41,6
Ford Fiesta RS WRC
7.
E. Evans - D. Barritt
+8:52,7
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - J. Tománek
+9:50,4
Ford Fiesta RS WRC
9.
N. Al-Attiyah - G. Bernacchini
+19:18,4
Ford Fiesta RRC
10.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+20:00,8
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ11:
Na úvodní zkoušce dne předvedl Hirvonen svoji extratřídu v mlze. Fin s Fordem zajel na 22 kilometrech o 36,4s (!) rychleji, než kdokoliv jiný. Díky tomu uzmul jeden bod Madsi Ostbergovi na Citroënu. Pozice dva až čtyři obsadily Volkswageny v pořadí Mikkelsen, Latvala a Ogier. Francouz přiznal, že tyto podmínky nemá rád a odmítá jít do jakéhokoliv rizika.
Výsledky po 11. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J.-M. Latvala - M. Anttila
3:52:31,2
---
Volkswagen R WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+47,6
Volkswagen R WRC
3.
K. Meeke - P. Nagle
+4:09,5
Citroën DS3 WRC
4.
A. Mikkelsen - A. Markkula
+5:35,4
Volkswagen R WRC
5.
T. Neuville - N. Gilsoul
+7:10,9
Hyundai i20 WRC
6.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+7:58,4
Ford Fiesta RS WRC
7.
E. Evans - D. Barritt
+8:15,2
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - J. Tománek
+8:55,9
Ford Fiesta RS WRC
9.
N. Al-Attiyah - G. Bernacchini
+18:10,0
Ford Fiesta RRC
10.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+20:10,6
Ford Fiesta RS WRC
startovní pořadí 3. etapy: Hirvonen, Østberg, Prokop, Evans, Kubica, Neuville, Mikkelsen, Meeke, Ogier, Latvala
Po RZ10:
Krátká speciálka obstarala konec druhé etapy. Z vítězství na 6 kilometrové zkoušce se radoval Thierry Neuville, který díky tomu získal 4. nejrychlejší čas pro Huyndai a srovnal skóre s Danim Sordem (2:2). Druhý byl Ostberg, třetí Latvala a čtvrtý Hirvonen, odstupy byly minimální.
Výsledky po 10. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J.-M. Latvala - M. Anttila
3:33:19,1
---
Volkswagen R WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+31,2
Volkswagen R WRC
3.
K. Meeke - P. Nagle
+3:47,0
Citroën DS3 WRC
4.
A. Mikkelsen - A. Markkula
+5:43,0
Volkswagen R WRC
5.
T. Neuville - N. Gilsoul
+6:40,9
Hyundai i20 WRC
6.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+7:14,4
Ford Fiesta RS WRC
7.
E. Evans - D. Barritt
+7:52,0
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - J. Tománek
+8:20,9
Ford Fiesta RS WRC
9.
N. Al-Attiyah - G. Bernacchini
+16:20,6
Ford Fiesta RRC
10.
M. Ostberg - J. Andersson
+20:35,8
Citroën DS3 WRC
Po RZ9:
Na RZ9 na účastníky čekala mlha. Nejlépe se s ní popral Jari-Matti Latvala, nicméně pouze 0,3s na něj ztratil Mikko Hirvonen, který tak po páteční nehodě předvedl první slibný záblesk formy. Před doposud desátého Paraguayce Diega Domingueze jedoucího na Fiestě R5 se dostali dva tovární borci - Mads Ostberg a Mikko Hirvonen. Oba dva navzájem dělí 18,4s. O místo si na úkor Roberta Kubici polepšil Thierry Neuville.
Výsledky po 9. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J.-M. Latvala - M. Anttila
3:28:15,6
---
Volkswagen R WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+29,9
Volkswagen R WRC
3.
K. Meeke - P. Nagle
+3:41,2
Citroën DS3 WRC
4.
A. Mikkelsen - A. Markkula
+5:42,3
Volkswagen R WRC
5.
T. Neuville - N. Gilsoul
+6:41,9
Hyundai i20 WRC
6.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+7:05,3
Ford Fiesta RS WRC
7.
E. Evans - D. Barritt
+7:44,7
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - J. Tománek
+8:12,5
Ford Fiesta RS WRC
9.
N. Al-Attiyah - G. Bernacchini
+16:05,8
Ford Fiesta RRC
10.
M. Ostberg - J. Andersson
+20:36,0
Citroën DS3 WRC
Po RZ8:
Jednalo se druhý průjezd 40 km RZ Villa del Dique. Po servise nejrychleji začal opět Latvala, když na Ogiera najel 3s. Takto malá ztráta je zajímavá vzhledem k tomu, že Ogier do cíle dojel na defektu. Dle jeho slov musela být guma špatně vyrobená. Díky slušným časům si hned o dvě místa polepšil Thierry Neuville na Hyundai, z osmého místa se posunul na šesté.
Výsledky po 8. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J.-M. Latvala - M. Anttila
3:05:27,3
---
Volkswagen R WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+24,2
Volkswagen R WRC
3.
K. Meeke - P. Nagle
+2:49,5
Citroën DS3 WRC
4.
A. Mikkelsen - A. Markkula
+5:23,5
Volkswagen R WRC
5.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+6:07,1
Ford Fiesta RS WRC
6.
T. Neuville - N. Gilsoul
+6:27,6
Hyundai i20 WRC
7.
E. Evans - D. Barritt
+6:34,1
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - J. Tománek
+6:57,4
Ford Fiesta RS WRC
9.
N. Al-Attiyah - G. Bernacchini
+12:49,8
Ford Fiesta RRC
10.
D. Dominguez - E. Galindo
+18:25,2
Ford Fiesta R5
servis
Po RZ7:
I druhá RZ dnešního dne měla necelých 40 km. Celkově tedy mají posádky po dvou RZ odjetých takřka 80 ostrých km. Tentokrát byl nejrychlejší Jari-Matti Latvala na Polu R WRC, jeho týmový kolega a nejbližší pronásledovatel průběžně vedoucího Fina ale nebyl daleko ani tentokrát (+3,2s). Třetí čas na RZ zajel Andreas Mikkelsen, a tak se posunul před Prokopa, Evanse i Kubicu a aktuálně je už čtvrtý, na třetího Meekea má ale ztrátu téměř 3 minut.
Pěkné časy dnes zajíždí Mads Ostberg 5. (+22,5s) a 4. (+6,1s), nebýt jeho včerejší nehody na RZ2, tak mohl výrazněji promlouvat do bojů na čele. Zajímavostí také je, že Mikkelsenovi bylo včera kvůli jeho nedokončení poslední RZ přičteno 5 minut, nebýt toho, tak je teď už druhý před Ogierem (toto pravidlo bylo před touto soutěží změněno - předtím se fasovalo 5 minut za každou nedokončenou RZ a navíc ještě 5 minut za nedokončenou etapu).
Do příkopu se na této RZ podíval Kris Meeke, naštěstí se odtamtud dostal a pokračuje, i když ztratil takřka 47s.
Výsledky po 7. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J.-M. Latvala - M. Anttila
2:42:56,5
---
Volkswagen R WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+21,2
Volkswagen R WRC
3.
K. Meeke - P. Nagle
+2:29,9
Citroën DS3 WRC
4.
A. Mikkelsen - A. Markkula
+5:20,8
Volkswagen R WRC
5.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+5:26,8
Ford Fiesta RS WRC
6.
E. Evans - D. Barritt
+5:43,3
Ford Fiesta RS WRC
7.
M. Prokop - J. Tománek
+6:01,5
Ford Fiesta RS WRC
8.
T. Neuville - N. Gilsoul
+6:08,9
Hyundai i20 WRC
9.
N. Al-Attiyah - G. Bernacchini
+10:28,1
Ford Fiesta RRC
10.
D. Dominguez - E. Galindo
+16:14,9
Ford Fiesta R5
Po RZ6:
Dnešní první RZ vyhrál navrátilec do soutěže, Andreas Mikkelsen. Nás ovšem zajímá především souboj o vítězství. Zde si rozdávají další dva jezdci VW, když za delší provaz tahá Jari-Matti Latvala, který byl v této zkoušce rychlejší než jeho sok o 0,3s. Robert Kubica se posunul v průběžném pořadí před Elfyna Evanse, jinak v TOP10 žádná změna.
Problémy hned na RZ6 dnes opět potkaly posádku Sordo/Martí, jezdec ve stopce po RZ řekl, že se možná jedná o stejný problém, jaký měl včera, tedy přívod vzduchu k turbu...
Výsledky po 6. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J.-M. Latvala - M. Anttila
2:20:16,0
---
Volkswagen R WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+18,0
Volkswagen R WRC
3.
K. Meeke - P. Nagle
+1:43,1
Citroën DS3 WRC
4.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+4:28,3
Ford Fiesta RS WRC
5.
E. Evans - D. Barritt
+4:40,0
Ford Fiesta RS WRC
6.
M. Prokop - J. Tománek
+5:01,7
Ford Fiesta RS WRC
7.
A. Mikkelsen - A. Markkula
+5:15,1
Volkswagen R WRC
8.
T. Neuville - N. Gilsoul
+5:47,1
Hyundai i20 WRC
9.
N. Al-Attiyah - G. Bernacchini
+7:44,0
Ford Fiesta RRC
10.
D. Dominguez - E. Galindo
+13:06,0
Ford Fiesta R5
startovní pořadí do 2. etapy: Hirvonen, Østberg, Sordo, Neuville, Mikkelsen, Prokop, Kubica, Evans, Meeke, Ogier, Latvala
Po RZ5:
Pohromou skončil poslední měřený úsek pro tým Hyundai. Oba jezdce na vozech i20 WRC vyřadila porucha motoru. Sordo musel zastavit hned po prvním kilometru zkoušky, o to samé musel požádat tým i Neuvillea v dalším průběhu měřeného testu. Tým chtěl předejít kompletnímu zničení motoru. Oba vozy technici týmu v servisu prověří a přijdou na problémy. Technika (alternátor) stojí i za odstoupením Mikkelsena s třetím továrním Polem R WRC. Nor bude podle týmu připraven zítra se do soutěže vrátit (stejně jako Hirvonen i Tänak).
Test vyhrál Latvala o výrazných 18,2 před Ogirem, což mu zaručilo posun zpět do čela soutěže s, na poměry jejich dnešního souboje, luxusním náskokem. Na třetí místo se dostal díky sérii výpadků zatím spolehlivě jedoucí Meeke s Citroënem. Čtvrtý je Evans a pátý Kubica, který připouští, že v zatáčkovitých úsecích je velmi těžké zvládnout vůz prakticky jednou rukou. Nejtěžší jsou pro Poláka, podle jeho slov, levé vracečky.
Výsledky po 5. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J.-M. Latvala - M. Anttila
1:57:36,3
---
Volkswagen R WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+17,7
Volkswagen R WRC
3.
K. Meeke - P. Nagle
+1:07,4
Citroën DS3 WRC
4.
E. Evans - D. Barritt
+3:38,1
Ford Fiesta RS WRC
5.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+3:48,3
Ford Fiesta RS WRC
6.
M. Prokop - J. Tománek
+4:12,2
Ford Fiesta RS WRC
7.
A. Mikkelsen - A. Markkula
+5:19,9
Volkswagen R WRC
8.
T. Neuville - N. Gilsoul
+5:36,2
Hyundai i20 WRC
9.
N. Al-Attiyah - G. Bernacchini
+5:36,8
Ford Fiesta RRC
10.
Y. Protasov - P. Cherepin
+8:22,0
Ford Fiesta RRC
Po RZ4:
Po servisu začal rychleji Sébastien Ogier, který se dostal o 0,5 vteřiny do čela. Latvala zajel druhý čas, rozdíl mezi oběma jezdci je stále minimální. Mikkelsen se nechal slyšet, že jel tuto zkoušku volně, že by šetřil pneumatiky pro další dlouhý test? O dvě příčky přišel Prokop - dostali se před něj Evans i Kubica. Za pozdní příjezd do servisu (o 11 minut) dostal Dani Sordo s Hyundai i20 WRC penalizaci 1:50 min.
Výsledky po 4. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
1:19:38,5
---
Volkswagen R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+0,5
Volkswagen R WRC
3.
A. Mikkelsen - A. Markkula
+20,4
Volkswagen R WRC
4.
T. Neuville - N. Gilsoul
+36,7
Hyundai i20 WRC
5.
K. Meeke - P. Nagle
+48,2
Citroën DS3 WRC
6.
E. Evans - D. Barritt
+2:52,5
Ford Fiesta RS WRC
7.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+3:00,9
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - J. Tománek
+3:07,8
Ford Fiesta RS WRC
9.
N. Al-Attiyah - G. Bernacchini
+4:03,7
Ford Fiesta RRC
10.
Y. Protasov - P. Cherepin
+5:49,0
Ford Fiesta RRC
servis
Po RZ3:
Finský pilot továrního týmu Volkswagen vyhrál téměř 52 kilometrů dlouhou rychlostní zkoušku před Ogierem o 10,3 vteřiny. Díky tomu se posunul do vedení v soutěži a na druhé místo odsunul kolegu Ogiera. Třetí je Mikkelsen (+17,6s), který v cíli zkoušky hlásil problémy s posilovačem. Podle svých slov Nor přišel o hodně času. Už 6. je Martin Prokop, který zatím za svými zády drží Evanse i Kubicu. Oba dva však shodně prohlašují, že jedou hlavně na jistotu, aby soutěž dokončili a získali zkušenosti s místními tratěmi.
Problémy měl dosud skvěle jedoucí Ketomaa, který měl defekt. Fin zastavil, aby kolo na trati vyměnil, avšak Fiesta R5 po opravě nešla nastartovat. Celková ztratě se vyšplhala na více než 10 minut. Trable s přívodem vzduchu k turbu řešil na přejezdu Sordo, avšak problém se mu nepodařilo odstranit, a tak ztratil dalších 5:21 minuty. Celkově tak Španěl už ztrácí 12:30 minuty.
Výsledky po 3. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J.-M. Latvala - M. Anttila
1:01:25,2
---
Volkswagen R WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+3,3
Volkswagen R WRC
3.
A. Mikkelsen - A. Markkula
+18,5
Volkswagen R WRC
4.
T. Neuville - N. Gilsoul
+32,4
Hyundai i20 WRC
5.
K. Meeke - P. Nagle
+42,5
Citroën DS3 WRC
6.
M. Prokop - J. Tománek
+2:10,9
Ford Fiesta RS WRC
7.
E. Evans - D. Barritt
+2:15,4
Ford Fiesta RS WRC
8.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+2:29,0
Ford Fiesta RS WRC
9.
N. Al-Attiyah - G. Bernacchini
+2:55,9
Ford Fiesta RRC
10.
N. Fuchs - F. Mussano
+3:00,9
Ford Fiesta RRC
Po RZ2:
Pořádnou vybíjenou se stala RZ2 měřící přes 27 km, tedy první dlouhá zkouška letošní Argentinské rally. Chybovali Mikko Hirvonen a Mads Ostberg. Jezdec Fordu trefil zídku a do cíle RZ už nedojel, to jezdec Citroënu poškodil kolo a cíl také nespatřil.
Tím ovšem pohroma v Argentině nekončí - velkou ztrátu takřka 3 minut nabral Dani Sordo, který měl ovšem technické problémy s vozem a na přejezdu se je bude snažit vyřešit, pravděpodobně se jedná o přívod vzduchu k turbu. Menší kontakt s něčím hlásil i Thierry Neuville, který ale zajel slušný čas. Na čele soutěže se usadily tři vozy Volkswagen v pořadí Ogier (vítěz této RZ), Latvala a Mikkelsen.
Na stejném místě jako Ostberg havaroval také Ott Tänak s Fiestou R5. Estonec se tak tedy pomalu vrací k výkonům z roku 2012, kdy také pořád havaroval (letos 3 nehody - Mexiko, Portugalsko a Argentina a jedna dokončená soutěž - Švédsko). Ottova nehoda byla vážná. To jeho kolega z týmu DMACK, Jari Ketomaa, se prezentoval fantastickým časem, který jej celkově řadí na 6. místo!
Výsledky po 2. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
23:17,5
---
Volkswagen R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+7,0
Volkswagen R WRC
3.
A. Mikkelsen - A. Markkula
+7,9
Volkswagen R WRC
4.
T. Neuville - N. Gilsoul
+14,3
Hyundai i20 WRC
5.
K. Meeke - P. Nagle
+16,0
Citroën DS3 WRC
6.
J. Ketomaa - K. Lindström
+56,9
Ford Fiesta R5
7.
E. Evans - D. Barritt
+1:00,0
Ford Fiesta RS WRC
8.
N. Fuchs - F. Mussano
+1:03,1
Ford Fiesta RRC
9.
M. Prokop - J. Tománek
+1:07,3
Ford Fiesta RS WRC
10.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+1:15,5
Ford Fiesta RS WRC
startovní pořadí: Ogier, Latvala, Østberg, Mikkelsen, Hirvonen, Neuville, Evans, Prokop, Meeke, Sordo, Kubica, Protasov, Bertelli, Ketomaa, Al-Attiyah
Po RZ1:
Na čtvrteční odpoledne argentínského času byla naplánoaná divácká speciálka. Soutěžáci na trati objeli dvě kola, celkem šlo o více než 6 kilometrů. Sébastien Ogier zajel poměrně výrazně rychleji, než kdokoliv jiný a nejbližšímu Ostbergovi nadělil tři vteřiny. Trojici jezdců na Fordech Fiesta RS WRC - Kubica, Evans a Prokop - se naopak vstup do soutěže vůbec nepovedl, když obsadili 13., 14. a 15. místo. Jezdci povrch speciálky popisovali jako hodně kluzký.
Výsledky po 1. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
4:51,7
---
Volkswagen R WRC
2.
M. Ostberg - J. Andersson
+3,0
Citroën DS3 WRC
3.
A. Mikkelsen - A. Markkula
+3,5
Volkswagen R WRC
4.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+4,1
Ford Fiesta RS WRC
5.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+4,2
Volkswagen R WRC
6.
T. Neuville - N. Gilsoul
+5,4
Hyundai i20 WRC
7.
D. Sordo - M. Martí
+7,2
Hyundai i20 WRC
8.
K. Meeke - P. Nagle
+9,3
Citroën DS3 WRC
9.
J. Ketomaa - K. Lindström
+9,5
Ford Fiesta R5
10.
N. Fuchs - F. Mussano
+10,1
Ford Fiesta RRC
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.