AKTUALIZACE PO RZ14; O víkendu nás čeká pátá soutěž MS v automobilových soutěžích. Týmy tentokrát změří síly v Argentině. Na posádky čekají tři dny s kompletně odlišným charakterem tratí. V této soutěži posledních devět let vítězil Citroën, jak se mu bude dařit bez Loeba.
Po RZ14:
Na poslední RZ rally na posádky čekalo nevlídné počasí, když pršelo a ve spodních částech byla silná mlha. Pořádně zatáhl Sébastien Ogier, když druhého v cíli, Mikka Hirvonena, porazil o 10,5s. Do cíle dojížděl s poškozenou poloosou Thierry Neuville na Huyndai - tento díl je u korejského týmu tedy slabou částí. Z této soutěže již známé trable prožil opět Andreas Mikkelsen, který v cíli hlásil problémy s alternátorem a měl štěstí, že se mu pak podařilo dostat do cíle.
Bonusové body z Power Stage:Sébastien Ogier +3bMikko Hirvonen +2bJari-Matti Latvala +1b
Výsledky po 14. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J.-M. Latvala - M. Anttila
4:41:24,8
---
Volkswagen R WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+1:26,9
Volkswagen R WRC
3.
K. Meeke - P. Nagle
+5:54,7
Citroën DS3 WRC
4.
A. Mikkelsen - A. Markkula
+6:18,3
Volkswagen R WRC
5.
T. Neuville - N. Gilsoul
+8:25,8
Hyundai i20 WRC
6.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+10:08,0
Ford Fiesta RS WRC
7.
E. Evans - D. Barritt
+10:32,2
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - J. Tománek
+12:03,9
Ford Fiesta RS WRC
9.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+19:54,8
Ford Fiesta RS WRC
10.
N. Al-Attiyah - G. Bernacchini
+23:10,2
Ford Fiesta RRC
Po RZ13:
Hirvonen vyhrává třetí po sobě jdoucí zkoušku, opět před dvojicí Latvala a Mikkelsen. Tato trojice dokáže za obtížných podmínek, které v Argentině panují, zajíždět nejrychlejší časy. Čtvrtý byl Neuville, pátý Ogier na Latvalu ztratil dalších 30 vteřin. Francouz už soutěž jenom dojíždí. Evans stáhl náskok Kubici na 5,1s, o 6. příčku se tedy bude ještě v závěru rally bojovat. O místo si polepšil Hirvonen, který se dostal před Al-Attiyaha. Ze soutěže musel kvůli problémům s naraženou rukou odstoupit Ostberg. Nor měl šanci získat alespoň bod.
Výsledky po 13. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J.-M. Latvala - M. Anttila
4:26:44,9
---
Volkswagen R WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+1:37,5
Volkswagen R WRC
3.
K. Meeke - P. Nagle
+5:03,3
Citroën DS3 WRC
4.
A. Mikkelsen - A. Markkula
+5:54,5
Volkswagen R WRC
5.
T. Neuville - N. Gilsoul
+7:32,1
Hyundai i20 WRC
6.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+9:36,3
Ford Fiesta RS WRC
7.
E. Evans - D. Barritt
+9:41,5
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - J. Tománek
+10:59,1
Ford Fiesta RS WRC
9.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+19:54,9
Ford Fiesta RS WRC
10.
N. Al-Attiyah - G. Bernacchini
+21:30,0
Ford Fiesta RRC
Po RZ12:
Další vítězství pro Mikka. Tentokrát byl Fordu nejblíže opět Volkswagen, avšak v rukou Jariho-Mattiho Latvaly. A protože Ogier ztratil dalších téměř 20 vteřin, náskok Fina na čele se přehoupl již přes minutu. Sympatický třetí čas zajel Neuville s Hyundai. V těchto podmínkách je stabilně rychlejší Evans než Kubica a ze zadu se na Polského jezdce dotahuje.
Výsledky po 12. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J.-M. Latvala - M. Anttila
4:07:38,8
---
Volkswagen R WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+1:07,5
Volkswagen R WRC
3.
K. Meeke - P. Nagle
+4:26,0
Citroën DS3 WRC
4.
A. Mikkelsen - A. Markkula
+5:49,5
Volkswagen R WRC
5.
T. Neuville - N. Gilsoul
+7:14,9
Hyundai i20 WRC
6.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+8:41,6
Ford Fiesta RS WRC
7.
E. Evans - D. Barritt
+8:52,7
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - J. Tománek
+9:50,4
Ford Fiesta RS WRC
9.
N. Al-Attiyah - G. Bernacchini
+19:18,4
Ford Fiesta RRC
10.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+20:00,8
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ11:
Na úvodní zkoušce dne předvedl Hirvonen svoji extratřídu v mlze. Fin s Fordem zajel na 22 kilometrech o 36,4s (!) rychleji, než kdokoliv jiný. Díky tomu uzmul jeden bod Madsi Ostbergovi na Citroënu. Pozice dva až čtyři obsadily Volkswageny v pořadí Mikkelsen, Latvala a Ogier. Francouz přiznal, že tyto podmínky nemá rád a odmítá jít do jakéhokoliv rizika.
Výsledky po 11. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J.-M. Latvala - M. Anttila
3:52:31,2
---
Volkswagen R WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+47,6
Volkswagen R WRC
3.
K. Meeke - P. Nagle
+4:09,5
Citroën DS3 WRC
4.
A. Mikkelsen - A. Markkula
+5:35,4
Volkswagen R WRC
5.
T. Neuville - N. Gilsoul
+7:10,9
Hyundai i20 WRC
6.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+7:58,4
Ford Fiesta RS WRC
7.
E. Evans - D. Barritt
+8:15,2
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - J. Tománek
+8:55,9
Ford Fiesta RS WRC
9.
N. Al-Attiyah - G. Bernacchini
+18:10,0
Ford Fiesta RRC
10.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+20:10,6
Ford Fiesta RS WRC
startovní pořadí 3. etapy: Hirvonen, Østberg, Prokop, Evans, Kubica, Neuville, Mikkelsen, Meeke, Ogier, Latvala
Po RZ10:
Krátká speciálka obstarala konec druhé etapy. Z vítězství na 6 kilometrové zkoušce se radoval Thierry Neuville, který díky tomu získal 4. nejrychlejší čas pro Huyndai a srovnal skóre s Danim Sordem (2:2). Druhý byl Ostberg, třetí Latvala a čtvrtý Hirvonen, odstupy byly minimální.
Výsledky po 10. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J.-M. Latvala - M. Anttila
3:33:19,1
---
Volkswagen R WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+31,2
Volkswagen R WRC
3.
K. Meeke - P. Nagle
+3:47,0
Citroën DS3 WRC
4.
A. Mikkelsen - A. Markkula
+5:43,0
Volkswagen R WRC
5.
T. Neuville - N. Gilsoul
+6:40,9
Hyundai i20 WRC
6.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+7:14,4
Ford Fiesta RS WRC
7.
E. Evans - D. Barritt
+7:52,0
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - J. Tománek
+8:20,9
Ford Fiesta RS WRC
9.
N. Al-Attiyah - G. Bernacchini
+16:20,6
Ford Fiesta RRC
10.
M. Ostberg - J. Andersson
+20:35,8
Citroën DS3 WRC
Po RZ9:
Na RZ9 na účastníky čekala mlha. Nejlépe se s ní popral Jari-Matti Latvala, nicméně pouze 0,3s na něj ztratil Mikko Hirvonen, který tak po páteční nehodě předvedl první slibný záblesk formy. Před doposud desátého Paraguayce Diega Domingueze jedoucího na Fiestě R5 se dostali dva tovární borci - Mads Ostberg a Mikko Hirvonen. Oba dva navzájem dělí 18,4s. O místo si na úkor Roberta Kubici polepšil Thierry Neuville.
Výsledky po 9. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J.-M. Latvala - M. Anttila
3:28:15,6
---
Volkswagen R WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+29,9
Volkswagen R WRC
3.
K. Meeke - P. Nagle
+3:41,2
Citroën DS3 WRC
4.
A. Mikkelsen - A. Markkula
+5:42,3
Volkswagen R WRC
5.
T. Neuville - N. Gilsoul
+6:41,9
Hyundai i20 WRC
6.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+7:05,3
Ford Fiesta RS WRC
7.
E. Evans - D. Barritt
+7:44,7
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - J. Tománek
+8:12,5
Ford Fiesta RS WRC
9.
N. Al-Attiyah - G. Bernacchini
+16:05,8
Ford Fiesta RRC
10.
M. Ostberg - J. Andersson
+20:36,0
Citroën DS3 WRC
Po RZ8:
Jednalo se druhý průjezd 40 km RZ Villa del Dique. Po servise nejrychleji začal opět Latvala, když na Ogiera najel 3s. Takto malá ztráta je zajímavá vzhledem k tomu, že Ogier do cíle dojel na defektu. Dle jeho slov musela být guma špatně vyrobená. Díky slušným časům si hned o dvě místa polepšil Thierry Neuville na Hyundai, z osmého místa se posunul na šesté.
Výsledky po 8. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J.-M. Latvala - M. Anttila
3:05:27,3
---
Volkswagen R WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+24,2
Volkswagen R WRC
3.
K. Meeke - P. Nagle
+2:49,5
Citroën DS3 WRC
4.
A. Mikkelsen - A. Markkula
+5:23,5
Volkswagen R WRC
5.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+6:07,1
Ford Fiesta RS WRC
6.
T. Neuville - N. Gilsoul
+6:27,6
Hyundai i20 WRC
7.
E. Evans - D. Barritt
+6:34,1
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - J. Tománek
+6:57,4
Ford Fiesta RS WRC
9.
N. Al-Attiyah - G. Bernacchini
+12:49,8
Ford Fiesta RRC
10.
D. Dominguez - E. Galindo
+18:25,2
Ford Fiesta R5
servis
Po RZ7:
I druhá RZ dnešního dne měla necelých 40 km. Celkově tedy mají posádky po dvou RZ odjetých takřka 80 ostrých km. Tentokrát byl nejrychlejší Jari-Matti Latvala na Polu R WRC, jeho týmový kolega a nejbližší pronásledovatel průběžně vedoucího Fina ale nebyl daleko ani tentokrát (+3,2s). Třetí čas na RZ zajel Andreas Mikkelsen, a tak se posunul před Prokopa, Evanse i Kubicu a aktuálně je už čtvrtý, na třetího Meekea má ale ztrátu téměř 3 minut.
Pěkné časy dnes zajíždí Mads Ostberg 5. (+22,5s) a 4. (+6,1s), nebýt jeho včerejší nehody na RZ2, tak mohl výrazněji promlouvat do bojů na čele. Zajímavostí také je, že Mikkelsenovi bylo včera kvůli jeho nedokončení poslední RZ přičteno 5 minut, nebýt toho, tak je teď už druhý před Ogierem (toto pravidlo bylo před touto soutěží změněno - předtím se fasovalo 5 minut za každou nedokončenou RZ a navíc ještě 5 minut za nedokončenou etapu).
Do příkopu se na této RZ podíval Kris Meeke, naštěstí se odtamtud dostal a pokračuje, i když ztratil takřka 47s.
Výsledky po 7. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J.-M. Latvala - M. Anttila
2:42:56,5
---
Volkswagen R WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+21,2
Volkswagen R WRC
3.
K. Meeke - P. Nagle
+2:29,9
Citroën DS3 WRC
4.
A. Mikkelsen - A. Markkula
+5:20,8
Volkswagen R WRC
5.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+5:26,8
Ford Fiesta RS WRC
6.
E. Evans - D. Barritt
+5:43,3
Ford Fiesta RS WRC
7.
M. Prokop - J. Tománek
+6:01,5
Ford Fiesta RS WRC
8.
T. Neuville - N. Gilsoul
+6:08,9
Hyundai i20 WRC
9.
N. Al-Attiyah - G. Bernacchini
+10:28,1
Ford Fiesta RRC
10.
D. Dominguez - E. Galindo
+16:14,9
Ford Fiesta R5
Po RZ6:
Dnešní první RZ vyhrál navrátilec do soutěže, Andreas Mikkelsen. Nás ovšem zajímá především souboj o vítězství. Zde si rozdávají další dva jezdci VW, když za delší provaz tahá Jari-Matti Latvala, který byl v této zkoušce rychlejší než jeho sok o 0,3s. Robert Kubica se posunul v průběžném pořadí před Elfyna Evanse, jinak v TOP10 žádná změna.
Problémy hned na RZ6 dnes opět potkaly posádku Sordo/Martí, jezdec ve stopce po RZ řekl, že se možná jedná o stejný problém, jaký měl včera, tedy přívod vzduchu k turbu...
Výsledky po 6. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J.-M. Latvala - M. Anttila
2:20:16,0
---
Volkswagen R WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+18,0
Volkswagen R WRC
3.
K. Meeke - P. Nagle
+1:43,1
Citroën DS3 WRC
4.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+4:28,3
Ford Fiesta RS WRC
5.
E. Evans - D. Barritt
+4:40,0
Ford Fiesta RS WRC
6.
M. Prokop - J. Tománek
+5:01,7
Ford Fiesta RS WRC
7.
A. Mikkelsen - A. Markkula
+5:15,1
Volkswagen R WRC
8.
T. Neuville - N. Gilsoul
+5:47,1
Hyundai i20 WRC
9.
N. Al-Attiyah - G. Bernacchini
+7:44,0
Ford Fiesta RRC
10.
D. Dominguez - E. Galindo
+13:06,0
Ford Fiesta R5
startovní pořadí do 2. etapy: Hirvonen, Østberg, Sordo, Neuville, Mikkelsen, Prokop, Kubica, Evans, Meeke, Ogier, Latvala
Po RZ5:
Pohromou skončil poslední měřený úsek pro tým Hyundai. Oba jezdce na vozech i20 WRC vyřadila porucha motoru. Sordo musel zastavit hned po prvním kilometru zkoušky, o to samé musel požádat tým i Neuvillea v dalším průběhu měřeného testu. Tým chtěl předejít kompletnímu zničení motoru. Oba vozy technici týmu v servisu prověří a přijdou na problémy. Technika (alternátor) stojí i za odstoupením Mikkelsena s třetím továrním Polem R WRC. Nor bude podle týmu připraven zítra se do soutěže vrátit (stejně jako Hirvonen i Tänak).
Test vyhrál Latvala o výrazných 18,2 před Ogirem, což mu zaručilo posun zpět do čela soutěže s, na poměry jejich dnešního souboje, luxusním náskokem. Na třetí místo se dostal díky sérii výpadků zatím spolehlivě jedoucí Meeke s Citroënem. Čtvrtý je Evans a pátý Kubica, který připouští, že v zatáčkovitých úsecích je velmi těžké zvládnout vůz prakticky jednou rukou. Nejtěžší jsou pro Poláka, podle jeho slov, levé vracečky.
Výsledky po 5. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J.-M. Latvala - M. Anttila
1:57:36,3
---
Volkswagen R WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+17,7
Volkswagen R WRC
3.
K. Meeke - P. Nagle
+1:07,4
Citroën DS3 WRC
4.
E. Evans - D. Barritt
+3:38,1
Ford Fiesta RS WRC
5.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+3:48,3
Ford Fiesta RS WRC
6.
M. Prokop - J. Tománek
+4:12,2
Ford Fiesta RS WRC
7.
A. Mikkelsen - A. Markkula
+5:19,9
Volkswagen R WRC
8.
T. Neuville - N. Gilsoul
+5:36,2
Hyundai i20 WRC
9.
N. Al-Attiyah - G. Bernacchini
+5:36,8
Ford Fiesta RRC
10.
Y. Protasov - P. Cherepin
+8:22,0
Ford Fiesta RRC
Po RZ4:
Po servisu začal rychleji Sébastien Ogier, který se dostal o 0,5 vteřiny do čela. Latvala zajel druhý čas, rozdíl mezi oběma jezdci je stále minimální. Mikkelsen se nechal slyšet, že jel tuto zkoušku volně, že by šetřil pneumatiky pro další dlouhý test? O dvě příčky přišel Prokop - dostali se před něj Evans i Kubica. Za pozdní příjezd do servisu (o 11 minut) dostal Dani Sordo s Hyundai i20 WRC penalizaci 1:50 min.
Výsledky po 4. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
1:19:38,5
---
Volkswagen R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+0,5
Volkswagen R WRC
3.
A. Mikkelsen - A. Markkula
+20,4
Volkswagen R WRC
4.
T. Neuville - N. Gilsoul
+36,7
Hyundai i20 WRC
5.
K. Meeke - P. Nagle
+48,2
Citroën DS3 WRC
6.
E. Evans - D. Barritt
+2:52,5
Ford Fiesta RS WRC
7.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+3:00,9
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - J. Tománek
+3:07,8
Ford Fiesta RS WRC
9.
N. Al-Attiyah - G. Bernacchini
+4:03,7
Ford Fiesta RRC
10.
Y. Protasov - P. Cherepin
+5:49,0
Ford Fiesta RRC
servis
Po RZ3:
Finský pilot továrního týmu Volkswagen vyhrál téměř 52 kilometrů dlouhou rychlostní zkoušku před Ogierem o 10,3 vteřiny. Díky tomu se posunul do vedení v soutěži a na druhé místo odsunul kolegu Ogiera. Třetí je Mikkelsen (+17,6s), který v cíli zkoušky hlásil problémy s posilovačem. Podle svých slov Nor přišel o hodně času. Už 6. je Martin Prokop, který zatím za svými zády drží Evanse i Kubicu. Oba dva však shodně prohlašují, že jedou hlavně na jistotu, aby soutěž dokončili a získali zkušenosti s místními tratěmi.
Problémy měl dosud skvěle jedoucí Ketomaa, který měl defekt. Fin zastavil, aby kolo na trati vyměnil, avšak Fiesta R5 po opravě nešla nastartovat. Celková ztratě se vyšplhala na více než 10 minut. Trable s přívodem vzduchu k turbu řešil na přejezdu Sordo, avšak problém se mu nepodařilo odstranit, a tak ztratil dalších 5:21 minuty. Celkově tak Španěl už ztrácí 12:30 minuty.
Výsledky po 3. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J.-M. Latvala - M. Anttila
1:01:25,2
---
Volkswagen R WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+3,3
Volkswagen R WRC
3.
A. Mikkelsen - A. Markkula
+18,5
Volkswagen R WRC
4.
T. Neuville - N. Gilsoul
+32,4
Hyundai i20 WRC
5.
K. Meeke - P. Nagle
+42,5
Citroën DS3 WRC
6.
M. Prokop - J. Tománek
+2:10,9
Ford Fiesta RS WRC
7.
E. Evans - D. Barritt
+2:15,4
Ford Fiesta RS WRC
8.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+2:29,0
Ford Fiesta RS WRC
9.
N. Al-Attiyah - G. Bernacchini
+2:55,9
Ford Fiesta RRC
10.
N. Fuchs - F. Mussano
+3:00,9
Ford Fiesta RRC
Po RZ2:
Pořádnou vybíjenou se stala RZ2 měřící přes 27 km, tedy první dlouhá zkouška letošní Argentinské rally. Chybovali Mikko Hirvonen a Mads Ostberg. Jezdec Fordu trefil zídku a do cíle RZ už nedojel, to jezdec Citroënu poškodil kolo a cíl také nespatřil.
Tím ovšem pohroma v Argentině nekončí - velkou ztrátu takřka 3 minut nabral Dani Sordo, který měl ovšem technické problémy s vozem a na přejezdu se je bude snažit vyřešit, pravděpodobně se jedná o přívod vzduchu k turbu. Menší kontakt s něčím hlásil i Thierry Neuville, který ale zajel slušný čas. Na čele soutěže se usadily tři vozy Volkswagen v pořadí Ogier (vítěz této RZ), Latvala a Mikkelsen.
Na stejném místě jako Ostberg havaroval také Ott Tänak s Fiestou R5. Estonec se tak tedy pomalu vrací k výkonům z roku 2012, kdy také pořád havaroval (letos 3 nehody - Mexiko, Portugalsko a Argentina a jedna dokončená soutěž - Švédsko). Ottova nehoda byla vážná. To jeho kolega z týmu DMACK, Jari Ketomaa, se prezentoval fantastickým časem, který jej celkově řadí na 6. místo!
Výsledky po 2. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
23:17,5
---
Volkswagen R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+7,0
Volkswagen R WRC
3.
A. Mikkelsen - A. Markkula
+7,9
Volkswagen R WRC
4.
T. Neuville - N. Gilsoul
+14,3
Hyundai i20 WRC
5.
K. Meeke - P. Nagle
+16,0
Citroën DS3 WRC
6.
J. Ketomaa - K. Lindström
+56,9
Ford Fiesta R5
7.
E. Evans - D. Barritt
+1:00,0
Ford Fiesta RS WRC
8.
N. Fuchs - F. Mussano
+1:03,1
Ford Fiesta RRC
9.
M. Prokop - J. Tománek
+1:07,3
Ford Fiesta RS WRC
10.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+1:15,5
Ford Fiesta RS WRC
startovní pořadí: Ogier, Latvala, Østberg, Mikkelsen, Hirvonen, Neuville, Evans, Prokop, Meeke, Sordo, Kubica, Protasov, Bertelli, Ketomaa, Al-Attiyah
Po RZ1:
Na čtvrteční odpoledne argentínského času byla naplánoaná divácká speciálka. Soutěžáci na trati objeli dvě kola, celkem šlo o více než 6 kilometrů. Sébastien Ogier zajel poměrně výrazně rychleji, než kdokoliv jiný a nejbližšímu Ostbergovi nadělil tři vteřiny. Trojici jezdců na Fordech Fiesta RS WRC - Kubica, Evans a Prokop - se naopak vstup do soutěže vůbec nepovedl, když obsadili 13., 14. a 15. místo. Jezdci povrch speciálky popisovali jako hodně kluzký.
Výsledky po 1. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
4:51,7
---
Volkswagen R WRC
2.
M. Ostberg - J. Andersson
+3,0
Citroën DS3 WRC
3.
A. Mikkelsen - A. Markkula
+3,5
Volkswagen R WRC
4.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+4,1
Ford Fiesta RS WRC
5.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+4,2
Volkswagen R WRC
6.
T. Neuville - N. Gilsoul
+5,4
Hyundai i20 WRC
7.
D. Sordo - M. Martí
+7,2
Hyundai i20 WRC
8.
K. Meeke - P. Nagle
+9,3
Citroën DS3 WRC
9.
J. Ketomaa - K. Lindström
+9,5
Ford Fiesta R5
10.
N. Fuchs - F. Mussano
+10,1
Ford Fiesta RRC
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?