Zdá se, že sázka Hyundai na Daniho Sorda namísto Juhy Hänninena se začíná vyplácet hned zkraje. Španěl totiž vyhrál, pro Hyundai poprvé, shakedown. Druhý čas zajel Ford zásluhou Mikko Hirvonena, nejrychlejší Volkswagen byl v Latvalových rukou.
Nejrychlejší čas na trati shakedownu na pátou soutěž roku zajel Dani Sordo s továrním Hyundai i20 WRC. Druhý byl, se ztrátou 0,4s, Mikko Hirvonen s Fiestou RS WRC týmu M-Sport. Třetí byl zástupce Volkswagenu, Jari-Matti Latvala, který se také ještě vešel do jedné vteřiny (+0,7s).
Narozdíl od Sorda s Hirvonenem (s nimi ještě i Prokop), kteří trať shakedownu projeli čtyřikrát, většina jezdců vsadila jen na tři, VW (kromě Latvaly) a Citroëny dokonce jen na dva průjezdy.
Nejlepší Citroën byl na 7. místě - Mads Ostberg (+1,8s). Šotolinová trať měřila 4,59 kilometru. První zkouška začíná ještě dnes, jde však o diváckou superspeciálku. Páteční etapa začíná, díky časovému posunu, po druhé hodině středoevropského času.
Výsledky shakedownu:
1. Dani Sordo 2:31,3 min. (4 průjezdy)2. Mikko Hirvonen + 0,4 (4 průjezdy)3. Jari-Matti Latvala + 0,7 (3 průjezdy)4. Thierry Neuville + 1,0 (3 průjezdy)5. Sébastien Ogier + 1,2 (2 průjezdy)6. Andreas Mikkelsen + 1,3 (2 průjezdy)7. Mads Östberg + 1,8 (2 průjezdy)8. Robert Kubica + 2,6 (3 průjezdy)9. Kris Meeke + 3,6 (2 průjezdy)10. Martin Prokop + 3,9 (4 průjezdy)11. Elfyn Evans + 6,8 (3 průjezdy)
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.