Zdá se, že sázka Hyundai na Daniho Sorda namísto Juhy Hänninena se začíná vyplácet hned zkraje. Španěl totiž vyhrál, pro Hyundai poprvé, shakedown. Druhý čas zajel Ford zásluhou Mikko Hirvonena, nejrychlejší Volkswagen byl v Latvalových rukou.
Nejrychlejší čas na trati shakedownu na pátou soutěž roku zajel Dani Sordo s továrním Hyundai i20 WRC. Druhý byl, se ztrátou 0,4s, Mikko Hirvonen s Fiestou RS WRC týmu M-Sport. Třetí byl zástupce Volkswagenu, Jari-Matti Latvala, který se také ještě vešel do jedné vteřiny (+0,7s).
Narozdíl od Sorda s Hirvonenem (s nimi ještě i Prokop), kteří trať shakedownu projeli čtyřikrát, většina jezdců vsadila jen na tři, VW (kromě Latvaly) a Citroëny dokonce jen na dva průjezdy.
Nejlepší Citroën byl na 7. místě - Mads Ostberg (+1,8s). Šotolinová trať měřila 4,59 kilometru. První zkouška začíná ještě dnes, jde však o diváckou superspeciálku. Páteční etapa začíná, díky časovému posunu, po druhé hodině středoevropského času.
Výsledky shakedownu:
1. Dani Sordo 2:31,3 min. (4 průjezdy)2. Mikko Hirvonen + 0,4 (4 průjezdy)3. Jari-Matti Latvala + 0,7 (3 průjezdy)4. Thierry Neuville + 1,0 (3 průjezdy)5. Sébastien Ogier + 1,2 (2 průjezdy)6. Andreas Mikkelsen + 1,3 (2 průjezdy)7. Mads Östberg + 1,8 (2 průjezdy)8. Robert Kubica + 2,6 (3 průjezdy)9. Kris Meeke + 3,6 (2 průjezdy)10. Martin Prokop + 3,9 (4 průjezdy)11. Elfyn Evans + 6,8 (3 průjezdy)
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.