Zdá se, že sázka Hyundai na Daniho Sorda namísto Juhy Hänninena se začíná vyplácet hned zkraje. Španěl totiž vyhrál, pro Hyundai poprvé, shakedown. Druhý čas zajel Ford zásluhou Mikko Hirvonena, nejrychlejší Volkswagen byl v Latvalových rukou.
Nejrychlejší čas na trati shakedownu na pátou soutěž roku zajel Dani Sordo s továrním Hyundai i20 WRC. Druhý byl, se ztrátou 0,4s, Mikko Hirvonen s Fiestou RS WRC týmu M-Sport. Třetí byl zástupce Volkswagenu, Jari-Matti Latvala, který se také ještě vešel do jedné vteřiny (+0,7s).
Narozdíl od Sorda s Hirvonenem (s nimi ještě i Prokop), kteří trať shakedownu projeli čtyřikrát, většina jezdců vsadila jen na tři, VW (kromě Latvaly) a Citroëny dokonce jen na dva průjezdy.
Nejlepší Citroën byl na 7. místě - Mads Ostberg (+1,8s). Šotolinová trať měřila 4,59 kilometru. První zkouška začíná ještě dnes, jde však o diváckou superspeciálku. Páteční etapa začíná, díky časovému posunu, po druhé hodině středoevropského času.
Výsledky shakedownu:
1. Dani Sordo 2:31,3 min. (4 průjezdy)2. Mikko Hirvonen + 0,4 (4 průjezdy)3. Jari-Matti Latvala + 0,7 (3 průjezdy)4. Thierry Neuville + 1,0 (3 průjezdy)5. Sébastien Ogier + 1,2 (2 průjezdy)6. Andreas Mikkelsen + 1,3 (2 průjezdy)7. Mads Östberg + 1,8 (2 průjezdy)8. Robert Kubica + 2,6 (3 průjezdy)9. Kris Meeke + 3,6 (2 průjezdy)10. Martin Prokop + 3,9 (4 průjezdy)11. Elfyn Evans + 6,8 (3 průjezdy)
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?