Zdá se, že sázka Hyundai na Daniho Sorda namísto Juhy Hänninena se začíná vyplácet hned zkraje. Španěl totiž vyhrál, pro Hyundai poprvé, shakedown. Druhý čas zajel Ford zásluhou Mikko Hirvonena, nejrychlejší Volkswagen byl v Latvalových rukou.
Nejrychlejší čas na trati shakedownu na pátou soutěž roku zajel Dani Sordo s továrním Hyundai i20 WRC. Druhý byl, se ztrátou 0,4s, Mikko Hirvonen s Fiestou RS WRC týmu M-Sport. Třetí byl zástupce Volkswagenu, Jari-Matti Latvala, který se také ještě vešel do jedné vteřiny (+0,7s).
Narozdíl od Sorda s Hirvonenem (s nimi ještě i Prokop), kteří trať shakedownu projeli čtyřikrát, většina jezdců vsadila jen na tři, VW (kromě Latvaly) a Citroëny dokonce jen na dva průjezdy.
Nejlepší Citroën byl na 7. místě - Mads Ostberg (+1,8s). Šotolinová trať měřila 4,59 kilometru. První zkouška začíná ještě dnes, jde však o diváckou superspeciálku. Páteční etapa začíná, díky časovému posunu, po druhé hodině středoevropského času.
Výsledky shakedownu:
1. Dani Sordo 2:31,3 min. (4 průjezdy)2. Mikko Hirvonen + 0,4 (4 průjezdy)3. Jari-Matti Latvala + 0,7 (3 průjezdy)4. Thierry Neuville + 1,0 (3 průjezdy)5. Sébastien Ogier + 1,2 (2 průjezdy)6. Andreas Mikkelsen + 1,3 (2 průjezdy)7. Mads Östberg + 1,8 (2 průjezdy)8. Robert Kubica + 2,6 (3 průjezdy)9. Kris Meeke + 3,6 (2 průjezdy)10. Martin Prokop + 3,9 (4 průjezdy)11. Elfyn Evans + 6,8 (3 průjezdy)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.