Dokáže Citroën i bez Sébastiena Loeba vyhrát v Argentině? Hlasy z týmu jsou opatrné.
Hned devětkrát za sebou stál jezdec Citroënu v Argentině na nejvyšším stupínku. V roce 2003 vyhrál Carlos Sainz, od té doby jsme byli svědky neuvěřitelné série Sébastiena Loeba, která trvala 8 let. Teď si musí Citroën poradit bez argentinského krále. A také bez týmového šéfa, Yvese Mattona, který bude v době soutěže na Slovensku, kde se jede další závod WTCC.
"Argentina patří k vrcholům naší sezony. Podmínky na trati i počasí se mohou neustále měnit. Je to velkolepá rally a pro náš tým velmi zvláštní," připouští Marek Nawarecki, který Mattona bude zastupovat. Jako příprava na Argentinu posloužily zkušenosti z Mexika, kde se také jede ve vysokých nadmořských výškách, a dvoudenní test na Sardinii.
Tam si tým vyzkoušel tři různá nastavení, která jsou pro tři naprosto odlišné etapy Argentínské rally potřebná. První den jsou tratě plynulé a široké, druhý den pak hodně technické a třetí den se pojede v kopcích. Nastavení DS3 WRC tedy bude tým mezi jednotlivými etapami měnit. Více už prozradí Didier Clément, hlavní inženýr: "Nejde o žádnou revoluci, ale jezdci budou mít k dipozici více možných nastavení."
Ostberg byl na podiu ve Švédsku a Portugalsku
Pro Madse Ostberga jde již o čtvrtý start na této soutěži. Po podiích ze Švédska a Portugalska doufá v další: "Příprava byla perfektní, pokročili jsme opravdu vpřed. Opět jsem více přizpůsobil svůj styl vozu DS3 WRC. Dřív vedly zkoušky v horách spíše do kopce, letos se bude závodit i z kopce, to bude pekelná výzva. Naším cílem je dobrý výsledek. A kdo ví, podle průběhu soutěže se možná pokusíme zaútočit."
Kris Meeke by potřeboval zlepšit nepovedené výkony z předešlých soutěží, Argentinu ale zná jen z IRC: "I když trať nemá nic společného s tou z roku 2010, tak mám alespoň ponětí o tom, co mě čeká. Narozdíl od předešlých soutěží tak netápu ve tmě úplně. Během testů všichni tvrdě pracovali. V oblasti trakce a vyvážení jsme se hodně posunuli. Teď je třeba, abych neudělal žádnou chybu. Základem jsou dobré seznamovací jízdy. Je jedno co se stane, ale auto musím dovést do cíle. Už jsme ukázali, že jsme rychlí, teď se musíme vyvarovat i chybám."
Meeke zatím zajel nejlépe ve Monte Carlu
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?