Dokáže Citroën i bez Sébastiena Loeba vyhrát v Argentině? Hlasy z týmu jsou opatrné.
Hned devětkrát za sebou stál jezdec Citroënu v Argentině na nejvyšším stupínku. V roce 2003 vyhrál Carlos Sainz, od té doby jsme byli svědky neuvěřitelné série Sébastiena Loeba, která trvala 8 let. Teď si musí Citroën poradit bez argentinského krále. A také bez týmového šéfa, Yvese Mattona, který bude v době soutěže na Slovensku, kde se jede další závod WTCC.
"Argentina patří k vrcholům naší sezony. Podmínky na trati i počasí se mohou neustále měnit. Je to velkolepá rally a pro náš tým velmi zvláštní," připouští Marek Nawarecki, který Mattona bude zastupovat. Jako příprava na Argentinu posloužily zkušenosti z Mexika, kde se také jede ve vysokých nadmořských výškách, a dvoudenní test na Sardinii.
Tam si tým vyzkoušel tři různá nastavení, která jsou pro tři naprosto odlišné etapy Argentínské rally potřebná. První den jsou tratě plynulé a široké, druhý den pak hodně technické a třetí den se pojede v kopcích. Nastavení DS3 WRC tedy bude tým mezi jednotlivými etapami měnit. Více už prozradí Didier Clément, hlavní inženýr: "Nejde o žádnou revoluci, ale jezdci budou mít k dipozici více možných nastavení."
Ostberg byl na podiu ve Švédsku a Portugalsku
Pro Madse Ostberga jde již o čtvrtý start na této soutěži. Po podiích ze Švédska a Portugalska doufá v další: "Příprava byla perfektní, pokročili jsme opravdu vpřed. Opět jsem více přizpůsobil svůj styl vozu DS3 WRC. Dřív vedly zkoušky v horách spíše do kopce, letos se bude závodit i z kopce, to bude pekelná výzva. Naším cílem je dobrý výsledek. A kdo ví, podle průběhu soutěže se možná pokusíme zaútočit."
Kris Meeke by potřeboval zlepšit nepovedené výkony z předešlých soutěží, Argentinu ale zná jen z IRC: "I když trať nemá nic společného s tou z roku 2010, tak mám alespoň ponětí o tom, co mě čeká. Narozdíl od předešlých soutěží tak netápu ve tmě úplně. Během testů všichni tvrdě pracovali. V oblasti trakce a vyvážení jsme se hodně posunuli. Teď je třeba, abych neudělal žádnou chybu. Základem jsou dobré seznamovací jízdy. Je jedno co se stane, ale auto musím dovést do cíle. Už jsme ukázali, že jsme rychlí, teď se musíme vyvarovat i chybám."
Meeke zatím zajel nejlépe ve Monte Carlu
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?