Dokáže Citroën i bez Sébastiena Loeba vyhrát v Argentině? Hlasy z týmu jsou opatrné.
Hned devětkrát za sebou stál jezdec Citroënu v Argentině na nejvyšším stupínku. V roce 2003 vyhrál Carlos Sainz, od té doby jsme byli svědky neuvěřitelné série Sébastiena Loeba, která trvala 8 let. Teď si musí Citroën poradit bez argentinského krále. A také bez týmového šéfa, Yvese Mattona, který bude v době soutěže na Slovensku, kde se jede další závod WTCC.
"Argentina patří k vrcholům naší sezony. Podmínky na trati i počasí se mohou neustále měnit. Je to velkolepá rally a pro náš tým velmi zvláštní," připouští Marek Nawarecki, který Mattona bude zastupovat. Jako příprava na Argentinu posloužily zkušenosti z Mexika, kde se také jede ve vysokých nadmořských výškách, a dvoudenní test na Sardinii.
Tam si tým vyzkoušel tři různá nastavení, která jsou pro tři naprosto odlišné etapy Argentínské rally potřebná. První den jsou tratě plynulé a široké, druhý den pak hodně technické a třetí den se pojede v kopcích. Nastavení DS3 WRC tedy bude tým mezi jednotlivými etapami měnit. Více už prozradí Didier Clément, hlavní inženýr: "Nejde o žádnou revoluci, ale jezdci budou mít k dipozici více možných nastavení."
Ostberg byl na podiu ve Švédsku a Portugalsku
Pro Madse Ostberga jde již o čtvrtý start na této soutěži. Po podiích ze Švédska a Portugalska doufá v další: "Příprava byla perfektní, pokročili jsme opravdu vpřed. Opět jsem více přizpůsobil svůj styl vozu DS3 WRC. Dřív vedly zkoušky v horách spíše do kopce, letos se bude závodit i z kopce, to bude pekelná výzva. Naším cílem je dobrý výsledek. A kdo ví, podle průběhu soutěže se možná pokusíme zaútočit."
Kris Meeke by potřeboval zlepšit nepovedené výkony z předešlých soutěží, Argentinu ale zná jen z IRC: "I když trať nemá nic společného s tou z roku 2010, tak mám alespoň ponětí o tom, co mě čeká. Narozdíl od předešlých soutěží tak netápu ve tmě úplně. Během testů všichni tvrdě pracovali. V oblasti trakce a vyvážení jsme se hodně posunuli. Teď je třeba, abych neudělal žádnou chybu. Základem jsou dobré seznamovací jízdy. Je jedno co se stane, ale auto musím dovést do cíle. Už jsme ukázali, že jsme rychlí, teď se musíme vyvarovat i chybám."
Meeke zatím zajel nejlépe ve Monte Carlu
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.