Dokáže Citroën i bez Sébastiena Loeba vyhrát v Argentině? Hlasy z týmu jsou opatrné.
Hned devětkrát za sebou stál jezdec Citroënu v Argentině na nejvyšším stupínku. V roce 2003 vyhrál Carlos Sainz, od té doby jsme byli svědky neuvěřitelné série Sébastiena Loeba, která trvala 8 let. Teď si musí Citroën poradit bez argentinského krále. A také bez týmového šéfa, Yvese Mattona, který bude v době soutěže na Slovensku, kde se jede další závod WTCC.
"Argentina patří k vrcholům naší sezony. Podmínky na trati i počasí se mohou neustále měnit. Je to velkolepá rally a pro náš tým velmi zvláštní," připouští Marek Nawarecki, který Mattona bude zastupovat. Jako příprava na Argentinu posloužily zkušenosti z Mexika, kde se také jede ve vysokých nadmořských výškách, a dvoudenní test na Sardinii.
Tam si tým vyzkoušel tři různá nastavení, která jsou pro tři naprosto odlišné etapy Argentínské rally potřebná. První den jsou tratě plynulé a široké, druhý den pak hodně technické a třetí den se pojede v kopcích. Nastavení DS3 WRC tedy bude tým mezi jednotlivými etapami měnit. Více už prozradí Didier Clément, hlavní inženýr: "Nejde o žádnou revoluci, ale jezdci budou mít k dipozici více možných nastavení."
Ostberg byl na podiu ve Švédsku a Portugalsku
Pro Madse Ostberga jde již o čtvrtý start na této soutěži. Po podiích ze Švédska a Portugalska doufá v další: "Příprava byla perfektní, pokročili jsme opravdu vpřed. Opět jsem více přizpůsobil svůj styl vozu DS3 WRC. Dřív vedly zkoušky v horách spíše do kopce, letos se bude závodit i z kopce, to bude pekelná výzva. Naším cílem je dobrý výsledek. A kdo ví, podle průběhu soutěže se možná pokusíme zaútočit."
Kris Meeke by potřeboval zlepšit nepovedené výkony z předešlých soutěží, Argentinu ale zná jen z IRC: "I když trať nemá nic společného s tou z roku 2010, tak mám alespoň ponětí o tom, co mě čeká. Narozdíl od předešlých soutěží tak netápu ve tmě úplně. Během testů všichni tvrdě pracovali. V oblasti trakce a vyvážení jsme se hodně posunuli. Teď je třeba, abych neudělal žádnou chybu. Základem jsou dobré seznamovací jízdy. Je jedno co se stane, ale auto musím dovést do cíle. Už jsme ukázali, že jsme rychlí, teď se musíme vyvarovat i chybám."
Meeke zatím zajel nejlépe ve Monte Carlu
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.