Bryan Bouffier se vrací do týmu Hyundai, kde bude hrát hlavní roli vývojového jezdce pro sezonu 2015. S testovacím autem se sveze jednou ve Francii v rámci přípravy na asfaltové podniky sezony.
Návrat Francouze do továrního týmu opět zesiluje sestavu týmu Hyundai. S týmem už má smlouvu Thierry Neuville, Dani Sordo, Juho Hänninen, Chris Atkinson a posledně také Hayden Paddon. Tým má tedy z čeho vybírat. Bryan Bouffier v týmu dostává roli testovacího jezdce. Hlavní náplní práce bude vývoj speciálu pro sezonu 2015.
Kromě testů se překvapení Rally Monte Carlo sveze také na jedné soutěži. S tovární i20 WRC vyjede na francouzské Rally Antibes Cote d'Azur (30. až 31. května), která se započítává do francouzského šampionátu. Cílem je posbírat data a zkušenosti pro asfaltové podniky druhé poloviny sezony 2014.
"Jsem moc rád, že opět patřím do týmu Hyundai Motorsport," říká jezdec, který se už vloni podílel na vstupu Hyundai do WRC v roli testovacího jezdce. Letos kromě Mote Carla (Ford Fiesta RS WRC) startoval v ME s Citroënem DS3 RRC. "V roce 2013 jsme spolu velmi dobře spolupracovali. Jsem moc rád, že letos budeme pokračovat.
Bude pokračovat Bryanův program v ERC s Citroënem DS3 RRC?
Dám do toho vše, abych pomohl týmu se připravit na sezonu 2015 jak nejlépe to bude možné. Na základě mých znalostí a zkušeností budu schopný podávat týmu detailní zprávy o chování vozu. Jsem moc rád, že také pojedu Rally Antibes Cote d'Azur. Cílem je odjet zde co nejvíc kilometrů. Tým po mě chce získat co nejvíc informací pro zbytek sezony." My jen doplníme, že 35 letý Francouz v roce 2006 tuto soutěž vyhrál.
Šéf Hyundai Motorsport, Michel Nandan, doplnil: "Po velkolepé práci, kterou pro náš tým Bryan vloni odvedl, jsem moc rád, že jej můžeme uvítat zpět v týmu. Jednali jsme spolu dlouho a nakonec jsme došli k názoru, že si zaslouží další šanci."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.