Irské velikonoční vítězství Jana Černého

Černý, Jan
Černý, Jan, foto: Archiv jezdce
Radka Matthey 24. dubna 2014 21:26
Sdílej:

Česká reprezentační posádka Jan Černý s Pavlem Kohoutem a Peugeotem 208 R2 mají za sebou velmi úspěšné velikonoční působení na Irské Rally „Circuit of Ireland Rally“, rally zařazené do seriálu mistrovství Evropy.

Zatímco v České republice se hospodyňky chystaly na Velikonoční svátky a koledníci pletli své pomlázky, Jan Černý s Pavlem Kohoutem bojovali o každou vteřinu na záludných tratích Irské Rally, kde se o uplynulém víkendu závodilo o další body do hodnocení mistrovství Evropy rally a zejména JERC – juniorského mistrovství Evropy, které je letos hlavním cílem mladé posádky z České republiky, jíž dělá na tratích rychlostních zkoušek společnost Peugeot 208 R2.

Do Irské Rally vstupovala česká posádka Černý – Kohout v roli vedoucí posádky juniorského mistrovství Evropy JERC, když se jí podařilo vyhrát předchozí Lotyšskou Rally. Cíle proto nebyly nízké ani v Irsku, zde ale dosud Jan Černý s Pavlem Kohoutem nikdy nestartovali. „Nebylo vůbec jednoduché poznat záludnosti Irské Rally a i když jsme se před zahájením soutěže domnívali, že jsme při testech v ČR našli dobré nastavení podvozku, tak až skutečná soutěž nám ukázala, že jsme se mýlili. Žádným způsobem se nedají přeskočit zkušenosti, které člověk získá až samotným startem na dané rally. Proto jsme měli trochu opatrnější začátek. Necítil jsem se ve voze úplně dobře, nechtěl udělat chybu. Věděl jsem, že podvozek potřebuje něco jiného. Drželi jsme ale stále těsný kontakt se špičkou, a když jsme v servisu udělali změnu v  nastavení podvozku, vše se radikálně zlepšilo a začali jsme hodně zrychlovat,“ popisuje úvod Irské Rally Jan Černý.

Posádka Jan Černý Pavel Kohout vstupovala do druhé etapy Irské Rally z druhého místa v JERC, kdy je jen necelých 12 vteřin dělilo od první příčky v juniorském mistrovství Evropy, které v tu chvíli patřilo posádce Chris Ingram s Gabinem Moreau. „Už v pátek se nám dařilo po změně nastavení vyhrávat rychlostní zkoušky a já cítil, že na první místo rozhodně máme. Chris jel velmi dobrý závod a nebyl rozhodně jednoduchý soupeř. První dvě rychlostní zkoušky v sobotu jsme také vyhráli a z náskoku jsme postupně ukrajovali. Jelo se na ostří nože a byl to skvělý boj. Chris ve třinácté rychlostní zkoušce ale havaroval a my se dostali na první místo, kde jsme najednou díky naší stíhací jízdě měli pohodlný náskok. V té chvíli bylo dost těžké udržet koncentraci a nám se to povedlo. Z vítězství v Irsku máme obrovskou radost, protože to bylo vítězství hodně zasloužené a vybojované. Náš Peugeot 208 R2 fungoval během celé soutěže bez problémů, za což patří obrovský dík našim obětavým mechanikům. Celý tým podával skvělý výkon a během soutěže byla perfektní nálada. Všem bych chtěl moc poděkovat a věřím, že jsme si po Portugalsku zlepšili náladu. Do dalších závodů se cítím hodně silný a motivovaný. Juniorské mistrovství Evropy se slušným náskokem vedeme, a soustředím všechny síly na úspěch v tomto šampionátu, který má pro nás velkou váhu,“ uzavírá šťastný Jan Černý v cíli Irské Rally „Circuit of Ireland Rally“.

Posádka Peugeotu 208 R2 Jan Černý – Pavel Kohout v Irsku zvítězila v hodnocení juniorského mistrovství Evropy JERC a celkově obsadila obdivuhodné osmé místo absolutní klasifikace, kdy za sebou nechali množství mnohem výkonnějších vozů. Reprezentanti České republiky v současné době vedou pořadí JERC a jejich dalším cílem by měla být trochu exotická a šotolinová rally na Azorských ostrovech, se kterou už Jan Černý s Pavlem Kohoutem mají zkušenosti z loňského roku. Aktuální informace o posádce Jan Černý – Pavel Kohout s Peugeotem 208 R2 sledujte na týmovém facebooku https://www.facebook.com/PeugeotCernyRacing

 
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.