Česká reprezentační posádka Jan Černý s Pavlem Kohoutem a Peugeotem 208 R2 mají za sebou velmi úspěšné velikonoční působení na Irské Rally „Circuit of Ireland Rally“, rally zařazené do seriálu mistrovství Evropy.
Zatímco v České republice se hospodyňky chystaly na Velikonoční svátky a koledníci pletli své pomlázky, Jan Černý s Pavlem Kohoutem bojovali o každou vteřinu na záludných tratích Irské Rally, kde se o uplynulém víkendu závodilo o další body do hodnocení mistrovství Evropy rally a zejména JERC – juniorského mistrovství Evropy, které je letos hlavním cílem mladé posádky z České republiky, jíž dělá na tratích rychlostních zkoušek společnost Peugeot 208 R2.
Do Irské Rally vstupovala česká posádka Černý – Kohout v roli vedoucí posádky juniorského mistrovství Evropy JERC, když se jí podařilo vyhrát předchozí Lotyšskou Rally. Cíle proto nebyly nízké ani v Irsku, zde ale dosud Jan Černý s Pavlem Kohoutem nikdy nestartovali. „Nebylo vůbec jednoduché poznat záludnosti Irské Rally a i když jsme se před zahájením soutěže domnívali, že jsme při testech v ČR našli dobré nastavení podvozku, tak až skutečná soutěž nám ukázala, že jsme se mýlili. Žádným způsobem se nedají přeskočit zkušenosti, které člověk získá až samotným startem na dané rally. Proto jsme měli trochu opatrnější začátek. Necítil jsem se ve voze úplně dobře, nechtěl udělat chybu. Věděl jsem, že podvozek potřebuje něco jiného. Drželi jsme ale stále těsný kontakt se špičkou, a když jsme v servisu udělali změnu v nastavení podvozku, vše se radikálně zlepšilo a začali jsme hodně zrychlovat,“ popisuje úvod Irské Rally Jan Černý.
Posádka Jan Černý Pavel Kohout vstupovala do druhé etapy Irské Rally z druhého místa v JERC, kdy je jen necelých 12 vteřin dělilo od první příčky v juniorském mistrovství Evropy, které v tu chvíli patřilo posádce Chris Ingram s Gabinem Moreau. „Už v pátek se nám dařilo po změně nastavení vyhrávat rychlostní zkoušky a já cítil, že na první místo rozhodně máme. Chris jel velmi dobrý závod a nebyl rozhodně jednoduchý soupeř. První dvě rychlostní zkoušky v sobotu jsme také vyhráli a z náskoku jsme postupně ukrajovali. Jelo se na ostří nože a byl to skvělý boj. Chris ve třinácté rychlostní zkoušce ale havaroval a my se dostali na první místo, kde jsme najednou díky naší stíhací jízdě měli pohodlný náskok. V té chvíli bylo dost těžké udržet koncentraci a nám se to povedlo. Z vítězství v Irsku máme obrovskou radost, protože to bylo vítězství hodně zasloužené a vybojované. Náš Peugeot 208 R2 fungoval během celé soutěže bez problémů, za což patří obrovský dík našim obětavým mechanikům. Celý tým podával skvělý výkon a během soutěže byla perfektní nálada. Všem bych chtěl moc poděkovat a věřím, že jsme si po Portugalsku zlepšili náladu. Do dalších závodů se cítím hodně silný a motivovaný. Juniorské mistrovství Evropy se slušným náskokem vedeme, a soustředím všechny síly na úspěch v tomto šampionátu, který má pro nás velkou váhu,“ uzavírá šťastný Jan Černý v cíli Irské Rally „Circuit of Ireland Rally“.
Posádka Peugeotu 208 R2 Jan Černý – Pavel Kohout v Irsku zvítězila v hodnocení juniorského mistrovství Evropy JERC a celkově obsadila obdivuhodné osmé místo absolutní klasifikace, kdy za sebou nechali množství mnohem výkonnějších vozů. Reprezentanti České republiky v současné době vedou pořadí JERC a jejich dalším cílem by měla být trochu exotická a šotolinová rally na Azorských ostrovech, se kterou už Jan Černý s Pavlem Kohoutem mají zkušenosti z loňského roku. Aktuální informace o posádce Jan Černý – Pavel Kohout s Peugeotem 208 R2 sledujte na týmovém facebooku https://www.facebook.com/PeugeotCernyRacing
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?