Česká reprezentační posádka Jan Černý s Pavlem Kohoutem a Peugeotem 208 R2 mají za sebou velmi úspěšné velikonoční působení na Irské Rally „Circuit of Ireland Rally“, rally zařazené do seriálu mistrovství Evropy.
Zatímco v České republice se hospodyňky chystaly na Velikonoční svátky a koledníci pletli své pomlázky, Jan Černý s Pavlem Kohoutem bojovali o každou vteřinu na záludných tratích Irské Rally, kde se o uplynulém víkendu závodilo o další body do hodnocení mistrovství Evropy rally a zejména JERC – juniorského mistrovství Evropy, které je letos hlavním cílem mladé posádky z České republiky, jíž dělá na tratích rychlostních zkoušek společnost Peugeot 208 R2.
Do Irské Rally vstupovala česká posádka Černý – Kohout v roli vedoucí posádky juniorského mistrovství Evropy JERC, když se jí podařilo vyhrát předchozí Lotyšskou Rally. Cíle proto nebyly nízké ani v Irsku, zde ale dosud Jan Černý s Pavlem Kohoutem nikdy nestartovali. „Nebylo vůbec jednoduché poznat záludnosti Irské Rally a i když jsme se před zahájením soutěže domnívali, že jsme při testech v ČR našli dobré nastavení podvozku, tak až skutečná soutěž nám ukázala, že jsme se mýlili. Žádným způsobem se nedají přeskočit zkušenosti, které člověk získá až samotným startem na dané rally. Proto jsme měli trochu opatrnější začátek. Necítil jsem se ve voze úplně dobře, nechtěl udělat chybu. Věděl jsem, že podvozek potřebuje něco jiného. Drželi jsme ale stále těsný kontakt se špičkou, a když jsme v servisu udělali změnu v nastavení podvozku, vše se radikálně zlepšilo a začali jsme hodně zrychlovat,“ popisuje úvod Irské Rally Jan Černý.
Posádka Jan Černý Pavel Kohout vstupovala do druhé etapy Irské Rally z druhého místa v JERC, kdy je jen necelých 12 vteřin dělilo od první příčky v juniorském mistrovství Evropy, které v tu chvíli patřilo posádce Chris Ingram s Gabinem Moreau. „Už v pátek se nám dařilo po změně nastavení vyhrávat rychlostní zkoušky a já cítil, že na první místo rozhodně máme. Chris jel velmi dobrý závod a nebyl rozhodně jednoduchý soupeř. První dvě rychlostní zkoušky v sobotu jsme také vyhráli a z náskoku jsme postupně ukrajovali. Jelo se na ostří nože a byl to skvělý boj. Chris ve třinácté rychlostní zkoušce ale havaroval a my se dostali na první místo, kde jsme najednou díky naší stíhací jízdě měli pohodlný náskok. V té chvíli bylo dost těžké udržet koncentraci a nám se to povedlo. Z vítězství v Irsku máme obrovskou radost, protože to bylo vítězství hodně zasloužené a vybojované. Náš Peugeot 208 R2 fungoval během celé soutěže bez problémů, za což patří obrovský dík našim obětavým mechanikům. Celý tým podával skvělý výkon a během soutěže byla perfektní nálada. Všem bych chtěl moc poděkovat a věřím, že jsme si po Portugalsku zlepšili náladu. Do dalších závodů se cítím hodně silný a motivovaný. Juniorské mistrovství Evropy se slušným náskokem vedeme, a soustředím všechny síly na úspěch v tomto šampionátu, který má pro nás velkou váhu,“ uzavírá šťastný Jan Černý v cíli Irské Rally „Circuit of Ireland Rally“.
Posádka Peugeotu 208 R2 Jan Černý – Pavel Kohout v Irsku zvítězila v hodnocení juniorského mistrovství Evropy JERC a celkově obsadila obdivuhodné osmé místo absolutní klasifikace, kdy za sebou nechali množství mnohem výkonnějších vozů. Reprezentanti České republiky v současné době vedou pořadí JERC a jejich dalším cílem by měla být trochu exotická a šotolinová rally na Azorských ostrovech, se kterou už Jan Černý s Pavlem Kohoutem mají zkušenosti z loňského roku. Aktuální informace o posádce Jan Černý – Pavel Kohout s Peugeotem 208 R2 sledujte na týmovém facebooku https://www.facebook.com/PeugeotCernyRacing
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?