Česká reprezentační posádka Jan Černý s Pavlem Kohoutem a Peugeotem 208 R2 mají za sebou velmi úspěšné velikonoční působení na Irské Rally „Circuit of Ireland Rally“, rally zařazené do seriálu mistrovství Evropy.
Zatímco v České republice se hospodyňky chystaly na Velikonoční svátky a koledníci pletli své pomlázky, Jan Černý s Pavlem Kohoutem bojovali o každou vteřinu na záludných tratích Irské Rally, kde se o uplynulém víkendu závodilo o další body do hodnocení mistrovství Evropy rally a zejména JERC – juniorského mistrovství Evropy, které je letos hlavním cílem mladé posádky z České republiky, jíž dělá na tratích rychlostních zkoušek společnost Peugeot 208 R2.
Do Irské Rally vstupovala česká posádka Černý – Kohout v roli vedoucí posádky juniorského mistrovství Evropy JERC, když se jí podařilo vyhrát předchozí Lotyšskou Rally. Cíle proto nebyly nízké ani v Irsku, zde ale dosud Jan Černý s Pavlem Kohoutem nikdy nestartovali. „Nebylo vůbec jednoduché poznat záludnosti Irské Rally a i když jsme se před zahájením soutěže domnívali, že jsme při testech v ČR našli dobré nastavení podvozku, tak až skutečná soutěž nám ukázala, že jsme se mýlili. Žádným způsobem se nedají přeskočit zkušenosti, které člověk získá až samotným startem na dané rally. Proto jsme měli trochu opatrnější začátek. Necítil jsem se ve voze úplně dobře, nechtěl udělat chybu. Věděl jsem, že podvozek potřebuje něco jiného. Drželi jsme ale stále těsný kontakt se špičkou, a když jsme v servisu udělali změnu v nastavení podvozku, vše se radikálně zlepšilo a začali jsme hodně zrychlovat,“ popisuje úvod Irské Rally Jan Černý.
Posádka Jan Černý Pavel Kohout vstupovala do druhé etapy Irské Rally z druhého místa v JERC, kdy je jen necelých 12 vteřin dělilo od první příčky v juniorském mistrovství Evropy, které v tu chvíli patřilo posádce Chris Ingram s Gabinem Moreau. „Už v pátek se nám dařilo po změně nastavení vyhrávat rychlostní zkoušky a já cítil, že na první místo rozhodně máme. Chris jel velmi dobrý závod a nebyl rozhodně jednoduchý soupeř. První dvě rychlostní zkoušky v sobotu jsme také vyhráli a z náskoku jsme postupně ukrajovali. Jelo se na ostří nože a byl to skvělý boj. Chris ve třinácté rychlostní zkoušce ale havaroval a my se dostali na první místo, kde jsme najednou díky naší stíhací jízdě měli pohodlný náskok. V té chvíli bylo dost těžké udržet koncentraci a nám se to povedlo. Z vítězství v Irsku máme obrovskou radost, protože to bylo vítězství hodně zasloužené a vybojované. Náš Peugeot 208 R2 fungoval během celé soutěže bez problémů, za což patří obrovský dík našim obětavým mechanikům. Celý tým podával skvělý výkon a během soutěže byla perfektní nálada. Všem bych chtěl moc poděkovat a věřím, že jsme si po Portugalsku zlepšili náladu. Do dalších závodů se cítím hodně silný a motivovaný. Juniorské mistrovství Evropy se slušným náskokem vedeme, a soustředím všechny síly na úspěch v tomto šampionátu, který má pro nás velkou váhu,“ uzavírá šťastný Jan Černý v cíli Irské Rally „Circuit of Ireland Rally“.
Posádka Peugeotu 208 R2 Jan Černý – Pavel Kohout v Irsku zvítězila v hodnocení juniorského mistrovství Evropy JERC a celkově obsadila obdivuhodné osmé místo absolutní klasifikace, kdy za sebou nechali množství mnohem výkonnějších vozů. Reprezentanti České republiky v současné době vedou pořadí JERC a jejich dalším cílem by měla být trochu exotická a šotolinová rally na Azorských ostrovech, se kterou už Jan Černý s Pavlem Kohoutem mají zkušenosti z loňského roku. Aktuální informace o posádce Jan Černý – Pavel Kohout s Peugeotem 208 R2 sledujte na týmovém facebooku https://www.facebook.com/PeugeotCernyRacing
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.