Po šesti letech mimo motorsport je Gigi Galli, jeden z divácky nejatraktivnějších jezdců, připraven se vrátit.
Bývalý tovární jezdec Mitsubishi byl najat jako konzultant Franciacorta rallycross circuit, ten pomáhal vytvářet a při té příležitosti jezdil s Mini John Cooper Works WRC. Po dlouhé odmlce od rallysportu, potažmo celého motorsportu, se nechal slyšet, že v něm tento zážitek vzbudil touhu po návratu.
Kariéra Gigiho Galliho byla ukončena po nehodě v Německu 2008, kde se svým Fordem Focus RS WRC týmu Stobart vyletěl do lesa a zlomil si nohu, kterou mu museli lékaři sešroubovat. Jezdec poté skončil s motorsportem, aby se mohl věnovat svému vlastnímu podnikání - prodeji průmyslových olejů.
"Záměrně jsem se držel dál od rallysportu a motorsportu. Na jednu stranu mě to hodně bolí, být v nejvyšším patře rallysportu a vědět, že už se to nebude opakovat. Na stranu druhou, stal jsem se otcem a moje priority se obecně změnily. Ale nedávno jsem pocítil touhu vrátit se. A pak, když mi můj bývalý inženýr a můj přítel, který provozuje Franciacorta circuit zavolal a požádal o pomoc, nemohl jsem odmítnout."
Po odchodu továrního Mitsubishi jezdil Galli střídavě s Xsarou a 307, posléze měl absolvovat kompletní sezonu s Focusem
V důsledku telefonátu se Galli vrátil do soutěžního vozu po více než pěti letech: "Možná, že jsem to neměl dělat, protože teď cítím vášeň! Takže pokud by se mi teď naskytla příležitost jet, příjmu ji. Musím akceptovat věci takové, jaké jsou - teď mě auta opět začala bavit. Nemyslím tím, že budu hledat místo. Mám dost jiných věcí. Ale kdyby se naskytla příležitost, no uvidíme..."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?