Po šesti letech mimo motorsport je Gigi Galli, jeden z divácky nejatraktivnějších jezdců, připraven se vrátit.
Bývalý tovární jezdec Mitsubishi byl najat jako konzultant Franciacorta rallycross circuit, ten pomáhal vytvářet a při té příležitosti jezdil s Mini John Cooper Works WRC. Po dlouhé odmlce od rallysportu, potažmo celého motorsportu, se nechal slyšet, že v něm tento zážitek vzbudil touhu po návratu.
Kariéra Gigiho Galliho byla ukončena po nehodě v Německu 2008, kde se svým Fordem Focus RS WRC týmu Stobart vyletěl do lesa a zlomil si nohu, kterou mu museli lékaři sešroubovat. Jezdec poté skončil s motorsportem, aby se mohl věnovat svému vlastnímu podnikání - prodeji průmyslových olejů.
"Záměrně jsem se držel dál od rallysportu a motorsportu. Na jednu stranu mě to hodně bolí, být v nejvyšším patře rallysportu a vědět, že už se to nebude opakovat. Na stranu druhou, stal jsem se otcem a moje priority se obecně změnily. Ale nedávno jsem pocítil touhu vrátit se. A pak, když mi můj bývalý inženýr a můj přítel, který provozuje Franciacorta circuit zavolal a požádal o pomoc, nemohl jsem odmítnout."
Po odchodu továrního Mitsubishi jezdil Galli střídavě s Xsarou a 307, posléze měl absolvovat kompletní sezonu s Focusem
V důsledku telefonátu se Galli vrátil do soutěžního vozu po více než pěti letech: "Možná, že jsem to neměl dělat, protože teď cítím vášeň! Takže pokud by se mi teď naskytla příležitost jet, příjmu ji. Musím akceptovat věci takové, jaké jsou - teď mě auta opět začala bavit. Nemyslím tím, že budu hledat místo. Mám dost jiných věcí. Ale kdyby se naskytla příležitost, no uvidíme..."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?