Tým ŠKODA usiluje o velikonoční překvapení

Kopecký, Jan
Kopecký, Jan, foto: www.rally-erc.com
iM2 14. dubna 2014 22:35
Sdílej:

Lappi/Ferm a Wiegand/Christian na startu soutěže ERC v Severním Irsku. Tradiční rally slaví comeback na mezinárodní úrovni.

Aprílové počasí, proměnlivé povrchy a tisíce diváků: „Circuit of Ireland Rally“ patří mezi nejvariabilnější a nejstarší rally na světě. Čtvrtá soutěž mistrovství Evropy na důležitém trhu značky ŠKODA – ve Velké Británii – je považována za jeden z vrcholů roku. Vítězové lotyšské rally Esapekka Lappi a Janne Ferm, stejně jako posádka týmu ŠKODA AUTO Deutschland, Sepp Wiegand a Frank Christian, se chtějí ve voze Fabia Super 2000 od 17. do 19. dubna 2014 postarat o velikonoční překvapení. 

„Na start ‚Circuit of Ireland Rally‘ se postavím poprvé,“ říká Esapekka Lappi. „Po Rally Akropolis v Řecku tedy s Jannem v Severním Irsku opět vyrazím na novou trať. Počasí může hrát rozhodující roli. Možné je všechno, slunce, déšť nebo cokoli jiného – v Severním Irsku se počasí mění během několika minut.“ 

„Proti nové generaci vozů našich soupeřů s přeplňovaným motorem to opět nebude snadné. Ale to není důvod, abychom strkali hlavu do písku, ŠKODA i v minulosti ukázala, co Fabia Super 2000 v Severním Irsku umí,“ vysvětluje finský jezdec. ŠKODA se do seznamu vítězů třetí nejstarší rally na světě zapsala už třikrát a svou konkurenceschopnost prokázala i v této sezóně. 

Lappi dosáhl přesvědčivého vítězství hned při prvním letošním startu týmu ŠKODA v lotyšské rally. Při Rally Akropolis v Řecku stačil jejich výkon na čtvrté místo, zatímco kolega z týmu ŠKODA AUTO Deutschland v nedělním hodnocení dojel na pátém místě. Třiadvacetiletý jezdec ze Zwönitzu odstartuje v Severním Irsku s vozem Fabia Super 2000 už podruhé - poprvé to bylo v roce 2012. „Mé zkušenosti z roku 2012 jsou jen částečnou výhodou, letošní trať je úplně jiná,“ říká Sepp Wiegand. „Tato rally je jedna z nejtěžších asfaltových soutěží letošního roku. Přilnavost může být v každé zatáčce jiná, což může přinést nepříjemná překvapení. Kvůli proměnlivému počasí je výběr pneumatik sázkou do loterie. Ale těším se na to.“ 

Po kvalifikaci na Zelený čtvrtek, která začíná 4,15 kilometrů dlouhou asfaltovou rychlostní zkouškou v blízkosti Belfastu, začne „Circuit of Ireland Rally“ na Velký pátek deseti rychlostními zkouškami o celkové délce 113,30 kilometrů. Rozhodnutí pak padne v sobotu po závěrečných 117,12 kilometrech rozdělených do osmi rychlostních zkoušek.

Víte že...

...„Circuit of Ireland Rally“ se poprvé jela v roce 1931? Je tedy třetí nejstarší automobilovou soutěží na světě. Při premiéře se soutěž jmenovala „Ulster Motor Rally“. 

...„Circuit of Ireland Rally“ se tradičně jezdí o velikonočním víkendu? Start a cíl soutěže jsou obvykle v Severním Irsku, ale trať v minulosti vedla také na území Irska. 

...„Circuit of Ireland Rally“ se letos poprvé od roku 1991 započítává do Mistrovství Evropy? V roce 2012 byla třetím závodem Intercontinental Rally Challenge (IRC), v roce 2013 se kvůli silnému sněžení nejela. 

...ŠKODA na „Circuit of Ireland Rally“ už dvakrát zvítězila? V roce 2009 vyhrál místní pilot Eugene Donnelly se spolujezdcem Paddym Tonerem ve voze Fabia WRC, v roce 2012 obsadila tehdejší tovární posádka Juho Hänninen/Mikko Markkula ve voze Fabia Super 2000 v severoirské rally první místo. 

...ŠKODA si v „Circuit of Ireland Rally“ v roce 2012 vysloužila trojnásobný úspěch? Za vítěznou posádkou Hänninen/Markkula ve voze Fabia Super 2000 obsadili druhé a třetí místo Andreas Mikkelsen/Ola Fløne a loňští mistři Evropy Jan Kopecký/Pavel Dresler. Barrable Robert / Connolly Damien a Sepp Wiegand/Timo Gottschalk na šestém a sedmém místě se pak zasloužili o to, že se v první desítce celkového hodnocení umístilo hned pět vozů Fabia Super 2000. 

...jezdec týmu ŠKODA AUTO Sepp Wiegand startuje letos na „Circuit of Ireland Rally“ podruhé? V roce 2012 dojel se svým spolujezdcem Timo Gottschalkem do cíle na sedmém místě. 

...Velká Británie byla v roce 2013 čtvrtým největším trhem značky ŠKODA? V minulém roce tu automobilka zvýšila své prodeje o 24 procent na novou rekordní hodnotu - 66.000 vozů (2012: 53.200). Velká Británie je tak v celosvětovém pořadí trhů značky ŠKODA na čtvrtém místě – za Čínou, Německem a Ruskem – a předstihla tak i domácí český trh. 

Šťastné číslo na „Circuit of Ireland Rally“: 14

Na minulé „Circuit of Ireland Rally“ v roce 2012 dosáhli jezdci ve vozech ŠKODA ve všech 14 rychlostních zkouškách nejlepších časů. Osmkrát byl nejrychlejší pozdější vítěz Juho Hänninen, pětkrát Andreas Mikkelsen. Úvodní speciálku „Titanic“ vyhrál Jan Kopecký.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.