Lappi/Ferm a Wiegand/Christian na startu soutěže ERC v Severním Irsku. Tradiční rally slaví comeback na mezinárodní úrovni.
Aprílové počasí, proměnlivé povrchy a tisíce diváků: „Circuit of Ireland Rally“ patří mezi nejvariabilnější a nejstarší rally na světě. Čtvrtá soutěž mistrovství Evropy na důležitém trhu značky ŠKODA – ve Velké Británii – je považována za jeden z vrcholů roku. Vítězové lotyšské rally Esapekka Lappi a Janne Ferm, stejně jako posádka týmu ŠKODA AUTO Deutschland, Sepp Wiegand a Frank Christian, se chtějí ve voze Fabia Super 2000 od 17. do 19. dubna 2014 postarat o velikonoční překvapení.
„Na start ‚Circuit of Ireland Rally‘ se postavím poprvé,“ říká Esapekka Lappi. „Po Rally Akropolis v Řecku tedy s Jannem v Severním Irsku opět vyrazím na novou trať. Počasí může hrát rozhodující roli. Možné je všechno, slunce, déšť nebo cokoli jiného – v Severním Irsku se počasí mění během několika minut.“
„Proti nové generaci vozů našich soupeřů s přeplňovaným motorem to opět nebude snadné. Ale to není důvod, abychom strkali hlavu do písku, ŠKODA i v minulosti ukázala, co Fabia Super 2000 v Severním Irsku umí,“ vysvětluje finský jezdec. ŠKODA se do seznamu vítězů třetí nejstarší rally na světě zapsala už třikrát a svou konkurenceschopnost prokázala i v této sezóně.
Lappi dosáhl přesvědčivého vítězství hned při prvním letošním startu týmu ŠKODA v lotyšské rally. Při Rally Akropolis v Řecku stačil jejich výkon na čtvrté místo, zatímco kolega z týmu ŠKODA AUTO Deutschland v nedělním hodnocení dojel na pátém místě. Třiadvacetiletý jezdec ze Zwönitzu odstartuje v Severním Irsku s vozem Fabia Super 2000 už podruhé - poprvé to bylo v roce 2012. „Mé zkušenosti z roku 2012 jsou jen částečnou výhodou, letošní trať je úplně jiná,“ říká Sepp Wiegand. „Tato rally je jedna z nejtěžších asfaltových soutěží letošního roku. Přilnavost může být v každé zatáčce jiná, což může přinést nepříjemná překvapení. Kvůli proměnlivému počasí je výběr pneumatik sázkou do loterie. Ale těším se na to.“
Po kvalifikaci na Zelený čtvrtek, která začíná 4,15 kilometrů dlouhou asfaltovou rychlostní zkouškou v blízkosti Belfastu, začne „Circuit of Ireland Rally“ na Velký pátek deseti rychlostními zkouškami o celkové délce 113,30 kilometrů. Rozhodnutí pak padne v sobotu po závěrečných 117,12 kilometrech rozdělených do osmi rychlostních zkoušek.
Víte že...
...„Circuit of Ireland Rally“ se poprvé jela v roce 1931? Je tedy třetí nejstarší automobilovou soutěží na světě. Při premiéře se soutěž jmenovala „Ulster Motor Rally“.
...„Circuit of Ireland Rally“ se tradičně jezdí o velikonočním víkendu? Start a cíl soutěže jsou obvykle v Severním Irsku, ale trať v minulosti vedla také na území Irska.
...„Circuit of Ireland Rally“ se letos poprvé od roku 1991 započítává do Mistrovství Evropy? V roce 2012 byla třetím závodem Intercontinental Rally Challenge (IRC), v roce 2013 se kvůli silnému sněžení nejela.
...ŠKODA na „Circuit of Ireland Rally“ už dvakrát zvítězila? V roce 2009 vyhrál místní pilot Eugene Donnelly se spolujezdcem Paddym Tonerem ve voze Fabia WRC, v roce 2012 obsadila tehdejší tovární posádka Juho Hänninen/Mikko Markkula ve voze Fabia Super 2000 v severoirské rally první místo.
...ŠKODA si v „Circuit of Ireland Rally“ v roce 2012 vysloužila trojnásobný úspěch? Za vítěznou posádkou Hänninen/Markkula ve voze Fabia Super 2000 obsadili druhé a třetí místo Andreas Mikkelsen/Ola Fløne a loňští mistři Evropy Jan Kopecký/Pavel Dresler. Barrable Robert / Connolly Damien a Sepp Wiegand/Timo Gottschalk na šestém a sedmém místě se pak zasloužili o to, že se v první desítce celkového hodnocení umístilo hned pět vozů Fabia Super 2000.
...jezdec týmu ŠKODA AUTO Sepp Wiegand startuje letos na „Circuit of Ireland Rally“ podruhé? V roce 2012 dojel se svým spolujezdcem Timo Gottschalkem do cíle na sedmém místě.
...Velká Británie byla v roce 2013 čtvrtým největším trhem značky ŠKODA? V minulém roce tu automobilka zvýšila své prodeje o 24 procent na novou rekordní hodnotu - 66.000 vozů (2012: 53.200). Velká Británie je tak v celosvětovém pořadí trhů značky ŠKODA na čtvrtém místě – za Čínou, Německem a Ruskem – a předstihla tak i domácí český trh.
Šťastné číslo na „Circuit of Ireland Rally“: 14
Na minulé „Circuit of Ireland Rally“ v roce 2012 dosáhli jezdci ve vozech ŠKODA ve všech 14 rychlostních zkouškách nejlepších časů. Osmkrát byl nejrychlejší pozdější vítěz Juho Hänninen, pětkrát Andreas Mikkelsen. Úvodní speciálku „Titanic“ vyhrál Jan Kopecký.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.