Lappi/Ferm a Wiegand/Christian na startu soutěže ERC v Severním Irsku. Tradiční rally slaví comeback na mezinárodní úrovni.
Aprílové počasí, proměnlivé povrchy a tisíce diváků: „Circuit of Ireland Rally“ patří mezi nejvariabilnější a nejstarší rally na světě. Čtvrtá soutěž mistrovství Evropy na důležitém trhu značky ŠKODA – ve Velké Británii – je považována za jeden z vrcholů roku. Vítězové lotyšské rally Esapekka Lappi a Janne Ferm, stejně jako posádka týmu ŠKODA AUTO Deutschland, Sepp Wiegand a Frank Christian, se chtějí ve voze Fabia Super 2000 od 17. do 19. dubna 2014 postarat o velikonoční překvapení.
„Na start ‚Circuit of Ireland Rally‘ se postavím poprvé,“ říká Esapekka Lappi. „Po Rally Akropolis v Řecku tedy s Jannem v Severním Irsku opět vyrazím na novou trať. Počasí může hrát rozhodující roli. Možné je všechno, slunce, déšť nebo cokoli jiného – v Severním Irsku se počasí mění během několika minut.“
„Proti nové generaci vozů našich soupeřů s přeplňovaným motorem to opět nebude snadné. Ale to není důvod, abychom strkali hlavu do písku, ŠKODA i v minulosti ukázala, co Fabia Super 2000 v Severním Irsku umí,“ vysvětluje finský jezdec. ŠKODA se do seznamu vítězů třetí nejstarší rally na světě zapsala už třikrát a svou konkurenceschopnost prokázala i v této sezóně.
Lappi dosáhl přesvědčivého vítězství hned při prvním letošním startu týmu ŠKODA v lotyšské rally. Při Rally Akropolis v Řecku stačil jejich výkon na čtvrté místo, zatímco kolega z týmu ŠKODA AUTO Deutschland v nedělním hodnocení dojel na pátém místě. Třiadvacetiletý jezdec ze Zwönitzu odstartuje v Severním Irsku s vozem Fabia Super 2000 už podruhé - poprvé to bylo v roce 2012. „Mé zkušenosti z roku 2012 jsou jen částečnou výhodou, letošní trať je úplně jiná,“ říká Sepp Wiegand. „Tato rally je jedna z nejtěžších asfaltových soutěží letošního roku. Přilnavost může být v každé zatáčce jiná, což může přinést nepříjemná překvapení. Kvůli proměnlivému počasí je výběr pneumatik sázkou do loterie. Ale těším se na to.“
Po kvalifikaci na Zelený čtvrtek, která začíná 4,15 kilometrů dlouhou asfaltovou rychlostní zkouškou v blízkosti Belfastu, začne „Circuit of Ireland Rally“ na Velký pátek deseti rychlostními zkouškami o celkové délce 113,30 kilometrů. Rozhodnutí pak padne v sobotu po závěrečných 117,12 kilometrech rozdělených do osmi rychlostních zkoušek.
Víte že...
...„Circuit of Ireland Rally“ se poprvé jela v roce 1931? Je tedy třetí nejstarší automobilovou soutěží na světě. Při premiéře se soutěž jmenovala „Ulster Motor Rally“.
...„Circuit of Ireland Rally“ se tradičně jezdí o velikonočním víkendu? Start a cíl soutěže jsou obvykle v Severním Irsku, ale trať v minulosti vedla také na území Irska.
...„Circuit of Ireland Rally“ se letos poprvé od roku 1991 započítává do Mistrovství Evropy? V roce 2012 byla třetím závodem Intercontinental Rally Challenge (IRC), v roce 2013 se kvůli silnému sněžení nejela.
...ŠKODA na „Circuit of Ireland Rally“ už dvakrát zvítězila? V roce 2009 vyhrál místní pilot Eugene Donnelly se spolujezdcem Paddym Tonerem ve voze Fabia WRC, v roce 2012 obsadila tehdejší tovární posádka Juho Hänninen/Mikko Markkula ve voze Fabia Super 2000 v severoirské rally první místo.
...ŠKODA si v „Circuit of Ireland Rally“ v roce 2012 vysloužila trojnásobný úspěch? Za vítěznou posádkou Hänninen/Markkula ve voze Fabia Super 2000 obsadili druhé a třetí místo Andreas Mikkelsen/Ola Fløne a loňští mistři Evropy Jan Kopecký/Pavel Dresler. Barrable Robert / Connolly Damien a Sepp Wiegand/Timo Gottschalk na šestém a sedmém místě se pak zasloužili o to, že se v první desítce celkového hodnocení umístilo hned pět vozů Fabia Super 2000.
...jezdec týmu ŠKODA AUTO Sepp Wiegand startuje letos na „Circuit of Ireland Rally“ podruhé? V roce 2012 dojel se svým spolujezdcem Timo Gottschalkem do cíle na sedmém místě.
...Velká Británie byla v roce 2013 čtvrtým největším trhem značky ŠKODA? V minulém roce tu automobilka zvýšila své prodeje o 24 procent na novou rekordní hodnotu - 66.000 vozů (2012: 53.200). Velká Británie je tak v celosvětovém pořadí trhů značky ŠKODA na čtvrtém místě – za Čínou, Německem a Ruskem – a předstihla tak i domácí český trh.
Šťastné číslo na „Circuit of Ireland Rally“: 14
Na minulé „Circuit of Ireland Rally“ v roce 2012 dosáhli jezdci ve vozech ŠKODA ve všech 14 rychlostních zkouškách nejlepších časů. Osmkrát byl nejrychlejší pozdější vítěz Juho Hänninen, pětkrát Andreas Mikkelsen. Úvodní speciálku „Titanic“ vyhrál Jan Kopecký.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.