První a druhé místo v Rally of Whangarei. Obhájci titulu Gill a Macneall, vyhráli před mistry Evropy Kopeckým a Dreslerem.
Skvělý double se na úvod Asijsko-pacifického mistrovství (APRC) podařil týmu ŠKODA MRF, který startuje s tovární podporou. Obhájci titulu Gaurav Gill/Glenn Macneall (IND/NZ) zvítězili v „Rally of Whangarei“ na Novém Zélandu s náskokem 11,9 vteřiny před mistry Evropy Janem Kopeckým a Pavlem Dreslerem. Obě posádky týmu ŠKODA MRF se svými vynikajícími vozy Fabia Super 2000 v prvním ze šesti podniků letošní sezóny APRC nechali konkurenci daleko za sebou a vyhrály všech 14 rychlostních zkoušek.
„Už několikrát mne tu od úspěchu dělil jen krůček, ale tentokrát to konečně vyšlo. Je to skvělé vítězství pro celý tým ŠKODA MRF,“ komentuje Gaurav Gill svůj úspěch. Loni se indický pilot v úvodním podniku sezóny na Novém Zélandu umístil na druhém místě, za svým týmovým kolegou Esapekkou Lappim. Ale tentokrát se mu po napínavém duelu na trati, zkrácené na 220,87 kilometrů, díky skvělému výkonu v poslední etapě podařilo velice těsně zvítězit nad Janem Kopeckým.
Mistr Evropy z roku 2013 na prašných cestách kolem centra rally ve Whangarei po prvním dni ještě vedl. Byl to skvělý výkon, uvážíme-li, že to pro dvaatřicetiletého jezdce byla premiéra jak v sérii APRC, tak s pneumatikami indického výrobce MRF. „S Gauravem jsme zápasili celý víkend. To umožňuje se dále zlepšovat. S podobnými šotolinovými soutěžemi totiž nemám příliš zkušeností, poprvé jsem také startoval tak daleko od domova. Proto jsem šťastný, že se mi podařilo dosáhnout tohoto výsledku,“ říká Jan Kopecký.
Gill a Kopecký díky svému double vedou v hodnocení jezdců. Před druhou soutěží sezóny, která se pojede od 16. do 18. května na Nové Kaledonii, vede tým ŠKODA MRF také v hodnocení značek, čímž skvěle vykročil k obhajobě titulu.
Pro českou automobilku je start v mistrovství APRC důležitým krokem v rámci růstové ofenzívy na mezinárodních trzích. ŠKODA chce v příštích letech zvýšit své celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně, rozvíjet se chce především na růstových trzích v Asii.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.