První a druhé místo v Rally of Whangarei. Obhájci titulu Gill a Macneall, vyhráli před mistry Evropy Kopeckým a Dreslerem.
Skvělý double se na úvod Asijsko-pacifického mistrovství (APRC) podařil týmu ŠKODA MRF, který startuje s tovární podporou. Obhájci titulu Gaurav Gill/Glenn Macneall (IND/NZ) zvítězili v „Rally of Whangarei“ na Novém Zélandu s náskokem 11,9 vteřiny před mistry Evropy Janem Kopeckým a Pavlem Dreslerem. Obě posádky týmu ŠKODA MRF se svými vynikajícími vozy Fabia Super 2000 v prvním ze šesti podniků letošní sezóny APRC nechali konkurenci daleko za sebou a vyhrály všech 14 rychlostních zkoušek.
„Už několikrát mne tu od úspěchu dělil jen krůček, ale tentokrát to konečně vyšlo. Je to skvělé vítězství pro celý tým ŠKODA MRF,“ komentuje Gaurav Gill svůj úspěch. Loni se indický pilot v úvodním podniku sezóny na Novém Zélandu umístil na druhém místě, za svým týmovým kolegou Esapekkou Lappim. Ale tentokrát se mu po napínavém duelu na trati, zkrácené na 220,87 kilometrů, díky skvělému výkonu v poslední etapě podařilo velice těsně zvítězit nad Janem Kopeckým.
Mistr Evropy z roku 2013 na prašných cestách kolem centra rally ve Whangarei po prvním dni ještě vedl. Byl to skvělý výkon, uvážíme-li, že to pro dvaatřicetiletého jezdce byla premiéra jak v sérii APRC, tak s pneumatikami indického výrobce MRF. „S Gauravem jsme zápasili celý víkend. To umožňuje se dále zlepšovat. S podobnými šotolinovými soutěžemi totiž nemám příliš zkušeností, poprvé jsem také startoval tak daleko od domova. Proto jsem šťastný, že se mi podařilo dosáhnout tohoto výsledku,“ říká Jan Kopecký.
Gill a Kopecký díky svému double vedou v hodnocení jezdců. Před druhou soutěží sezóny, která se pojede od 16. do 18. května na Nové Kaledonii, vede tým ŠKODA MRF také v hodnocení značek, čímž skvěle vykročil k obhajobě titulu.
Pro českou automobilku je start v mistrovství APRC důležitým krokem v rámci růstové ofenzívy na mezinárodních trzích. ŠKODA chce v příštích letech zvýšit své celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně, rozvíjet se chce především na růstových trzích v Asii.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.