První a druhé místo v Rally of Whangarei. Obhájci titulu Gill a Macneall, vyhráli před mistry Evropy Kopeckým a Dreslerem.
Skvělý double se na úvod Asijsko-pacifického mistrovství (APRC) podařil týmu ŠKODA MRF, který startuje s tovární podporou. Obhájci titulu Gaurav Gill/Glenn Macneall (IND/NZ) zvítězili v „Rally of Whangarei“ na Novém Zélandu s náskokem 11,9 vteřiny před mistry Evropy Janem Kopeckým a Pavlem Dreslerem. Obě posádky týmu ŠKODA MRF se svými vynikajícími vozy Fabia Super 2000 v prvním ze šesti podniků letošní sezóny APRC nechali konkurenci daleko za sebou a vyhrály všech 14 rychlostních zkoušek.
„Už několikrát mne tu od úspěchu dělil jen krůček, ale tentokrát to konečně vyšlo. Je to skvělé vítězství pro celý tým ŠKODA MRF,“ komentuje Gaurav Gill svůj úspěch. Loni se indický pilot v úvodním podniku sezóny na Novém Zélandu umístil na druhém místě, za svým týmovým kolegou Esapekkou Lappim. Ale tentokrát se mu po napínavém duelu na trati, zkrácené na 220,87 kilometrů, díky skvělému výkonu v poslední etapě podařilo velice těsně zvítězit nad Janem Kopeckým.
Mistr Evropy z roku 2013 na prašných cestách kolem centra rally ve Whangarei po prvním dni ještě vedl. Byl to skvělý výkon, uvážíme-li, že to pro dvaatřicetiletého jezdce byla premiéra jak v sérii APRC, tak s pneumatikami indického výrobce MRF. „S Gauravem jsme zápasili celý víkend. To umožňuje se dále zlepšovat. S podobnými šotolinovými soutěžemi totiž nemám příliš zkušeností, poprvé jsem také startoval tak daleko od domova. Proto jsem šťastný, že se mi podařilo dosáhnout tohoto výsledku,“ říká Jan Kopecký.
Gill a Kopecký díky svému double vedou v hodnocení jezdců. Před druhou soutěží sezóny, která se pojede od 16. do 18. května na Nové Kaledonii, vede tým ŠKODA MRF také v hodnocení značek, čímž skvěle vykročil k obhajobě titulu.
Pro českou automobilku je start v mistrovství APRC důležitým krokem v rámci růstové ofenzívy na mezinárodních trzích. ŠKODA chce v příštích letech zvýšit své celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně, rozvíjet se chce především na růstových trzích v Asii.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?