Bez jakéhokoliv testu dokázal Henning Solberg získat páté místo na šotolinové soutěži, když na nezpevněném povrchu jel naposledy před dvěma lety.
Nor Henning Solberg a jeho Rakouská navigátorka, Ilka Minorová, mohli být v Portugalsku spokojení. Zvládli jak nástrahy počasí, tak i těžkých šotolinových cest a po bezchybném výkonu dojeli do cíle na krásné páté pozici. Po sněhové soutěži ve Švédsku to byla pro staršího z bratrů Solbergů letos teprve druhá soutěž. Zkušený jezdec vsadil opět na kombinaci pneumatik Pirelli a vozu Ford Fiesta RS WRC.
Přitom se jednalo o jeho první soutěž na šotolině od Wales Rally GB od roku 2011. Tehdy tato dvojice dojela třetí. I tentokrát zajížděl 41letý soutěžák slušné časy už od začátku, v RZ3 ale přišel defekt. "Bylo to samozřejmě zklamání, ale může se to stát každému," řekl Henning Solberg po pátku, který zakončil jako sedmý. "Můj plynový pedál byl tlačen nohou až na podlahu. Slibuji, že to budu dělat i nadále!"
Co řekl, to udělal, po sobotních zkouškách byl už pátý. Několikrát probíraná ošemetná sobotní volba gum byla ošidnou i pro něj. "S tím blátem jsme měli trochu problém, protože jsme jeli na tvrdších gumách. Na poslední RZ navíc nebylo něco v pořádku s ruční brzdou. I přesto jsem spokojen a pojedu až do konce na plný plyn." To byla slova Solberga po sobotě.
Nakonec mu pátá příčka patřila i v cíli: "S naší prací o tomto víkendu jsem hodně spokojený. Poprvé za dva roky jsem jel s WRC na šotolině a s naší rychlostí jsem velmi spokojen. Jsem si ale jistý, že bych mohl jet ještě rychleji. Jsem už starší člověk, ale jsem vysoce motivovaný. Dejte mi nějaké testy a pak budu moci zase tyto mladíky porážet!"
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.