Vítěz poslední soutěže MS, Sébastien Ogier, věří, že Portugalské vítězství vybojoval díky ohleduplnosti k pneumatikám. Díky tomu slavil na jihu Evropy již 4. vítězství.
Francouz používal po většinu soutěže měkkou směs pneumatik Michelin. Po pátku vedoucí Mikko Hirvonen z boje odpadl v sobotu odpoledne, kdy trať začla vysychat a Fin již nedokázal udržet svoje obutí tak dlouho při životě. Jezdci Fordu směs odešla mnohem rychleji než jezdci Volkswagenu, což vedlo v rozhodující náskok.
"Nebylo to jednoduché [vítězství]. Mikko na mě hodně tlačil, zvláště první den. Velkou roli ale zde hrála ohleduplnost k pneumatikám, což je jedná z mých silných stránek," přiznává Sébastien Ogier. Souboj s Hirvonenem vyzníval po prvním dni pro Mikka, avšak ten si vyjel rozhodující náskok odpoledne, kdy dal přednost měkké směsi, zatímco Ogier volil tvrdou.
"Nebyli jsme tak chytří při volbě pneumatik [v pátek odpoledne], ale nakonec se to ukázalo nebýt tak špatné. Ušetřené gumy jsme mohli použít později v průběhu soutěže. Opravdu mě překvapilo, že jsme měkké gumy používali vlastně celou soutěž. Když jsou takovéto podmínky, tak mám obvykle výhodu, protože je dokáži pošetřit o trošku víc než ostatní, což mi pak pomůže.
V neděli už byla většina tratě suchá, i tak ale byla měkká směs tou lepší. Člověk, co se u nás stará o video, mi říkal, že na tratích nevypadám, že bych jel moc agresivně, spíše velmi čistě. A to bylo přesně to, o co jsem se snažil." Ogier dostal od pořadatelů při závěrečném ceremoniálu speciální dárek - olivový olej v takové hmotnosti, kolik on sám váží.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?