Vítěz poslední soutěže MS, Sébastien Ogier, věří, že Portugalské vítězství vybojoval díky ohleduplnosti k pneumatikám. Díky tomu slavil na jihu Evropy již 4. vítězství.
Francouz používal po většinu soutěže měkkou směs pneumatik Michelin. Po pátku vedoucí Mikko Hirvonen z boje odpadl v sobotu odpoledne, kdy trať začla vysychat a Fin již nedokázal udržet svoje obutí tak dlouho při životě. Jezdci Fordu směs odešla mnohem rychleji než jezdci Volkswagenu, což vedlo v rozhodující náskok.
"Nebylo to jednoduché [vítězství]. Mikko na mě hodně tlačil, zvláště první den. Velkou roli ale zde hrála ohleduplnost k pneumatikám, což je jedná z mých silných stránek," přiznává Sébastien Ogier. Souboj s Hirvonenem vyzníval po prvním dni pro Mikka, avšak ten si vyjel rozhodující náskok odpoledne, kdy dal přednost měkké směsi, zatímco Ogier volil tvrdou.
"Nebyli jsme tak chytří při volbě pneumatik [v pátek odpoledne], ale nakonec se to ukázalo nebýt tak špatné. Ušetřené gumy jsme mohli použít později v průběhu soutěže. Opravdu mě překvapilo, že jsme měkké gumy používali vlastně celou soutěž. Když jsou takovéto podmínky, tak mám obvykle výhodu, protože je dokáži pošetřit o trošku víc než ostatní, což mi pak pomůže.
V neděli už byla většina tratě suchá, i tak ale byla měkká směs tou lepší. Člověk, co se u nás stará o video, mi říkal, že na tratích nevypadám, že bych jel moc agresivně, spíše velmi čistě. A to bylo přesně to, o co jsem se snažil." Ogier dostal od pořadatelů při závěrečném ceremoniálu speciální dárek - olivový olej v takové hmotnosti, kolik on sám váží.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?