Ogier: V Portugalsku jsem vyhrál díky ohleduplnosti k pneumatikám

Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien
Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 8. dubna 2014 14:36
Sdílej:

Vítěz poslední soutěže MS, Sébastien Ogier, věří, že Portugalské vítězství vybojoval díky ohleduplnosti k pneumatikám. Díky tomu slavil na jihu Evropy již 4. vítězství.

Francouz používal po většinu soutěže měkkou směs pneumatik Michelin. Po pátku vedoucí Mikko Hirvonen z boje odpadl v sobotu odpoledne, kdy trať začla vysychat a Fin již nedokázal udržet svoje obutí tak dlouho při životě. Jezdci Fordu směs odešla mnohem rychleji než jezdci Volkswagenu, což vedlo v rozhodující náskok.

"Nebylo to jednoduché [vítězství]. Mikko na mě hodně tlačil, zvláště první den. Velkou roli ale zde hrála ohleduplnost k pneumatikám, což je jedná z mých silných stránek," přiznává Sébastien Ogier. Souboj s Hirvonenem vyzníval po prvním dni pro Mikka, avšak ten si vyjel rozhodující náskok odpoledne, kdy dal přednost měkké směsi, zatímco Ogier volil tvrdou.

"Nebyli jsme tak chytří při volbě pneumatik [v pátek odpoledne], ale nakonec se to ukázalo nebýt tak špatné. Ušetřené gumy jsme mohli použít později v průběhu soutěže. Opravdu mě překvapilo, že jsme měkké gumy používali vlastně celou soutěž. Když jsou takovéto podmínky, tak mám obvykle výhodu, protože je dokáži pošetřit o trošku víc než ostatní, což mi pak pomůže.

V neděli už byla většina tratě suchá, i tak ale byla měkká směs tou lepší. Člověk, co se u nás stará o video, mi říkal, že na tratích nevypadám, že bych jel moc agresivně, spíše velmi čistě. A to bylo přesně to, o co jsem se snažil." Ogier dostal od pořadatelů při závěrečném ceremoniálu speciální dárek - olivový olej v takové hmotnosti, kolik on sám váží.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?