S druhým místem z Portugalska může být Mikko Hirvonen spokojený. Ale kdyby měl Fin k dispozici více gum, než mu a všem ostatním samozřejmě také dovolují pravidla, tak by byl schopen možná získat i víc.
V poslední třetitě Rally Portugal Mikko Hirvonen zvolnil. Za touto faktickou rezignací na boj s Ogierem o vítězství stály až moc opotřebované gumy. Ogier mohl jet stále naplno, Hirvonen musel zvolnit, aby se vyvaroval možnému defektu. Tím se ale připravil o možnost zabojovat o vítězství. "Gumy byly nejvěším problémem. V pátek jsme využili měkké gumy. Večer mi [Sébastien] Ogier řekl, že jsem učinil chytřejší rozhodnutí, ale teď už si nejsem tak jistý. Na těch gumách jsem ukázal, co jsem mohl. Šlo to dobře a po těžkém začátku sezony jsme si vyjeli druhé místo. To mě povzbuzuje pro zbytek sezony," řekl v cíli Mikko Hirvonen.
Za celým problémem s gumami z Portugalska stojí další změna pravidel. Letos musí jezdci MS podle tohoto pravidla ujet s jednou sadou méně a během závodu mohou opět použít až 24 gum. Pro výběr je k dispozici 24 gum s tvrdší směsí a 16 měkčích. Během celé rally je ale dovoleno jen pět změn gum, což je o jedno méně než vloni. Výsledkem je, že každá guma musí zvládnout větší kilometráž než vloni.
V Portugalsku byly používány především měkké gumy. Ale vzhledem k velkým dešťům zkraje týdne nebyla všechna místa na trati suchá a byla z části blátivá. Sébastien Ogier se se situací zvládl vypořádat bravůrně, což přiznal i Hirvonen: "Je pravdou, že to s gumami dobře zvládá. Já jsem ale už až moc starý, abych se učil nové triky jako tento. Proto si myslím, že by FIA měla popřemýšlet nad tím, jestli mi nedát jedny gumy navíc."
"Samozřejmě, že jsme chtěli bojovat o vítězství a být vepředu. Na začátku to šlo, ale musíme udělat ještě něco víc, aby se nám to podařilo v průběhu celých tří dní. Vždy se můžete zlepšovat ve všech oblastech. Jsem ale hodně spokojený, protože auto fungovalo hodně dobře a čím více kilometrů v něm mám, tím se cítím spokojenější. Pokud to vše půjde dobře, tak vím, že mám na dobré výsledky." Může tedy vyhrát v Argentině? "To je každopádně cílem."
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?