S druhým místem z Portugalska může být Mikko Hirvonen spokojený. Ale kdyby měl Fin k dispozici více gum, než mu a všem ostatním samozřejmě také dovolují pravidla, tak by byl schopen možná získat i víc.
V poslední třetitě Rally Portugal Mikko Hirvonen zvolnil. Za touto faktickou rezignací na boj s Ogierem o vítězství stály až moc opotřebované gumy. Ogier mohl jet stále naplno, Hirvonen musel zvolnit, aby se vyvaroval možnému defektu. Tím se ale připravil o možnost zabojovat o vítězství. "Gumy byly nejvěším problémem. V pátek jsme využili měkké gumy. Večer mi [Sébastien] Ogier řekl, že jsem učinil chytřejší rozhodnutí, ale teď už si nejsem tak jistý. Na těch gumách jsem ukázal, co jsem mohl. Šlo to dobře a po těžkém začátku sezony jsme si vyjeli druhé místo. To mě povzbuzuje pro zbytek sezony," řekl v cíli Mikko Hirvonen.
Za celým problémem s gumami z Portugalska stojí další změna pravidel. Letos musí jezdci MS podle tohoto pravidla ujet s jednou sadou méně a během závodu mohou opět použít až 24 gum. Pro výběr je k dispozici 24 gum s tvrdší směsí a 16 měkčích. Během celé rally je ale dovoleno jen pět změn gum, což je o jedno méně než vloni. Výsledkem je, že každá guma musí zvládnout větší kilometráž než vloni.
V Portugalsku byly používány především měkké gumy. Ale vzhledem k velkým dešťům zkraje týdne nebyla všechna místa na trati suchá a byla z části blátivá. Sébastien Ogier se se situací zvládl vypořádat bravůrně, což přiznal i Hirvonen: "Je pravdou, že to s gumami dobře zvládá. Já jsem ale už až moc starý, abych se učil nové triky jako tento. Proto si myslím, že by FIA měla popřemýšlet nad tím, jestli mi nedát jedny gumy navíc."
"Samozřejmě, že jsme chtěli bojovat o vítězství a být vepředu. Na začátku to šlo, ale musíme udělat ještě něco víc, aby se nám to podařilo v průběhu celých tří dní. Vždy se můžete zlepšovat ve všech oblastech. Jsem ale hodně spokojený, protože auto fungovalo hodně dobře a čím více kilometrů v něm mám, tím se cítím spokojenější. Pokud to vše půjde dobře, tak vím, že mám na dobré výsledky." Může tedy vyhrát v Argentině? "To je každopádně cílem."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?