S druhým místem z Portugalska může být Mikko Hirvonen spokojený. Ale kdyby měl Fin k dispozici více gum, než mu a všem ostatním samozřejmě také dovolují pravidla, tak by byl schopen možná získat i víc.
V poslední třetitě Rally Portugal Mikko Hirvonen zvolnil. Za touto faktickou rezignací na boj s Ogierem o vítězství stály až moc opotřebované gumy. Ogier mohl jet stále naplno, Hirvonen musel zvolnit, aby se vyvaroval možnému defektu. Tím se ale připravil o možnost zabojovat o vítězství. "Gumy byly nejvěším problémem. V pátek jsme využili měkké gumy. Večer mi [Sébastien] Ogier řekl, že jsem učinil chytřejší rozhodnutí, ale teď už si nejsem tak jistý. Na těch gumách jsem ukázal, co jsem mohl. Šlo to dobře a po těžkém začátku sezony jsme si vyjeli druhé místo. To mě povzbuzuje pro zbytek sezony," řekl v cíli Mikko Hirvonen.
Za celým problémem s gumami z Portugalska stojí další změna pravidel. Letos musí jezdci MS podle tohoto pravidla ujet s jednou sadou méně a během závodu mohou opět použít až 24 gum. Pro výběr je k dispozici 24 gum s tvrdší směsí a 16 měkčích. Během celé rally je ale dovoleno jen pět změn gum, což je o jedno méně než vloni. Výsledkem je, že každá guma musí zvládnout větší kilometráž než vloni.
V Portugalsku byly používány především měkké gumy. Ale vzhledem k velkým dešťům zkraje týdne nebyla všechna místa na trati suchá a byla z části blátivá. Sébastien Ogier se se situací zvládl vypořádat bravůrně, což přiznal i Hirvonen: "Je pravdou, že to s gumami dobře zvládá. Já jsem ale už až moc starý, abych se učil nové triky jako tento. Proto si myslím, že by FIA měla popřemýšlet nad tím, jestli mi nedát jedny gumy navíc."
"Samozřejmě, že jsme chtěli bojovat o vítězství a být vepředu. Na začátku to šlo, ale musíme udělat ještě něco víc, aby se nám to podařilo v průběhu celých tří dní. Vždy se můžete zlepšovat ve všech oblastech. Jsem ale hodně spokojený, protože auto fungovalo hodně dobře a čím více kilometrů v něm mám, tím se cítím spokojenější. Pokud to vše půjde dobře, tak vím, že mám na dobré výsledky." Může tedy vyhrát v Argentině? "To je každopádně cílem."
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.