Hirvonen: Jsem na to příliš starý, FIA by mi měla dát gumy navíc

Hirvonen, Mikko
Hirvonen, Mikko, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 8. dubna 2014 13:10
Sdílej:

S druhým místem z Portugalska může být Mikko Hirvonen spokojený. Ale kdyby měl Fin k dispozici více gum, než mu a všem ostatním samozřejmě také dovolují pravidla, tak by byl schopen možná získat i víc.

V poslední třetitě Rally Portugal Mikko Hirvonen zvolnil. Za touto faktickou rezignací na boj s Ogierem o vítězství stály až moc opotřebované gumy. Ogier mohl jet stále naplno, Hirvonen musel zvolnit, aby se vyvaroval možnému defektu. Tím se ale připravil o možnost zabojovat o vítězství. "Gumy byly nejvěším problémem. V pátek jsme využili měkké gumy. Večer mi [Sébastien] Ogier řekl, že jsem učinil chytřejší rozhodnutí, ale teď už si nejsem tak jistý. Na těch gumách jsem ukázal, co jsem mohl. Šlo to dobře a po těžkém začátku sezony jsme si vyjeli druhé místo. To mě povzbuzuje pro zbytek sezony," řekl v cíli Mikko Hirvonen.

Za celým problémem s gumami z Portugalska stojí další změna pravidel. Letos musí jezdci MS podle tohoto pravidla ujet s jednou sadou méně a během závodu mohou opět použít až 24 gum. Pro výběr je k dispozici 24 gum s tvrdší směsí a 16 měkčích. Během celé rally je ale dovoleno jen pět změn gum, což je o jedno méně než vloni. Výsledkem je, že každá guma musí zvládnout větší kilometráž než vloni. 

V Portugalsku byly používány především měkké gumy. Ale vzhledem k velkým dešťům zkraje týdne nebyla všechna místa na trati suchá a byla z části blátivá. Sébastien Ogier se se situací zvládl vypořádat bravůrně, což přiznal i Hirvonen: "Je pravdou, že to s gumami dobře zvládá. Já jsem ale už až moc starý, abych se učil nové triky jako tento. Proto si myslím, že by  FIA měla popřemýšlet nad tím, jestli mi nedát jedny gumy navíc."

"Samozřejmě, že jsme chtěli bojovat o vítězství a být vepředu. Na začátku to šlo, ale musíme udělat ještě něco víc, aby se nám to podařilo v průběhu celých tří dní. Vždy se můžete zlepšovat ve všech oblastech. Jsem ale hodně spokojený, protože auto fungovalo hodně dobře a čím více kilometrů v něm mám, tím se cítím spokojenější. Pokud to vše půjde dobře, tak vím, že mám na dobré výsledky." Může tedy vyhrát v Argentině? "To je každopádně cílem."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.