S napětím byl očekáván výkon Hyundai Motorsport v Portugalsku. Šlo totiž o první soutěž ve stabilních podmínkách. A výsledek? Sordo zajel dva nejrychlejší časy, Neuville přidal jeden. Všimli jsme si ale také toho, že pneumatiky na Hyundai i20 nevydržely tolik, co třeba na Volkswagenu.
Potenciál i20 WRC se ukázal především v pátek, kdy posádky zajely všechny tři nejrychlejší časy: "Pro nás to byl smíšený den, odpolední sekce určitě vyšla lépe. Autu jsem více věřil, v servisu jsme zapracovali na nastavení i20 WRC a také jsme dobře zvolili pneumatiky. Jeli jsme na tvrdé směsi a ihned jsem cítil zlepšení.
Díky tomu jsme také zvýšili tempo - nejrychlejší čas na RZ6 byl samozřejmě skvělý," ohlíží se za pátkem Thierry Neuville. V sobotu se držel Belgičan v TOP5, jenže pak trefil velký kámen, který poškodil auto: "Dopoledne jsem byl hodně spokojený, dařilo se mi pokračovat v tempu z pátku. Netlačil jsem na to ale nijak moc, chtěl jsem pošetřit měkké pneumatiky.
Bohůžel na dlouhé RZ12 došlo k poškození zavěšení auta. Do servisu zbývaly ještě dvě zkoušky, na kterých jsem pochopitelně ztratil hodně času," lituje zaváhání jezdec. V neděli na poslední vložce přišel Thierry o pohon přední nápravy, což vyústilo ve ztrátu pozice ve prospěch Martina Prokopa: "Byla to pro nás těžká rally, ale dokázali jsme pořád bojovat a z Portugalska si odvážíme i pozitiva.
Nejrychlejší časy z pátku jsou pochopitelně vrcholem soutěže. S výkonnosti auta jsem byl i za těžkých podmínek spokojen. Soutěž jsme začli opatrně, ale se změnou nastavení jsme zrychlili. Problém s pohonem znamenal, že jsem v Power Stage nemohl útočit. Dojeli jsme ale do cíle, což byla priorita. S pokrokem od začátku sezony můžeme být spokojeni. Celkově to byla dobrá rally a myslím, že s každou další soutěží si budeme věřít víc a víc."
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.