S napětím byl očekáván výkon Hyundai Motorsport v Portugalsku. Šlo totiž o první soutěž ve stabilních podmínkách. A výsledek? Sordo zajel dva nejrychlejší časy, Neuville přidal jeden. Všimli jsme si ale také toho, že pneumatiky na Hyundai i20 nevydržely tolik, co třeba na Volkswagenu.
Potenciál i20 WRC se ukázal především v pátek, kdy posádky zajely všechny tři nejrychlejší časy: "Pro nás to byl smíšený den, odpolední sekce určitě vyšla lépe. Autu jsem více věřil, v servisu jsme zapracovali na nastavení i20 WRC a také jsme dobře zvolili pneumatiky. Jeli jsme na tvrdé směsi a ihned jsem cítil zlepšení.
Díky tomu jsme také zvýšili tempo - nejrychlejší čas na RZ6 byl samozřejmě skvělý," ohlíží se za pátkem Thierry Neuville. V sobotu se držel Belgičan v TOP5, jenže pak trefil velký kámen, který poškodil auto: "Dopoledne jsem byl hodně spokojený, dařilo se mi pokračovat v tempu z pátku. Netlačil jsem na to ale nijak moc, chtěl jsem pošetřit měkké pneumatiky.
Bohůžel na dlouhé RZ12 došlo k poškození zavěšení auta. Do servisu zbývaly ještě dvě zkoušky, na kterých jsem pochopitelně ztratil hodně času," lituje zaváhání jezdec. V neděli na poslední vložce přišel Thierry o pohon přední nápravy, což vyústilo ve ztrátu pozice ve prospěch Martina Prokopa: "Byla to pro nás těžká rally, ale dokázali jsme pořád bojovat a z Portugalska si odvážíme i pozitiva.
Nejrychlejší časy z pátku jsou pochopitelně vrcholem soutěže. S výkonnosti auta jsem byl i za těžkých podmínek spokojen. Soutěž jsme začli opatrně, ale se změnou nastavení jsme zrychlili. Problém s pohonem znamenal, že jsem v Power Stage nemohl útočit. Dojeli jsme ale do cíle, což byla priorita. S pokrokem od začátku sezony můžeme být spokojeni. Celkově to byla dobrá rally a myslím, že s každou další soutěží si budeme věřít víc a víc."
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?