Estonec Ott Tänak připisuje svoji včerejší nehodu pozdnímu přečtení rozpisu. Nehoda se stala na nechvalně známém místě, Jari-Matti Latvala by mohl vyprávět...
Jezdec Fordu Fiesta RS WRC byl v době nehody na fantastickém třetím místě, pouhých 11 vteřin za vedoucím Ogierem. Pak ale přišla zkouška Malhao a přesně ve stejném místě jako Jari-Matti Latvala v roce 2009 havaroval letos Ott Tänak. Tentokrát se naštěstí Ford nekutálel 200 metrů dolů ze srázu jako tehdy.
Před místem nehody je dlouhá rovinka, která ústí do pravé zatáčky přes horizont, v tomto místě se trať utahuje a následuje levá zatáčka kolem skály po levé ruce: "V podstatě je to docela ošidné místo, ale většina jezdců si na něj dává pozor od nehody Jariho-Mattiho. Myslím, že jsem rozpis dostal přečtený o trošku později, než by bylo třeba.
Pak už jsem nemohl zpomalit. Trefili jsme skálu a šli asi třikrát nebo čtyřikrát přes střechu. Poškození auta bylo velké, a tak už jsme v neděli nemohli pokračovat." Latvala se v roce 2009 přetočil přes střechu zhruba 12 krát. "Jasně že jsme zklamaní, vedli jsme si dobře. Až do té nehody to pro nás byla dobrá soutěž.
Podle plánu čeká Tänaka start s WRC ještě na Sardinii, zde v roce 2012 na tomto ostrově
Chtěli jsme ukázat naši rychlost, takže není dobré končit takto. V autě jsem měl dobrý pocit. Je třeba si ale uvědomit, že tohle je moje teprve třetí soutěž s Raigo [Mölderem], takže se musíme ještě sžít. Celkově si myslím, že rychlost byla dobrá. Takže dalším krokem je udržet si rychlost, ale dovést auto až do cíle bez chyby. To je plán." V Argentině pojede Ott s Fiestou R5.
Video z hrozivě vypadající portugalské nehody Latvaly z roku 2009:
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?