Fantazie z Portugalska - Tänak nemohl zpomalit, rozpis přišel pozdě

Tanak, Ott - Sikk, Kuldar
Tanak, Ott - Sikk, Kuldar, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 6. dubna 2014 20:22
Sdílej:

Estonec Ott Tänak připisuje svoji včerejší nehodu pozdnímu přečtení rozpisu. Nehoda se stala na nechvalně známém místě, Jari-Matti Latvala by mohl vyprávět...

Jezdec Fordu Fiesta RS WRC byl v době nehody na fantastickém třetím místě, pouhých 11 vteřin za vedoucím Ogierem. Pak ale přišla zkouška Malhao a přesně ve stejném místě jako Jari-Matti Latvala v roce 2009 havaroval letos Ott Tänak. Tentokrát se naštěstí Ford nekutálel 200 metrů dolů ze srázu jako tehdy.

Před místem nehody je dlouhá rovinka, která ústí do pravé zatáčky přes horizont, v tomto místě se trať utahuje a následuje levá zatáčka kolem skály po levé ruce: "V podstatě je to docela ošidné místo, ale většina jezdců si na něj dává pozor od nehody Jariho-Mattiho. Myslím, že jsem rozpis dostal přečtený o trošku později, než by bylo třeba.

Pak už jsem nemohl zpomalit. Trefili jsme skálu a šli asi třikrát nebo čtyřikrát přes střechu. Poškození auta bylo velké, a tak už jsme v neděli nemohli pokračovat." Latvala se v roce 2009 přetočil přes střechu zhruba 12 krát. "Jasně že jsme zklamaní, vedli jsme si dobře. Až do té nehody to pro nás byla dobrá soutěž.

Podle plánu čeká Tänaka start s WRC ještě na Sardinii, zde v roce 2012 na tomto ostrově

Chtěli jsme ukázat naši rychlost, takže není dobré končit takto. V autě jsem měl dobrý pocit. Je třeba si ale uvědomit, že tohle je moje teprve třetí soutěž s Raigo [Mölderem], takže se musíme ještě sžít. Celkově si myslím, že rychlost byla dobrá. Takže dalším krokem je udržet si rychlost, ale dovést auto až do cíle bez chyby. To je plán." V Argentině pojede Ott s Fiestou R5.

Video z hrozivě vypadající portugalské nehody Latvaly z roku 2009: 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.