Estonec Ott Tänak připisuje svoji včerejší nehodu pozdnímu přečtení rozpisu. Nehoda se stala na nechvalně známém místě, Jari-Matti Latvala by mohl vyprávět...
Jezdec Fordu Fiesta RS WRC byl v době nehody na fantastickém třetím místě, pouhých 11 vteřin za vedoucím Ogierem. Pak ale přišla zkouška Malhao a přesně ve stejném místě jako Jari-Matti Latvala v roce 2009 havaroval letos Ott Tänak. Tentokrát se naštěstí Ford nekutálel 200 metrů dolů ze srázu jako tehdy.
Před místem nehody je dlouhá rovinka, která ústí do pravé zatáčky přes horizont, v tomto místě se trať utahuje a následuje levá zatáčka kolem skály po levé ruce: "V podstatě je to docela ošidné místo, ale většina jezdců si na něj dává pozor od nehody Jariho-Mattiho. Myslím, že jsem rozpis dostal přečtený o trošku později, než by bylo třeba.
Pak už jsem nemohl zpomalit. Trefili jsme skálu a šli asi třikrát nebo čtyřikrát přes střechu. Poškození auta bylo velké, a tak už jsme v neděli nemohli pokračovat." Latvala se v roce 2009 přetočil přes střechu zhruba 12 krát. "Jasně že jsme zklamaní, vedli jsme si dobře. Až do té nehody to pro nás byla dobrá soutěž.
Podle plánu čeká Tänaka start s WRC ještě na Sardinii, zde v roce 2012 na tomto ostrově
Chtěli jsme ukázat naši rychlost, takže není dobré končit takto. V autě jsem měl dobrý pocit. Je třeba si ale uvědomit, že tohle je moje teprve třetí soutěž s Raigo [Mölderem], takže se musíme ještě sžít. Celkově si myslím, že rychlost byla dobrá. Takže dalším krokem je udržet si rychlost, ale dovést auto až do cíle bez chyby. To je plán." V Argentině pojede Ott s Fiestou R5.
Video z hrozivě vypadající portugalské nehody Latvaly z roku 2009:
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?