Estonec Ott Tänak připisuje svoji včerejší nehodu pozdnímu přečtení rozpisu. Nehoda se stala na nechvalně známém místě, Jari-Matti Latvala by mohl vyprávět...
Jezdec Fordu Fiesta RS WRC byl v době nehody na fantastickém třetím místě, pouhých 11 vteřin za vedoucím Ogierem. Pak ale přišla zkouška Malhao a přesně ve stejném místě jako Jari-Matti Latvala v roce 2009 havaroval letos Ott Tänak. Tentokrát se naštěstí Ford nekutálel 200 metrů dolů ze srázu jako tehdy.
Před místem nehody je dlouhá rovinka, která ústí do pravé zatáčky přes horizont, v tomto místě se trať utahuje a následuje levá zatáčka kolem skály po levé ruce: "V podstatě je to docela ošidné místo, ale většina jezdců si na něj dává pozor od nehody Jariho-Mattiho. Myslím, že jsem rozpis dostal přečtený o trošku později, než by bylo třeba.
Pak už jsem nemohl zpomalit. Trefili jsme skálu a šli asi třikrát nebo čtyřikrát přes střechu. Poškození auta bylo velké, a tak už jsme v neděli nemohli pokračovat." Latvala se v roce 2009 přetočil přes střechu zhruba 12 krát. "Jasně že jsme zklamaní, vedli jsme si dobře. Až do té nehody to pro nás byla dobrá soutěž.
Podle plánu čeká Tänaka start s WRC ještě na Sardinii, zde v roce 2012 na tomto ostrově
Chtěli jsme ukázat naši rychlost, takže není dobré končit takto. V autě jsem měl dobrý pocit. Je třeba si ale uvědomit, že tohle je moje teprve třetí soutěž s Raigo [Mölderem], takže se musíme ještě sžít. Celkově si myslím, že rychlost byla dobrá. Takže dalším krokem je udržet si rychlost, ale dovést auto až do cíle bez chyby. To je plán." V Argentině pojede Ott s Fiestou R5.
Video z hrozivě vypadající portugalské nehody Latvaly z roku 2009:
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.