Latvala o jeho čtvrté nehodě v Portugalsku během šesti let

Latvala, Jari-Matti
Latvala, Jari-Matti, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 4. dubna 2014 22:46
Sdílej:

Co Jari-Matti Latvala říká na poměrně velkou nehodu, která ho samozřejmě stála boj o možné vítězství v Portugalsku.

Stalo se to RZ5, tedy druhém průjezdu RZ Silves, když se Latvala snažil stáhnout ztrátu 0,4s na vedoucího týmového kolegu, Seba Ogiera. Fin byl na splitu po 9,2 km rychlejší o 1,3s než Francouz, ale o pouhé 2 km později přišel náraz. 

"Ráno jsme jeli na měkkých gumách, ale RZ5 jsme začli na do kříže nasazených tvrdých a měkkých gumách. Vyvážení nebylo nejlepší a auto bylo trochu nedotáčivé," řekl Jari-Matti Latvala pro wrc.com. "V zatáčce na levou ruku bylo auto nedotáčivé a bylo trochu široké. Zatočil jsem a myslel jsem, že se to dostane zpět, ale byla tam velká, velká díra a auto šlo na dvě kola, pak předek trefil břeh a přetočili jsme se."

Polo sice skončilo zpět na kolech, ale v přední části bylo od břehu tak poničené, že už se nedalo jet dál. Latvala by samozřejmě rád pokračoval, ale je si vědom toho, že přes velká poškození to možná nebude možné. "Ochranná klec vypadá dobře, ale chytli jsme velký náraz na předek. A levá přední část šasi vypadala opravdu poměrně těžce poničená. Je tam poměrně hodně práce, než to opravíte. Ale jestli to kluci zvládnou, tak je tu šance jet."

Na Portugalsko 2009 Latvala nemá vůbec dobré vzpomínky

Je to pro Latvalu přitom už čtvrtá větší nehoda při Rally de Portugal v posledních šesti letech. V roce 2009 měli se spolujezdcem velké štěstí, že vyvázli nezranění z nehody, když jejich Focus sroloval asi 200m dolů ze stráně. V roce 2010 trefil ve 110 km/h strom a přišel o vedení v soutěži a nakonec v roce 2012 trefil kámen a vyjel z cesty. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.