Co Jari-Matti Latvala říká na poměrně velkou nehodu, která ho samozřejmě stála boj o možné vítězství v Portugalsku.
Stalo se to RZ5, tedy druhém průjezdu RZ Silves, když se Latvala snažil stáhnout ztrátu 0,4s na vedoucího týmového kolegu, Seba Ogiera. Fin byl na splitu po 9,2 km rychlejší o 1,3s než Francouz, ale o pouhé 2 km později přišel náraz.
"Ráno jsme jeli na měkkých gumách, ale RZ5 jsme začli na do kříže nasazených tvrdých a měkkých gumách. Vyvážení nebylo nejlepší a auto bylo trochu nedotáčivé," řekl Jari-Matti Latvala pro wrc.com. "V zatáčce na levou ruku bylo auto nedotáčivé a bylo trochu široké. Zatočil jsem a myslel jsem, že se to dostane zpět, ale byla tam velká, velká díra a auto šlo na dvě kola, pak předek trefil břeh a přetočili jsme se."
Polo sice skončilo zpět na kolech, ale v přední části bylo od břehu tak poničené, že už se nedalo jet dál. Latvala by samozřejmě rád pokračoval, ale je si vědom toho, že přes velká poškození to možná nebude možné. "Ochranná klec vypadá dobře, ale chytli jsme velký náraz na předek. A levá přední část šasi vypadala opravdu poměrně těžce poničená. Je tam poměrně hodně práce, než to opravíte. Ale jestli to kluci zvládnou, tak je tu šance jet."
Na Portugalsko 2009 Latvala nemá vůbec dobré vzpomínky
Je to pro Latvalu přitom už čtvrtá větší nehoda při Rally de Portugal v posledních šesti letech. V roce 2009 měli se spolujezdcem velké štěstí, že vyvázli nezranění z nehody, když jejich Focus sroloval asi 200m dolů ze stráně. V roce 2010 trefil ve 110 km/h strom a přišel o vedení v soutěži a nakonec v roce 2012 trefil kámen a vyjel z cesty.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.