Co Jari-Matti Latvala říká na poměrně velkou nehodu, která ho samozřejmě stála boj o možné vítězství v Portugalsku.
Stalo se to RZ5, tedy druhém průjezdu RZ Silves, když se Latvala snažil stáhnout ztrátu 0,4s na vedoucího týmového kolegu, Seba Ogiera. Fin byl na splitu po 9,2 km rychlejší o 1,3s než Francouz, ale o pouhé 2 km později přišel náraz.
"Ráno jsme jeli na měkkých gumách, ale RZ5 jsme začli na do kříže nasazených tvrdých a měkkých gumách. Vyvážení nebylo nejlepší a auto bylo trochu nedotáčivé," řekl Jari-Matti Latvala pro wrc.com. "V zatáčce na levou ruku bylo auto nedotáčivé a bylo trochu široké. Zatočil jsem a myslel jsem, že se to dostane zpět, ale byla tam velká, velká díra a auto šlo na dvě kola, pak předek trefil břeh a přetočili jsme se."
Polo sice skončilo zpět na kolech, ale v přední části bylo od břehu tak poničené, že už se nedalo jet dál. Latvala by samozřejmě rád pokračoval, ale je si vědom toho, že přes velká poškození to možná nebude možné. "Ochranná klec vypadá dobře, ale chytli jsme velký náraz na předek. A levá přední část šasi vypadala opravdu poměrně těžce poničená. Je tam poměrně hodně práce, než to opravíte. Ale jestli to kluci zvládnou, tak je tu šance jet."
Na Portugalsko 2009 Latvala nemá vůbec dobré vzpomínky
Je to pro Latvalu přitom už čtvrtá větší nehoda při Rally de Portugal v posledních šesti letech. V roce 2009 měli se spolujezdcem velké štěstí, že vyvázli nezranění z nehody, když jejich Focus sroloval asi 200m dolů ze stráně. V roce 2010 trefil ve 110 km/h strom a přišel o vedení v soutěži a nakonec v roce 2012 trefil kámen a vyjel z cesty.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?