Latvala o jeho čtvrté nehodě v Portugalsku během šesti let

Latvala, Jari-Matti
Latvala, Jari-Matti, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 4. dubna 2014 22:46
Sdílej:

Co Jari-Matti Latvala říká na poměrně velkou nehodu, která ho samozřejmě stála boj o možné vítězství v Portugalsku.

Stalo se to RZ5, tedy druhém průjezdu RZ Silves, když se Latvala snažil stáhnout ztrátu 0,4s na vedoucího týmového kolegu, Seba Ogiera. Fin byl na splitu po 9,2 km rychlejší o 1,3s než Francouz, ale o pouhé 2 km později přišel náraz. 

"Ráno jsme jeli na měkkých gumách, ale RZ5 jsme začli na do kříže nasazených tvrdých a měkkých gumách. Vyvážení nebylo nejlepší a auto bylo trochu nedotáčivé," řekl Jari-Matti Latvala pro wrc.com. "V zatáčce na levou ruku bylo auto nedotáčivé a bylo trochu široké. Zatočil jsem a myslel jsem, že se to dostane zpět, ale byla tam velká, velká díra a auto šlo na dvě kola, pak předek trefil břeh a přetočili jsme se."

Polo sice skončilo zpět na kolech, ale v přední části bylo od břehu tak poničené, že už se nedalo jet dál. Latvala by samozřejmě rád pokračoval, ale je si vědom toho, že přes velká poškození to možná nebude možné. "Ochranná klec vypadá dobře, ale chytli jsme velký náraz na předek. A levá přední část šasi vypadala opravdu poměrně těžce poničená. Je tam poměrně hodně práce, než to opravíte. Ale jestli to kluci zvládnou, tak je tu šance jet."

Na Portugalsko 2009 Latvala nemá vůbec dobré vzpomínky

Je to pro Latvalu přitom už čtvrtá větší nehoda při Rally de Portugal v posledních šesti letech. V roce 2009 měli se spolujezdcem velké štěstí, že vyvázli nezranění z nehody, když jejich Focus sroloval asi 200m dolů ze stráně. V roce 2010 trefil ve 110 km/h strom a přišel o vedení v soutěži a nakonec v roce 2012 trefil kámen a vyjel z cesty. 

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?