Co Jari-Matti Latvala říká na poměrně velkou nehodu, která ho samozřejmě stála boj o možné vítězství v Portugalsku.
Stalo se to RZ5, tedy druhém průjezdu RZ Silves, když se Latvala snažil stáhnout ztrátu 0,4s na vedoucího týmového kolegu, Seba Ogiera. Fin byl na splitu po 9,2 km rychlejší o 1,3s než Francouz, ale o pouhé 2 km později přišel náraz.
"Ráno jsme jeli na měkkých gumách, ale RZ5 jsme začli na do kříže nasazených tvrdých a měkkých gumách. Vyvážení nebylo nejlepší a auto bylo trochu nedotáčivé," řekl Jari-Matti Latvala pro wrc.com. "V zatáčce na levou ruku bylo auto nedotáčivé a bylo trochu široké. Zatočil jsem a myslel jsem, že se to dostane zpět, ale byla tam velká, velká díra a auto šlo na dvě kola, pak předek trefil břeh a přetočili jsme se."
Polo sice skončilo zpět na kolech, ale v přední části bylo od břehu tak poničené, že už se nedalo jet dál. Latvala by samozřejmě rád pokračoval, ale je si vědom toho, že přes velká poškození to možná nebude možné. "Ochranná klec vypadá dobře, ale chytli jsme velký náraz na předek. A levá přední část šasi vypadala opravdu poměrně těžce poničená. Je tam poměrně hodně práce, než to opravíte. Ale jestli to kluci zvládnou, tak je tu šance jet."
Na Portugalsko 2009 Latvala nemá vůbec dobré vzpomínky
Je to pro Latvalu přitom už čtvrtá větší nehoda při Rally de Portugal v posledních šesti letech. V roce 2009 měli se spolujezdcem velké štěstí, že vyvázli nezranění z nehody, když jejich Focus sroloval asi 200m dolů ze stráně. V roce 2010 trefil ve 110 km/h strom a přišel o vedení v soutěži a nakonec v roce 2012 trefil kámen a vyjel z cesty.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.