AKTUALIZACE PO RZ16; V Portugalsku se o víkendu uskuteční další díl MS v automobilových soutěžích. Podle týmů jde, po prvních třech specifických soutěžích, o první reálné měření sil v roce. Jak dopadne sledujte v tomto on-line článku.
Po RZ16:
Ani závěrečná zkouška celé soutěže se neobešla bez problémů a opět v táboru týmu Hyundai. Thierry Neuville přišel asi po 1 kilometru měřeného testu o náhon na přední nápravě a z auta se mu stala zadokolka. Belgičan se snažil udržet 6. místo před Prokopem, ale těsně před cílem dělal hodiny a díky nim Martin Prokop postoupil o příčku výš.
Power stage:
1) Sébastien Ogier +3 body2) Jari-Matti Latvala +2 body3) Mads Ostberg +1 bod
Výsledky po 16. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
3:33:20,4
---
Volkswagen R WRC
2.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+43,3
Ford Fiesta RS WRC
3.
M. Ostberg - J. Andersson
+1:12,4
Citroën DS3 WRC
4.
A. Mikkelsen - A. Markkula
+4:50,5
Volkswagen R WRC
5.
H. Solberg - I. Minor
+5:10,1
Ford Fiesta RS WRC
6.
M. Prokop - J. Tománek
+8:27,2
Ford Fiesta RS WRC
7.
T. Neuville - N. Gilsoul
+10s
+8:32,3
Hyundai i20 WRC
8.
J. Hännninen - T. Tuominen
+10s
+8:51,6
Hyundai i20 WRC
9.
N. Al-Attiyah - G. Bernacchini
+10:14,7
Ford Fiesta RRC
10.
J. Ketomaa - K. Lindström
+10:36,3
Ford Fiesta R5
Po RZ15:
V 15. měřeném testu se z vítězství radoval Mads Ostberg na Citroënu. Andreas Mikkelsen zde zaútočil na před ním jedoucího Henninga Solberga a útok mu vyšel. Jezdec Volkswagenu zajel třetí čas, soukromník s Fordem až 7., což vyústilo ve změnu pořadí. Defekt pneumatiky měl Martin Prokop.
Výsledky po 15. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
3:24:38,7
---
Volkswagen R WRC
2.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+35,5
Ford Fiesta RS WRC
3.
M. Ostberg - J. Andersson
+1:08,1
Citroën DS3 WRC
4.
A. Mikkelsen - A. Markkula
+4:40,5
Volkswagen R WRC
5.
H. Solberg - I. Minor
+4:49,1
Ford Fiesta RS WRC
6.
T. Neuville - N. Gilsoul
+10s
+7:40,0
Hyundai i20 WRC
7.
M. Prokop - J. Tománek
+8:01,1
Ford Fiesta RS WRC
8.
J. Hännninen - T. Tuominen
+10s
+8:28,1
Hyundai i20 WRC
9.
N. Al-Attiyah - G. Bernacchini
+9:49,7
Ford Fiesta RRC
10.
J. Ketomaa - K. Lindström
+10:00,5
Ford Fiesta R5
Po RZ14:
Ještě před startem první dnešní zkoušky přišel tým Hyundai o jeden z vozů. Bohůžel pro ně se jednalo o doposud nejlépe postavený stroj, který doposud jako jediný neměl žádné problémy. Dani Sordo musel odstoupit na přejezdu z důvodu prasklé poloosy. Také Juho Hänninen se neobešel bez problémů, Fin trefil strom. Incident si ale vyžádal jen časovou ztrátu. Zkoušku vyhrál Latvala před Ostbergem a Mikkelsenem.
Výsledky po 14. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
3:12:46,2
---
Volkswagen R WRC
2.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+43,2
Ford Fiesta RS WRC
3.
M. Ostberg - J. Andersson
+1:21,9
Citroën DS3 WRC
4.
H. Solberg - I. Minor
+4:41,8
Ford Fiesta RS WRC
5.
A. Mikkelsen - A. Markkula
+4:44,6
Volkswagen R WRC
6.
T. Neuville - N. Gilsoul
+10s
+7:31,3
Hyundai i20 WRC
7.
M. Prokop - J. Tománek
+7:37,6
Ford Fiesta RS WRC
8.
J. Hännninen - T. Tuominen
+10s
+8:18,6
Hyundai i20 WRC
9.
N. Al-Attiyah - G. Bernacchini
+9:27,3
Ford Fiesta RRC
10.
J. Ketomaa - K. Lindström
+9:42,9
Ford Fiesta R5
3. etapa
Po RZ13:
Přes minutu ztratil Juho Hänninen. Fin s druhou tovární i20 WRC měl problémy s poloosou a propadl se zpět za Martina Prokopa. Celou zítřejší etapu tedy pojede před našim soutěžákem. Téměř 3,5 minuty nechal na trati také Thierry Neuville, který jel s poškozenou i20 WRC. Belgičan platil za chybu z minulého testu, kde zničil zadní zavěšení. To Dani Sordo auto pochválil, podle něj je úzasné, jen tým musí zapracovat na trakci. Nejrychlejší čas zajel Sébastien Ogier s Polem R WRC. Francouzi vyšla závěrečná sekce na výbornou a od Hirvonena již odskočil na 38,1s.
Výsledky po 13. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
3:03:39,8
---
Volkswagen R WRC
2.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+38,1
Ford Fiesta RS WRC
3.
M. Ostberg - J. Andersson
+1:26,7
Citroën DS3 WRC
4.
D. Sordo - M. Martí
+1:46,7
Hyundai i20 WRC
5.
H. Solberg - I. Minor
+4:29,9
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - A. Markkula
+4:44,8
Volkswagen R WRC
7.
T. Neuville - N. Gilsoul
+7:21,4
Hyundai i20 WRC
8.
M. Prokop - J. Tománek
+7:21,5
Ford Fiesta RS WRC
9.
J. Hännninen - T. Tuominen
+10s
+7:30,6
Hyundai i20 WRC
10.
N. Al-Attiyah - G. Bernacchini
+9:24,7
Ford Fiesta RRC
Po RZ12:
I tuto zkoušku vyhrál Sébastien Ogier, který výrazně poodjel Mikku Hirvonenovi. Fin na něj ztrácí již 20 vteřin. Problémy má Thierry Neuville. Belgičan na trati do něčeho narazil a má prasklé zavěšení. Posádka se pokusí na přejezdu o provizorní opravu, aby mohla projet RZ13, po které následuje servis.
Jednička Hyundai ztratila téměř 2,5 minuty. Juho Hänninen se dokázal po sérii problémů, které jej stály už hodně času, dostat o další příčku výš, tentokrát to bylo na úkor Martina Prokopa. Andreas Mikkelsen dokázal na přejezdu opravit problémy s posilovačem řízení.
Výsledky po 12. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
2:49:50,6
---
Volkswagen R WRC
2.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+20,8
Ford Fiesta RS WRC
3.
M. Ostberg - J. Andersson
+1:11,4
Citroën DS3 WRC
4.
D. Sordo - M. Martí
+1:35,0
Hyundai i20 WRC
5.
T. Neuville - N. Gilsoul
+3:53,5
Hyundai i20 WRC
6.
H. Solberg - I. Minor
+4:02,7
Ford Fiesta RS WRC
7.
A. Mikkelsen - A. Markkula
+4:26,6
Volkswagen R WRC
8.
J. Hännninen - T. Tuominen
+10s
+6:24,0
Hyundai i20 WRC
9.
M. Prokop - J. Tománek
+6:41,8
Ford Fiesta RS WRC
10.
N. Al-Attiyah - G. Bernacchini
+8:32,0
Ford Fiesta RRC
Po RZ11:
Po servisu začal nejlépe Sébastien Ogier, jenž zajel nejrychlejší čas (pro Polo R WRC již 200.). Druhý v cíli, Mikko Hirvonen, dle svých slov dělal, co mohl a rychleji už jet nemůže. Lehce přes minutu zde ztratil Andreas Mikkelsen, a tak se posunul o místo dolů, polepšil si na jeho úkor Henning Solberg jedoucích na gumác Pirelli. Defekty měli Finové Latvala a Hänninen, který si jich na této soutěži již užil opravdu hodně (již třetí). Problémy s posilovačem řízení hlásil ve stopce Andreas Mikkelsen.
Výsledky po 11. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
2:26:50,0
---
Volkswagen R WRC
2.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+9,8
Ford Fiesta RS WRC
3.
M. Ostberg - J. Andersson
+45,8
Citroën DS3 WRC
4.
D. Sordo - M. Martí
+1:05,3
Hyundai i20 WRC
5.
T. Neuville - N. Gilsoul
+1:28,3
Hyundai i20 WRC
6.
H. Solberg - I. Minor
+3:18,9
Ford Fiesta RS WRC
7.
A. Mikkelsen - A. Markkula
+3:50,3
Volkswagen R WRC
8.
M. Prokop - J. Tománek
+5:30,8
Ford Fiesta RS WRC
9.
J. Hännninen - T. Tuominen
+10s
+5:44,4
Hyundai i20 WRC
10.
J. Ketomaa - K. Lindström
+7:26,0
Ford Fiesta R5
servis
Po RZ10:
Vítězství ve zkoušce si připsal Jari-Matti Latvala. Hlavní událostí však byla nehoda Otta Tänaka. Ten měl podle dostupných informací bourat ve stejném místě jako Jari-Matti Latvala v roce 2009. Estonec zablokoval trať za ním startujícímu Hirvonenovi, který musel zastavit. Fin dostal od komisařů přidělený stejný čas jako Sébastien Ogier, a tak se jejich vzájemný odstup nezměnil.
Výsledky po 10. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
2:14:45,3
---
Volkswagen R WRC
2.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+2,4
Ford Fiesta RS WRC
3.
M. Ostberg - J. Andersson
+34,9
Citroën DS3 WRC
4.
D. Sordo - M. Martí
+52,4
Hyundai i20 WRC
5.
T. Neuville - N. Gilsoul
+1:20,1
Hyundai i20 WRC
6.
A. Mikkelsen - A. Markkula
+2:46,8
Volkswagen R WRC
7.
H. Solberg - I. Minor
+3:00,9
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - J. Tománek
+4:58,0
Ford Fiesta RS WRC
9.
J. Hännninen - T. Tuominen
+10s
+5:18,7
Hyundai i20 WRC
10.
J. Ketomaa - K. Lindström
+6:26,4
Ford Fiesta R5
Po RZ9:
RZ9 měřící takřka 32 km se stala kořistí Sébastiena Ogiera. Díky tomu si polepšil hned o dvě příčky a posunul se do průběžného vedení. Druhý v cíli této zkoušky, Mikko Hirvonen, na něj ztratil už 8,7s. Ott Tänak byl dle svých slov spokojen, ztratil ale 12,9s a propadl se na třetí místo.
Mikkelsen se díky šestému času posunul před Hennninga Solberga, který zajel až 11. čas a do bodované desítky se opět vrátil Juho Hänninen na Hyundai i20 WRC. Další nehodu však zaznamenal Polák Robert Kubica, který se pro dnešek se soutěží rozloučil.
Výsledky po 9. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
2:00:45,3
---
Volkswagen R WRC
2.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+2,4
Ford Fiesta RS WRC
3.
O. Tänak - R. Mölder
+11,0
Ford Fiesta RS WRC
4.
M. Ostberg - J. Andersson
+32,8
Citroën DS3 WRC
5.
D. Sordo - M. Martí
+49,1
Hyundai i20 WRC
6.
T. Neuville - N. Gilsoul
+1:12,8
Hyundai i20 WRC
7.
A. Mikkelsen - A. Markkula
+2:39,3
Volkswagen R WRC
8.
H. Solberg - I. Minor
+2:48,6
Ford Fiesta RS WRC
9.
M. Prokop - J. Tománek
+4:26,0
Ford Fiesta RS WRC
10.
J. Hännninen - T. Tuominen
+10s
+5:08,5
Hyundai i20 WRC
Po RZ8:
Poměrně podle očekávání hned ráno zaútočil Sébastien Ogier s Volkswagenem Polo R WRC. Francouz úvodní zkoušku dne vyhrál, ale jezdci s Fordy se nechtějí jen tak nechat dát. Hirvonen zajel prakticky totožný čas (+0,2s) a Tänak ztratil 0,9s! Krásná bitva o čelo pokračuje. Také Mads Ostberg se činil (+1,1s), a poodskočil tak stále skvěle jedoucímu Sordovi (+5,2s na RZ8). Defekt pneumatiky dostal Juho Hänninen. Fin na něm odjel 9 kilometrů a ztratil 35,5 vteřiny.
Výsledky po 8. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
1:37:28,8
---
Ford Fiesta RS WRC
2.
O. Tänak - R. Mölder
+4,4
Ford Fiesta RS WRC
3.
S. Ogier - J. Ingrassia
+6,3
Volkswagen R WRC
4.
M. Ostberg - J. Andersson
+26,5
Citroën DS3 WRC
5.
D. Sordo - M. Martí
+30,7
Hyundai i20 WRC
6.
T. Neuville - N. Gilsoul
+53,4
Hyundai i20 WRC
7.
H. Solberg - I. Minor
+2:02,5
Ford Fiesta RS WRC
8.
A. Mikkelsen - A. Markkula
+2:28,7
Volkswagen R WRC
9.
M. Prokop - J. Tománek
+3:37,7
Ford Fiesta RS WRC
10.
J. Ketomaa - K. Lindström
+3:47,2
Ford Fiesta R5
startovní pořadí do druhé etapy: Evans, Kubica, Latvala, Al-Qassimi, Hänninen, Prokop, Mikkelsen, Henning Solberg, Neuville, Sordo, Østberg, Ogier, Tänak, Hirvonen
2. etapa
Po RZ7:
Sérii dnešních nehod dovršil Kris Meeke. Tovární pilot Citroënu havaroval v úplně stejném místě, jako v prvním průjezdu Elfyn Evans. Fordy v rukou Hirvonena a Tänaka v posledním měřeném testu dne předstihly do té doby vedoucího Ogiera. Mikko Hirvonen tak vyhrál po opravdu hodně dlouhé době etapu a je na čele rally. Fin se v cíli RZ hodně usmíval, podle svých slov si na RZ7 schoval útok.
O jedu pozici přišel Dani Sordo, který se po dnešní etapě propadl o 1 desetinu sekundy za Madse Osberga, který hájí prapor (když nepočítáme Al-Quassimiho, který neboduje pro tým) Citroënu.
Výsledky po 7. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
1:25:05,6
---
Ford Fiesta RS WRC
2.
O. Tänak - R. Mölder
+3,7
Ford Fiesta RS WRC
3.
S. Ogier - J. Ingrassia
+6,5
Volkswagen R WRC
4.
M. Ostberg - J. Andersson
+25,6
Citroën DS3 WRC
5.
D. Sordo - M. Martí
+25,7
Hyundai i20 WRC
6.
T. Neuville - N. Gilsoul
+42,0
Hyundai i20 WRC
7.
H. Solberg - I. Minor
+1:35,5
Ford Fiesta RS WRC
8.
A. Mikkelsen - A. Markkula
+2:16,2
Volkswagen R WRC
9.
M. Prokop - J. Tománek
+2:59,2
Ford Fiesta RS WRC
10.
J. Ketomaa - K. Lindström
+3:47,2
Ford Fiesta R5
Po RZ6:
Thierry Neuville přidává druhý nejrychlejší čas na trati rychlostní zkoušky pro tým Hyundai. Belgičan o 0,5 vteřiny před Mikko Hirvonenem na Fordu a 1,1s před Ottem Tänakem. Také Sordo, který jede na jeho méně oblibeném povrchu ve skvělém tempu nezaostal o mnoho (+1,9s). Tito jezdci mají na svých vozech obuty měkké pneumatiky Michelin, zatímco Ogier se rozhodl pro tvrdou směs.
Výsledky po 6. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
1:08:35,6
---
Volkswagen R WRC
2.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+2,4
Ford Fiesta RS WRC
3.
O. Tänak - R. Mölder
+4,4
Ford Fiesta RS WRC
4.
D. Sordo - M. Martí
+14,9
Hyundai i20 WRC
5.
M. Ostberg - J. Andersson
+22,1
Citroën DS3 WRC
6.
T. Neuville - N. Gilsoul
+39,7
Hyundai i20 WRC
7.
H. Solberg - I. Minor
+1:21,3
Ford Fiesta RS WRC
8.
A. Mikkelsen - A. Markkula
+1:54,0
Volkswagen R WRC
9.
K. Meeke - P. Nagle
+2:03,5
Citroën DS3 WRC
10.
M. Prokop - J. Tománek
+2:22,6
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ5:
Po servisu začal nejlépe Ogier, který vyhrál zkoušku před Ottem Tänakem, který opět předvádí fantastický výkon. Třetí čas zajel Mikko Hirvonen s dalším Fordem z dílen M-Sportu. Volkswagen ale přišel o druhou tovární posádku Latvala-Antilla, která havarovala. Oba dva jsou v pořádku. Nehoda se stala na 12. kilometru testu, auto šlo přes střechu.
Výsledky po 5. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
56:22,1
---
Volkswagen R WRC
2.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+5,0
Ford Fiesta RS WRC
3.
O. Tänak - R. Mölder
+6,4
Ford Fiesta RS WRC
4.
D. Sordo - M. Martí
+16,1
Hyundai i20 WRC
5.
M. Ostberg - J. Andersson
+20,6
Citroën DS3 WRC
6.
T. Neuville - N. Gilsoul
+42,8
Hyundai i20 WRC
7.
H. Solberg - I. Minor
+1:14,7
Ford Fiesta RS WRC
8.
A. Mikkelsen - A. Markkula
+1:39,7
Volkswagen R WRC
9.
K. Meeke - P. Nagle
+1:46,2
Citroën DS3 WRC
10.
M. Prokop - J. Tománek
+1:59,9
Ford Fiesta RS WRC
sevis
Po RZ4:
Svůj Ford Fiesta RS WRC nezvládl Elfyn Evans, který se doposud prezentoval příjemně konkurenceschopnými časy, a havaroval. Problémy se nevyhnuly ani Juhu Hänninenovi, Fin dosatal defekt, který měnil přímo na trati. Další nehodu si na svoje konto připisuje Robert Kubica, posádka je nezraněna, ale zablokovala trať.
Celkem šestice jezdců se srovnaná v 10 vteřinách. Tato zkouška vyšla nejlépe Volkswagenům, které šly do čela. Šestý Mads Ostberg ale na ně ztrácí jen 9,0 vteřiny. Latvala zde "naložil" zbytku pole přes 7 vteřin a připisuje si první vyhranou zkoušku na této soutěži. Doposud vedoucí Sordo zajel 6. čas (+19 vteřin) a propadl se na 5. místo.
Vzhledem k tomu, že Kubica svoji nehodou zablokoval trať, dostali jezdci za ním jednoucí náhradní čas (+54,8s). Zajímavě komisaři vyřešili situaci s Hänninenem. Ten sice startoval před Kubicou, ale ještě před jeho nehodou měnil kolo, a tak jej Polák předjel. Tovární jezdec Hyundai nakonec dostal přidělen čas o 3:12,2 min. horší než vítěz, což jej srazilo výrazně mimo body.
Výsledky po 4. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
44:28,3
---
Volkswagen R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Antilla
+0,4
Volkswagen R WRC
3.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+2,3
Ford Fiesta RS WRC
4.
O. Tänak - R. Mölder
+5,5
Ford Fiesta RS WRC
5.
D. Sordo - M. Martí
+8,9
Hyundai i20 WRC
6.
M. Ostberg - J. Andersson
+9,0
Citroën DS3 WRC
7.
T. Neuville - N. Gilsoul
+33,6
Hyundai i20 WRC
8.
H. Solberg - I. Minor
+59,6
Ford Fiesta RS WRC
9.
A. Mikkelsen - A. Markkula
+1:22,2
Volkswagen R WRC
10.
K. Meeke - P. Nagle
+1:25,6
Citroën DS3 WRC
Po RZ3:
Na této RZ byl opět nejrychlejší Dani Sordo s novinkou letošní sezony, Hyundai i20 WRC. Španěl byl v cíli se svým časem spokojený, díky tomu se posunul na průběžnou první příčku. Hned za ním v této zkoušce následovaly dva Fordy v pořadí Tänak (4,0s) a Hirvonen (5,0s). Estonec si tak udržel průběžné druhé místo a 'až' na třetí pozici spadla hvězda týmu VW, Sébastien Ogier, který zajel čtvrtý nejrychlejší čas. Nicméně rozdíly zůstávají stále minimální.
Na páté místo se po této 20,7 km dlouhé RZ před Jariho-Mattiho Latvalu posunul Mads Ostberg. Do nejlepší desítky se také dostal druhý jezdec M-Sportu, Elfyn Evans. Náš Martin Prokop zajel 14. čas a stejná pozice mu patří i průběžně.
Výsledky po 3. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
D. Sordo - M. Martí
27:46,0
---
Hyundai i20 WRC
2.
O. Tänak - R. Mölder
+2,8
Ford Fiesta RS WRC
3.
S. Ogier - J. Ingrassia
+3,4
Volkswagen R WRC
4.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+5,3
Ford Fiesta RS WRC
5.
M. Ostberg - J. Andersson
+10,4
Citroën DS3 WRC
6.
J.-M. Latvala - M. Antilla
+10,9
Volkswagen R WRC
7.
T. Neuville - N. Gilsoul
+17,7
Hyundai i20 WRC
8.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+21,1
Ford Fiesta RS WRC
9.
J. Hänninen - T. Tuominen
+24,5
Hyundai i20 WRC
10.
E. Evans - D. Barritt
+28,8
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ2:
Dani Sordo vyhrál historicky první rychlostní zkoušku pro nový tým Hyundai Motorsport. Španěl poměrně překvapivě zajel nejrychlejší čas na dnešní úvodní vložce a odměnil se tak týmu za vloženou důvěru. To ho katapultovalo na třetí celkové místo. Pozice 2 a 3 obsadily Fordy v rukou Otta Tänaka a Mikko Hirvonena. Oba jezdci se také posunuli po včerejší speciálce výše.
Trať úvodního testu byla dost bahnitá, někteří jezdci jeli mimo ideální stopu ve snaze získat větší přilnavost. 11. je Evans, až na12. místo se propadl Kris Meeke, který zvolil opatrnější vstup do soutěže. Stejný přístup po dvou nehodách v Mexiku vybral také Mikkelsen, který se propadl až na 13. místo. Martin Prokop je 14.
Výsledky po 2. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
15:22,1
---
Volkswagen R WRC
2.
O. Tänak - R. Mölder
+1,9
Ford Fiesta RS WRC
3.
D. Sordo - M. Martí
+3,1
Hyundai i20 WRC
4.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+3,4
Ford Fiesta RS WRC
5.
J.-M. Latvala - M. Antilla
+4,0
Volkswagen R WRC
6.
M. Ostberg - J. Andersson
+5,6
Citroën DS3 WRC
7.
T. Neuville - N. Gilsoul
+9,5
Hyundai i20 WRC
8.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+10,6
Ford Fiesta RS WRC
9.
J. Hänninen - T. Tuominen
+11,1
Hyundai i20 WRC
10.
H. Solberg - I. Minor
+11,3
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ1:
Dnes se jela večer pouze krátká, 3,3 km dlouhá superspeciálka, v ulicích Lisabonu. Opět tedy platilo léty prověřené pravidlo, že se zde dá spíše ztratit než získat. Mezi jezdci nejsou úplně nejmenší rozestupy, ale je třeba vzít v potaz, že se jelo na asfaltu se šotolinovým nastavením. Náš Martin Prokop je na průběžné 15. příčce se ztrátou 7,3 vteřiny.
Výsledky po 1. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
2:52,7
---
Volkswagen R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Antilla
+1,3
Volkswagen R WRC
3.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+2,2
Volkswagen R WRC
4.
T. Neuville - N. Gilsoul
+2,9
Hyundai i20 WRC
5.
K. Meeke - P. Nagle
+3,6
Citroën DS3 WRC
6.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+4,3
Ford Fiesta RS WRC
7.
O. Tänak - R. Mölder
+4,5
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Ostberg - J. Andersson
+4,8
Citroën DS3 WRC
=8.
R. Kubica - M. Szczepaniak
+4,8
Ford Fiesta RS WRC
10.
J. Hänninen - T. Tuominen
+5,3
Hyundai i20 WRC
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.