V dnešním shakedownu zajel nejrychlejší čas Jari-Matti Latvala s továrním Volkswagenem Polo R WRC. Za ním byl Henning Solberg s privátní Fiestou RS WRC.
Zítra čeká na posádky slavnostní start v Estorilu a úvodní speciálka v Lisabonu, proto byl shakedown na plánu již dnes. Po deštích, které komplikovaly seznamovací jízdy na čtvrtou soutěž MS se dnes počasí umoudřilo a jelo se za slunečného počasí.
Nejrychleji zvládl 3,67 km dlouhou trať Jari-Matti Latvala s Polem R WRC. Příjemným překvapením byl výkon Henninga Solberga, který jede se soukromou Fiestou RS WRC na pneumatikách Pirelli. Nor ztratil sice 0,8 s, avšak i tento výkon stačil na suverénní druhé místo. Henning jel v posledních dvou letech s WRC pouze na sněhu ve Švédsku, na šotolině byl jeho výkon tudíž o to překvapivější.
Třetí místo získal Sébastien Ogier s druhým továrním Polem R WRC, za ním byl Dani Sordo s Hyundai i20 WRC, který jede se třetím vozem Hyundai v barvách N týmu. Zatímco většina jezdců vsadila na měkkou směs, Mikko Hirvonen se rozhodl jezdit na tvrdé. Fin obsadil páté místo před dvojicí továrních Hyudani s Hänninenem a Neuvillem za volanty vozů.
Výsledky shakedownu:
1. Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC, 3:05.22. Henning Solberg, Ford Fiesta RS WRC, 3:06.03. Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC, 3:07.14. Dani Sordo, Hyundai i20 WRC, 3:07.85. Mikko Hirvonen, Ford Fiesta RS WRC, 3:08.36. Juho Hänninen, Hyundai i20 WRC, 3:08.47. Thierry Neuville, Hyundai i20 WRC, 3:08.58. Robert Kubica, Ford Fiesta RS WRC, 3:10.29. Mads Østberg, Citroën DS3 WRC, 3:10.310. Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC, 3:10.511. Ott Tänak, Ford Fiesta RS WRC, 3:10.812. Kris Meeke, Citroën DS3 WRC, 3:10.813. Khalid Al Qassimi, Citroën DS3 WRC, 3:13.314. Elfyn Evans, Ford Fiesta RS WRC, 3:16.315. Martin Prokop, Ford Fiesta RS WRC, 3:18.1
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.