V dnešním shakedownu zajel nejrychlejší čas Jari-Matti Latvala s továrním Volkswagenem Polo R WRC. Za ním byl Henning Solberg s privátní Fiestou RS WRC.
Zítra čeká na posádky slavnostní start v Estorilu a úvodní speciálka v Lisabonu, proto byl shakedown na plánu již dnes. Po deštích, které komplikovaly seznamovací jízdy na čtvrtou soutěž MS se dnes počasí umoudřilo a jelo se za slunečného počasí.
Nejrychleji zvládl 3,67 km dlouhou trať Jari-Matti Latvala s Polem R WRC. Příjemným překvapením byl výkon Henninga Solberga, který jede se soukromou Fiestou RS WRC na pneumatikách Pirelli. Nor ztratil sice 0,8 s, avšak i tento výkon stačil na suverénní druhé místo. Henning jel v posledních dvou letech s WRC pouze na sněhu ve Švédsku, na šotolině byl jeho výkon tudíž o to překvapivější.
Třetí místo získal Sébastien Ogier s druhým továrním Polem R WRC, za ním byl Dani Sordo s Hyundai i20 WRC, který jede se třetím vozem Hyundai v barvách N týmu. Zatímco většina jezdců vsadila na měkkou směs, Mikko Hirvonen se rozhodl jezdit na tvrdé. Fin obsadil páté místo před dvojicí továrních Hyudani s Hänninenem a Neuvillem za volanty vozů.
Výsledky shakedownu:
1. Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC, 3:05.22. Henning Solberg, Ford Fiesta RS WRC, 3:06.03. Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC, 3:07.14. Dani Sordo, Hyundai i20 WRC, 3:07.85. Mikko Hirvonen, Ford Fiesta RS WRC, 3:08.36. Juho Hänninen, Hyundai i20 WRC, 3:08.47. Thierry Neuville, Hyundai i20 WRC, 3:08.58. Robert Kubica, Ford Fiesta RS WRC, 3:10.29. Mads Østberg, Citroën DS3 WRC, 3:10.310. Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC, 3:10.511. Ott Tänak, Ford Fiesta RS WRC, 3:10.812. Kris Meeke, Citroën DS3 WRC, 3:10.813. Khalid Al Qassimi, Citroën DS3 WRC, 3:13.314. Elfyn Evans, Ford Fiesta RS WRC, 3:16.315. Martin Prokop, Ford Fiesta RS WRC, 3:18.1
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.