V dnešním shakedownu zajel nejrychlejší čas Jari-Matti Latvala s továrním Volkswagenem Polo R WRC. Za ním byl Henning Solberg s privátní Fiestou RS WRC.
Zítra čeká na posádky slavnostní start v Estorilu a úvodní speciálka v Lisabonu, proto byl shakedown na plánu již dnes. Po deštích, které komplikovaly seznamovací jízdy na čtvrtou soutěž MS se dnes počasí umoudřilo a jelo se za slunečného počasí.
Nejrychleji zvládl 3,67 km dlouhou trať Jari-Matti Latvala s Polem R WRC. Příjemným překvapením byl výkon Henninga Solberga, který jede se soukromou Fiestou RS WRC na pneumatikách Pirelli. Nor ztratil sice 0,8 s, avšak i tento výkon stačil na suverénní druhé místo. Henning jel v posledních dvou letech s WRC pouze na sněhu ve Švédsku, na šotolině byl jeho výkon tudíž o to překvapivější.
Třetí místo získal Sébastien Ogier s druhým továrním Polem R WRC, za ním byl Dani Sordo s Hyundai i20 WRC, který jede se třetím vozem Hyundai v barvách N týmu. Zatímco většina jezdců vsadila na měkkou směs, Mikko Hirvonen se rozhodl jezdit na tvrdé. Fin obsadil páté místo před dvojicí továrních Hyudani s Hänninenem a Neuvillem za volanty vozů.
Výsledky shakedownu:
1. Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC, 3:05.22. Henning Solberg, Ford Fiesta RS WRC, 3:06.03. Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC, 3:07.14. Dani Sordo, Hyundai i20 WRC, 3:07.85. Mikko Hirvonen, Ford Fiesta RS WRC, 3:08.36. Juho Hänninen, Hyundai i20 WRC, 3:08.47. Thierry Neuville, Hyundai i20 WRC, 3:08.58. Robert Kubica, Ford Fiesta RS WRC, 3:10.29. Mads Østberg, Citroën DS3 WRC, 3:10.310. Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC, 3:10.511. Ott Tänak, Ford Fiesta RS WRC, 3:10.812. Kris Meeke, Citroën DS3 WRC, 3:10.813. Khalid Al Qassimi, Citroën DS3 WRC, 3:13.314. Elfyn Evans, Ford Fiesta RS WRC, 3:16.315. Martin Prokop, Ford Fiesta RS WRC, 3:18.1
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?