Rally de Portugal: Shakedown vyhrál Latvala před Solbergem

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 2. dubna 2014 19:13
Sdílej:

V dnešním shakedownu zajel nejrychlejší čas Jari-Matti Latvala s továrním Volkswagenem Polo R WRC. Za ním byl Henning Solberg s privátní Fiestou RS WRC.

Zítra čeká na posádky slavnostní start v Estorilu a úvodní speciálka v Lisabonu, proto byl shakedown na plánu již dnes. Po deštích, které komplikovaly seznamovací jízdy na čtvrtou soutěž MS se dnes počasí umoudřilo a jelo se za slunečného počasí. 

Nejrychleji zvládl 3,67 km dlouhou trať Jari-Matti Latvala s Polem R WRC. Příjemným překvapením byl výkon Henninga Solberga, který jede se soukromou Fiestou RS WRC na pneumatikách Pirelli. Nor ztratil sice 0,8 s, avšak i tento výkon stačil na suverénní druhé místo. Henning jel v posledních dvou letech s WRC pouze na sněhu ve Švédsku, na šotolině byl jeho výkon tudíž o to překvapivější.

Třetí místo získal Sébastien Ogier s druhým továrním Polem R WRC, za ním byl Dani Sordo s Hyundai i20 WRC, který jede se třetím vozem Hyundai v barvách N týmu. Zatímco většina jezdců vsadila na měkkou směs, Mikko Hirvonen se rozhodl jezdit na tvrdé. Fin obsadil páté místo před dvojicí továrních Hyudani s Hänninenem a Neuvillem za volanty vozů.

Výsledky shakedownu:

1. Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC, 3:05.22. Henning Solberg, Ford Fiesta RS WRC, 3:06.03. Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC, 3:07.14. Dani Sordo, Hyundai i20 WRC, 3:07.85. Mikko Hirvonen, Ford Fiesta RS WRC, 3:08.36. Juho Hänninen, Hyundai i20 WRC, 3:08.47. Thierry Neuville, Hyundai i20 WRC, 3:08.58. Robert Kubica, Ford Fiesta RS WRC, 3:10.29. Mads Østberg, Citroën DS3 WRC, 3:10.310. Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC, 3:10.511. Ott Tänak, Ford Fiesta RS WRC, 3:10.812. Kris Meeke, Citroën DS3 WRC, 3:10.813. Khalid Al Qassimi, Citroën DS3 WRC, 3:13.314. Elfyn Evans, Ford Fiesta RS WRC, 3:16.315. Martin Prokop, Ford Fiesta RS WRC, 3:18.1

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.