Acropolis Rally přezdívána také rally bohů je třetím podnikem letošního mistrovství Evropy. Po rakouském Jänneru a lotyšské Liepaji se posádka MH Racingu Martin Hudec – Petr Picka představí i v Řecku.
Velice náročná, dříve čistě šotolinová soutěž změnila pro letošní rok svůj charakter. Centrum soutěže je situováno v přímořském městečku Loutraki. V sobotu čeká na Martina s Petrem celkem šest asfaltových rychlostních zkoušek o délce bezmála stodvacetpět kilometrů. Poté ve večerním dvouhodinovém servise musí mechanici Orsák Rallysportu přestavět Mitsubishi Lancer evo IX do šotolinové specifikace aby bylo připraveno pro druhou etapu. V neděli je pak připravena porce stopatnáci kilometrů rozdělených do sedmi úseků. Bude se tak jednat o velmi komplexní závod kde především šotolinová etapa opisující trať MS neodpustí žádnou chybu. Hlavní prioritou posádky zůstává Evropský šampionát produkčních vozů, do kterého si bude chtít Třebíčský pilot připsat maximální porci bodů.
,,Bude to velmi náročný závod, první etapa bude velice rychlá a v té druhé nás čeká zrádná šotolina. Chceme posbírat co nejvíce bodů do Production Cupu a vylepšit tak stávající šestou příčku neboť nám na čtvrté místo chybí jen dva body. Chceme si to s Petrem hlavně užít a pobavit jak sebe tak i diváky. Už teď se moc těším.“ zhodnotil své pocity Martin HudecAcropolis Rally startuje ve čtvrtek 28. března a do cíle by měl Hudec s Pickou dorazit v sobotu 30. března krátce o půl páté odpoledne. Na svém pestře zbarveném Mitsubishi povezou startovní číslo 20 a Vy můžete sledovat nejrychlejší informace na týmovém facebooku www.facebook.com/hudecmartin kde Vám přineseme novinky nejen ze samotného závodů ale také tréninky a nevšední řeckou atmosféru.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.