ředposlední březnovou sobotu se pod hlavičkou RTC – Rallye tým Chrudim, uskutečnil automobilový závod v prostorech autodromu ve Vysokém Mýtě. Do závodu se přihlásilo 80 posádek s řadou rozmanitých značek vozidel a to od sériových až po závodní vozidla.
Vytyčenou trať, danou omezenými prostory autodromu, projížděly všechny posádky s obrovským nasazením a uměním, což bylo možné sledovat i na zájmu diváků, kteří přišli přímo na tribunu autodromu a po celý den závod sledovali. Závody přitahovaly pozornost okolo projíždějících aut na státní silnici kolem autodromu, což bohužel mnohdy komplikovalo provoz na této komunikaci.
Celou akci lze hodnotit jako velmi povedenou, organizace závodů pod vedením zkušeného organizačního týmu pod vedením Martina Kučery přispěla k velmi dobře strávenému sobotnímu dni, kterému navíc i přálo příjemné slunečné odpoledne.
Přestože organizátoři museli občas napomenout diváky, kteří si neuvědomovali, že tam kde zrovna chtějí se svou rodinou projít, jezdí auta a ohrožují tak nejen sebe ale i posádky. Vše se podařilo naštěstí dokonale organizačně zvládnout a lidem bezpečnostní opatření objasnit a vysvětlit.
V průběhu závodu nedošlo k žádnému zranění, nehodě a nebo ke škodě. Všichni jezdci tak uvítali možnost zajezdit si v úplně neznámém prostředí a zdokonalit si tak své řidičské schopnosti a dovednosti.
Myslím si, že má smysl pokračovat v podobných akcích a přeji organizátorům mnoho takto dobře zorganizovaných a uspořádaných závodů.
Další fotky pod článekem nebo ve fotogalerii
//S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?