ředposlední březnovou sobotu se pod hlavičkou RTC – Rallye tým Chrudim, uskutečnil automobilový závod v prostorech autodromu ve Vysokém Mýtě. Do závodu se přihlásilo 80 posádek s řadou rozmanitých značek vozidel a to od sériových až po závodní vozidla.
Vytyčenou trať, danou omezenými prostory autodromu, projížděly všechny posádky s obrovským nasazením a uměním, což bylo možné sledovat i na zájmu diváků, kteří přišli přímo na tribunu autodromu a po celý den závod sledovali. Závody přitahovaly pozornost okolo projíždějících aut na státní silnici kolem autodromu, což bohužel mnohdy komplikovalo provoz na této komunikaci.
Celou akci lze hodnotit jako velmi povedenou, organizace závodů pod vedením zkušeného organizačního týmu pod vedením Martina Kučery přispěla k velmi dobře strávenému sobotnímu dni, kterému navíc i přálo příjemné slunečné odpoledne.
Přestože organizátoři museli občas napomenout diváky, kteří si neuvědomovali, že tam kde zrovna chtějí se svou rodinou projít, jezdí auta a ohrožují tak nejen sebe ale i posádky. Vše se podařilo naštěstí dokonale organizačně zvládnout a lidem bezpečnostní opatření objasnit a vysvětlit.
V průběhu závodu nedošlo k žádnému zranění, nehodě a nebo ke škodě. Všichni jezdci tak uvítali možnost zajezdit si v úplně neznámém prostředí a zdokonalit si tak své řidičské schopnosti a dovednosti.
Myslím si, že má smysl pokračovat v podobných akcích a přeji organizátorům mnoho takto dobře zorganizovaných a uspořádaných závodů.
Další fotky pod článekem nebo ve fotogalerii
//Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?