Po více než 12 měsících se Ott Tänak vrátil do MS a hned zajel páté místo. Jeho jízda byla jedním z vrcholů skončené Rally Sweden.
26 letý Estonec se do MS v automobilových soutěžích vrátil poprvé od závěrečné soutěže roku 2012. Švédská rally byla první ze tří plánovaných startů s vozem Ford Fiesta RS WRC týmu M-Sport v letošním roce. Hned od začátku soutěže však zajížděl působivé časy, RZ5 vyhrál. Ott Tänak navíc auto dovezl až do cíle, s čímž v roce 2012 hodně bojoval.
V cíli mu na kolegu od Fordu, Mikko Hirvonena, chyběla necelá půlminutka. "Nemyslím, že jsme mohli očekávat něco lepšího. Měli jsme dobrou a čistou rally, vyvarovaly se nám problémy. A po dvanácti měsících je tohle pro nás velmi dobrý výsledek. Bylo to jako nová první rally. V průběhu soutěže jsem si víc a víc věřil.
Během soutěže jsme zkoušeli různé styly a nastavení auta. Já i Raigo [Molder] jsme se sžili v autě. O tom víkendu před námi stálo hodně nových věcí. Získali jsme hodně zkušeností a máme teď na čem stavět."
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.