Pontus Tidemand se toho během jeho domácí rally hodně naučil o nastavení vozu specifikace World Rally Car.
Pouze v jednom z aut specifikace WRC seděl na Švédské Rally za volantem domácí borec. Tím byl úřadující šampion JWRC Pontus Tidemand, který se na start postavil na volantem speciálu Ford Fiesta RS WRC, ten mu připravoval britský M-Sport. 23letý jezdec si ale během soutěže musel rychle zvyknout na specifika vozu WRC, což bylo vidět i na tom, že za časy nejrychlejších kolegů zaostával, v cíli mu ale patřila osmá příčka a získal tak tři body.
"Byla to složitá rally za opravdu těžkých podmínek, ale jsem rád, že teď stojím v cíli," říká Pontus Tidemand. Jen připomeňme, že na severu Evropy panovala obleva a sníh na tratích RZ se tak rychle měnil spíš v šotolinu. "Chvíli to trvalo, než jsem se za těchto podmínek začal cítit dobře, jsou totiž úplně jiné než vše, co jsem doposud zažil."
Ze startu s vozem WRC si toho ale odnáší spoustu pozitivního: "Hodně jsme se toho naučili a zkoušeli jsme hodně rozdílných věcí na autě a při jízdě. Byla to zábava vidět všechny ty švédské vlajky na kraji cest. Doufám, že jsme je nezklamali."
Jak byl s výkonem Pontuse spokojen šéf M-Sportu, Malcolm Wilson? "Pro Pontuse to byl velký proces učení se. Zkraje rally neměl to nejlepší nastavení, hodně se toho ale naučil o spolupráci s inženýry a o optimálním nastavení. Jsem rád, že ke konci opět našel svoji důvěru a myslím, že může být s prací, kterou odvedl o tomto víkendu, spokojen."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.