Tidemand: Byla to těžká rally, doufám, že jsme nezklamali

Tidemand, Pontus - Floene, Ola
Tidemand, Pontus - Floene, Ola, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 13. února 2014 10:18
Sdílej:

Pontus Tidemand se toho během jeho domácí rally hodně naučil o nastavení vozu specifikace World Rally Car.

Pouze v jednom z aut specifikace WRC seděl na Švédské Rally za volantem domácí borec. Tím byl úřadující šampion JWRC Pontus Tidemand, který se na start postavil na volantem speciálu Ford Fiesta RS WRC, ten mu připravoval britský M-Sport. 23letý jezdec si ale během soutěže musel rychle zvyknout na specifika vozu WRC, což bylo vidět i na tom, že za časy nejrychlejších kolegů zaostával, v cíli mu ale patřila osmá příčka a získal tak tři body.

"Byla to složitá rally za opravdu těžkých podmínek, ale jsem rád, že teď stojím v cíli," říká Pontus Tidemand. Jen připomeňme, že na severu Evropy panovala obleva a sníh na tratích RZ se tak rychle měnil spíš v šotolinu. "Chvíli to trvalo, než jsem se za těchto podmínek začal cítit dobře, jsou totiž úplně jiné než vše, co jsem doposud zažil."

Ze startu s vozem WRC si toho ale odnáší spoustu pozitivního: "Hodně jsme se toho naučili a zkoušeli jsme hodně rozdílných věcí na autě a při jízdě. Byla to zábava vidět všechny ty švédské vlajky na kraji cest. Doufám, že jsme je nezklamali."

Jak byl s výkonem Pontuse spokojen šéf M-Sportu, Malcolm Wilson? "Pro Pontuse to byl velký proces učení se. Zkraje rally neměl to nejlepší nastavení, hodně se toho ale naučil o spolupráci s inženýry a o optimálním nastavení. Jsem rád, že ke konci opět našel svoji důvěru a myslím, že může být s prací, kterou odvedl o tomto víkendu, spokojen."

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?