Tidemand: Byla to těžká rally, doufám, že jsme nezklamali

Tidemand, Pontus - Floene, Ola
Tidemand, Pontus - Floene, Ola, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 13. února 2014 10:18
Sdílej:

Pontus Tidemand se toho během jeho domácí rally hodně naučil o nastavení vozu specifikace World Rally Car.

Pouze v jednom z aut specifikace WRC seděl na Švédské Rally za volantem domácí borec. Tím byl úřadující šampion JWRC Pontus Tidemand, který se na start postavil na volantem speciálu Ford Fiesta RS WRC, ten mu připravoval britský M-Sport. 23letý jezdec si ale během soutěže musel rychle zvyknout na specifika vozu WRC, což bylo vidět i na tom, že za časy nejrychlejších kolegů zaostával, v cíli mu ale patřila osmá příčka a získal tak tři body.

"Byla to složitá rally za opravdu těžkých podmínek, ale jsem rád, že teď stojím v cíli," říká Pontus Tidemand. Jen připomeňme, že na severu Evropy panovala obleva a sníh na tratích RZ se tak rychle měnil spíš v šotolinu. "Chvíli to trvalo, než jsem se za těchto podmínek začal cítit dobře, jsou totiž úplně jiné než vše, co jsem doposud zažil."

Ze startu s vozem WRC si toho ale odnáší spoustu pozitivního: "Hodně jsme se toho naučili a zkoušeli jsme hodně rozdílných věcí na autě a při jízdě. Byla to zábava vidět všechny ty švédské vlajky na kraji cest. Doufám, že jsme je nezklamali."

Jak byl s výkonem Pontuse spokojen šéf M-Sportu, Malcolm Wilson? "Pro Pontuse to byl velký proces učení se. Zkraje rally neměl to nejlepší nastavení, hodně se toho ale naučil o spolupráci s inženýry a o optimálním nastavení. Jsem rád, že ke konci opět našel svoji důvěru a myslím, že může být s prací, kterou odvedl o tomto víkendu, spokojen."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.