Sedmé místo znamená pro soukromého pilota na Fordu Fiesta RS WRC poměrně dost povedený návrat do WRC. Momentálně ale shání prostředky na další starty.
Obecně se říká, že kdo nejezdí, ztrácí na výkonnosti. To ale neplatí pro Henninga Solberga. Nor totiž neměl o minulém víkendu problém se po téměř roce vrátit do vozu WRC a hned s ním zajíždět top časy. S Fordem Fiesta RS WRC si dojel pro sedmou příčku, čímž překvapil mnoho expertů.
Starší bratr Pettera Solberga musí takovou soutěž hodnotit pozitivně: "S průběhem soutěže jsem velmi, velmi spokojen." Naposledy jel s vozem WRC právě vloni ve Švédsku, patřila mu osmá pozice: "Už je to dvanáct měsíců, kdy jsem jel naposledy. Už tehdy jsem si opravdu užíval souboje s nejlepšími."
Jezdec, který se ve své kariéře postavil 6 krát na podium, zajel v RZ11 nejlepší čas. Bylo to pro něj poprvé od Polska 2009: "To není špatné na muže po čtyřícítce co?" vtipkuje věčně usměvavý Henning. Přitom mohl dopadnout ještě lépe, kdyby na RZ7 netrefil kámen, který způsobil defekt: "Byla škoda, jinak byl ale čtvrtek dobrý den."
Norsko 2007 a Henning na cestě ke 3. místu
Solberg, jedoucí na pneumatikách Pirelli, si soutěž hlavně užíval. Z dlouhodobého hlediska ho však jeden start neuspokojí: "Je v plánu jet ještě víc rally. Moc chci jet dál, ale musím najít sponzory," říká 41 letý soutěžák. Podle Malcolma Wilsona bylo potěšením vidět opět Nora v servisním parku. I on doufá v další starty.
Šéf M-Sportu svého bývalého stabilního zákazníka jenom chválí: "Předvedl jízdu, která zanechala dojem. Navíc po 12 měsících pauzy. Špici závodu měl na dohled. Já teď mohu jen doufat, že sežene prostředky na další starty."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?