Sedmé místo znamená pro soukromého pilota na Fordu Fiesta RS WRC poměrně dost povedený návrat do WRC. Momentálně ale shání prostředky na další starty.
Obecně se říká, že kdo nejezdí, ztrácí na výkonnosti. To ale neplatí pro Henninga Solberga. Nor totiž neměl o minulém víkendu problém se po téměř roce vrátit do vozu WRC a hned s ním zajíždět top časy. S Fordem Fiesta RS WRC si dojel pro sedmou příčku, čímž překvapil mnoho expertů.
Starší bratr Pettera Solberga musí takovou soutěž hodnotit pozitivně: "S průběhem soutěže jsem velmi, velmi spokojen." Naposledy jel s vozem WRC právě vloni ve Švédsku, patřila mu osmá pozice: "Už je to dvanáct měsíců, kdy jsem jel naposledy. Už tehdy jsem si opravdu užíval souboje s nejlepšími."
Jezdec, který se ve své kariéře postavil 6 krát na podium, zajel v RZ11 nejlepší čas. Bylo to pro něj poprvé od Polska 2009: "To není špatné na muže po čtyřícítce co?" vtipkuje věčně usměvavý Henning. Přitom mohl dopadnout ještě lépe, kdyby na RZ7 netrefil kámen, který způsobil defekt: "Byla škoda, jinak byl ale čtvrtek dobrý den."
Norsko 2007 a Henning na cestě ke 3. místu
Solberg, jedoucí na pneumatikách Pirelli, si soutěž hlavně užíval. Z dlouhodobého hlediska ho však jeden start neuspokojí: "Je v plánu jet ještě víc rally. Moc chci jet dál, ale musím najít sponzory," říká 41 letý soutěžák. Podle Malcolma Wilsona bylo potěšením vidět opět Nora v servisním parku. I on doufá v další starty.
Šéf M-Sportu svého bývalého stabilního zákazníka jenom chválí: "Předvedl jízdu, která zanechala dojem. Navíc po 12 měsících pauzy. Špici závodu měl na dohled. Já teď mohu jen doufat, že sežene prostředky na další starty."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?