Kris Meeke se celý víkend snažil přiblížit časům nejrychlejších jezdců. Dokončení soutěže na bodech je pro něj velkou motivací pro zbytek sezony.
Brit si ve Švédsku dojel pro jeden bod, nebýt chyby v posledním dni, mohl být mnohem výš. Kris Meeke jel přítom na sněhu (letos bohůžel spíš břečce) poprvé, i tak ale zajížděl pravidelně časy v TOP10. V sobotu ráno však na RZ18 udělal chybu, která jej připravila o více než 7 minut a 6. příčku v cíli.
Následoval propad na 14. příčku, avšak po poslední zkoušce dne se vrátil i díky výpadku Evanse na bodované desáté místo. Meeke zajel celkem 17 časů v TOP10, vrcholem byl 4. čas a tři 6.: "Myslím, že mohu být se svoji první rally na sněhu spokojený. Jediná chyba, kterou jsme udělali, nás přišla draho.
Pokud by v tom místě byli diváci, ztratili bychom pravděpodobně asi jen 15 vteřin nebo tak nějak. My jsme ale auto museli dostat ven sami [ve skutečnosti s pomocí jednoho diváka]. Zbytek víkenku však probíhal velmi dobře, hodně jsme se toho naučili," připouští Meeke. Ten ve stopce po jedné z RZ popsal jízdu ve Švédsku takto: "Je to to nejlepší, co jsem dělal oblečený."
Meekeovi se nevěřilo, avšak ve dvou úvodních soutěžích roku zaujal
"Během víkendu jsme se zvládli hodně přiblížit klukům na čele. Získ bodů je povzbuzením pro zbytek roku." I podle šéfa Citroënu, Yvese Mattona, byl výkon Meekea skvělý: "Kris jel hlavou. Dokončil všechny rychlostní zkoušky a já si nemyslím, že bychom mu mohli vyčítat jeho chybičku na RZ18. Jel lépe než mnoho ostatních jezdců při své úvodní Švédské rally. S jeho výkonem i body, které získal pro Citroën, jsme hodně spokojeni."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?