Kris Meeke se celý víkend snažil přiblížit časům nejrychlejších jezdců. Dokončení soutěže na bodech je pro něj velkou motivací pro zbytek sezony.
Brit si ve Švédsku dojel pro jeden bod, nebýt chyby v posledním dni, mohl být mnohem výš. Kris Meeke jel přítom na sněhu (letos bohůžel spíš břečce) poprvé, i tak ale zajížděl pravidelně časy v TOP10. V sobotu ráno však na RZ18 udělal chybu, která jej připravila o více než 7 minut a 6. příčku v cíli.
Následoval propad na 14. příčku, avšak po poslední zkoušce dne se vrátil i díky výpadku Evanse na bodované desáté místo. Meeke zajel celkem 17 časů v TOP10, vrcholem byl 4. čas a tři 6.: "Myslím, že mohu být se svoji první rally na sněhu spokojený. Jediná chyba, kterou jsme udělali, nás přišla draho.
Pokud by v tom místě byli diváci, ztratili bychom pravděpodobně asi jen 15 vteřin nebo tak nějak. My jsme ale auto museli dostat ven sami [ve skutečnosti s pomocí jednoho diváka]. Zbytek víkenku však probíhal velmi dobře, hodně jsme se toho naučili," připouští Meeke. Ten ve stopce po jedné z RZ popsal jízdu ve Švédsku takto: "Je to to nejlepší, co jsem dělal oblečený."
Meekeovi se nevěřilo, avšak ve dvou úvodních soutěžích roku zaujal
"Během víkendu jsme se zvládli hodně přiblížit klukům na čele. Získ bodů je povzbuzením pro zbytek roku." I podle šéfa Citroënu, Yvese Mattona, byl výkon Meekea skvělý: "Kris jel hlavou. Dokončil všechny rychlostní zkoušky a já si nemyslím, že bychom mu mohli vyčítat jeho chybičku na RZ18. Jel lépe než mnoho ostatních jezdců při své úvodní Švédské rally. S jeho výkonem i body, které získal pro Citroën, jsme hodně spokojeni."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.