Po slabém výkonu v Monte Carlu už jsme ve Švédsku skoro opět viděli starého dobrého Mikko Hirvonena. Odměnou mu za to bylo 4. místo v cíli.
Po návratu k M-Sportu neproběhla Rally Monte Carlo podle představ několikanásobného vice-mistra světa, v závěrečné zkoušce jej navíc zastavil technický problém. Ve Švédsku se už Mikko Hirvonen představil s Fordem Fiesta RS WRC v o hodně lepší formě. Dlouho sváděl Fin souboj s Madsem Ostbergem o závěrečné místo na podium. Nakonec se ale musel spokojit se 4. příčkou.
"Byla to těžká rally ale myslím, že jsme odvedli dobrou práci," jako bonus si navíc 33 letý soutěžák připsal bonusový bod za 3. místo v Power Stage. S tím bývalý jezdec Subaru, Fordu a Citroënu v průběhu zkoušky nepočítal: "Po prvním mezičase jsem šel z plynu. Během prvních pěti kilometrů jsme měli pár momentůl
Brzy jsem pochopil, že pokud bych bojoval o vítězství na Power Stage, riskoval bych vypadnutí ze soutěže. Tomu jsem se chtěl tento víkend vyvarovat." Dá se říct, že Rally Sweden představovala návrat formy po přestupu zpět do M-Sportu, proto vzhlíží Mikko s optimismem k dalším soutěžím: "Ještě stále nemám to správné tempo, které bych si přál, ale celkově to nebylo špatné.
Některé zkoušky byly opravdu dobré. Myslím, že nám to dává dobrý základ, na kterém můžeme stavět. Snad budeme na šotolině ještě rychlejší." Výkon svého svěřence ohodnotil také Malcolm Wilson, šéf týmu M-Sport: "Je skvělé, že Mikko dosáhl na tento silidní výsledek po zklamání z Monaka.
Bylo skvělé vidět, že se přiblížil tempu, na které jsme od něj byli zvyklí. Extra bod z Power Stage značí, že na to stále má. Teď má dobrý základ, na kterém může při šotolinových soutěžích začít stavět."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.