Hirvonen po čtvrtém místě: Na tomto výsledku budeme stavět

Hirvonen, Mikko
Hirvonen, Mikko, foto: Ford Motor Company
iM2 10. února 2014 18:37
Sdílej:

Po slabém výkonu v Monte Carlu už jsme ve Švédsku skoro opět viděli starého dobrého Mikko Hirvonena. Odměnou mu za to bylo 4. místo v cíli.

Po návratu k M-Sportu neproběhla Rally Monte Carlo podle představ několikanásobného vice-mistra světa, v závěrečné zkoušce jej navíc zastavil technický problém. Ve Švédsku se už Mikko Hirvonen představil s Fordem Fiesta RS WRC v o hodně lepší formě. Dlouho sváděl Fin souboj s Madsem Ostbergem o závěrečné místo na podium. Nakonec se ale musel spokojit se 4. příčkou.

"Byla to těžká rally ale myslím, že jsme odvedli dobrou práci," jako bonus si navíc 33 letý soutěžák připsal bonusový bod za 3. místo v Power Stage. S tím bývalý jezdec Subaru, Fordu a Citroënu v průběhu zkoušky nepočítal: "Po prvním mezičase jsem šel z plynu. Během prvních pěti kilometrů jsme měli pár momentůl

Brzy jsem pochopil, že pokud bych bojoval o vítězství na Power Stage, riskoval bych vypadnutí ze soutěže. Tomu jsem se chtěl tento víkend vyvarovat." Dá se říct, že Rally Sweden představovala návrat formy po přestupu zpět do M-Sportu, proto vzhlíží Mikko s optimismem k dalším soutěžím: "Ještě stále nemám to správné tempo, které bych si přál, ale celkově to nebylo špatné.

Některé zkoušky byly opravdu dobré. Myslím, že nám to dává dobrý základ, na kterém můžeme stavět. Snad budeme na šotolině ještě rychlejší." Výkon svého svěřence ohodnotil také Malcolm Wilson, šéf týmu M-Sport: "Je skvělé, že Mikko dosáhl na tento silidní výsledek po zklamání z Monaka. 

Bylo skvělé vidět, že se přiblížil tempu, na které jsme od něj byli zvyklí. Extra bod z Power Stage značí, že na to stále má. Teď má dobrý základ, na kterém může při šotolinových soutěžích začít stavět."

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?