Po slabém výkonu v Monte Carlu už jsme ve Švédsku skoro opět viděli starého dobrého Mikko Hirvonena. Odměnou mu za to bylo 4. místo v cíli.
Po návratu k M-Sportu neproběhla Rally Monte Carlo podle představ několikanásobného vice-mistra světa, v závěrečné zkoušce jej navíc zastavil technický problém. Ve Švédsku se už Mikko Hirvonen představil s Fordem Fiesta RS WRC v o hodně lepší formě. Dlouho sváděl Fin souboj s Madsem Ostbergem o závěrečné místo na podium. Nakonec se ale musel spokojit se 4. příčkou.
"Byla to těžká rally ale myslím, že jsme odvedli dobrou práci," jako bonus si navíc 33 letý soutěžák připsal bonusový bod za 3. místo v Power Stage. S tím bývalý jezdec Subaru, Fordu a Citroënu v průběhu zkoušky nepočítal: "Po prvním mezičase jsem šel z plynu. Během prvních pěti kilometrů jsme měli pár momentůl
Brzy jsem pochopil, že pokud bych bojoval o vítězství na Power Stage, riskoval bych vypadnutí ze soutěže. Tomu jsem se chtěl tento víkend vyvarovat." Dá se říct, že Rally Sweden představovala návrat formy po přestupu zpět do M-Sportu, proto vzhlíží Mikko s optimismem k dalším soutěžím: "Ještě stále nemám to správné tempo, které bych si přál, ale celkově to nebylo špatné.
Některé zkoušky byly opravdu dobré. Myslím, že nám to dává dobrý základ, na kterém můžeme stavět. Snad budeme na šotolině ještě rychlejší." Výkon svého svěřence ohodnotil také Malcolm Wilson, šéf týmu M-Sport: "Je skvělé, že Mikko dosáhl na tento silidní výsledek po zklamání z Monaka.
Bylo skvělé vidět, že se přiblížil tempu, na které jsme od něj byli zvyklí. Extra bod z Power Stage značí, že na to stále má. Teď má dobrý základ, na kterém může při šotolinových soutěžích začít stavět."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.