Po slabém výkonu v Monte Carlu už jsme ve Švédsku skoro opět viděli starého dobrého Mikko Hirvonena. Odměnou mu za to bylo 4. místo v cíli.
Po návratu k M-Sportu neproběhla Rally Monte Carlo podle představ několikanásobného vice-mistra světa, v závěrečné zkoušce jej navíc zastavil technický problém. Ve Švédsku se už Mikko Hirvonen představil s Fordem Fiesta RS WRC v o hodně lepší formě. Dlouho sváděl Fin souboj s Madsem Ostbergem o závěrečné místo na podium. Nakonec se ale musel spokojit se 4. příčkou.
"Byla to těžká rally ale myslím, že jsme odvedli dobrou práci," jako bonus si navíc 33 letý soutěžák připsal bonusový bod za 3. místo v Power Stage. S tím bývalý jezdec Subaru, Fordu a Citroënu v průběhu zkoušky nepočítal: "Po prvním mezičase jsem šel z plynu. Během prvních pěti kilometrů jsme měli pár momentůl
Brzy jsem pochopil, že pokud bych bojoval o vítězství na Power Stage, riskoval bych vypadnutí ze soutěže. Tomu jsem se chtěl tento víkend vyvarovat." Dá se říct, že Rally Sweden představovala návrat formy po přestupu zpět do M-Sportu, proto vzhlíží Mikko s optimismem k dalším soutěžím: "Ještě stále nemám to správné tempo, které bych si přál, ale celkově to nebylo špatné.
Některé zkoušky byly opravdu dobré. Myslím, že nám to dává dobrý základ, na kterém můžeme stavět. Snad budeme na šotolině ještě rychlejší." Výkon svého svěřence ohodnotil také Malcolm Wilson, šéf týmu M-Sport: "Je skvělé, že Mikko dosáhl na tento silidní výsledek po zklamání z Monaka.
Bylo skvělé vidět, že se přiblížil tempu, na které jsme od něj byli zvyklí. Extra bod z Power Stage značí, že na to stále má. Teď má dobrý základ, na kterém může při šotolinových soutěžích začít stavět."
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.