Jari-Matti Latvala ve Švédsku mohl včera oslavit již deváté vítězství kariéry, z toho třetí právě v této zemi. Jedná se také o druhé vítězství s Volkswagenem a ujal se průběžného vedení šampionátu.
"Je skvělé vyhrát Rally Sweden potřetí. Toto vítězství pro mě znamená obzvláště hodně, protože jsem zde v roce 2008 slavil moje vůbec první vítězství. Dojet první do cíle, to nebylo žádným lehkým úkolem, protože panovaly složité podmínky a na silné časy mého týmového kolegy jsme se museli můj spolujezdec Miika a já stále koncentrovat a vydávat ze sebe to nejlepší. Díky oblevě se jelo hodně na šotolině a my museli chytře rozdělit naše gumy," říká Jari-Matti Latvala.
"Andreas Mikkelsen nám to včera [v pátek] moc neulehčil, odjel dobrou rally a zaslouženě stojí na podiu. To, že jsme spolu navzájem mohli fair bojovat a nebyla tu žádná týmová režie, je skvělé a v této podobě jedinečné. Nejen pro to se cítím u Volkswagenu velmi dobře." Jari-Matti si ve Švédsku také připsal již 300. nejrychlejší čas měřeného úseku a poprvé v kariéře se dostal do průběžného vedení šampionátu jezdců.
Fin po závodě také připustil, že mu pomohla práce s jeho psychologem, Christophem Treierem, který v minulosti spolupracoval s Marcusem Grönholmem. Díky tomu prý dokázal zůstat soustředěný až do cíle. "Hodně mi pomohl. Bylo to něco, co tým požadoval a já si také myslel, že by to pro mě mohlo být dobré. Takže díky týmu. Věřím, že psychický trénink může v každém sportu pomáhat."
Latvala také věří, že mu letošní povedený start do sezony může pomoci ve zbývajících 11 závodech. "Několikrát jsem měl těžký start do sezony a nepovedli se mi tak dobré starty. A když jste hned na startu na dně, tak je to těžké - tak jste právě ztratili polovinu roku ze šampionátu. Opravdu jsem se chtěl koncentrovat, abych měl dobrý start do sezony. Na Monte jsem byl pátý a věděl jsem, že bude z hlediska boje o šampionát zdejší výsledek důležitý."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.