Jari-Matti Latvala ve Švédsku mohl včera oslavit již deváté vítězství kariéry, z toho třetí právě v této zemi. Jedná se také o druhé vítězství s Volkswagenem a ujal se průběžného vedení šampionátu.
"Je skvělé vyhrát Rally Sweden potřetí. Toto vítězství pro mě znamená obzvláště hodně, protože jsem zde v roce 2008 slavil moje vůbec první vítězství. Dojet první do cíle, to nebylo žádným lehkým úkolem, protože panovaly složité podmínky a na silné časy mého týmového kolegy jsme se museli můj spolujezdec Miika a já stále koncentrovat a vydávat ze sebe to nejlepší. Díky oblevě se jelo hodně na šotolině a my museli chytře rozdělit naše gumy," říká Jari-Matti Latvala.
"Andreas Mikkelsen nám to včera [v pátek] moc neulehčil, odjel dobrou rally a zaslouženě stojí na podiu. To, že jsme spolu navzájem mohli fair bojovat a nebyla tu žádná týmová režie, je skvělé a v této podobě jedinečné. Nejen pro to se cítím u Volkswagenu velmi dobře." Jari-Matti si ve Švédsku také připsal již 300. nejrychlejší čas měřeného úseku a poprvé v kariéře se dostal do průběžného vedení šampionátu jezdců.
Fin po závodě také připustil, že mu pomohla práce s jeho psychologem, Christophem Treierem, který v minulosti spolupracoval s Marcusem Grönholmem. Díky tomu prý dokázal zůstat soustředěný až do cíle. "Hodně mi pomohl. Bylo to něco, co tým požadoval a já si také myslel, že by to pro mě mohlo být dobré. Takže díky týmu. Věřím, že psychický trénink může v každém sportu pomáhat."
Latvala také věří, že mu letošní povedený start do sezony může pomoci ve zbývajících 11 závodech. "Několikrát jsem měl těžký start do sezony a nepovedli se mi tak dobré starty. A když jste hned na startu na dně, tak je to těžké - tak jste právě ztratili polovinu roku ze šampionátu. Opravdu jsem se chtěl koncentrovat, abych měl dobrý start do sezony. Na Monte jsem byl pátý a věděl jsem, že bude z hlediska boje o šampionát zdejší výsledek důležitý."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?