Jari-Matti Latvala ve Švédsku mohl včera oslavit již deváté vítězství kariéry, z toho třetí právě v této zemi. Jedná se také o druhé vítězství s Volkswagenem a ujal se průběžného vedení šampionátu.
"Je skvělé vyhrát Rally Sweden potřetí. Toto vítězství pro mě znamená obzvláště hodně, protože jsem zde v roce 2008 slavil moje vůbec první vítězství. Dojet první do cíle, to nebylo žádným lehkým úkolem, protože panovaly složité podmínky a na silné časy mého týmového kolegy jsme se museli můj spolujezdec Miika a já stále koncentrovat a vydávat ze sebe to nejlepší. Díky oblevě se jelo hodně na šotolině a my museli chytře rozdělit naše gumy," říká Jari-Matti Latvala.
"Andreas Mikkelsen nám to včera [v pátek] moc neulehčil, odjel dobrou rally a zaslouženě stojí na podiu. To, že jsme spolu navzájem mohli fair bojovat a nebyla tu žádná týmová režie, je skvělé a v této podobě jedinečné. Nejen pro to se cítím u Volkswagenu velmi dobře." Jari-Matti si ve Švédsku také připsal již 300. nejrychlejší čas měřeného úseku a poprvé v kariéře se dostal do průběžného vedení šampionátu jezdců.
Fin po závodě také připustil, že mu pomohla práce s jeho psychologem, Christophem Treierem, který v minulosti spolupracoval s Marcusem Grönholmem. Díky tomu prý dokázal zůstat soustředěný až do cíle. "Hodně mi pomohl. Bylo to něco, co tým požadoval a já si také myslel, že by to pro mě mohlo být dobré. Takže díky týmu. Věřím, že psychický trénink může v každém sportu pomáhat."
Latvala také věří, že mu letošní povedený start do sezony může pomoci ve zbývajících 11 závodech. "Několikrát jsem měl těžký start do sezony a nepovedli se mi tak dobré starty. A když jste hned na startu na dně, tak je to těžké - tak jste právě ztratili polovinu roku ze šampionátu. Opravdu jsem se chtěl koncentrovat, abych měl dobrý start do sezony. Na Monte jsem byl pátý a věděl jsem, že bude z hlediska boje o šampionát zdejší výsledek důležitý."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.