Mads Ostberg se dnes musel dvakrát vyhýbat v závěji uvízlému Robertu Kubicovi, což ho pořádně naštvalo.
Druhý den Švédské Rally nebyl pro Roberta Kubicu zrovna povedeným. Hned dvakrát totiž skončil se svoji Fiestou mimo trať a zůstal uvízlý ve sněhové bariéře, ze které se vždy dostal jen díky pomoci diváků. Díky těmto dvěma incidentům bývalý jezdec Formule 1 ztratil, jen v důsledku nehod, na vedoucího Jariho-Mattiho Latvalu během dneška asi 20 minut. Mads Ostberg si ale svoji nelibost poté, co mu Polák hned dvakrát zavazel v cestě, nenechal jen pro sebe.
První incident se stal na trati 12. měřeného úseku. "Nevím, co dělal. Parkoval na straně cesty a vyjel těsně přede mnou. Musel jsem zpomalit, protože jel opravdu pomalu," řekl ve stopce po RZ Mads Ostberg. Dle jeho názoru navíc musel Polák vědět, že se Nor blíží. "Vklidu stál a čekal, takže mě musel slyšet. Ale neslyšel mě, takže jsem za ním uvízl. Ne nějak dlouho, ale ztratili jsme množství času a zničili si přední sklo."
Robert Kubica má ale na věc názor jiný a dle svého názoru jednal správně: "Jakmile jsem našel místo, po nějakých 300 nebo 400 metrech, tak jsem zajel na stranu. Bylo to hodně úzké místo." O dvě zkoušky později ale došlo k podobné situaci. Kubica opět sjel mimo trať a museli mu pomáhat diváci.
"Bylo tam hodně lidí, kteří mu chtěli pomoct. Přejel jsem přes vrcholek a viděl jsem jeho auto a lidi na silnici. Doufal jsem, že půjdou na stranu, ale to se nestalo. Byl jsem už opravdu hodně blízko, když si mě všimli, jel jsem na čtvrtý stupeň, takže to bylo opravdu rychlé," popisuje situaci Ostberg. Tentokrát ale i Mads uznává, že to nebyla chyba jezdce na Fordu: "Nebyla to jeho chyba. OK, jeho chyba k tomu vedla, ale něco takového se může stát."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?