Mads Ostberg se dnes musel dvakrát vyhýbat v závěji uvízlému Robertu Kubicovi, což ho pořádně naštvalo.
Druhý den Švédské Rally nebyl pro Roberta Kubicu zrovna povedeným. Hned dvakrát totiž skončil se svoji Fiestou mimo trať a zůstal uvízlý ve sněhové bariéře, ze které se vždy dostal jen díky pomoci diváků. Díky těmto dvěma incidentům bývalý jezdec Formule 1 ztratil, jen v důsledku nehod, na vedoucího Jariho-Mattiho Latvalu během dneška asi 20 minut. Mads Ostberg si ale svoji nelibost poté, co mu Polák hned dvakrát zavazel v cestě, nenechal jen pro sebe.
První incident se stal na trati 12. měřeného úseku. "Nevím, co dělal. Parkoval na straně cesty a vyjel těsně přede mnou. Musel jsem zpomalit, protože jel opravdu pomalu," řekl ve stopce po RZ Mads Ostberg. Dle jeho názoru navíc musel Polák vědět, že se Nor blíží. "Vklidu stál a čekal, takže mě musel slyšet. Ale neslyšel mě, takže jsem za ním uvízl. Ne nějak dlouho, ale ztratili jsme množství času a zničili si přední sklo."
Robert Kubica má ale na věc názor jiný a dle svého názoru jednal správně: "Jakmile jsem našel místo, po nějakých 300 nebo 400 metrech, tak jsem zajel na stranu. Bylo to hodně úzké místo." O dvě zkoušky později ale došlo k podobné situaci. Kubica opět sjel mimo trať a museli mu pomáhat diváci.
"Bylo tam hodně lidí, kteří mu chtěli pomoct. Přejel jsem přes vrcholek a viděl jsem jeho auto a lidi na silnici. Doufal jsem, že půjdou na stranu, ale to se nestalo. Byl jsem už opravdu hodně blízko, když si mě všimli, jel jsem na čtvrtý stupeň, takže to bylo opravdu rychlé," popisuje situaci Ostberg. Tentokrát ale i Mads uznává, že to nebyla chyba jezdce na Fordu: "Nebyla to jeho chyba. OK, jeho chyba k tomu vedla, ale něco takového se může stát."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.