Mads Ostberg se dnes musel dvakrát vyhýbat v závěji uvízlému Robertu Kubicovi, což ho pořádně naštvalo.
Druhý den Švédské Rally nebyl pro Roberta Kubicu zrovna povedeným. Hned dvakrát totiž skončil se svoji Fiestou mimo trať a zůstal uvízlý ve sněhové bariéře, ze které se vždy dostal jen díky pomoci diváků. Díky těmto dvěma incidentům bývalý jezdec Formule 1 ztratil, jen v důsledku nehod, na vedoucího Jariho-Mattiho Latvalu během dneška asi 20 minut. Mads Ostberg si ale svoji nelibost poté, co mu Polák hned dvakrát zavazel v cestě, nenechal jen pro sebe.
První incident se stal na trati 12. měřeného úseku. "Nevím, co dělal. Parkoval na straně cesty a vyjel těsně přede mnou. Musel jsem zpomalit, protože jel opravdu pomalu," řekl ve stopce po RZ Mads Ostberg. Dle jeho názoru navíc musel Polák vědět, že se Nor blíží. "Vklidu stál a čekal, takže mě musel slyšet. Ale neslyšel mě, takže jsem za ním uvízl. Ne nějak dlouho, ale ztratili jsme množství času a zničili si přední sklo."
Robert Kubica má ale na věc názor jiný a dle svého názoru jednal správně: "Jakmile jsem našel místo, po nějakých 300 nebo 400 metrech, tak jsem zajel na stranu. Bylo to hodně úzké místo." O dvě zkoušky později ale došlo k podobné situaci. Kubica opět sjel mimo trať a museli mu pomáhat diváci.
"Bylo tam hodně lidí, kteří mu chtěli pomoct. Přejel jsem přes vrcholek a viděl jsem jeho auto a lidi na silnici. Doufal jsem, že půjdou na stranu, ale to se nestalo. Byl jsem už opravdu hodně blízko, když si mě všimli, jel jsem na čtvrtý stupeň, takže to bylo opravdu rychlé," popisuje situaci Ostberg. Tentokrát ale i Mads uznává, že to nebyla chyba jezdce na Fordu: "Nebyla to jeho chyba. OK, jeho chyba k tomu vedla, ale něco takového se může stát."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.