Mads Ostberg se dnes musel dvakrát vyhýbat v závěji uvízlému Robertu Kubicovi, což ho pořádně naštvalo.
Druhý den Švédské Rally nebyl pro Roberta Kubicu zrovna povedeným. Hned dvakrát totiž skončil se svoji Fiestou mimo trať a zůstal uvízlý ve sněhové bariéře, ze které se vždy dostal jen díky pomoci diváků. Díky těmto dvěma incidentům bývalý jezdec Formule 1 ztratil, jen v důsledku nehod, na vedoucího Jariho-Mattiho Latvalu během dneška asi 20 minut. Mads Ostberg si ale svoji nelibost poté, co mu Polák hned dvakrát zavazel v cestě, nenechal jen pro sebe.
První incident se stal na trati 12. měřeného úseku. "Nevím, co dělal. Parkoval na straně cesty a vyjel těsně přede mnou. Musel jsem zpomalit, protože jel opravdu pomalu," řekl ve stopce po RZ Mads Ostberg. Dle jeho názoru navíc musel Polák vědět, že se Nor blíží. "Vklidu stál a čekal, takže mě musel slyšet. Ale neslyšel mě, takže jsem za ním uvízl. Ne nějak dlouho, ale ztratili jsme množství času a zničili si přední sklo."
Robert Kubica má ale na věc názor jiný a dle svého názoru jednal správně: "Jakmile jsem našel místo, po nějakých 300 nebo 400 metrech, tak jsem zajel na stranu. Bylo to hodně úzké místo." O dvě zkoušky později ale došlo k podobné situaci. Kubica opět sjel mimo trať a museli mu pomáhat diváci.
"Bylo tam hodně lidí, kteří mu chtěli pomoct. Přejel jsem přes vrcholek a viděl jsem jeho auto a lidi na silnici. Doufal jsem, že půjdou na stranu, ale to se nestalo. Byl jsem už opravdu hodně blízko, když si mě všimli, jel jsem na čtvrtý stupeň, takže to bylo opravdu rychlé," popisuje situaci Ostberg. Tentokrát ale i Mads uznává, že to nebyla chyba jezdce na Fordu: "Nebyla to jeho chyba. OK, jeho chyba k tomu vedla, ale něco takového se může stát."
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.