Úřadující Juniorský mistr světa, Pontus Tidemand, prohlásil, že je možné dokončit Rally Sweden mezi nejlepší pěticí.
Domácí soutěž odjede 23 letý mladík s Fordem Fiesta RS WRC díky podpoře domácích švédských sponzorů. Navigovat jej bude Ola Floene.
"Pro nás je to skvělá příležitost, jsem za ní opravdu moc rád. V minulosti jsem jel s WRC jenom jedinou soutěž MS [Švédská rally] před rokem. Ale rozhodně věřím, že se nám může podařit zajet dobrý výsledek," říká Pontus Tidemand.
Minulý měsíc vyhrál nevlastní syn Henninga Solberga Mountain rally, na své Fiestě RS WRC měl však, narozdíl od Madse Ostberga s tovární DS3 WRC, užší a tedy rychlejší pneumatiky s hřeby. Švédové se naposledy radovali z domácího vítěze své soutěže před 17 lety, to se psal rok 1997 a zvítězl Kenneth Eriksson se Subaru Impreza WRC.
Očekávat podobný výsledek by bylo pravděpodobně až moc, avšak Švéd věří na TOP5: "Absolutně se soutředíme na svůj úkol. Před soutěží jsme měli dobrou přípravu. Cítím se být v dobré pozici. Cílem je dokončit a získat více zkušeností. Ty jsou zapotřebí, abyste jednou mohli bojovat o vítězství. Z našeho pohledu se ale jeví jako racionální doufat v TOP5."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?