Úřadující Juniorský mistr světa, Pontus Tidemand, prohlásil, že je možné dokončit Rally Sweden mezi nejlepší pěticí.
Domácí soutěž odjede 23 letý mladík s Fordem Fiesta RS WRC díky podpoře domácích švédských sponzorů. Navigovat jej bude Ola Floene.
"Pro nás je to skvělá příležitost, jsem za ní opravdu moc rád. V minulosti jsem jel s WRC jenom jedinou soutěž MS [Švédská rally] před rokem. Ale rozhodně věřím, že se nám může podařit zajet dobrý výsledek," říká Pontus Tidemand.
Minulý měsíc vyhrál nevlastní syn Henninga Solberga Mountain rally, na své Fiestě RS WRC měl však, narozdíl od Madse Ostberga s tovární DS3 WRC, užší a tedy rychlejší pneumatiky s hřeby. Švédové se naposledy radovali z domácího vítěze své soutěže před 17 lety, to se psal rok 1997 a zvítězl Kenneth Eriksson se Subaru Impreza WRC.
Očekávat podobný výsledek by bylo pravděpodobně až moc, avšak Švéd věří na TOP5: "Absolutně se soutředíme na svůj úkol. Před soutěží jsme měli dobrou přípravu. Cítím se být v dobré pozici. Cílem je dokončit a získat více zkušeností. Ty jsou zapotřebí, abyste jednou mohli bojovat o vítězství. Z našeho pohledu se ale jeví jako racionální doufat v TOP5."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?