Po brzkém odstoupení v Rally Monte Carlo chce Thierry Neuville odvést ve Švédsku lepší výkon. Do druhé soutěže však Thierry startuje se smíšenými pocity.
Jen pár ostrých kilometrů odjel zatím Thierry Neuville s vozem i20 WRC. "Mám jen málo zkušeností. Doposud jsem ve Švédsku startoval jenom dvakrát. Navíc jsou podmínky na trati takové, které si nejméně přeji. Ale jízda na sněhu mě baví a vloni jsme zde získali hezký výsledek, když jsme byli pátí," říká vice-mistr světa.
Poprvé jezdil s Hyundai na sněhu před pár týdny: "V prosinci jsme jezdili s Hyundai i20 WRC poprvé na sněhu a získali jsme tak první dojmy. Navíc jsme nalezli prvotní nastavení pro toto auto. To jsme pak během jednoho testovacího dne přímo před soutěží ještě zlepšili. Po výpadku v úvodní soutěži chceme já i Nicolas [Gilsoul] začít od nuly a sotuěž dokončit."
Také Michel Nandan upozorňuje na podmínky během druhé soutěže roku: "Švédsko je jedinečná soutěž. Čeká nás velký test. Musíme jet na jistotu a snad budou naše auta i při tak nízkých teplotách fungovat - jde také třeba o spojovací části etapy, kde jedou auta jen na malé otáčky motoru.
Loňské páté místo by Belgičan bral
Také stabilita a trakční schopnosti hrají důležitou roli. Třetí výzvou jsou sněhové bariéry po krajích tratě. Poměrně jednoduše nasaje motor i při malém doteku sníh do chladiče a pak se přehřívá. Během Rally Monte Carlo jsme bohůžel neodjeli očekávané kilometry, ale hodně jsme se naučili. Ve Švédsku je cílem opět dostat obě auta do cíle a posbírat informace."
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.