Po brzkém odstoupení v Rally Monte Carlo chce Thierry Neuville odvést ve Švédsku lepší výkon. Do druhé soutěže však Thierry startuje se smíšenými pocity.
Jen pár ostrých kilometrů odjel zatím Thierry Neuville s vozem i20 WRC. "Mám jen málo zkušeností. Doposud jsem ve Švédsku startoval jenom dvakrát. Navíc jsou podmínky na trati takové, které si nejméně přeji. Ale jízda na sněhu mě baví a vloni jsme zde získali hezký výsledek, když jsme byli pátí," říká vice-mistr světa.
Poprvé jezdil s Hyundai na sněhu před pár týdny: "V prosinci jsme jezdili s Hyundai i20 WRC poprvé na sněhu a získali jsme tak první dojmy. Navíc jsme nalezli prvotní nastavení pro toto auto. To jsme pak během jednoho testovacího dne přímo před soutěží ještě zlepšili. Po výpadku v úvodní soutěži chceme já i Nicolas [Gilsoul] začít od nuly a sotuěž dokončit."
Také Michel Nandan upozorňuje na podmínky během druhé soutěže roku: "Švédsko je jedinečná soutěž. Čeká nás velký test. Musíme jet na jistotu a snad budou naše auta i při tak nízkých teplotách fungovat - jde také třeba o spojovací části etapy, kde jedou auta jen na malé otáčky motoru.
Loňské páté místo by Belgičan bral
Také stabilita a trakční schopnosti hrají důležitou roli. Třetí výzvou jsou sněhové bariéry po krajích tratě. Poměrně jednoduše nasaje motor i při malém doteku sníh do chladiče a pak se přehřívá. Během Rally Monte Carlo jsme bohůžel neodjeli očekávané kilometry, ale hodně jsme se naučili. Ve Švédsku je cílem opět dostat obě auta do cíle a posbírat informace."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?