Po brzkém odstoupení v Rally Monte Carlo chce Thierry Neuville odvést ve Švédsku lepší výkon. Do druhé soutěže však Thierry startuje se smíšenými pocity.
Jen pár ostrých kilometrů odjel zatím Thierry Neuville s vozem i20 WRC. "Mám jen málo zkušeností. Doposud jsem ve Švédsku startoval jenom dvakrát. Navíc jsou podmínky na trati takové, které si nejméně přeji. Ale jízda na sněhu mě baví a vloni jsme zde získali hezký výsledek, když jsme byli pátí," říká vice-mistr světa.
Poprvé jezdil s Hyundai na sněhu před pár týdny: "V prosinci jsme jezdili s Hyundai i20 WRC poprvé na sněhu a získali jsme tak první dojmy. Navíc jsme nalezli prvotní nastavení pro toto auto. To jsme pak během jednoho testovacího dne přímo před soutěží ještě zlepšili. Po výpadku v úvodní soutěži chceme já i Nicolas [Gilsoul] začít od nuly a sotuěž dokončit."
Také Michel Nandan upozorňuje na podmínky během druhé soutěže roku: "Švédsko je jedinečná soutěž. Čeká nás velký test. Musíme jet na jistotu a snad budou naše auta i při tak nízkých teplotách fungovat - jde také třeba o spojovací části etapy, kde jedou auta jen na malé otáčky motoru.
Loňské páté místo by Belgičan bral
Také stabilita a trakční schopnosti hrají důležitou roli. Třetí výzvou jsou sněhové bariéry po krajích tratě. Poměrně jednoduše nasaje motor i při malém doteku sníh do chladiče a pak se přehřívá. Během Rally Monte Carlo jsme bohůžel neodjeli očekávané kilometry, ale hodně jsme se naučili. Ve Švédsku je cílem opět dostat obě auta do cíle a posbírat informace."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?