Brit Kris Meeke se na start Rally Sweden postaví teprve prvně ve své kariéře. Sezonu 2014 však jezdec zahájil slušně - podiem na obávané Rally Monte Carlo. Moc dobře ale ví, že na něj v Karlstadu čeká velká výzva vzhledem k tomu, že má s rally na sněhu nulové (opravdu nulové!) zkušenosti.
"Nikdy jsem nejel žádnou rally na sněhu. Bude to pro mě nový zážitek. Minimálně tým ví, s jakými problémy si budu muset poradit. Budu se koncentrovat na učení se a zapomenu na aktuální výsledky. Vím, že jsem rychlý na asfaltu a šotolině, ale absolutně netuším, jak si povedu na šotolině. Během testů jsem si sedl vedle Madse, abych se podíval, jak řídí on. A teď už to bude na mě, abych se o všem naučil: o autě, o gumách a tak dále," říká Kris Meeke.
"Naši rivalové mají o hodně více zkušeností než my. Nepochybně pojedou velmi rychle. Nebudu na to moci jednoduše myslet, abych se mohl učit a zlepšovat moji vlastní rychlost. A nade vším: Chci se vyvarovat všech chyb."
Didier Clement, hlavní inženýr všech DS3 WRC u Citroënu, říká, že nalezení správného set-upu bude kritické: "Je to právě rozdílný druh podkladu cest, který ztěžuje život technickému týmu. Když jedete na měkkém sněhu, tak hroty mají problémy se 'zakousnout' a auto má tendenci na cestě sebou mávat. Čistý led je ideálním povrchem s nevšedním gripem. Stopy jsou velice precizní a brždění je velmi efektivní. Na zmrzlém podkladu a nečistotách hroty brzdí a gumy nejsou dále efektivní."
"DS3 WRC je velice citlivá na změny. Před soutěží tak musíme odvést hodně práce, abychom se připravili na všechny eventuality. Často říkáváme, že rally se vyhrává a prohrává na testech. Musíte definovat konzistentní set-up, aby na to jezdci mohli zatlačit už od začátku. Na takto rychlých cestách je velice těžké stáhnout náskok čítající více jak tucet vteřin."
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.