Brit Kris Meeke se na start Rally Sweden postaví teprve prvně ve své kariéře. Sezonu 2014 však jezdec zahájil slušně - podiem na obávané Rally Monte Carlo. Moc dobře ale ví, že na něj v Karlstadu čeká velká výzva vzhledem k tomu, že má s rally na sněhu nulové (opravdu nulové!) zkušenosti.
"Nikdy jsem nejel žádnou rally na sněhu. Bude to pro mě nový zážitek. Minimálně tým ví, s jakými problémy si budu muset poradit. Budu se koncentrovat na učení se a zapomenu na aktuální výsledky. Vím, že jsem rychlý na asfaltu a šotolině, ale absolutně netuším, jak si povedu na šotolině. Během testů jsem si sedl vedle Madse, abych se podíval, jak řídí on. A teď už to bude na mě, abych se o všem naučil: o autě, o gumách a tak dále," říká Kris Meeke.
"Naši rivalové mají o hodně více zkušeností než my. Nepochybně pojedou velmi rychle. Nebudu na to moci jednoduše myslet, abych se mohl učit a zlepšovat moji vlastní rychlost. A nade vším: Chci se vyvarovat všech chyb."
Didier Clement, hlavní inženýr všech DS3 WRC u Citroënu, říká, že nalezení správného set-upu bude kritické: "Je to právě rozdílný druh podkladu cest, který ztěžuje život technickému týmu. Když jedete na měkkém sněhu, tak hroty mají problémy se 'zakousnout' a auto má tendenci na cestě sebou mávat. Čistý led je ideálním povrchem s nevšedním gripem. Stopy jsou velice precizní a brždění je velmi efektivní. Na zmrzlém podkladu a nečistotách hroty brzdí a gumy nejsou dále efektivní."
"DS3 WRC je velice citlivá na změny. Před soutěží tak musíme odvést hodně práce, abychom se připravili na všechny eventuality. Často říkáváme, že rally se vyhrává a prohrává na testech. Musíte definovat konzistentní set-up, aby na to jezdci mohli zatlačit už od začátku. Na takto rychlých cestách je velice těžké stáhnout náskok čítající více jak tucet vteřin."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.