Brit Kris Meeke se na start Rally Sweden postaví teprve prvně ve své kariéře. Sezonu 2014 však jezdec zahájil slušně - podiem na obávané Rally Monte Carlo. Moc dobře ale ví, že na něj v Karlstadu čeká velká výzva vzhledem k tomu, že má s rally na sněhu nulové (opravdu nulové!) zkušenosti.
"Nikdy jsem nejel žádnou rally na sněhu. Bude to pro mě nový zážitek. Minimálně tým ví, s jakými problémy si budu muset poradit. Budu se koncentrovat na učení se a zapomenu na aktuální výsledky. Vím, že jsem rychlý na asfaltu a šotolině, ale absolutně netuším, jak si povedu na šotolině. Během testů jsem si sedl vedle Madse, abych se podíval, jak řídí on. A teď už to bude na mě, abych se o všem naučil: o autě, o gumách a tak dále," říká Kris Meeke.
"Naši rivalové mají o hodně více zkušeností než my. Nepochybně pojedou velmi rychle. Nebudu na to moci jednoduše myslet, abych se mohl učit a zlepšovat moji vlastní rychlost. A nade vším: Chci se vyvarovat všech chyb."
Didier Clement, hlavní inženýr všech DS3 WRC u Citroënu, říká, že nalezení správného set-upu bude kritické: "Je to právě rozdílný druh podkladu cest, který ztěžuje život technickému týmu. Když jedete na měkkém sněhu, tak hroty mají problémy se 'zakousnout' a auto má tendenci na cestě sebou mávat. Čistý led je ideálním povrchem s nevšedním gripem. Stopy jsou velice precizní a brždění je velmi efektivní. Na zmrzlém podkladu a nečistotách hroty brzdí a gumy nejsou dále efektivní."
"DS3 WRC je velice citlivá na změny. Před soutěží tak musíme odvést hodně práce, abychom se připravili na všechny eventuality. Často říkáváme, že rally se vyhrává a prohrává na testech. Musíte definovat konzistentní set-up, aby na to jezdci mohli zatlačit už od začátku. Na takto rychlých cestách je velice těžké stáhnout náskok čítající více jak tucet vteřin."
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?