Jak se asi cítí spolujezdec, když zjistí krátce před startem rychlostní zkoušky, že posledních 5 kilometrů v tréninku odjela posádka špatně? Přesně to se stalo Xavieru Panserimu v Rally Monte Carlo.
Tato chyba spolujezdce ale posádku vítězství v úvodní soutěži MS nestála, protože Francouz ztratil čas už předtím při výletu mimo trať. "Na první sobotní RZ jsem ztratil 11 vteřin na Sébastiena Ogiera. Skoro jsme zajeli nejlepší čas," vzpomíná Bryan Bouffier na první páteční vložku, v té době si užíval pozici lídra soutěže MS.
"Pak jsem ale udělal chybu, když jsem si myslel, že trať rychleji vyschne a nastavil si auto tvrději. To nebyla dobrá volba a s Fiestou jsem nebyl spokojen. Když jsme se roztočili [RZ9], byli jsme na blátivém místě, kde jsem přidal moc brzy plyn. Diváci nám museli pomoct. V tomto místě se soutěž rozhodla, Sébastien už nebyl pod tlakem."
Definitvní ztráta šancí na vítězství přišla ještě v pátek večer, kdy Xavier Panseri zjistil, že 5 kilometrů z RZ11 posádka během seznamovacích jízd natrénovala špatně: "Minuli jsme jednu odbočku a cesta, na které jsme pokračovali vyústila zpět v trať rychlostní zkoušky. My bychom na tuto chybu nepřišli, až naši ledoví špioni přišli na nesrovnalost," vysvětluje Xavier Panseri.
Mohl Bouffier s Panserim vyhrát Rally Monte Carlo? Pravděpodobně ano
"Snažil jsem se přijít na to, kde jsme udělali chybu, ale neměli jsme na to čas. Zavolal jsem tedy Dominique Savignonimu, spolujezdci Francoise Delecoura, a s ním jsme hledali, kde se stala chyba. Ten mi začal diktovat svoje poznámky, ale asi po třech napsaných kilometrech se telefonní spojení přerušilo.
Na kompletní nadiktování celého rozpisu už ale nebyl čas, a tak jsme museli do zkoušky vyrazit s pěti kilometry našeho rozpisu, třemi kilometry rozpisu Francoise Delecoura, zbytek musel odjet Bryan na oči a na posledních deset kilometrů už jsme zase měli náš rozpis," pokračuje navigátor. Posádka soukromé Fiesty RS WRC ztratila na této RZ 30 vteřin na vedoucího Ogiera. To bylo definitivní rozhodnutí soutěže: "Musím se Bryanovi omluvit, byla to moje hloupá chyba," zakončil zklamaný Panseri.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?