Bryan Bouffier odjel část zkoušky na Monte Carlu bez rozpisu

Bouffier, Bryan
Bouffier, Bryan, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 , Joel Martin 20. ledna 2014 21:11
Sdílej:

Jak se asi cítí spolujezdec, když zjistí krátce před startem rychlostní zkoušky, že posledních 5 kilometrů v tréninku odjela posádka špatně? Přesně to se stalo Xavieru Panserimu v Rally Monte Carlo.

Tato chyba spolujezdce ale posádku vítězství v úvodní soutěži MS nestála, protože Francouz ztratil čas už předtím při výletu mimo trať. "Na první sobotní RZ jsem ztratil 11 vteřin na Sébastiena Ogiera. Skoro jsme zajeli nejlepší čas," vzpomíná Bryan Bouffier na první páteční vložku, v té době si užíval pozici lídra soutěže MS.

"Pak jsem ale udělal chybu, když jsem si myslel, že trať rychleji vyschne a nastavil si auto tvrději. To nebyla dobrá volba a s Fiestou jsem nebyl spokojen. Když jsme se roztočili [RZ9], byli jsme na blátivém místě, kde jsem přidal moc brzy plyn. Diváci nám museli pomoct. V tomto místě se soutěž rozhodla, Sébastien už nebyl pod tlakem."

Definitvní ztráta šancí na vítězství přišla ještě v pátek večer, kdy Xavier Panseri zjistil, že 5 kilometrů z RZ11 posádka během seznamovacích jízd natrénovala špatně: "Minuli jsme jednu odbočku a cesta, na které jsme pokračovali vyústila zpět v trať rychlostní zkoušky. My bychom na tuto chybu nepřišli, až naši ledoví špioni přišli na nesrovnalost," vysvětluje Xavier Panseri.

Mohl Bouffier s Panserim vyhrát Rally Monte Carlo? Pravděpodobně ano

"Snažil jsem se přijít na to, kde jsme udělali chybu, ale neměli jsme na to čas. Zavolal jsem tedy Dominique Savignonimu, spolujezdci Francoise Delecoura, a s ním jsme hledali, kde se stala chyba. Ten mi začal diktovat svoje poznámky, ale asi po třech napsaných kilometrech se telefonní spojení přerušilo. 

Na kompletní nadiktování celého rozpisu už ale nebyl čas, a tak jsme museli do zkoušky vyrazit s pěti kilometry našeho rozpisu, třemi kilometry rozpisu Francoise Delecoura, zbytek musel odjet Bryan na oči a na posledních deset kilometrů už jsme zase měli náš rozpis," pokračuje navigátor. Posádka soukromé Fiesty RS WRC ztratila na této RZ 30 vteřin na vedoucího Ogiera. To bylo definitivní rozhodnutí soutěže: "Musím se Bryanovi omluvit, byla to moje hloupá chyba," zakončil zklamaný Panseri.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?