Jak se asi cítí spolujezdec, když zjistí krátce před startem rychlostní zkoušky, že posledních 5 kilometrů v tréninku odjela posádka špatně? Přesně to se stalo Xavieru Panserimu v Rally Monte Carlo.
Tato chyba spolujezdce ale posádku vítězství v úvodní soutěži MS nestála, protože Francouz ztratil čas už předtím při výletu mimo trať. "Na první sobotní RZ jsem ztratil 11 vteřin na Sébastiena Ogiera. Skoro jsme zajeli nejlepší čas," vzpomíná Bryan Bouffier na první páteční vložku, v té době si užíval pozici lídra soutěže MS.
"Pak jsem ale udělal chybu, když jsem si myslel, že trať rychleji vyschne a nastavil si auto tvrději. To nebyla dobrá volba a s Fiestou jsem nebyl spokojen. Když jsme se roztočili [RZ9], byli jsme na blátivém místě, kde jsem přidal moc brzy plyn. Diváci nám museli pomoct. V tomto místě se soutěž rozhodla, Sébastien už nebyl pod tlakem."
Definitvní ztráta šancí na vítězství přišla ještě v pátek večer, kdy Xavier Panseri zjistil, že 5 kilometrů z RZ11 posádka během seznamovacích jízd natrénovala špatně: "Minuli jsme jednu odbočku a cesta, na které jsme pokračovali vyústila zpět v trať rychlostní zkoušky. My bychom na tuto chybu nepřišli, až naši ledoví špioni přišli na nesrovnalost," vysvětluje Xavier Panseri.
Mohl Bouffier s Panserim vyhrát Rally Monte Carlo? Pravděpodobně ano
"Snažil jsem se přijít na to, kde jsme udělali chybu, ale neměli jsme na to čas. Zavolal jsem tedy Dominique Savignonimu, spolujezdci Francoise Delecoura, a s ním jsme hledali, kde se stala chyba. Ten mi začal diktovat svoje poznámky, ale asi po třech napsaných kilometrech se telefonní spojení přerušilo.
Na kompletní nadiktování celého rozpisu už ale nebyl čas, a tak jsme museli do zkoušky vyrazit s pěti kilometry našeho rozpisu, třemi kilometry rozpisu Francoise Delecoura, zbytek musel odjet Bryan na oči a na posledních deset kilometrů už jsme zase měli náš rozpis," pokračuje navigátor. Posádka soukromé Fiesty RS WRC ztratila na této RZ 30 vteřin na vedoucího Ogiera. To bylo definitivní rozhodnutí soutěže: "Musím se Bryanovi omluvit, byla to moje hloupá chyba," zakončil zklamaný Panseri.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?