Bryan Bouffier odjel část zkoušky na Monte Carlu bez rozpisu

Bouffier, Bryan
Bouffier, Bryan, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 , Joel Martin 20. ledna 2014 21:11
Sdílej:

Jak se asi cítí spolujezdec, když zjistí krátce před startem rychlostní zkoušky, že posledních 5 kilometrů v tréninku odjela posádka špatně? Přesně to se stalo Xavieru Panserimu v Rally Monte Carlo.

Tato chyba spolujezdce ale posádku vítězství v úvodní soutěži MS nestála, protože Francouz ztratil čas už předtím při výletu mimo trať. "Na první sobotní RZ jsem ztratil 11 vteřin na Sébastiena Ogiera. Skoro jsme zajeli nejlepší čas," vzpomíná Bryan Bouffier na první páteční vložku, v té době si užíval pozici lídra soutěže MS.

"Pak jsem ale udělal chybu, když jsem si myslel, že trať rychleji vyschne a nastavil si auto tvrději. To nebyla dobrá volba a s Fiestou jsem nebyl spokojen. Když jsme se roztočili [RZ9], byli jsme na blátivém místě, kde jsem přidal moc brzy plyn. Diváci nám museli pomoct. V tomto místě se soutěž rozhodla, Sébastien už nebyl pod tlakem."

Definitvní ztráta šancí na vítězství přišla ještě v pátek večer, kdy Xavier Panseri zjistil, že 5 kilometrů z RZ11 posádka během seznamovacích jízd natrénovala špatně: "Minuli jsme jednu odbočku a cesta, na které jsme pokračovali vyústila zpět v trať rychlostní zkoušky. My bychom na tuto chybu nepřišli, až naši ledoví špioni přišli na nesrovnalost," vysvětluje Xavier Panseri.

Mohl Bouffier s Panserim vyhrát Rally Monte Carlo? Pravděpodobně ano

"Snažil jsem se přijít na to, kde jsme udělali chybu, ale neměli jsme na to čas. Zavolal jsem tedy Dominique Savignonimu, spolujezdci Francoise Delecoura, a s ním jsme hledali, kde se stala chyba. Ten mi začal diktovat svoje poznámky, ale asi po třech napsaných kilometrech se telefonní spojení přerušilo. 

Na kompletní nadiktování celého rozpisu už ale nebyl čas, a tak jsme museli do zkoušky vyrazit s pěti kilometry našeho rozpisu, třemi kilometry rozpisu Francoise Delecoura, zbytek musel odjet Bryan na oči a na posledních deset kilometrů už jsme zase měli náš rozpis," pokračuje navigátor. Posádka soukromé Fiesty RS WRC ztratila na této RZ 30 vteřin na vedoucího Ogiera. To bylo definitivní rozhodnutí soutěže: "Musím se Bryanovi omluvit, byla to moje hloupá chyba," zakončil zklamaný Panseri.

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.