Dani Sordo má Rally Monte Carlo rád a chce svoje zdejší zkušenosti využít při premiéře vozu i20 WRC v šampionátu WRC. Oficiálně má za úkol dojet do cíle, vnitřně však Španěl doufá, že se postará o překvapení.
Na Rally Monte Carlo 2012 vzpomíná Dani Sordo obvzláště rád. Tehdy bojoval s Mini John Cooper Works WRC týmu Prodrive o vítězství a málem se postaral o senzaci. Na tento husarský kousek letos sice oficiálně navázat nechce, protože jeho tým Hyundai přijel na jih Francie hlavně sbírat zkušenosti.
"Soutěž chceme za každou cenu hlavně dokončit, abychom týmu poskytli zpětnou vazbu. Jen tak může pokračovat ve vývoji [auta]," říká Španěl. Přesto ale doufá, že jeho zkušenosti z dosavadních šesti odjetých Rally Monte Carlo dokáže využít k nějakému překvapení: "Na Monte se vždy cítím opravdu dobře a tratě také skvěle znám."
"Je to ale nevypočitatelná soutěž. Záleží na počasí, může se stát cokoliv." Ve srovnání s loňskem se ale předpověď zdá poměrně jasná. Během seznamovacích jízd jsou tratě prašné a suché (i když dnes na některých místech napadlo trošku sněhu). V následujících dnech by se podmínky zásadně měnit neměly.
V roce 2012 za suchých podmínek bojoval Dani s Mini JCW WRC o vítězství, vloni to bylo na sněhu s DS3 WRC horší. Pokud bude letos sucho, tak kdo ví?
Na štěstí při volbě pneumatik se na 'Monte' spoléhat nedá, bývalý tovární jezdec Citroënu a Mini ale věří, že jeho Hyundai bude konkurenceschopný už od prvních kilometrů: "V prosinci jsme s i20 WRC několik dní testovali a minulý týden jsme jezdili jeden den. Mám z toho pozitivní dojem, ale víme, že je před námi ještě hodně práce.
Do týmu jsme přišli oficiálně teprve před měsícem, přesto se v něm už teď cítíme hodně dobře. Všichni v týmu pracují opravdu tvrdě a my chceme odvést co možná nejlepší práci."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.