Dani Sordo má Rally Monte Carlo rád a chce svoje zdejší zkušenosti využít při premiéře vozu i20 WRC v šampionátu WRC. Oficiálně má za úkol dojet do cíle, vnitřně však Španěl doufá, že se postará o překvapení.
Na Rally Monte Carlo 2012 vzpomíná Dani Sordo obvzláště rád. Tehdy bojoval s Mini John Cooper Works WRC týmu Prodrive o vítězství a málem se postaral o senzaci. Na tento husarský kousek letos sice oficiálně navázat nechce, protože jeho tým Hyundai přijel na jih Francie hlavně sbírat zkušenosti.
"Soutěž chceme za každou cenu hlavně dokončit, abychom týmu poskytli zpětnou vazbu. Jen tak může pokračovat ve vývoji [auta]," říká Španěl. Přesto ale doufá, že jeho zkušenosti z dosavadních šesti odjetých Rally Monte Carlo dokáže využít k nějakému překvapení: "Na Monte se vždy cítím opravdu dobře a tratě také skvěle znám."
"Je to ale nevypočitatelná soutěž. Záleží na počasí, může se stát cokoliv." Ve srovnání s loňskem se ale předpověď zdá poměrně jasná. Během seznamovacích jízd jsou tratě prašné a suché (i když dnes na některých místech napadlo trošku sněhu). V následujících dnech by se podmínky zásadně měnit neměly.
V roce 2012 za suchých podmínek bojoval Dani s Mini JCW WRC o vítězství, vloni to bylo na sněhu s DS3 WRC horší. Pokud bude letos sucho, tak kdo ví?
Na štěstí při volbě pneumatik se na 'Monte' spoléhat nedá, bývalý tovární jezdec Citroënu a Mini ale věří, že jeho Hyundai bude konkurenceschopný už od prvních kilometrů: "V prosinci jsme s i20 WRC několik dní testovali a minulý týden jsme jezdili jeden den. Mám z toho pozitivní dojem, ale víme, že je před námi ještě hodně práce.
Do týmu jsme přišli oficiálně teprve před měsícem, přesto se v něm už teď cítíme hodně dobře. Všichni v týmu pracují opravdu tvrdě a my chceme odvést co možná nejlepší práci."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?