Dani Sordo má Rally Monte Carlo rád a chce svoje zdejší zkušenosti využít při premiéře vozu i20 WRC v šampionátu WRC. Oficiálně má za úkol dojet do cíle, vnitřně však Španěl doufá, že se postará o překvapení.
Na Rally Monte Carlo 2012 vzpomíná Dani Sordo obvzláště rád. Tehdy bojoval s Mini John Cooper Works WRC týmu Prodrive o vítězství a málem se postaral o senzaci. Na tento husarský kousek letos sice oficiálně navázat nechce, protože jeho tým Hyundai přijel na jih Francie hlavně sbírat zkušenosti.
"Soutěž chceme za každou cenu hlavně dokončit, abychom týmu poskytli zpětnou vazbu. Jen tak může pokračovat ve vývoji [auta]," říká Španěl. Přesto ale doufá, že jeho zkušenosti z dosavadních šesti odjetých Rally Monte Carlo dokáže využít k nějakému překvapení: "Na Monte se vždy cítím opravdu dobře a tratě také skvěle znám."
"Je to ale nevypočitatelná soutěž. Záleží na počasí, může se stát cokoliv." Ve srovnání s loňskem se ale předpověď zdá poměrně jasná. Během seznamovacích jízd jsou tratě prašné a suché (i když dnes na některých místech napadlo trošku sněhu). V následujících dnech by se podmínky zásadně měnit neměly.
V roce 2012 za suchých podmínek bojoval Dani s Mini JCW WRC o vítězství, vloni to bylo na sněhu s DS3 WRC horší. Pokud bude letos sucho, tak kdo ví?
Na štěstí při volbě pneumatik se na 'Monte' spoléhat nedá, bývalý tovární jezdec Citroënu a Mini ale věří, že jeho Hyundai bude konkurenceschopný už od prvních kilometrů: "V prosinci jsme s i20 WRC několik dní testovali a minulý týden jsme jezdili jeden den. Mám z toho pozitivní dojem, ale víme, že je před námi ještě hodně práce.
Do týmu jsme přišli oficiálně teprve před měsícem, přesto se v něm už teď cítíme hodně dobře. Všichni v týmu pracují opravdu tvrdě a my chceme odvést co možná nejlepší práci."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.