Dani Sordo má Rally Monte Carlo rád a chce svoje zdejší zkušenosti využít při premiéře vozu i20 WRC v šampionátu WRC. Oficiálně má za úkol dojet do cíle, vnitřně však Španěl doufá, že se postará o překvapení.
Na Rally Monte Carlo 2012 vzpomíná Dani Sordo obvzláště rád. Tehdy bojoval s Mini John Cooper Works WRC týmu Prodrive o vítězství a málem se postaral o senzaci. Na tento husarský kousek letos sice oficiálně navázat nechce, protože jeho tým Hyundai přijel na jih Francie hlavně sbírat zkušenosti.
"Soutěž chceme za každou cenu hlavně dokončit, abychom týmu poskytli zpětnou vazbu. Jen tak může pokračovat ve vývoji [auta]," říká Španěl. Přesto ale doufá, že jeho zkušenosti z dosavadních šesti odjetých Rally Monte Carlo dokáže využít k nějakému překvapení: "Na Monte se vždy cítím opravdu dobře a tratě také skvěle znám."
"Je to ale nevypočitatelná soutěž. Záleží na počasí, může se stát cokoliv." Ve srovnání s loňskem se ale předpověď zdá poměrně jasná. Během seznamovacích jízd jsou tratě prašné a suché (i když dnes na některých místech napadlo trošku sněhu). V následujících dnech by se podmínky zásadně měnit neměly.
V roce 2012 za suchých podmínek bojoval Dani s Mini JCW WRC o vítězství, vloni to bylo na sněhu s DS3 WRC horší. Pokud bude letos sucho, tak kdo ví?
Na štěstí při volbě pneumatik se na 'Monte' spoléhat nedá, bývalý tovární jezdec Citroënu a Mini ale věří, že jeho Hyundai bude konkurenceschopný už od prvních kilometrů: "V prosinci jsme s i20 WRC několik dní testovali a minulý týden jsme jezdili jeden den. Mám z toho pozitivní dojem, ale víme, že je před námi ještě hodně práce.
Do týmu jsme přišli oficiálně teprve před měsícem, přesto se v něm už teď cítíme hodně dobře. Všichni v týmu pracují opravdu tvrdě a my chceme odvést co možná nejlepší práci."
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.