DMACK představuje tým - Tänak a Ketomaa ve WRC2, Tänak se sveze i s WRC

ketomaa, jari
ketomaa, jari, foto: www.rally-erc.com
iM2 19. prosince 2013 15:06
Sdílej:

Estonec Ott Tänak pojede v roce 2014 s podporou značky DMACK ve WRC2, navíc se sveze i na třech soutěžích s Fordem Fiesta RS WRC.

Ott Tänak se vrací do MS. Estonec se může těšit v příštím roce na 9 soutěží s vozem Ford Fiesta R5. K tomu navíc dostává bonus v podobě dalších 3 startů s Fordem Fiesta RS WRC připravovaným M-Sportem. Sponzorem tohoto programu je značka DMACK. Tänak se poprvé s WRC svezl ve Walesu 2011 a 6. místem hned zabodoval (byly to první body pro DMACK v MS). Pro sezonu 2012 podepsal smlouvu s Malcolmem Wilsonem a jeho M-Sportem, avšak sezona byla plná nehod.

I proto ztratil 26 letý jezdec pro sezonu 2013 svoje místo. Letos tedy jezdil jen regionální soutěže v Estonsku a Lotyšsku. Teď přichází druhá velká šance: "Po roce pauzy jsem moc rád, že jsem zpět se silným programem. Hned moje první rally s WRC byla na pneumatikách D-MACK. Tým i pneumatiky znám dobře. Bude to vzrušující sezona."

Ve WRC uvidíme Tänaka už ve Švédsku, poté pak ještě v Portugalsku a na Sardinii. S vozem R5 chce získat titul v kategorii WRC2. Ott má také nového navigátora - Raigo Möldera. S vozem R5 vyjede poprvé v Mexiku. DMACK bude nasazovat i druhý vůz v rámci DRIVE DMACK TEAMU,  za jeho volant usedne Jari Ketomaa. Fin dostane k dispozici Fiestu R5 a jeho program začne také ve Švédsku.

"Viděl jsem, kolik energie dal DMACK do vývoje soutěžních pneumatik během uplynulých let. Mé výsledky byly tento rok dobré. Pro rok 2014 se nám nabízí další skvělá příležitost. Myslím, že já a Ott ve WRC2 vytvoříme silný tým," říká Ketomaa. Ten letos vyhrál na pneumatikách DMAC v rámci WRC2 ve Finsku a ve Walesu byl druhý. Fiesty R5 bude servisovat opět tým Autotek.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.