Estonec Ott Tänak pojede v roce 2014 s podporou značky DMACK ve WRC2, navíc se sveze i na třech soutěžích s Fordem Fiesta RS WRC.
Ott Tänak se vrací do MS. Estonec se může těšit v příštím roce na 9 soutěží s vozem Ford Fiesta R5. K tomu navíc dostává bonus v podobě dalších 3 startů s Fordem Fiesta RS WRC připravovaným M-Sportem. Sponzorem tohoto programu je značka DMACK. Tänak se poprvé s WRC svezl ve Walesu 2011 a 6. místem hned zabodoval (byly to první body pro DMACK v MS). Pro sezonu 2012 podepsal smlouvu s Malcolmem Wilsonem a jeho M-Sportem, avšak sezona byla plná nehod.
I proto ztratil 26 letý jezdec pro sezonu 2013 svoje místo. Letos tedy jezdil jen regionální soutěže v Estonsku a Lotyšsku. Teď přichází druhá velká šance: "Po roce pauzy jsem moc rád, že jsem zpět se silným programem. Hned moje první rally s WRC byla na pneumatikách D-MACK. Tým i pneumatiky znám dobře. Bude to vzrušující sezona."
Ve WRC uvidíme Tänaka už ve Švédsku, poté pak ještě v Portugalsku a na Sardinii. S vozem R5 chce získat titul v kategorii WRC2. Ott má také nového navigátora - Raigo Möldera. S vozem R5 vyjede poprvé v Mexiku. DMACK bude nasazovat i druhý vůz v rámci DRIVE DMACK TEAMU, za jeho volant usedne Jari Ketomaa. Fin dostane k dispozici Fiestu R5 a jeho program začne také ve Švédsku.
"Viděl jsem, kolik energie dal DMACK do vývoje soutěžních pneumatik během uplynulých let. Mé výsledky byly tento rok dobré. Pro rok 2014 se nám nabízí další skvělá příležitost. Myslím, že já a Ott ve WRC2 vytvoříme silný tým," říká Ketomaa. Ten letos vyhrál na pneumatikách DMAC v rámci WRC2 ve Finsku a ve Walesu byl druhý. Fiesty R5 bude servisovat opět tým Autotek.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?