Estonec Ott Tänak pojede v roce 2014 s podporou značky DMACK ve WRC2, navíc se sveze i na třech soutěžích s Fordem Fiesta RS WRC.
Ott Tänak se vrací do MS. Estonec se může těšit v příštím roce na 9 soutěží s vozem Ford Fiesta R5. K tomu navíc dostává bonus v podobě dalších 3 startů s Fordem Fiesta RS WRC připravovaným M-Sportem. Sponzorem tohoto programu je značka DMACK. Tänak se poprvé s WRC svezl ve Walesu 2011 a 6. místem hned zabodoval (byly to první body pro DMACK v MS). Pro sezonu 2012 podepsal smlouvu s Malcolmem Wilsonem a jeho M-Sportem, avšak sezona byla plná nehod.
I proto ztratil 26 letý jezdec pro sezonu 2013 svoje místo. Letos tedy jezdil jen regionální soutěže v Estonsku a Lotyšsku. Teď přichází druhá velká šance: "Po roce pauzy jsem moc rád, že jsem zpět se silným programem. Hned moje první rally s WRC byla na pneumatikách D-MACK. Tým i pneumatiky znám dobře. Bude to vzrušující sezona."
Ve WRC uvidíme Tänaka už ve Švédsku, poté pak ještě v Portugalsku a na Sardinii. S vozem R5 chce získat titul v kategorii WRC2. Ott má také nového navigátora - Raigo Möldera. S vozem R5 vyjede poprvé v Mexiku. DMACK bude nasazovat i druhý vůz v rámci DRIVE DMACK TEAMU, za jeho volant usedne Jari Ketomaa. Fin dostane k dispozici Fiestu R5 a jeho program začne také ve Švédsku.
"Viděl jsem, kolik energie dal DMACK do vývoje soutěžních pneumatik během uplynulých let. Mé výsledky byly tento rok dobré. Pro rok 2014 se nám nabízí další skvělá příležitost. Myslím, že já a Ott ve WRC2 vytvoříme silný tým," říká Ketomaa. Ten letos vyhrál na pneumatikách DMAC v rámci WRC2 ve Finsku a ve Walesu byl druhý. Fiesty R5 bude servisovat opět tým Autotek.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.