Rallyová sezona 2013 v České republice skončila, ale pro Patrika Rujbra ještě ne. Brněnský jezdec spočítal letošní poháry a usoudil, že by se mu na poličku ještě nějaký vešel. Proto se v prvním listopadovém víkendu postavil na start Rally Waldviertel. Rakouskou soutěž dokončil na druhém místě mezi dvoukolkami.
Jak je už letos zvykem, usednul Patrik Rujbr do vozu Renault Clio R3, jenž je připravován v dílnách Lubomíra Minaříka. Na místo spolujezdce se ovšem neposadila usměvavá Petra Řiháková, nýbrž vysmátý Honza Rýšánek. „Jelikož mi Petra utekla za pěknějším sluníčkem a vracela se těsně před závody, bylo riziko, že pojedu v Rakousku sám. Na start by mne pořadatelé možná pustili, ale já bez navigátora netrefím ani do krámu…:-) Ale už vážně: Petra si za roční útrapy se mnou vybrala zdravotní dovolenou a já se tudíž musel poohlédnout po jiném, lehkém navigátorovi. Luba Minařík mi dohodil Honzu Ryšánka, který váhově odpovídal mým představám. S Honzou probíhala spolupráce bez problémů, jen by do příště mohl trošku zlepšit němčinu. Ne všechni rozuměli jeho skoro dokonalé angličtině,“ vysvětlil s velkou nadsázkou změnu spolujezdce Patrik Rujbr.
Osmatřicetiletý Rujbr na Rally Waldviertel startoval už v loňském roce, ale soutěž po akčním odpíchnutém Rittbergru a měkkém přistání do lesa nedokončil. Pro letošní ročník krom změny spolujezdce došlo ke změně i na místě techniky, neboť Patrik zaznamenal první start s dvoukolkou na šotolině. „V pátek panovalo v okolí Neulengbachu krásné počasí, ale tak, jak už to letos bývá skoro pravidlem, nechyběl na rally déšť, který uklouzanou šotolinu v sobotu ještě více ztěžoval. Nejenom pro posádky, ale i pro všechny fanoušky rally bylo jistě velmi atraktivní umístění servisu, který byl umístěn na rozlehlém prostranství v blízkosti hradu. Před samotným závodem v Rakousku jsme neměli žádný test, který by dovolil přesnější nastavení vozu na rally, takže jsme jeli se základním nastavením. Jediné, co jsme museli více upravit, byl rozpis. V Česku se jezdí hlavně asfaltové soutěže a tento rozpis by na šotolině prostě nefungoval. Tam, kde vás asfalt podrží, tam se na šotolině kloužete. Už před startem jsme ovšem věděli, že nás čeká velmi náročný závod, se spoustou kilometrů,“ řekl Patrik Rujbr.
Rychlostní zkoušky byly opravdu náročné. Posádky místy jely na vytočený šestý rychlostní stupeň po šotolinové cestě, kterou lemovaly stromy. Úvod soutěže Patrikovi s Honzou nevyšel zcela podle představ, ale po několika korekcích si posádka závod dokonale užívala. „V pátek jsme špatně zvolili pneumatiky a na renaulta dali tvrdší pryže, což nebyla dobrá volba. V sobotu jsme se ponaučili z chyb předchozího dne a vše vycházelo, jak mělo a my jsme se suprově svezli. Naše pohoda se následně odrážela také na časech, takže druhý den závodu už byly lepší,“ popsal průběh závodu pilot Patrik Rujbr. Na posledním měřeném úseku ještě čekala na posádku Rujbr – Ryšánek zkouška v podobě znovu nasazení světelné rampy. Vše kluci zvládli na jedničku a přijeli si do cíle pro krásné 9. místo absolutního pořadí a 2. místa ve třídě 5 i mezi dvoukolkami.
„Rally Waldviertel byla jedna z nejtěžších soutěží, co jsem jel. Auto i všechno ostatní fungovalo bez jakéhokoliv problémů a naše časy se nám také líbily. S výsledkem jsme velmi spokojeni. Navíc jsme nasbírali plno nových zkušeností,“ zhodnotil závod Patrik Rujbr. A co bude dál? Spolupráce s Honzou dopadla dobře a v případě potřeby nejsou vyloučeny další starty. Co se týká soutěží, tak se Patrik možná postaví na start Mikulášské rally ve Slušovicích, ale nic ještě není jisté, tak se nechejme překvapit.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?