Menší chyba v rozpisu stála za kolostřešní kombinací na Wales Rally GB, kterou dnes předvedl Evgeny Novikov. Rus doufá, že se zítra ještě sveze.
V sobotu ve Walesu havaroval nejen Robert Kubica, vzdát musel po kolostřesní kombinaci také Evgeny Novikov. Stalo se to na prvním průjezdu zkouškou Dyfi. Incident se stal v rychlé pravé zatáčce asi šest kilometrů po startu. Jak Evgeny, tak i jeho co-pilotka, Ilka Minor, zůstali nezraněni.
Ačkoliv se na místě nehody nacházeli nějací diváci, tak nebylo možné Fiestu RS WRC s jejich pomocí zprovoznit a dojet do cíle. Jestli se Novikov postaví v rámci Rally2 na start do zítřejší etapy, ještě není jasné. "Stalo se to na hodně rychlém místě," řekl 23letý Evgeny Novikov pro wrc.com. "Byla to taková dlouhá rovinka do kopce. Motor jel v omezovači. Dojeli jsme k jednomu vrcholku a v mém rozpisu bylo, že po tomto vrcholku je k pravotočivé zatáčce delší cesta, než opravdu byla."
Evgeny v MS začínal s Citroënem - zde s C4 WRC na Kypru 2009
To ale nebyla ta rozhodující chyba: "Byla to pravotočivá zatáčka na čtvrtý nebo pátý rychlostní stupeň. Cesta ale byla až moc krátká na to, abych to ubrzdil. Byl jsem prostě až moc rychlý. Snažil jsem se zabít pokud možno co nejvíce rychlosti driftem, ale nebylo to možné. Pak jsme se přetočili."
I když se to stalo v poměrně hodně rychlém místě, tak Fiesta nebyla nijak moc poškozena. "Nebylo to nějaké velké přetočení. Náraz byl hlavně přední částí, jsem si jistý, že ochranná klec je v pořádku. Boční strany a zadní část vozu také nejsou poškozeny."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?