Menší chyba v rozpisu stála za kolostřešní kombinací na Wales Rally GB, kterou dnes předvedl Evgeny Novikov. Rus doufá, že se zítra ještě sveze.
V sobotu ve Walesu havaroval nejen Robert Kubica, vzdát musel po kolostřesní kombinaci také Evgeny Novikov. Stalo se to na prvním průjezdu zkouškou Dyfi. Incident se stal v rychlé pravé zatáčce asi šest kilometrů po startu. Jak Evgeny, tak i jeho co-pilotka, Ilka Minor, zůstali nezraněni.
Ačkoliv se na místě nehody nacházeli nějací diváci, tak nebylo možné Fiestu RS WRC s jejich pomocí zprovoznit a dojet do cíle. Jestli se Novikov postaví v rámci Rally2 na start do zítřejší etapy, ještě není jasné. "Stalo se to na hodně rychlém místě," řekl 23letý Evgeny Novikov pro wrc.com. "Byla to taková dlouhá rovinka do kopce. Motor jel v omezovači. Dojeli jsme k jednomu vrcholku a v mém rozpisu bylo, že po tomto vrcholku je k pravotočivé zatáčce delší cesta, než opravdu byla."
Evgeny v MS začínal s Citroënem - zde s C4 WRC na Kypru 2009
To ale nebyla ta rozhodující chyba: "Byla to pravotočivá zatáčka na čtvrtý nebo pátý rychlostní stupeň. Cesta ale byla až moc krátká na to, abych to ubrzdil. Byl jsem prostě až moc rychlý. Snažil jsem se zabít pokud možno co nejvíce rychlosti driftem, ale nebylo to možné. Pak jsme se přetočili."
I když se to stalo v poměrně hodně rychlém místě, tak Fiesta nebyla nijak moc poškozena. "Nebylo to nějaké velké přetočení. Náraz byl hlavně přední částí, jsem si jistý, že ochranná klec je v pořádku. Boční strany a zadní část vozu také nejsou poškozeny."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.