Menší chyba v rozpisu stála za kolostřešní kombinací na Wales Rally GB, kterou dnes předvedl Evgeny Novikov. Rus doufá, že se zítra ještě sveze.
V sobotu ve Walesu havaroval nejen Robert Kubica, vzdát musel po kolostřesní kombinaci také Evgeny Novikov. Stalo se to na prvním průjezdu zkouškou Dyfi. Incident se stal v rychlé pravé zatáčce asi šest kilometrů po startu. Jak Evgeny, tak i jeho co-pilotka, Ilka Minor, zůstali nezraněni.
Ačkoliv se na místě nehody nacházeli nějací diváci, tak nebylo možné Fiestu RS WRC s jejich pomocí zprovoznit a dojet do cíle. Jestli se Novikov postaví v rámci Rally2 na start do zítřejší etapy, ještě není jasné. "Stalo se to na hodně rychlém místě," řekl 23letý Evgeny Novikov pro wrc.com. "Byla to taková dlouhá rovinka do kopce. Motor jel v omezovači. Dojeli jsme k jednomu vrcholku a v mém rozpisu bylo, že po tomto vrcholku je k pravotočivé zatáčce delší cesta, než opravdu byla."
Evgeny v MS začínal s Citroënem - zde s C4 WRC na Kypru 2009
To ale nebyla ta rozhodující chyba: "Byla to pravotočivá zatáčka na čtvrtý nebo pátý rychlostní stupeň. Cesta ale byla až moc krátká na to, abych to ubrzdil. Byl jsem prostě až moc rychlý. Snažil jsem se zabít pokud možno co nejvíce rychlosti driftem, ale nebylo to možné. Pak jsme se přetočili."
I když se to stalo v poměrně hodně rychlém místě, tak Fiesta nebyla nijak moc poškozena. "Nebylo to nějaké velké přetočení. Náraz byl hlavně přední částí, jsem si jistý, že ochranná klec je v pořádku. Boční strany a zadní část vozu také nejsou poškozeny."
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?