Menší chyba v rozpisu stála za kolostřešní kombinací na Wales Rally GB, kterou dnes předvedl Evgeny Novikov. Rus doufá, že se zítra ještě sveze.
V sobotu ve Walesu havaroval nejen Robert Kubica, vzdát musel po kolostřesní kombinaci také Evgeny Novikov. Stalo se to na prvním průjezdu zkouškou Dyfi. Incident se stal v rychlé pravé zatáčce asi šest kilometrů po startu. Jak Evgeny, tak i jeho co-pilotka, Ilka Minor, zůstali nezraněni.
Ačkoliv se na místě nehody nacházeli nějací diváci, tak nebylo možné Fiestu RS WRC s jejich pomocí zprovoznit a dojet do cíle. Jestli se Novikov postaví v rámci Rally2 na start do zítřejší etapy, ještě není jasné. "Stalo se to na hodně rychlém místě," řekl 23letý Evgeny Novikov pro wrc.com. "Byla to taková dlouhá rovinka do kopce. Motor jel v omezovači. Dojeli jsme k jednomu vrcholku a v mém rozpisu bylo, že po tomto vrcholku je k pravotočivé zatáčce delší cesta, než opravdu byla."
Evgeny v MS začínal s Citroënem - zde s C4 WRC na Kypru 2009
To ale nebyla ta rozhodující chyba: "Byla to pravotočivá zatáčka na čtvrtý nebo pátý rychlostní stupeň. Cesta ale byla až moc krátká na to, abych to ubrzdil. Byl jsem prostě až moc rychlý. Snažil jsem se zabít pokud možno co nejvíce rychlosti driftem, ale nebylo to možné. Pak jsme se přetočili."
I když se to stalo v poměrně hodně rychlém místě, tak Fiesta nebyla nijak moc poškozena. "Nebylo to nějaké velké přetočení. Náraz byl hlavně přední částí, jsem si jistý, že ochranná klec je v pořádku. Boční strany a zadní část vozu také nejsou poškozeny."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.